×Niet ingelogd
Log je in of Maak een account aan om berichten te kunnen plaatsen op ons forum!
RodaRambo
Rodahats schreef:
RodaRambo schreef:
Danke88 schreef:
[quote]416520[/quote] Khaldi..Die had allebei zijn hakken open liggen. Die liep op de slippers. Lajud lichte kuitblessure.
3 juli 2026 om 16:45
Allebei zijn hakken open? Wat is dit nu weer voor een vreemd verhaal? Ik hoop echt dat dit niet weer een Lajud 2.0 wordt, maar ik vrees het ergste.
3 juli 2026 om 20:50
RodaRambo, met alle respect; je lult werkelijk uit je nek. Wil je gewoon meepraten schrijf dan minimaal iets zinnigs!! Wat hebben blaren op de hielen in godsnaam met Lajud te maken?
3 juli 2026 om 21:14

Een professioneel voetballer die na een paar keer trainen en een oefenpotje (30 min voetballen) al blaren op de voeten heeft baart mij zorgen ja. En het verband met Lajud is dat die ook op enkel beelden is binnen gehaald.

Ik vraag me oprecht af waarom we scouts hebben? Gaan die wel eens een wedstrijd live kijken? Is dat zo slecht allemaal dat we toch een via wat beelden contracteren? Ik vind het allemaal erg zorgwekkend. Ik hoop dat ik er naast zit en dit werkelijk een schot in de roos is. Dan hou ik verder mijn mond.
4 min geleden - 3 juli 2026 om 23:23 # 416542
DerMister
Mammadiepappa schreef:
Nick bedankt voor het meedenken. Gisteren ging de korting er niet af, laat ik het zo zeggen. Mooi materiaal het nieuwe allemaal. Het enige wat me wél opvalt is het logo. Om de een of andere manier zit het niet zo fraai erop. Lijkt wel van Temu of Ali. En de wedstrijdshirts zijn mooi, maar ook “glad en dun”. Heb uitshirt gekocht en de lay-out zeg maar is mooi, maar het voelt naar bijna niks. Naar mijn idee hadden de shirts vroeger wat meer “body”. Maar dat kan ook een dingetje zijn van deze tijd, dat tegenwoordig gewoon die materialen zo dun en glad zijn. 💛🖤⚒️
3 juli 2026 om 21:21

Zou mooi zijn als het materiaal ook beter ademt zodat we niet zo bezweet raken
4 min geleden - 3 juli 2026 om 23:23 # 416541
DerMister
Roda7United schreef:
Rodahats schreef:
RodaRambo schreef:
[quote]416522[/quote] Allebei zijn hakken open? Wat is dit nu weer voor een vreemd verhaal? Ik hoop echt dat dit niet weer een Lajud 2.0 wordt, maar ik vrees het ergste.
RodaRambo, met alle respect; je lult werkelijk uit je nek. Wil je gewoon meepraten schrijf dan minimaal iets zinnigs!! Wat hebben blaren op de hielen in godsnaam met Lajud te maken?
Lajud ziet ook vaak de hielen van zijn ploeggenoten op de training, misschien is dat de link? Anders zou ik het idd ook niet weten.
3 juli 2026 om 23:10

Hij heeft misschien blaren op zijn hielen door zijn nieuwe schoenen? Daar had ik zelf vorige week ook last van.
7 min geleden - 3 juli 2026 om 23:21 # 416540
Roda7United
Rodahats schreef:
RodaRambo schreef:
Danke88 schreef:
[quote]416520[/quote] Khaldi..Die had allebei zijn hakken open liggen. Die liep op de slippers. Lajud lichte kuitblessure.
Allebei zijn hakken open? Wat is dit nu weer voor een vreemd verhaal? Ik hoop echt dat dit niet weer een Lajud 2.0 wordt, maar ik vrees het ergste.

Lajud ziet ook vaak de hielen van zijn ploeggenoten op de training, misschien is dat de link?

Anders zou ik het idd ook niet weten.
17 min geleden - 3 juli 2026 om 23:10 # 416539
Roda7United
Goodieback

- Een vage nickname van een of ander random woord (tevens fout geschreven);
- In je eerste prikker een sneer naar johnnie;
- In je 4e prikker een opmerking over een speler van NAC.
- In je 5e prikker vaag gebrabbel onder invloed waar niemand iets kan uithalen.
- En tevens in elke prikker na elke paar woorden op enter drukken.

Dé 5 herkenningspunten van Mahispe allemaal in één dag, en dan zeggen dat je het niet bent. Houdoe en bedankt weer.
24 min geleden - 3 juli 2026 om 23:03 # 416538
Mammadiepappa
Nick bedankt voor het meedenken. Gisteren ging de korting er niet af, laat ik het zo zeggen.

Mooi materiaal het nieuwe allemaal.
Het enige wat me wél opvalt is het logo. Om de een of andere manier zit het niet zo fraai erop. Lijkt wel van Temu of Ali. En de wedstrijdshirts zijn mooi, maar ook “glad en dun”. Heb uitshirt gekocht en de lay-out zeg maar is mooi, maar het voelt naar bijna niks. Naar mijn idee hadden de shirts vroeger wat meer “body”. Maar dat kan ook een dingetje zijn van deze tijd, dat tegenwoordig gewoon die materialen zo dun en glad zijn.

💛🖤⚒️
2 uur geleden - 3 juli 2026 om 21:21 # 416537
Rodahats
RodaRambo schreef:
Danke88 schreef:
EZP10 schreef:
i XI tweede helft: Stojcevic, van Mieghem, Tol, Abdi, Crabu, Paulissen, Déom, Van den Berg (Stevelmans, 75), Müller, Maoujoudi (Ryan Leijten, 77) Van den Hurk i XI Eerste helft: Treichel, Kruiver, Van den Buijs. Beerten, Marsman, Dorenbosch (Buono, 34), Nisbet, Jansen, Sleegers, Seedorf, Ferati Opvalt dat zakarya niet meedeed.
3 juli 2026 om 16:40
Khaldi..Die had allebei zijn hakken open liggen. Die liep op de slippers. Lajud lichte kuitblessure.

RodaRambo, met alle respect; je lult werkelijk uit je nek. Wil je gewoon meepraten schrijf dan minimaal iets zinnigs!!

Wat hebben blaren op de hielen in godsnaam met Lajud te maken?
2 uur geleden - 3 juli 2026 om 21:14 # 416536
Nick
Mammadiepappa schreef:
Nick Nick, ik was uiteraard ingelogd met mijn Roda account, ik ben geen gewaaide. Er gaat echter geen korting af, ook niet als je gewoon doorgaat tot en met het betalen, dan kostte de hoodie gewoon 60euro. Vandaag in de fanshop geweest en lekker alles kunnen krijgen. Mét korting. Forza Roda! 💛🖤⚒️ Ps: ik zie steeds mijn zoontje en mezelf hier voorbij komen in de banners van Rodajc/seizoenkaart ☺️☺️ we hebben al voor veel kaarten gezorgd want de verkoop gaat meer dan prima ⚒️
3 juli 2026 om 20:59

Heb ik dan ergens beweerd dat je een gewaaide bent?
Ik gaf je alleen een tip, want bij mij werkte het wel zo. Had mij ingelogd en gewoon de korting eraf gekregen via de webshop.
Probeerde alleen maar te helpen.
2 uur geleden - 3 juli 2026 om 21:13 # 416535
Mammadiepappa
Nick Nick, ik was uiteraard ingelogd met mijn Roda account, ik ben geen gewaaide.
Er gaat echter geen korting af, ook niet als je gewoon doorgaat tot en met het betalen, dan kostte de hoodie gewoon 60euro.

Vandaag in de fanshop geweest en lekker alles kunnen krijgen.

Mét korting.

Forza Roda! 💛🖤⚒️

Ps: ik zie steeds mijn zoontje en mezelf hier voorbij komen in de banners van Rodajc/seizoenkaart ☺️☺️ we hebben al voor veel kaarten gezorgd want de verkoop gaat meer dan prima ⚒️
2 uur geleden - 3 juli 2026 om 20:59 # 416534
RodaRambo
Danke88 schreef:
EZP10 schreef:
i XI tweede helft: Stojcevic, van Mieghem, Tol, Abdi, Crabu, Paulissen, Déom, Van den Berg (Stevelmans, 75), Müller, Maoujoudi (Ryan Leijten, 77) Van den Hurk i XI Eerste helft: Treichel, Kruiver, Van den Buijs. Beerten, Marsman, Dorenbosch (Buono, 34), Nisbet, Jansen, Sleegers, Seedorf, Ferati Opvalt dat zakarya niet meedeed.
Khaldi..Die had allebei zijn hakken open liggen. Die liep op de slippers. Lajud lichte kuitblessure.

2 uur geleden - 3 juli 2026 om 20:50 # 416533
Goodieback
NIEUW LID
GibsonNord schreef:
Dit bericht is (tijdelijk) verwijderd. Jezus Mahispe, wat ben je toch een sneue vent. Nu ga je als Goodieback over ‘mahispe’ praten. Alsof niemand door zou hebben dat dit weer je 100e account is. Maar je schrijfstijl is zo erbarmelijk slecht dat iedereen je er overal uitpikt. Succes met je zelfbevlekking! 👍🍆
3 juli 2026 om 20:36

Voor de duidelijkheid.
Ik ben niet Mahispe.
Jullie insinueren iets om gewaardeerde prikborders kapot te maken.
Maakt niks uit.
Ook jij bent een van deze accounts.
Nogmaals nee.
En ook al.was ik het.
Heb je daar problemen mee?

Nee toch.
Neem iedereen zoals hij is.
2 uur geleden - 3 juli 2026 om 20:43 # 416532
GibsonNord
Dit bericht is (tijdelijk) verwijderd.
Jezus Mahispe, wat ben je toch een sneue vent. Nu ga je als Goodieback over ‘mahispe’ praten. Alsof niemand door zou hebben dat dit weer je 100e account is. Maar je schrijfstijl is zo erbarmelijk slecht dat iedereen je er overal uitpikt. Succes met je zelfbevlekking! 👍🍆

2 uur geleden - 3 juli 2026 om 20:36 # 416531
Goodieback
NIEUW LID
JuiceyJJ schreef:
viro schreef:
JuiceyJJ schreef:
Ben ik de enige die zich ergert aan de inhoudloze berichten van www.kmpl.nl?. Mooie website maar daar is ook alles mee gezegd en gedaan.
3 juli 2026 om 16:15
Wordt je dan gedwongen om daar heen te gaan ? Gewoon een prima site en zal daar steeds drukker worden. Zeker gezien de reden mensen hier een ban krijgen.
3 juli 2026 om 18:16
Ik vind alles wat met Roda te maken heeft ook tof maar vind berichten niet objectief geschreven. Zoals de podcast van Voice of kaalhei vind ik weer inhoudelijk sterk en spreekt mij meer aan. Ieder zijn mening natuurlijk !
3 juli 2026 om 19:28

Dat is jou keuze.
Johan Derksen zou zeggen.
Vrijheid van meningsuiting.
Deze site gaat te ver en ze zullen zich zelf tegenkomen ermer.

Laat ik zo zeggen.
Dit is alleen de positivo site met enkele gewaardeerde scouts en boekhouders.

Bij die andere zeg maar de gewone boeren burger voor de Harries Dieters Viroos Mahispes.
Iedereen is welkom.
Ook als je negatief bent en niet eens
3 uur geleden - 3 juli 2026 om 20:21 # 416530
JuiceyJJ
viro schreef:
JuiceyJJ schreef:
Ben ik de enige die zich ergert aan de inhoudloze berichten van www.kmpl.nl?. Mooie website maar daar is ook alles mee gezegd en gedaan.
Wordt je dan gedwongen om daar heen te gaan ? Gewoon een prima site en zal daar steeds drukker worden. Zeker gezien de reden mensen hier een ban krijgen.
3 juli 2026 om 18:16

Ik vind alles wat met Roda te maken heeft ook tof maar vind berichten niet objectief geschreven. Zoals de podcast van Voice of kaalhei vind ik weer inhoudelijk sterk en spreekt mij meer aan. Ieder zijn mening natuurlijk !
4 uur geleden - 3 juli 2026 om 19:28 # 416529
RodaSjeng
RJC1978 schreef:
Roda7United schreef:
BramLennartz schreef:
Dag allen, Wilt Penders nou eigenlijk 5-3-2 of 3-4-3 spelen? Ik meen mij te kunnen herinneren dat het 5-3-2 zou worden. In de wedstrijd tegen Sjevemet leek het op een 4-3-3. Logisch, gezien het feit dat de spelersgroep nog niet compleet is. Indien het een 5-3-2 wordt hoop ik op nog twee CV’s, een spits en een 10. Dan heb je met aanvulling van de jeugd een leuk team staan. Schwirten mag van mij indien fit dan de strijd aangaan voor de 10 positie.
3 juli 2026 om 12:36
Toen Penders in het begin werd gevraagd of hij 532 ging spelen noemde hij dat zelf 343.
3 juli 2026 om 13:04
Het zal ook 3-4-3 worden. VD hurk is geen type spits voor een 2 spitsen systeem (mist lengte, snelheid en diepgang). Je hebt vleugelspitsen nodig. Geen types die aan de lijn plakken maar zoals het woord al zegt schaduwspitsen die opereren vanaf de vleugel en ook naar binnen kunnen trekken om te scoren. Khaldi lijkt me zo'n type en Sleegers ook. Hurk kan dan optioneel ook wat meer in de bal komen zoals hij van nature doet. De combi Janssen-Hurk heeft zich vorig jaar al bewezen en ik vermoed dat daar de combi Marsman-Hurk vamaf rechts bij gaat komen. Met Sleegers, Khaldi, Dorenbosch en Marsman is de voorwaartse dreiging alvast een stuk toegenomen icm een meer dynamische spelopvatting. Hopelijk lukt het Schwirten om eind 26 zijn oude niveau weer enigszins aan te tikken. Ik gun het hem sws. Pauli idem. Nu nog een stand-in voor VD Hurk, een jonger type centrum spits met lengte en kopkracht en een dubbele bezetting op de flank (ipv Seedorf en Lajud).
3 juli 2026 om 15:23

Ik denk juist dat vd Hurk een hele goeie is voor een 2-spitsen systeem. Hij kan een bal vasthouden en, zeker nu hij wat ouder wordt, profiteren van een jongere, snellere bewegelijkere 2e spits naast zich. Voorzetten moeten dit jaar toch komen van de wingbacks en niet per se van buitenspelers.

Ik ga er zelf van uit dat de 3-4-3 sowieso de bekende 3-4-2-1 wordt met 2 aanvallende middenvelders en 2 verdedigende middenvelders, dus niet met aanvallende buitenspelers.
4 uur geleden - 3 juli 2026 om 18:43 # 416528
viro
JuiceyJJ schreef:

5 uur geleden - 3 juli 2026 om 18:16 # 416527
Kaalhei8586
PaulG schreef:
Ik vind Koempel juist erg goed. Positieve verhalen en ik word er echt vrolijk van. Op dit moment is er gewoon niet veel nieuws, maar als het er is staat het er op. Leuk ook zoveel foto’s van de oefenwedstrijd. Prima als je blij wordt van negativiteit verspreiden, ik wordt blij van kmpl.nl en andere positievelingen.
3 juli 2026 om 16:46
mee eens. Deze site is een site voor zeurders. Ik hoop dat kmpl dat niet wordt.

5 uur geleden - 3 juli 2026 om 17:32 # 416526
JuiceyJJ
Wereldwonder schreef:
JuiceyJJ schreef:
Niet lezen is wellicht ook een optie? Alles wat nieuws betreft omtrent Roda is handige informatie wees blij dat mensen de moeite zich daarvoor doen. Ik irriteer me juist aan inhoudloze berichten zoals deze van jou. Tip aan jou, loop voortaan NIET langs het azijn in de supermarkt. Fijne dag!
3 juli 2026 om 16:41

Bedankt voor jou waardevolle tip. Nu ik weet wat de spelers hebben gegeten kan ik vanavond met een gerust hart gaan slapen.fijn weekend alvast!
6 uur geleden - 3 juli 2026 om 17:08 # 416525
Meumon
Danke88 schreef:
EZP10 schreef:

Heeft Buona dan welgeteld 11 minuten meegespeeld? Iemand enig idee wat daar de reden van is?
6 uur geleden - 3 juli 2026 om 16:47 # 416524
PaulG
Ik vind Koempel juist erg goed. Positieve verhalen en ik word er echt vrolijk van. Op dit moment is er gewoon niet veel nieuws, maar als het er is staat het er op. Leuk ook zoveel foto’s van de oefenwedstrijd. Prima als je blij wordt van negativiteit verspreiden, ik wordt blij van kmpl.nl en andere positievelingen.
6 uur geleden - 3 juli 2026 om 16:46 # 416523
Danke88
EZP10 schreef:

6 uur geleden - 3 juli 2026 om 16:45 # 416522
Wereldwonder
JuiceyJJ schreef:

Niet lezen is wellicht ook een optie? Alles wat nieuws betreft omtrent Roda is handige informatie wees blij dat mensen de moeite zich daarvoor doen.
Ik irriteer me juist aan inhoudloze berichten zoals deze van jou.

Tip aan jou, loop voortaan NIET langs het azijn in de supermarkt. Fijne dag!
6 uur geleden - 3 juli 2026 om 16:41 # 416521
EZP10
i XI tweede helft: Stojcevic, van Mieghem, Tol, Abdi, Crabu, Paulissen, Déom, Van den Berg (Stevelmans, 75), Müller, Maoujoudi (Ryan Leijten, 77) Van den Hurk

i XI Eerste helft: Treichel, Kruiver, Van den Buijs. Beerten, Marsman, Dorenbosch (Buono, 34), Nisbet, Jansen, Sleegers, Seedorf, Ferati

Opvalt dat zakarya niet meedeed.
6 uur geleden - 3 juli 2026 om 16:40 # 416520
kmpl
NIEUW LID
JuiceyJJ schreef:

Nee, ik stoor me er ook mateloos aan. Maar minder dan aan geheime oefenwedstrijden in deze fase van de voorbereiding.

Mocht iemand overigens denken iets te kunnen toevoegen in de redactie, mail gerust naar redactie @ kmpl .nl
7 uur geleden - 3 juli 2026 om 16:23 # 416519
JuiceyJJ
7 uur geleden - 3 juli 2026 om 16:15 # 416518
Johnnie
Buono en Sleegers stonden in ieder geval tussen de lijnen zie ik
7 uur geleden - 3 juli 2026 om 16:03 # 416517
oost10
Goal van Ferati idd.
Bron: Insta Roda
7 uur geleden - 3 juli 2026 om 15:57 # 416516
PLS2000
Oefenwedstrijd Vitesse-Roda JC 1-1
Aanvallen Vit.75 RJC 92
Gevaarlijke aanv. Vit.44-RJC 30.
Spelaandeel VIt 43-RJC 57.
Corners Vit.1-RJC 4.
#rodajc #Vitesse #limburg.
J. Horsch
7 uur geleden - 3 juli 2026 om 15:56 # 416515
PLS2000
Eindstand 1 - 1
7 uur geleden - 3 juli 2026 om 15:52 # 416514
Deichkind
Herman: wanneer het klopt dat Ferati heeft gescoord in deze oefenwedstrijd tegen Vitesse, dan heeft Transfermarkt het fout.

Een mogelijke verklaring voor wat daar getoond wordt: Ferati stond daar in seizoen 25/26 zowel in het U21 team als in het U19 team. Ze hebben hem voor dit seizoen uit dat U19 team verwijderd, maar in die registratie is dan geen nieuwe club aangegeven, waardoor dan wellicht die registratie “Zonder club” is ontstaan.
7 uur geleden - 3 juli 2026 om 15:31 # 416513
Cas520
oost10 schreef:
Ik weet niet waar flashscore het vandaan haalt. Maar 0-1 voor Roda idd
3 juli 2026 om 14:19

Doelpuntenmaker: Ferati
8 uur geleden - 3 juli 2026 om 15:25 # 416512
RJC1978
Roda7United schreef:
BramLennartz schreef:
Dag allen, Wilt Penders nou eigenlijk 5-3-2 of 3-4-3 spelen? Ik meen mij te kunnen herinneren dat het 5-3-2 zou worden. In de wedstrijd tegen Sjevemet leek het op een 4-3-3. Logisch, gezien het feit dat de spelersgroep nog niet compleet is. Indien het een 5-3-2 wordt hoop ik op nog twee CV’s, een spits en een 10. Dan heb je met aanvulling van de jeugd een leuk team staan. Schwirten mag van mij indien fit dan de strijd aangaan voor de 10 positie.
Toen Penders in het begin werd gevraagd of hij 532 ging spelen noemde hij dat zelf 343.

Het zal ook 3-4-3 worden.

VD hurk is geen type spits voor een 2 spitsen systeem (mist lengte, snelheid en diepgang). Je hebt vleugelspitsen nodig. Geen types die aan de lijn plakken maar zoals het woord al zegt schaduwspitsen die opereren vanaf de vleugel en ook naar binnen kunnen trekken om te scoren. Khaldi lijkt me zo'n type en Sleegers ook.

Hurk kan dan optioneel ook wat meer in de bal komen zoals hij van nature doet.

De combi Janssen-Hurk heeft zich vorig jaar al bewezen en ik vermoed dat daar de combi Marsman-Hurk vamaf rechts bij gaat komen.

Met Sleegers, Khaldi, Dorenbosch en Marsman is de voorwaartse dreiging alvast een stuk toegenomen icm een meer dynamische spelopvatting.

Hopelijk lukt het Schwirten om eind 26 zijn oude niveau weer enigszins aan te tikken. Ik gun het hem sws. Pauli idem.

Nu nog een stand-in voor VD Hurk, een jonger type centrum spits met lengte en kopkracht en een dubbele bezetting op de flank (ipv Seedorf en Lajud).
8 uur geleden - 3 juli 2026 om 15:23 # 416511
PLS2000
Vitesse maakt gelijk in minuut 45 1-1.Rust.
Aanvallen vit 40 RJC 39
Gevaarlijke aanvallen Vit 23 RJC 17
Spelaandeel Vit 49% RJC 51%
Roda JC 3 corners Vit.0
#rodajc #vitesse #Limburg
J Horsch
8 uur geleden - 3 juli 2026 om 14:54 # 416510
Koempel77
Via sofascore
8 uur geleden - 3 juli 2026 om 14:47 # 416509
Johnnie
Hoe komt men aan de tussenstand en is er meer over het potje te vertellen?
8 uur geleden - 3 juli 2026 om 14:45 # 416508
kirchroa
1-1
8 uur geleden - 3 juli 2026 om 14:45 # 416507
Eml
Na 30 minuten
Vitesse -Roda jc 0-1
8 uur geleden - 3 juli 2026 om 14:32 # 416506
Tommeke045
Eml schreef:
Na 15 minuten 0-1 Doelpunt roda ?
3 juli 2026 om 14:15

Ja
9 uur geleden - 3 juli 2026 om 14:19 # 416505
oost10
Ik weet niet waar flashscore het vandaan haalt.
Maar 0-1 voor Roda idd
9 uur geleden - 3 juli 2026 om 14:19 # 416504
Eml
Na 15 minuten 0-1
Doelpunt roda ?
9 uur geleden - 3 juli 2026 om 14:15 # 416503
Tommeke045
1-0
9 uur geleden - 3 juli 2026 om 14:15 # 416502
Lange
Meumon schreef:
Zag ergens voorbijkomen dat de wedstrijd om 14.00 zou beginnen. Wordt enkel de einduitslag gedeeld?
3 juli 2026 om 14:08

0-1
9 uur geleden - 3 juli 2026 om 14:15 # 416501
Meumon
Zag ergens voorbijkomen dat de wedstrijd om 14.00 zou beginnen. Wordt enkel de einduitslag gedeeld?
9 uur geleden - 3 juli 2026 om 14:08 # 416500
BramLennartz
SchaesbergKoempel Roda7United Helder! Dank voor de info mannen.
10 uur geleden - 3 juli 2026 om 13:17 # 416499
SchaesbergKoempel
Roda7United schreef:
BramLennartz schreef:

343 is ook hoe hij speelde bij Eindhoven.
10 uur geleden - 3 juli 2026 om 13:13 # 416498
PLS2000
Roda1979 schreef:
hoe laat is die besloten wedstrijd
3 juli 2026 om 13:02

14.00 uur

10 uur geleden - 3 juli 2026 om 13:07 # 416497
Roda7United
BramLennartz schreef:

10 uur geleden - 3 juli 2026 om 13:04 # 416496
Roda1979
hoe laat is die besloten wedstrijd
10 uur geleden - 3 juli 2026 om 13:02 # 416495
PLS2000
rodafan123 schreef:
PLS2000 schreef:
Is er al iets bekend of een gerucht, wie de bekendere aanvaller moet zijn ? En wanneer is hij te verwachten ?
3 juli 2026 om 12:46
wacht ma geduldig af
3 juli 2026 om 12:52

Dat begrijp ik, maar dat vroeg ik niet 🤔

10 uur geleden - 3 juli 2026 om 13:02 # 416494
rodafan123
Cheick18 schreef:
Trouwens mannen, is Luca Maiorano nu zo uit de deur gelopen bij ons? Zonde! Ben ervan overtuigd dat die jongen nog veel had kunnen betekenen voor Roda. Had hem graag eens een periode de kans zien krijgen afgelopen seizoen.
3 juli 2026 om 09:48

de wedstrijden wat hij is ingevallen was niet overtuigd na mijn idee en ben ook van mening als hij zo goed was als hier vaker gezegd werd dan zou hij ook wel vaker hebben gespeeld
10 uur geleden - 3 juli 2026 om 12:53 # 416493
rodafan123
PLS2000 schreef:
Is er al iets bekend of een gerucht, wie de bekendere aanvaller moet zijn ? En wanneer is hij te verwachten ?
3 juli 2026 om 12:46

wacht ma geduldig af
10 uur geleden - 3 juli 2026 om 12:52 # 416492
PLS2000
10 uur geleden - 3 juli 2026 om 12:46 # 416491
BramLennartz
Dag allen,

Wilt Penders nou eigenlijk 5-3-2 of 3-4-3 spelen? Ik meen mij te kunnen herinneren dat het 5-3-2 zou worden. In de wedstrijd tegen Sjevemet leek het op een 4-3-3. Logisch, gezien het feit dat de spelersgroep nog niet compleet is.

Indien het een 5-3-2 wordt hoop ik op nog twee CV’s, een spits en een 10. Dan heb je met aanvulling van de jeugd een leuk team staan. Schwirten mag van mij indien fit dan de strijd aangaan voor de 10 positie.
10 uur geleden - 3 juli 2026 om 12:36 # 416490
DerMister
RJC96 schreef:
DelaVega schreef:
Cheick18 schreef:
Trouwens mannen, is Luca Maiorano nu zo uit de deur gelopen bij ons? Zonde! Ben ervan overtuigd dat die jongen nog veel had kunnen betekenen voor Roda. Had hem graag eens een periode de kans zien krijgen afgelopen seizoen.
Ja, hij was te duur om te behouden. Schijnt dat ze 1-2 ton moesten betalen aan zijn vorige clubs als opleidingsfees etc. Robbie is daar een tijdje mee bezig geweest, maar is op niks uitgelopen. Ze wouden hem wel behouden maar niet als dat bedrag op tafel moet komen (en terecht).
3 juli 2026 om 09:58
Maar als ik het goed begrijp zou hij dus nergens een contract kunnen ondertekenen, zonder dat een club 1-2 ton betaalt? Dat betekent dus einde carrière voor zo'n jongen, puur omdat hij in de jeugd teveel is overgestapt. Best heftig dan.
3 juli 2026 om 11:13

Maiorano heeft gegokt en verloren, jammer voor die jongen. Zal wel een opportunistische zaakwaarnemer of ouders hebben.
11 uur geleden - 3 juli 2026 om 11:28 # 416489
RJC96
DelaVega schreef:
Cheick18 schreef:
Ja, hij was te duur om te behouden. Schijnt dat ze 1-2 ton moesten betalen aan zijn vorige clubs als opleidingsfees etc. Robbie is daar een tijdje mee bezig geweest, maar is op niks uitgelopen. Ze wouden hem wel behouden maar niet als dat bedrag op tafel moet komen (en terecht).

Maar als ik het goed begrijp zou hij dus nergens een contract kunnen ondertekenen, zonder dat een club 1-2 ton betaalt? Dat betekent dus einde carrière voor zo'n jongen, puur omdat hij in de jeugd teveel is overgestapt. Best heftig dan.
12 uur geleden - 3 juli 2026 om 11:13 # 416488
Gastweetikwie
Cheick18 schreef:
DelaVega schreef:
Cheick18 schreef:
Thx voor de info, 1-2 ton is voor een club als roda natuurlijk een flinke smak geld, toch had ik het wel aangedurfd met hem.
3 juli 2026 om 10:31

Maar goed dat jij niet de TD bent dan.. Zullen we eens kijken waar hij komend seizoen (niet) speelt? Of het hoofdstuk Maiorano eindelijk eens afsluiten? Hij speelt niet meer voor Roda.
12 uur geleden - 3 juli 2026 om 11:01 # 416487
Cheick18
DelaVega schreef:
Cheick18 schreef:

Thx voor de info, 1-2 ton is voor een club als roda natuurlijk een flinke smak geld, toch had ik het wel aangedurfd met hem.
12 uur geleden - 3 juli 2026 om 10:31 # 416486
Roda7United
Alli schreef:
SchaesbergKoempel schreef:
Tuppetei2 schreef:
Nike01 helemaal mee eens wat jij zegt. We hadden afgelopen seizoen ale op meerdere posities prima spelers. Ik denk dus ook oprecht dat de huidige gehaalde spelers met de aanvulling echt een prima selectie op de been brengen. En ik denk dat deze trainer er meer uit gaat halen
2 juli 2026 om 09:30
Ik ben ook overwegend positief over de spelers die aan de selectie toegevoegd zijn, maar er moet wel nog het een en ander gebeuren in de aanval. Ook ben ik bang of het zal lukken om Nisbet te vervangen, want zijn vertrek lijkt me bijna zeker. Als je middenveld dadelijk bestaat uit Doornbosch en Muller, met Seedorf, vd Hurk en Khaldi in de aanval, wordt het moeilijk om hoger te eindigen dan vorig seizoen, hoe goed Penders ook als trainer mag zijn.
2 juli 2026 om 10:01
Transfermarkt is pas sinds gisteren officieel geopend, maar zowel Nisbet zelf als Servais hebben afgelopen weken laten weten dat geen enkele club zich nog gemeld heeft voor Nisbet. Natuurlijk kan dat nog veranderen de komende dagen/weken. Op dit moment heeft Nisbet de hoogste transferwaarde van de selectie (€650k) dus Roda zal hem niet zomaar voor een appel en een ei verkopen. Sterker nog; Roda heeft een eenzijdige optie om zijn contract met 1 jaar te verlengen. Die optie zou ik nu al gaan lichten. Mocht er de komende dagen/weken toch interesse komen voor Nisbet, kan Roda veel hoger in de boom gaan zitten v.w.b. vraagprijs. Daarnaast zal Roda de ontwikkelingen m.b.t. evt verkoop van Ouaissa van NEC nauwlettend in de gaten houden. Mocht Ouaissa inderdaad verkocht worden deze zomer, heeft Roda het begroot bedrag aan transferinkomsten voor dit seizoen gelijk gedicht. Blijft een transfer van Ouaissa onverhoopt toch uit, is Roda genoodzaakt om deze zomer spelers te verkopen om geen gat in de begroting te hebben. Op de nieuwe aanwinsten na, lopen alle spelers volgend jaar zomer gratis de deur uit. Alleen op Nisbet heeft men nog een optie. Benieuwd welke spelers er dan in de etalage gezet gaan worden mocht Ouaissa niet verkocht worden deze zomer. Ps. Zie dat Sano een recordtransfer heeft gemaakt vanuit NEC naar Hoffenheim, €18 mlj.
3 juli 2026 om 01:30

Nu al de optie lichten zodat Roda hoger in de boom kan gaan zitten qua vraagprijs? Het verbaast me echt telkens hoe jij denkt dit soort dingen werken. Alsof een eenzijdige optie vanuit Roda meer waard wordt als je hem nu al licht. Straks vertrekt hij niet en raakt hij zwaar geblesseerd en heb je het contract verlengd. Er kan zoveel gebeuren in de tussentijd. Roda licht de opties altijd zo laat mogelijk en dat is echt niet voor niks. Iets met risico. Zoals PLS2705 zegt zit er ook nog vaak een salarisverhoging bij inbegrepen. Weggegooid geld dus.

Denk je nu echt dat wanneer het voor Roda beter was, Servais die optie niet nu al gelicht had?

Mocht Ouaissa niet vertrekken is Roda genoodzaakt om spelers te verkopen? Waar haal je toch al die wijsheid vandaan? Je doet uitspraken en neemt dat dan zelf telkens voor waarheid aan.
13 uur geleden - 3 juli 2026 om 10:11 # 416485
DelaVega
Cheick18 schreef:

13 uur geleden - 3 juli 2026 om 09:58 # 416484
Cheick18
13 uur geleden - 3 juli 2026 om 09:48 # 416483
Roda7United
Alli schreef:
oost10 Verdomd mooi voor een warming-up shirt
2 juli 2026 om 17:30
Ik dacht in 1e instantie dat dit ons uitshirt was, maar realiseerde mij dat er nog helemaal geen presentatie was gegeven voor het uittenue haha. Vind de kledinglijn van Errea tot dusver prima. Had wel graag het warming up tenue gezien als uittenue, maar dat is een persoonlijke keuze. Benieuwd ook naar de kwaliteit van de shirts. Afgelopen seizoen thuisshirt besteld, maar na een paar keer wassen heb ik het shirt weg kunnen gooien. Hetzelfde meegemaakt met de aanschaf van het warmloop shirt in seizoen 24/25.
3 juli 2026 om 01:08

Misschien een nieuwe wasmachine, of het instructieboekje nog eens een paar keer doorlezen? Kan toch echt niet wat je zegt, en dat 2x achter elkaar?

Ik heb hem vaak genoeg gewassen maar ziet nog uit als nieuw.
14 uur geleden - 3 juli 2026 om 09:23 # 416482
RJC1978
PLS2705 schreef:
Alli schreef:
[quote]416416[/quote] Ik ben ook overwegend positief over de spelers die aan de selectie toegevoegd zijn, maar er moet wel nog het een en ander gebeuren in de aanval. Ook ben ik bang of het zal lukken om Nisbet te vervangen, want zijn vertrek lijkt me bijna zeker. Als je middenveld dadelijk bestaat uit Doornbosch en Muller, met Seedorf, vd Hurk en Khaldi in de aanval, wordt het moeilijk om hoger te eindigen dan vorig seizoen, hoe goed Penders ook als trainer mag zijn.
Transfermarkt is pas sinds gisteren officieel geopend, maar zowel Nisbet zelf als Servais hebben afgelopen weken laten weten dat geen enkele club zich nog gemeld heeft voor Nisbet. Natuurlijk kan dat nog veranderen de komende dagen/weken. Op dit moment heeft Nisbet de hoogste transferwaarde van de selectie (€650k) dus Roda zal hem niet zomaar voor een appel en een ei verkopen. Sterker nog; Roda heeft een eenzijdige optie om zijn contract met 1 jaar te verlengen. Die optie zou ik nu al gaan lichten. Mocht er de komende dagen/weken toch interesse komen voor Nisbet, kan Roda veel hoger in de boom gaan zitten v.w.b. vraagprijs. Daarnaast zal Roda de ontwikkelingen m.b.t. evt verkoop van Ouaissa van NEC nauwlettend in de gaten houden. Mocht Ouaissa inderdaad verkocht worden deze zomer, heeft Roda het begroot bedrag aan transferinkomsten voor dit seizoen gelijk gedicht. Blijft een transfer van Ouaissa onverhoopt toch uit, is Roda genoodzaakt om deze zomer spelers te verkopen om geen gat in de begroting te hebben. Op de nieuwe aanwinsten na, lopen alle spelers volgend jaar zomer gratis de deur uit. Alleen op Nisbet heeft men nog een optie. Benieuwd welke spelers er dan in de etalage gezet gaan worden mocht Ouaissa niet verkocht worden deze zomer. Ps. Zie dat Sano een recordtransfer heeft gemaakt vanuit NEC naar Hoffenheim, €18 mlj.
Bij een eenzijdige optie zit vaak een (zeker niet verwaarloosbare) salarisverhoging inbegrepen. Het is daarom zeker geen goed idee om die nu al te lichten. Voor de vraagprijs maakt dat ook helemaal niet uit, het feit dat de optie er is, is al voldoende om een hogere vraagprijs te hanteren.
3 juli 2026 om 07:19

Kunnen we als De Kleine Napoleon nog een seizoen blijft een groot spandoek voor hem maken? Ik leg 20 euro bij.

Hij is de enige die wedstrijd na wedstrijd nooit verzaakte en het team - en de supporters - een heel seizoen lang op sleeptouw nam (die terugspeelbal-black-out in De Vliert zij hem vergeven).

Als hij vertrekt heb je een type geweldenaar op het middenveld nodig om dat te compenseren.
14 uur geleden - 3 juli 2026 om 08:35 # 416481
RJC1978
JuiceyJJ schreef:
Maan schreef:
DerMister schreef:
[quote]416459[/quote] Welke maat heb jij Maan? XXXL? 😝
2 juli 2026 om 22:03
jow ....120 kilo schoon aan de haak...
2 juli 2026 om 22:12
Misschien mailtje maken naar Roda voor maatje groter? Voor zo’n super fan als jou doen ze dat wel.
2 juli 2026 om 22:49

En anders dienen we een petitie in.
15 uur geleden - 3 juli 2026 om 08:26 # 416480
Rodafan1996
DrHerjod2 schreef:
Alli schreef:
[quote]416416[/quote] Ik ben ook overwegend positief over de spelers die aan de selectie toegevoegd zijn, maar er moet wel nog het een en ander gebeuren in de aanval. Ook ben ik bang of het zal lukken om Nisbet te vervangen, want zijn vertrek lijkt me bijna zeker. Als je middenveld dadelijk bestaat uit Doornbosch en Muller, met Seedorf, vd Hurk en Khaldi in de aanval, wordt het moeilijk om hoger te eindigen dan vorig seizoen, hoe goed Penders ook als trainer mag zijn.
Staan de funderscniet garant voor eventuele gaten in de begroting dan? Je kunt op transfer inkomsten anticiperen zoveel je wilt, maar als er geen hond komt voor onze spelers, dan zitten we met de gebakken peren. Want, geen sluitende begroting. Dat is juist waar de funders ook "in het gat duiken" dacht ik.
3 juli 2026 om 05:03

Funders doen niks helaas..
15 uur geleden - 3 juli 2026 om 07:55 # 416479
Herman
Alli

"Op de nieuwe aanwinsten na, lopen alle spelers volgend jaar zomer gratis de deur uit. Alleen op Nisbet heeft men nog een optie."

Koen Jansen ligt nog 2 jaar vast en op van den Buijs en Déom is ook een optie voor een verder jaar. Zelfs op Lajud, al hoop ik dat dat probleem zich deze zomer vanzelf oplost.
15 uur geleden - 3 juli 2026 om 07:32 # 416478
PLS2705
Alli schreef:
Tuppetei2 schreef:
Nike01 helemaal mee eens wat jij zegt. We hadden afgelopen seizoen ale op meerdere posities prima spelers. Ik denk dus ook oprecht dat de huidige gehaalde spelers met de aanvulling echt een prima selectie op de been brengen. En ik denk dat deze trainer er meer uit gaat halen
Ik ben ook overwegend positief over de spelers die aan de selectie toegevoegd zijn, maar er moet wel nog het een en ander gebeuren in de aanval. Ook ben ik bang of het zal lukken om Nisbet te vervangen, want zijn vertrek lijkt me bijna zeker. Als je middenveld dadelijk bestaat uit Doornbosch en Muller, met Seedorf, vd Hurk en Khaldi in de aanval, wordt het moeilijk om hoger te eindigen dan vorig seizoen, hoe goed Penders ook als trainer mag zijn.

Bij een eenzijdige optie zit vaak een (zeker niet verwaarloosbare) salarisverhoging inbegrepen. Het is daarom zeker geen goed idee om die nu al te lichten. Voor de vraagprijs maakt dat ook helemaal niet uit, het feit dat de optie er is, is al voldoende om een hogere vraagprijs te hanteren.
16 uur geleden - 3 juli 2026 om 07:19 # 416477
DrHerjod2
NIEUW LID
Alli schreef:
Tuppetei2 schreef:

Staan de funderscniet garant voor eventuele gaten in de begroting dan? Je kunt op transfer inkomsten anticiperen zoveel je wilt, maar als er geen hond komt voor onze spelers, dan zitten we met de gebakken peren. Want, geen sluitende begroting. Dat is juist waar de funders ook "in het gat duiken" dacht ik.
18 uur geleden - 3 juli 2026 om 05:03 # 416476
Alli
Tuppetei2 schreef:

Transfermarkt is pas sinds gisteren officieel geopend, maar zowel Nisbet zelf als Servais hebben afgelopen weken laten weten dat geen enkele club zich nog gemeld heeft voor Nisbet. Natuurlijk kan dat nog veranderen de komende dagen/weken.
Op dit moment heeft Nisbet de hoogste transferwaarde van de selectie (€650k) dus Roda zal hem niet zomaar voor een appel en een ei verkopen. Sterker nog; Roda heeft een eenzijdige optie om zijn contract met 1 jaar te verlengen. Die optie zou ik nu al gaan lichten. Mocht er de komende dagen/weken toch interesse komen voor Nisbet, kan Roda veel hoger in de boom gaan zitten v.w.b. vraagprijs.

Daarnaast zal Roda de ontwikkelingen m.b.t. evt verkoop van Ouaissa van NEC nauwlettend in de gaten houden. Mocht Ouaissa inderdaad verkocht worden deze zomer, heeft Roda het begroot bedrag aan transferinkomsten voor dit seizoen gelijk gedicht.
Blijft een transfer van Ouaissa onverhoopt toch uit, is Roda genoodzaakt om deze zomer spelers te verkopen om geen gat in de begroting te hebben.

Op de nieuwe aanwinsten na, lopen alle spelers volgend jaar zomer gratis de deur uit. Alleen op Nisbet heeft men nog een optie. Benieuwd welke spelers er dan in de etalage gezet gaan worden mocht Ouaissa niet verkocht worden deze zomer.

Ps. Zie dat Sano een recordtransfer heeft gemaakt vanuit NEC naar Hoffenheim, €18 mlj.
21 uur geleden - 3 juli 2026 om 01:30 # 416475
Alli
kwekkeboom83 schreef:
Wat ik vreemd vind: op het filmpje hebben de spelers toch duidelijk een donker blauw shirt aan. In de webshop van de fanshop is het duidelijk zwart.
2 juli 2026 om 18:34

Denk dat dit gezichtsbedrog is en het licht van de zon ook mee speelt. Op sommige foto's lijkt het shirt inderdaad wat blauwe tinten te hebben, maar op andere foto's duidelijk zichtbaar dat de kleur zwart is.
22 uur geleden - 3 juli 2026 om 01:11 # 416474
Alli
oost10 Verdomd mooi voor een warming-up shirt
2 juli 2026 om 17:30

Ik dacht in 1e instantie dat dit ons uitshirt was, maar realiseerde mij dat er nog helemaal geen presentatie was gegeven voor het uittenue haha.

Vind de kledinglijn van Errea tot dusver prima. Had wel graag het warming up tenue gezien als uittenue, maar dat is een persoonlijke keuze.

Benieuwd ook naar de kwaliteit van de shirts. Afgelopen seizoen thuisshirt besteld, maar na een paar keer wassen heb ik het shirt weg kunnen gooien. Hetzelfde meegemaakt met de aanschaf van het warmloop shirt in seizoen 24/25.
22 uur geleden - 3 juli 2026 om 01:08 # 416473
PLS2000
FrankArnoldson schreef:
Dit bericht is (tijdelijk) verwijderd. Was al bekend. Is ook nooit sprake van geweest.
2 juli 2026 om 23:52
Wordt er vandaag een nieuwe aanvaller gepresenteerd ? (nog voor de wedstrijd tegen Vitesse ?)

23 uur geleden - 3 juli 2026 om 00:13 # 416472
FrankArnoldson

Was al bekend. Is ook nooit sprake van geweest.
gisteren om 23:52 - 2 juli 2026 om 23:52 # 416471
JuiceyJJ
Maan schreef:
DerMister schreef:
Maan schreef:
Mijn maat is al uitverkocht hahaha ...gezond in de mijnstreek...hoezo dan.
2 juli 2026 om 20:19
Welke maat heb jij Maan? XXXL? 😝
2 juli 2026 om 22:12

Misschien mailtje maken naar Roda voor maatje groter? Voor zo’n super fan als jou doen ze dat wel.
gisteren om 22:49 - 2 juli 2026 om 22:49 # 416470
Maan
DerMister schreef:
Maan schreef:
Mijn maat is al uitverkocht hahaha ...gezond in de mijnstreek...hoezo dan.
2 juli 2026 om 20:19
Welke maat heb jij Maan? XXXL? 😝

gisteren om 22:12 - 2 juli 2026 om 22:12 # 416469
Roda7United

Die kans is inderdaad bijzonder klein. Aangezien NAC 150k voor hem heeft betaald en hij een doorlopend contract heeft van nog 2 jaar + optie op een derde jaar. Waarom zou Nac in hemelsnaam een speler met nog 3 jaar contract voor een fooi naar een concurrent laten vertrekken? Een speler die zich tevens al bewezen heeft in de KKD.

Maar, Mahispe account nummer 24, om nou te doen alsof je extra info hebt hoeft nou ook weer niet.
gisteren om 22:08 - 2 juli 2026 om 22:08 # 416468

Voorspel de wedstrijd
Niet ingelogd
Log in of word lid om een voorspelling te kunnen plaatsen
vrijdag 10 juli 2026 om 00:00
Cambuurstadion

SC Cambuur

Roda JC Kerkrade

Ik geef wijzijnrodajc.nl toestemming mijn emailadres te delen met Roda J.C. B.V. zodat Roda J.C. B.V. mij kan benaderen inzake de seizoenkaart campagne 2026/2027.

Ik wil een reminder ontvangen voorafgaan aan de wedstrijddag indien ik mijn voorspelling nog niet heb doorgegeven.

WZRJC Poule klassement