



Johnnie schreef:
Vente nog steeds samen met de dame uit Landgraaf? Want als hij er was, was hij vast gewoon op bezoek. Onbetaalbaar, al zou hij gratis komen28 juni 2026 om 18:54

Sjunsteopderwelt schreef:Johnnie schreef:Wellicht was het inderdaad gewoon een bezoekje. Denk wil het toch even melden.
Vente nog steeds samen met de dame uit Landgraaf? Want als hij er was, was hij vast gewoon op bezoek. Onbetaalbaar, al zou hij gratis komen28 juni 2026 om 18:5428 juni 2026 om 18:57

Johnnie schreef:
Vente nog steeds samen met de dame uit Landgraaf? Want als hij er was, was hij vast gewoon op bezoek. Onbetaalbaar, al zou hij gratis komen28 juni 2026 om 18:54

Rodaforlife045 schreef:
Servais gaf natuurlijk wel aan met een bekende naam bezig te zijn als aanvaller, maar dan alsnog zou je denken Vente is onhaalbaar en zit goed bij Heerenveen. Maar he verwacht het onverwachte zeggen ze wel eens…28 juni 2026 om 19:06



Johnnie schreef:
Vente nog steeds samen met de dame uit Landgraaf? Want als hij er was, was hij vast gewoon op bezoek. Onbetaalbaar, al zou hij gratis komen28 juni 2026 om 18:54


Sjunsteopderwelt schreef:
Voor wat het waard is, Vente is vandaag met Servais in het stadion gespot. Geen idee wat hier de achterliggende gedachte van is. Zelfs verhuur lijkt mij raar28 juni 2026 om 18:23



Kr1t1sjeRodatuup schreef:
En tuurlijk kan je op data scouten. Je moet iets.28 juni 2026 om 15:38



RJC1978 schreef:oost10 schreef:Soms moet je tot op zekere hoogte (naast datascouting) risico's durven nemen. Anders blijf je in lokale vijvers vissen. Het is net als het veldspel. Zonder opportunisme geen succes.RodaRambo schreef:Dat doen zoveel clubs...
Ben ik de enige die zich zorgen erover maakt dat we spelers binnen halen zonder die live gezien te hebben. Wat een amateurisme.28 juni 2026 om 14:3128 juni 2026 om 14:4128 juni 2026 om 15:04

oost10 schreef:RodaRambo schreef:Dat doen zoveel clubs...
Ben ik de enige die zich zorgen erover maakt dat we spelers binnen halen zonder die live gezien te hebben. Wat een amateurisme.28 juni 2026 om 14:3128 juni 2026 om 14:41


PLS2000 schreef:PLS2705 schreef:De bedoeling is presentatie voor het trainingskamp, heb ik ergens gelezen.Herman schreef:Thanks! Ben benieuwd naar de bekendere naam. Zal, als het niet afgeketst is, toch niet lang meer moeten duren.
[quote]416104[/quote] Verschillende namen werden in het geruchtencircuit in de afgelopen weken genoemd als mogelijke aanvallende versterking voor het zoekende Roda JC. Fransman Zakarya Khaldi (21) kwam uiteindelijk als grote onbekende uit de Kerkraadse voetbalhoed. Hoe is dit tot stand gekomen? Technische baas Rob Servais geeft aan De Nieuwe Ster uitleg. Met zijn typische gereserveerde blik keek Rob Servais een dikke week geleden naar het trainingsveld waar de selectie op dat moment een conditieoefening deed, terwijl hem door deze krant de vraag werd gesteld hoe het met het aantrekken van nieuwe aanvallers stond. Hij bedacht zich, zoals vrijwel altijd, enkele seconden en zei: “We zitten in de laatste fase van de onderhandelingen. Het gaat om een bekendere naam en eentje die niet bekend is.” Meer wilde de technische baas van de Kerkraadse club op dat moment niet zeggen. In de dagen daarna sijpelde steeds meer de naam van ene Zakarya Khaldi door als eventuele nieuwe aanwinst door. Dat bleek uiteindelijk ook te kloppen, de bevestiging vanuit de Kerkraadse club volgde afgelopen zaterdag. “We waren al een tijdje met hem bezig”, legt Servais uit. “Dit nadat hij ons was aangeboden via ons netwerk. Op zulk een moment proberen we hem zo goed als mogelijk nader te beoordelen.” Khaldi bleek een interessante optie, de leiding van Roda ging daarom beelden van hem bekijken via digitaal analyse- en scoutingplatform Wyscout. “We hebben daarop bekeken wat hij voor een type speler is. Hij kan in de spits spelen, maar ook daarachter en dat maakt hem voor ons ook interessant.” Servais geeft aan dat Khaldi “niet live is bekeken tijdens wedstrijden”. “Dat ging niet.” Toch is er gekozen om de Fransman, die tevens de Algerijnse nationaliteit heeft, een tweejarig contract met een optie voor nog een derde jaar te geven. Dat getuigt van durf maar ook van het nemen van een risico, erkent de technische baas van Roda. Met namen als Daniel Lajud en Ryan Leijten, beiden in eerder stadium voor langere tijd vastgelegd, ging het immers fout qua gemaakte keuzes. “Een risico is het altijd, maar als je zo’n speler als Zakarya wilt binnenhalen, moet je iets doen en proberen.” Servais doelt daarmee ook op de beschikbare financiële middelen. “Met het geld wat we hebben proberen we een speler met specifieke kwaliteiten binnen te halen. Een risico nemen is dat altijd, omdat je van tevoren niet weet wat een speler precies gaat laten zien. Met iemand als bijvoorbeeld Joshua Nisbet was dit ook zo. Maar hij is wel degelijk een goede aanwinst gebleken.” Een durfrisico dus. Roda heeft aan de voorkant immers géén garantie op succes met het binnenhalen van Khaldi. Onderwijl is Roda druk doende zich nog verder te gaan versterken, vertelt Servais verder. “Voor in de aanval ook”, herhaalt hij meerdere malen. “Dáár zijn we nu zeker mee bezig, willen we nog iets erbij halen.” En dat zal, zoals al eerder aangegeven door de technisch manager van Roda, dan wél een “bekendere naam” gaan worden.28 juni 2026 om 10:2528 juni 2026 om 10:4628 juni 2026 om 11:00

RJC1978 schreef:
Zo te lezen lijkt die Khaldi qua profiel een beetje op Michael Olise van Bayern. Als hij zich in die richting ontwikkelt verkopen we hem in 2028 voor 60 miljoen door aan PSG. Tony Rölke en Denilho Cleonise staan nog op mijn verlanglijstje.28 juni 2026 om 14:12


PLS2705 schreef:PLS2000 schreef:Wanneer begint het trainingskamp?PLS2705 schreef:De bedoeling is presentatie voor het trainingskamp, heb ik ergens gelezen.
[quote]416106[/quote] Thanks! Ben benieuwd naar de bekendere naam. Zal, als het niet afgeketst is, toch niet lang meer moeten duren.28 juni 2026 om 10:4628 juni 2026 om 11:0028 juni 2026 om 11:10

PLS2000 schreef:PLS2705 schreef:De bedoeling is presentatie voor het trainingskamp, heb ik ergens gelezen.Herman schreef:Thanks! Ben benieuwd naar de bekendere naam. Zal, als het niet afgeketst is, toch niet lang meer moeten duren.
[quote]416104[/quote] Verschillende namen werden in het geruchtencircuit in de afgelopen weken genoemd als mogelijke aanvallende versterking voor het zoekende Roda JC. Fransman Zakarya Khaldi (21) kwam uiteindelijk als grote onbekende uit de Kerkraadse voetbalhoed. Hoe is dit tot stand gekomen? Technische baas Rob Servais geeft aan De Nieuwe Ster uitleg. Met zijn typische gereserveerde blik keek Rob Servais een dikke week geleden naar het trainingsveld waar de selectie op dat moment een conditieoefening deed, terwijl hem door deze krant de vraag werd gesteld hoe het met het aantrekken van nieuwe aanvallers stond. Hij bedacht zich, zoals vrijwel altijd, enkele seconden en zei: “We zitten in de laatste fase van de onderhandelingen. Het gaat om een bekendere naam en eentje die niet bekend is.” Meer wilde de technische baas van de Kerkraadse club op dat moment niet zeggen. In de dagen daarna sijpelde steeds meer de naam van ene Zakarya Khaldi door als eventuele nieuwe aanwinst door. Dat bleek uiteindelijk ook te kloppen, de bevestiging vanuit de Kerkraadse club volgde afgelopen zaterdag. “We waren al een tijdje met hem bezig”, legt Servais uit. “Dit nadat hij ons was aangeboden via ons netwerk. Op zulk een moment proberen we hem zo goed als mogelijk nader te beoordelen.” Khaldi bleek een interessante optie, de leiding van Roda ging daarom beelden van hem bekijken via digitaal analyse- en scoutingplatform Wyscout. “We hebben daarop bekeken wat hij voor een type speler is. Hij kan in de spits spelen, maar ook daarachter en dat maakt hem voor ons ook interessant.” Servais geeft aan dat Khaldi “niet live is bekeken tijdens wedstrijden”. “Dat ging niet.” Toch is er gekozen om de Fransman, die tevens de Algerijnse nationaliteit heeft, een tweejarig contract met een optie voor nog een derde jaar te geven. Dat getuigt van durf maar ook van het nemen van een risico, erkent de technische baas van Roda. Met namen als Daniel Lajud en Ryan Leijten, beiden in eerder stadium voor langere tijd vastgelegd, ging het immers fout qua gemaakte keuzes. “Een risico is het altijd, maar als je zo’n speler als Zakarya wilt binnenhalen, moet je iets doen en proberen.” Servais doelt daarmee ook op de beschikbare financiële middelen. “Met het geld wat we hebben proberen we een speler met specifieke kwaliteiten binnen te halen. Een risico nemen is dat altijd, omdat je van tevoren niet weet wat een speler precies gaat laten zien. Met iemand als bijvoorbeeld Joshua Nisbet was dit ook zo. Maar hij is wel degelijk een goede aanwinst gebleken.” Een durfrisico dus. Roda heeft aan de voorkant immers géén garantie op succes met het binnenhalen van Khaldi. Onderwijl is Roda druk doende zich nog verder te gaan versterken, vertelt Servais verder. “Voor in de aanval ook”, herhaalt hij meerdere malen. “Dáár zijn we nu zeker mee bezig, willen we nog iets erbij halen.” En dat zal, zoals al eerder aangegeven door de technisch manager van Roda, dan wél een “bekendere naam” gaan worden.28 juni 2026 om 10:2528 juni 2026 om 10:4628 juni 2026 om 11:00

PLS2705 schreef:Herman schreef:Thanks! Ben benieuwd naar de bekendere naam. Zal, als het niet afgeketst is, toch niet lang meer moeten duren.PLS2705 schreef:Verschillende namen werden in het geruchtencircuit in de afgelopen weken genoemd als mogelijke aanvallende versterking voor het zoekende Roda JC. Fransman Zakarya Khaldi (21) kwam uiteindelijk als grote onbekende uit de Kerkraadse voetbalhoed. Hoe is dit tot stand gekomen? Technische baas Rob Servais geeft aan De Nieuwe Ster uitleg. Met zijn typische gereserveerde blik keek Rob Servais een dikke week geleden naar het trainingsveld waar de selectie op dat moment een conditieoefening deed, terwijl hem door deze krant de vraag werd gesteld hoe het met het aantrekken van nieuwe aanvallers stond. Hij bedacht zich, zoals vrijwel altijd, enkele seconden en zei: “We zitten in de laatste fase van de onderhandelingen. Het gaat om een bekendere naam en eentje die niet bekend is.” Meer wilde de technische baas van de Kerkraadse club op dat moment niet zeggen. In de dagen daarna sijpelde steeds meer de naam van ene Zakarya Khaldi door als eventuele nieuwe aanwinst door. Dat bleek uiteindelijk ook te kloppen, de bevestiging vanuit de Kerkraadse club volgde afgelopen zaterdag. “We waren al een tijdje met hem bezig”, legt Servais uit. “Dit nadat hij ons was aangeboden via ons netwerk. Op zulk een moment proberen we hem zo goed als mogelijk nader te beoordelen.” Khaldi bleek een interessante optie, de leiding van Roda ging daarom beelden van hem bekijken via digitaal analyse- en scoutingplatform Wyscout. “We hebben daarop bekeken wat hij voor een type speler is. Hij kan in de spits spelen, maar ook daarachter en dat maakt hem voor ons ook interessant.” Servais geeft aan dat Khaldi “niet live is bekeken tijdens wedstrijden”. “Dat ging niet.” Toch is er gekozen om de Fransman, die tevens de Algerijnse nationaliteit heeft, een tweejarig contract met een optie voor nog een derde jaar te geven. Dat getuigt van durf maar ook van het nemen van een risico, erkent de technische baas van Roda. Met namen als Daniel Lajud en Ryan Leijten, beiden in eerder stadium voor langere tijd vastgelegd, ging het immers fout qua gemaakte keuzes. “Een risico is het altijd, maar als je zo’n speler als Zakarya wilt binnenhalen, moet je iets doen en proberen.” Servais doelt daarmee ook op de beschikbare financiële middelen. “Met het geld wat we hebben proberen we een speler met specifieke kwaliteiten binnen te halen. Een risico nemen is dat altijd, omdat je van tevoren niet weet wat een speler precies gaat laten zien. Met iemand als bijvoorbeeld Joshua Nisbet was dit ook zo. Maar hij is wel degelijk een goede aanwinst gebleken.” Een durfrisico dus. Roda heeft aan de voorkant immers géén garantie op succes met het binnenhalen van Khaldi. Onderwijl is Roda druk doende zich nog verder te gaan versterken, vertelt Servais verder. “Voor in de aanval ook”, herhaalt hij meerdere malen. “Dáár zijn we nu zeker mee bezig, willen we nog iets erbij halen.” En dat zal, zoals al eerder aangegeven door de technisch manager van Roda, dan wél een “bekendere naam” gaan worden.
[quote]416100[/quote] Heeft iemand het hele artikel?28 juni 2026 om 10:2328 juni 2026 om 10:2528 juni 2026 om 10:46

Herman schreef:PLS2705 schreef:Verschillende namen werden in het geruchtencircuit in de afgelopen weken genoemd als mogelijke aanvallende versterking voor het zoekende Roda JC. Fransman Zakarya Khaldi (21) kwam uiteindelijk als grote onbekende uit de Kerkraadse voetbalhoed. Hoe is dit tot stand gekomen? Technische baas Rob Servais geeft aan De Nieuwe Ster uitleg. Met zijn typische gereserveerde blik keek Rob Servais een dikke week geleden naar het trainingsveld waar de selectie op dat moment een conditieoefening deed, terwijl hem door deze krant de vraag werd gesteld hoe het met het aantrekken van nieuwe aanvallers stond. Hij bedacht zich, zoals vrijwel altijd, enkele seconden en zei: “We zitten in de laatste fase van de onderhandelingen. Het gaat om een bekendere naam en eentje die niet bekend is.” Meer wilde de technische baas van de Kerkraadse club op dat moment niet zeggen. In de dagen daarna sijpelde steeds meer de naam van ene Zakarya Khaldi door als eventuele nieuwe aanwinst door. Dat bleek uiteindelijk ook te kloppen, de bevestiging vanuit de Kerkraadse club volgde afgelopen zaterdag. “We waren al een tijdje met hem bezig”, legt Servais uit. “Dit nadat hij ons was aangeboden via ons netwerk. Op zulk een moment proberen we hem zo goed als mogelijk nader te beoordelen.” Khaldi bleek een interessante optie, de leiding van Roda ging daarom beelden van hem bekijken via digitaal analyse- en scoutingplatform Wyscout. “We hebben daarop bekeken wat hij voor een type speler is. Hij kan in de spits spelen, maar ook daarachter en dat maakt hem voor ons ook interessant.” Servais geeft aan dat Khaldi “niet live is bekeken tijdens wedstrijden”. “Dat ging niet.” Toch is er gekozen om de Fransman, die tevens de Algerijnse nationaliteit heeft, een tweejarig contract met een optie voor nog een derde jaar te geven. Dat getuigt van durf maar ook van het nemen van een risico, erkent de technische baas van Roda. Met namen als Daniel Lajud en Ryan Leijten, beiden in eerder stadium voor langere tijd vastgelegd, ging het immers fout qua gemaakte keuzes. “Een risico is het altijd, maar als je zo’n speler als Zakarya wilt binnenhalen, moet je iets doen en proberen.” Servais doelt daarmee ook op de beschikbare financiële middelen. “Met het geld wat we hebben proberen we een speler met specifieke kwaliteiten binnen te halen. Een risico nemen is dat altijd, omdat je van tevoren niet weet wat een speler precies gaat laten zien. Met iemand als bijvoorbeeld Joshua Nisbet was dit ook zo. Maar hij is wel degelijk een goede aanwinst gebleken.” Een durfrisico dus. Roda heeft aan de voorkant immers géén garantie op succes met het binnenhalen van Khaldi. Onderwijl is Roda druk doende zich nog verder te gaan versterken, vertelt Servais verder. “Voor in de aanval ook”, herhaalt hij meerdere malen. “Dáár zijn we nu zeker mee bezig, willen we nog iets erbij halen.” En dat zal, zoals al eerder aangegeven door de technisch manager van Roda, dan wél een “bekendere naam” gaan worden.PLS2000 schreef:Heeft iemand het hele artikel?
https://www.denieuwesterparkstad.nl/roda-durfrisico-met-grote-onbekende/28 juni 2026 om 07:1428 juni 2026 om 10:2328 juni 2026 om 10:25

PLS2705 schreef:PLS2000 schreef:Heeft iemand het hele artikel?
https://www.denieuwesterparkstad.nl/roda-durfrisico-met-grote-onbekende/28 juni 2026 om 07:1428 juni 2026 om 10:23

SchaesbergKoempel schreef:Malki89 schreef:Servais noemt videobeelden van Wyscout, dan mag ik hopen dat die wel van de afgelopen twee seizoenen zijn. Want hem alleen halen op basis van beelden van toen hij bij de o19 zat, is natuurlijk waanzin.
Er komt dus nog een bekendere aanvaller bij. Khaldi is aangeboden hij Roda, hoop van harte dat het nu wél een voltreffer is.28 juni 2026 om 08:0928 juni 2026 om 09:58

PLS2000 schreef:
https://www.denieuwesterparkstad.nl/roda-durfrisico-met-grote-onbekende/28 juni 2026 om 07:14

Malki89 schreef:
Er komt dus nog een bekendere aanvaller bij. Khaldi is aangeboden hij Roda, hoop van harte dat het nu wél een voltreffer is.28 juni 2026 om 08:09





DeLimbo schreef:Roda7United schreef:Enige context wat betreft de genoemde clubs is dat het allemaal laagvliegers waren die nu opeens meedoen in Europa of zelfs meespelen voor kampioenschappen door het halen en verkopen van spelers op basis van data. Voor clubs zonder mega financiële armslag is het een fantastisch bouwmodel dat keer op keer bewijst te werken. Uiteraard zullen hun ook kijken naar beeldmateriaal en context van de statistieken maar het data gedreven model is wel heel sterk en zal alleen maar in functionaliteit groeien.oost10 schreef:Tja, ik denk dat er ook echt wel 3 clubs te benoemen zijn die minder naar data kijken en het goed doen, dus dat vind ik niet zo een sterk argument. Ik zeg sowieso niet dat data niet functioneel zijn, dan heb je me verkeerd begrepen. Ik geef aan dat data niet volledig is, dus in mijn ogen is het inderdaad, zoals schaesbergkoempel aangeeft, noodzakelijk om dit te combineren met beeldmateriaal of (live) wedstrijden kijken. Ook de clubs die jij noemt zullen niet ‘puur’ naar data kijken maar dit gebruiken als hulpmiddel. Die kijken natuurlijk ook nog gewoon beeldmateriaal. Daarnaast, de data experts bij die clubs zijn wat beter onderlegd dan de gemiddelde voetbalfan. Zij weten een stuk beter hoe die data geïnterpreteerd moet worden en dit te combineren met beeldmateriaal. Een pass accuracy van 95% is niet altijd iets positiefs, wanneer een aanvallende middenvelder alleen maar terugspeelt. Maar op die manier wordt het dan wel vaak gebracht.
[quote]416084[/quote] De clubs die puur naar data kijken: Hearts, Brighton, Union bijv. doen het anders erg goed27 juni 2026 om 17:0027 juni 2026 om 17:0527 juni 2026 om 17:52

DeLimbo schreef:Roda7United schreef:Enige context wat betreft de genoemde clubs is dat het allemaal laagvliegers waren die nu opeens meedoen in Europa of zelfs meespelen voor kampioenschappen door het halen en verkopen van spelers op basis van data. Voor clubs zonder mega financiële armslag is het een fantastisch bouwmodel dat keer op keer bewijst te werken. Uiteraard zullen hun ook kijken naar beeldmateriaal en context van de statistieken maar het data gedreven model is wel heel sterk en zal alleen maar in functionaliteit groeien.oost10 schreef:Tja, ik denk dat er ook echt wel 3 clubs te benoemen zijn die minder naar data kijken en het goed doen, dus dat vind ik niet zo een sterk argument. Ik zeg sowieso niet dat data niet functioneel zijn, dan heb je me verkeerd begrepen. Ik geef aan dat data niet volledig is, dus in mijn ogen is het inderdaad, zoals schaesbergkoempel aangeeft, noodzakelijk om dit te combineren met beeldmateriaal of (live) wedstrijden kijken. Ook de clubs die jij noemt zullen niet ‘puur’ naar data kijken maar dit gebruiken als hulpmiddel. Die kijken natuurlijk ook nog gewoon beeldmateriaal. Daarnaast, de data experts bij die clubs zijn wat beter onderlegd dan de gemiddelde voetbalfan. Zij weten een stuk beter hoe die data geïnterpreteerd moet worden en dit te combineren met beeldmateriaal. Een pass accuracy van 95% is niet altijd iets positiefs, wanneer een aanvallende middenvelder alleen maar terugspeelt. Maar op die manier wordt het dan wel vaak gebracht.
[quote]416084[/quote] De clubs die puur naar data kijken: Hearts, Brighton, Union bijv. doen het anders erg goed27 juni 2026 om 17:0027 juni 2026 om 17:0527 juni 2026 om 17:52

Bob2000 schreef:
Ongelofelijk hoeveel racistische reacties je onder die posts over Khaldi leest. Is dit echt waar mensen in de regio Parkstad zich druk om maken? Maar vervolgens wel lopen janken als we weer een Keesje, Pietje of Klaasje aantrekken die negentig minuten lang alleen maar balletje breed, balletje terug speelt. Dan is het ineens allemaal prima. Misschien moeten we eens wat minder naar iemands afkomst kijken en wat meer naar wat hij op het veld laat zien.27 juni 2026 om 17:52

Bob2000 schreef:
Ongelofelijk hoeveel racistische reacties je onder die posts over Khaldi leest. Is dit echt waar mensen in de regio Parkstad zich druk om maken? Maar vervolgens wel lopen janken als we weer een Keesje, Pietje of Klaasje aantrekken die negentig minuten lang alleen maar balletje breed, balletje terug speelt. Dan is het ineens allemaal prima. Misschien moeten we eens wat minder naar iemands afkomst kijken en wat meer naar wat hij op het veld laat zien.27 juni 2026 om 17:52


Roda7United schreef:oost10 schreef:Tja, ik denk dat er ook echt wel 3 clubs te benoemen zijn die minder naar data kijken en het goed doen, dus dat vind ik niet zo een sterk argument. Ik zeg sowieso niet dat data niet functioneel zijn, dan heb je me verkeerd begrepen. Ik geef aan dat data niet volledig is, dus in mijn ogen is het inderdaad, zoals schaesbergkoempel aangeeft, noodzakelijk om dit te combineren met beeldmateriaal of (live) wedstrijden kijken. Ook de clubs die jij noemt zullen niet ‘puur’ naar data kijken maar dit gebruiken als hulpmiddel. Die kijken natuurlijk ook nog gewoon beeldmateriaal. Daarnaast, de data experts bij die clubs zijn wat beter onderlegd dan de gemiddelde voetbalfan. Zij weten een stuk beter hoe die data geïnterpreteerd moet worden en dit te combineren met beeldmateriaal. Een pass accuracy van 95% is niet altijd iets positiefs, wanneer een aanvallende middenvelder alleen maar terugspeelt. Maar op die manier wordt het dan wel vaak gebracht.Roda7United schreef:De clubs die puur naar data kijken: Hearts, Brighton, Union bijv. doen het anders erg goed
Die statistieken en data zijn allemaal leuk en aardig (ik sla ze zelf over), maar ik hoop dat we spelers nog gewoon gaan beoordelen op hoe we ze zien spelen. Die data heeft zoveel keerpunten en is echt niet volledig. Het gevaar bestaat dat de meningen straks al klaarliggen voordat men iemand nog maar één keer heeft zien spelen. Het begrip confirmation bias is de voetbalwereld niet vreemd. Als men eenmaal een mening heeft wordt daar vaak niet meer van afgeweken, hoe onterecht deze mening dan ook mag zijn.27 juni 2026 om 16:3627 juni 2026 om 17:0027 juni 2026 om 17:05

boris9 schreef:
@ Alli: Paris F.C speelt in liga 1, hoogste klasse in Frankrijk en eindigden op plaats 11.27 juni 2026 om 14:08

Roda7United schreef:oost10 schreef:Tja, ik denk dat er ook echt wel 3 clubs te benoemen zijn die minder naar data kijken en het goed doen, dus dat vind ik niet zo een sterk argument. Ik zeg sowieso niet dat data niet functioneel zijn, dan heb je me verkeerd begrepen. Ik geef aan dat data niet volledig is, dus in mijn ogen is het inderdaad, zoals schaesbergkoempel aangeeft, noodzakelijk om dit te combineren met beeldmateriaal of (live) wedstrijden kijken. Ook de clubs die jij noemt zullen niet ‘puur’ naar data kijken maar dit gebruiken als hulpmiddel. Die kijken natuurlijk ook nog gewoon beeldmateriaal. Daarnaast, de data experts bij die clubs zijn wat beter onderlegd dan de gemiddelde voetbalfan. Zij weten een stuk beter hoe die data geïnterpreteerd moet worden en dit te combineren met beeldmateriaal. Een pass accuracy van 95% is niet altijd iets positiefs, wanneer een aanvallende middenvelder alleen maar terugspeelt. Maar op die manier wordt het dan wel vaak gebracht.Roda7United schreef:De clubs die puur naar data kijken: Hearts, Brighton, Union bijv. doen het anders erg goed
Die statistieken en data zijn allemaal leuk en aardig (ik sla ze zelf over), maar ik hoop dat we spelers nog gewoon gaan beoordelen op hoe we ze zien spelen. Die data heeft zoveel keerpunten en is echt niet volledig. Het gevaar bestaat dat de meningen straks al klaarliggen voordat men iemand nog maar één keer heeft zien spelen. Het begrip confirmation bias is de voetbalwereld niet vreemd. Als men eenmaal een mening heeft wordt daar vaak niet meer van afgeweken, hoe onterecht deze mening dan ook mag zijn.27 juni 2026 om 16:3627 juni 2026 om 17:0027 juni 2026 om 17:05

oost10 schreef:Roda7United schreef:De clubs die puur naar data kijken: Hearts, Brighton, Union bijv. doen het anders erg goed
Die statistieken en data zijn allemaal leuk en aardig (ik sla ze zelf over), maar ik hoop dat we spelers nog gewoon gaan beoordelen op hoe we ze zien spelen. Die data heeft zoveel keerpunten en is echt niet volledig. Het gevaar bestaat dat de meningen straks al klaarliggen voordat men iemand nog maar één keer heeft zien spelen. Het begrip confirmation bias is de voetbalwereld niet vreemd. Als men eenmaal een mening heeft wordt daar vaak niet meer van afgeweken, hoe onterecht deze mening dan ook mag zijn.27 juni 2026 om 16:3627 juni 2026 om 17:00


Roda7United schreef:
Die statistieken en data zijn allemaal leuk en aardig (ik sla ze zelf over), maar ik hoop dat we spelers nog gewoon gaan beoordelen op hoe we ze zien spelen. Die data heeft zoveel keerpunten en is echt niet volledig. Het gevaar bestaat dat de meningen straks al klaarliggen voordat men iemand nog maar één keer heeft zien spelen. Het begrip confirmation bias is de voetbalwereld niet vreemd. Als men eenmaal een mening heeft wordt daar vaak niet meer van afgeweken, hoe onterecht deze mening dan ook mag zijn.27 juni 2026 om 16:36

Roda7United schreef:
Die statistieken en data zijn allemaal leuk en aardig (ik sla ze zelf over), maar ik hoop dat we spelers nog gewoon gaan beoordelen op hoe we ze zien spelen. Die data heeft zoveel keerpunten en is echt niet volledig. Het gevaar bestaat dat de meningen straks al klaarliggen voordat men iemand nog maar één keer heeft zien spelen. Het begrip confirmation bias is de voetbalwereld niet vreemd. Als men eenmaal een mening heeft wordt daar vaak niet meer van afgeweken, hoe onterecht deze mening dan ook mag zijn.27 juni 2026 om 16:36



SchaesbergKoempel schreef:
045J Als je kijkt naar de statistieken van KoempelAnjovins, creëert Doornbosch vrijwel nooit direct kansen voor zijn medespelers. Vergeleken met andere middenvelders in de competitie, past hij een gemiddeld aantal van zijn passes naar voren. Hij is helemaal geen creatieve passer. Hij moet het echt hebben van zijn defensieve werk zonder bal en van het winnen van luchtduels, maar is daarin niet per se een grote verbetering tov van wat we al hebben met Muller en Beerten. Ik vind het verder niet erg dat ze zo’n jongen aan de selectie hebben toegevoegd. Penders zal een duidelijke rol voor hem voor ogen hebben (vermoedelijk als centrale verdediger).27 juni 2026 om 14:33

ElTinio schreef:DeLimbo schreef:Als Buono zo goed is, dan moet je hem een kans geven. Ook al heb je andere middenvelders. Het zou ook een kickstart kunnen zijn om samen te werken met Bayer Leverkusen.
Net meteen op de training weze kijken voor onze nieuwe vriend. Lijkt me een prima toevoeging. paar leuke acties en hij heeft wel wat aan zich, beetje flair. Maaaaar Ik moet zeggen dat een speler me echt heel erg opviel en dat was Francesco Buono dat was echt genieten. Die voetbalt zo makkelijk onder druk uit dat is niet normaal. Enige probleem je hebt al zoveel middenvelders.27 juni 2026 om 10:3727 juni 2026 om 10:54






SchaesbergKoempel schreef:
DeLimbo Als je vond dat Muller te veel tikkie breed, tikkie terug was, ga je je pas echt vermaken met Doornbosch. Ik ben geen fan van Muller als nummer 6 zoals dit seizoen, een soort box-to-box rol past veel beter bij hem, maar Doornbosch is ook echt geen grote verbetering op die positie.27 juni 2026 om 13:35

DeLimbo schreef:SchaesbergKoempel schreef:Ik zeg ook niet dat hij technisch beter onderlegt is dan Muller maar als totaalpakket kan hij (wat mij betreft) van meer waarde zijn dan tikkie terug tikkie breed Muller. Die zorgt namelijk enkel voor vertraging in het spel en staat 8 van de 10x ook lucht te dekken uit balbezit. Dorenbosch gaat niet 10 goals maken of 10 assists geven maar ik denk wel dat hij Nisbet bijvoorbeeld meer vrijheid kan geven, Muller levert juist meer loopwerk op voor spelers om hem heen. Dat hij multifunctioneel is, is dan ook alleen maar mooi meegenomen.DeLimbo schreef:Uit de statistieken blijkt helemaal niet dat Doornbosch voetballend beter onderlegt is dan Muller (eerder het tegenovergestelde). Bovendien speelde hij onder Penders zijn beste wedstrijden als RCV en als hij op het middenveld speelde altijd als 8 naast de Keersmaecker, in plaats van als 6. Het is een multifunctionele speler, die Penders goed kent en die niet al te duur zal zijn, maar ik zou er niet al te veel van verwachten.
[quote]416051[/quote] Hoezo zou dat zijn? Dorenbosch is een speler die in dienst speelt van het elftal, die heb je ook nodig. Is daarnaast pas 23 dus heeft genoeg ruimte om te groeien. Qua statistieken is hij voetballend prima onderlegt en verdedigend heel sterk dus ik denk dat hij gewoon onze basis 6 wordt. Moet je er veel van hebben? nee, maar op de plek van Muller gaan we er denk ik echt wel op vooruit.27 juni 2026 om 11:4127 juni 2026 om 12:5127 juni 2026 om 13:26

deSpoorzoeker schreef:Een met een goudgele randeje 💛👍
Heb zojuist mijn 50e seizoenskaart besteld.27 juni 2026 om 12:03


SchaesbergKoempel schreef:DeLimbo schreef:Uit de statistieken blijkt helemaal niet dat Doornbosch voetballend beter onderlegt is dan Muller (eerder het tegenovergestelde). Bovendien speelde hij onder Penders zijn beste wedstrijden als RCV en als hij op het middenveld speelde altijd als 8 naast de Keersmaecker, in plaats van als 6. Het is een multifunctionele speler, die Penders goed kent en die niet al te duur zal zijn, maar ik zou er niet al te veel van verwachten.SchaesbergKoempel schreef:Hoezo zou dat zijn? Dorenbosch is een speler die in dienst speelt van het elftal, die heb je ook nodig. Is daarnaast pas 23 dus heeft genoeg ruimte om te groeien. Qua statistieken is hij voetballend prima onderlegt en verdedigend heel sterk dus ik denk dat hij gewoon onze basis 6 wordt. Moet je er veel van hebben? nee, maar op de plek van Muller gaan we er denk ik echt wel op vooruit.
Als je mee wilt doen voor de top 5, moet je Dorenbosch niet als basisspeler willen gebruiken.27 juni 2026 om 11:3327 juni 2026 om 11:4127 juni 2026 om 12:51



Vaalsenaar schreef:Hutch schreef:Hutch doe eens niet zo serieus kerel. Soms moet je iets met een knipoog lezen. 😜😉😎JuiceyJJ schreef:Manmanman, de drek die je hier soms leest. Ongelofelijk.
[quote]416028[/quote] komt uit de Ghetto van Parijs en en waarschijnlijk geen ideale schoonzoon type!27 juni 2026 om 10:0227 juni 2026 om 10:1627 juni 2026 om 12:35

DeLimbo schreef:SchaesbergKoempel schreef:Hoezo zou dat zijn? Dorenbosch is een speler die in dienst speelt van het elftal, die heb je ook nodig. Is daarnaast pas 23 dus heeft genoeg ruimte om te groeien. Qua statistieken is hij voetballend prima onderlegt en verdedigend heel sterk dus ik denk dat hij gewoon onze basis 6 wordt. Moet je er veel van hebben? nee, maar op de plek van Muller gaan we er denk ik echt wel op vooruit.
Als je mee wilt doen voor de top 5, moet je Dorenbosch niet als basisspeler willen gebruiken.27 juni 2026 om 11:3327 juni 2026 om 11:41

SchaesbergKoempel schreef:
Als je mee wilt doen voor de top 5, moet je Dorenbosch niet als basisspeler willen gebruiken.27 juni 2026 om 11:33

Hutch schreef:Hutch doe eens niet zo serieus kerel. Soms moet je iets met een knipoog lezen. 😜😉😎JuiceyJJ schreef:Manmanman, de drek die je hier soms leest. Ongelofelijk.Vaalsenaar schreef:komt uit de Ghetto van Parijs en en waarschijnlijk geen ideale schoonzoon type!
Als een Algerijn al geen goaltjesDIEF meer is.... 🍻⚒️😎27 juni 2026 om 09:3327 juni 2026 om 10:0227 juni 2026 om 10:16


deSpoorzoeker schreef:Dat verdiend de titel ‘Een ware Koempel’👏🏻👏🏻👏🏻
Heb zojuist mijn 50e seizoenskaart besteld.27 juni 2026 om 12:03

deSpoorzoeker schreef:
Heb zojuist mijn 50e seizoenskaart besteld.27 juni 2026 om 12:03