×Niet ingelogd
Log je in of Maak een account aan om berichten te kunnen plaatsen op ons forum!
RodaRambo
Vente is 3,5 miljoen waard, is basisspeler bij Heerenveen en heeft een contract t/m 2029. Paar een zonnesteek opgelopen hier geloof ik 😂
30 min geleden - 28 juni 2026 om 20:07 # 416133
Materazzi
Johnnie schreef:
Vente nog steeds samen met de dame uit Landgraaf? Want als hij er was, was hij vast gewoon op bezoek. Onbetaalbaar, al zou hij gratis komen
28 juni 2026 om 18:54


Zijn schoonfamilie woont inderdaad in Landgraaf, dus was ongetwijfeld gewoon op visite.
55 min geleden - 28 juni 2026 om 19:42 # 416132
Roda7United
Sjunsteopderwelt schreef:
Johnnie schreef:
Vente nog steeds samen met de dame uit Landgraaf? Want als hij er was, was hij vast gewoon op bezoek. Onbetaalbaar, al zou hij gratis komen
28 juni 2026 om 18:54
Wellicht was het inderdaad gewoon een bezoekje. Denk wil het toch even melden.
28 juni 2026 om 18:57


Servais kwam in april, Vente ging in juli. Die twee hebben amper samengewerkt, zeker als je de zomerstop er tussenuit haalt.
1 uur geleden - 28 juni 2026 om 19:37 # 416131
Roda7United
Johnnie schreef:
Vente nog steeds samen met de dame uit Landgraaf? Want als hij er was, was hij vast gewoon op bezoek. Onbetaalbaar, al zou hij gratis komen
28 juni 2026 om 18:54


Nee is al heel langer over. Maar hij heeft hier wel de gelukkigste tijd uit zijn carrière gehad en heeft warme gevoelens voor Roda. Dat heeft hij nooit onder stoelen of banken gestoken. Zelfs meer gevoel voor Roda dan voor Feyenoord zij hij.
1 uur geleden - 28 juni 2026 om 19:29 # 416130
PLS2000
Rodaforlife045 schreef:
Servais gaf natuurlijk wel aan met een bekende naam bezig te zijn als aanvaller, maar dan alsnog zou je denken Vente is onhaalbaar en zit goed bij Heerenveen. Maar he verwacht het onverwachte zeggen ze wel eens…
28 juni 2026 om 19:06

Dat wordt een spannende week 💛

1 uur geleden - 28 juni 2026 om 19:14 # 416129
rodafan123
het zou toch stunt zijn als robbie vente zou binnenhalen
1 uur geleden - 28 juni 2026 om 19:09 # 416128
Rodaforlife045
Servais gaf natuurlijk wel aan met een bekende naam bezig te zijn als aanvaller, maar dan alsnog zou je denken Vente is onhaalbaar en zit goed bij Heerenveen. Maar he verwacht het onverwachte zeggen ze wel eens…
1 uur geleden - 28 juni 2026 om 19:06 # 416127
Sjunsteopderwelt
Johnnie schreef:
Vente nog steeds samen met de dame uit Landgraaf? Want als hij er was, was hij vast gewoon op bezoek. Onbetaalbaar, al zou hij gratis komen
28 juni 2026 om 18:54


Wellicht was het inderdaad gewoon een bezoekje. Denk wil het toch even melden.
1 uur geleden - 28 juni 2026 om 18:57 # 416126
Johnnie
Vente nog steeds samen met de dame uit Landgraaf? Want als hij er was, was hij vast gewoon op bezoek. Onbetaalbaar, al zou hij gratis komen
1 uur geleden - 28 juni 2026 om 18:54 # 416125
Kr1t1sjeRodatuup
Sjunsteopderwelt schreef:
Voor wat het waard is, Vente is vandaag met Servais in het stadion gespot. Geen idee wat hier de achterliggende gedachte van is. Zelfs verhuur lijkt mij raar
28 juni 2026 om 18:23

Serieus?
1 uur geleden - 28 juni 2026 om 18:39 # 416124
Kr1t1sjeRodatuup
Slechte voorbeelden, Junker en Skoubo waren algemeen bekend in Denemarken, zaten niet voor niets bij Utrecht. En wat Malki betreft, was een adept van die trainer. Ik heb in de voorbereiding destijds die wedstrijd tussen Beerschot en Roda gezien. Het was te begrijpen dat Harm naar Roda is gehaald. Voetbalde heel degelijk. Van Geel kon junker en skoubo voor elkaar krijgen met een overbrugingslening over meerdere jaren uitgesmeerd. Weet je nog? Wie die cijfers of die speler bekijkt, maakt eigenlijk niet eens zoveel uit. Het gaat erom wát er gezien wordt.
​Een boekhouder of laptop-nerd ziet misschien alleen de kille statistieken en goals die er níét zijn. Maar een echte technische staf met visie kijkt verder: die ziet in diezelfde data of beelden juist de potentie, het loopvermogen, of de specifieke kwaliteiten die in een ander systeem wél tot bloei komen. Het succes van spelers als Malki, Junker of Skoubo destijds viel vooraf niet af te lezen aan de oppervlakte, maar aan de specifieke details die de toenmalige staf erin ontdekte.
​Het gaat niet om de poppetjes die de analyse doen, maar om de scherpte van de blik en "overbrugings leningen"

Maar lang verhaal kort. Iemand die data op een goede manier interpreteerd is een ton goud waard voor onze club. En boeit mij niet of dat mijn heer de duivel of de pastoor is.
2 uur geleden - 28 juni 2026 om 18:37 # 416123
Sjunsteopderwelt
Voor wat het waard is, Vente is vandaag met Servais in het stadion gespot. Geen idee wat hier de achterliggende gedachte van is.

Zelfs verhuur lijkt mij raar
2 uur geleden - 28 juni 2026 om 18:23 # 416122
Hutch
Kr1t1sjeRodatuup schreef:
En tuurlijk kan je op data scouten. Je moet iets.
28 juni 2026 om 15:38


Data kan helpen, maar als het leidend wordt is het wel wat armetierig.

Toen Van Geel Skoubo en Junker haalde viel uit niets uit de cijfers van die twee af te leiden dat ze bij Roda zouden gaan draaien. En Malki was tot hij naar Roda kwam ook geen doelpumtenmachine.

Die jongens werden gehaald door een coach/staf die door niet al te roosleurige cijfers heen kon kijken, en een idee had wat deze spelers on een andere omgeving zouden kunnen betekenen. Visie heet dat, en ik mag toch hopen dat dat nog altijd onder ons technische beleid ligt. Anders kunnen ze iedere nerd met een laptop het laten overnemen. Cijfers duiden kan iedereen en een boekhouder is nog goedkoper ook.
4 uur geleden - 28 juni 2026 om 15:57 # 416121
Kr1t1sjeRodatuup
En tuurlijk kan je op data scouten. Je moet iets.
4 uur geleden - 28 juni 2026 om 15:38 # 416120
Kr1t1sjeRodatuup
Voor wat het waard is. Ik zat net eens diep in de Football Manager-data van onze nieuwe aanwinst Zakarya Khaldi en de technische staf moet hem hier in Kerkrade echt direct gaan omscholen van linksbuiten naar rechterwingback. Als linksbuiten heeft hij door zijn matige snelheid (55) en lage koelbloedigheid voor de goal (30) weinig rendement, maar zijn attributen zijn perfect voor de rechtervleugel: hij is stijf rechtsbenig en heeft een fantastische voorzet (Crossing 70, Technique 65) waarmee hij in de overlap vanaf rechts de ballen direct panklaar kan leggen. Bovendien bezit hij met zijn Determination (75), Work Rate (70) en Stamina (60) de onvermoeibare mentaliteit om 90 minuten lang die hele rechterflank te bestrijken. Zijn lage verdedigende cijfers (Tackling 35) vangt hij prima op met zijn hoge wendbaarheid (Agility 70) om zijn man te schaduwen, zeker als we tactisch zorgen voor rugdekking vanuit het centrum. Voor dat lage salaris hebben we hier, mits we hem direct op rechts zetten, echt een moderne en hardwerkende wingback. Maar nogmaals het is fmdata
;)
5 uur geleden - 28 juni 2026 om 15:37 # 416119
RodaRambo
RJC1978 schreef:
oost10 schreef:
RodaRambo schreef:
Ben ik de enige die zich zorgen erover maakt dat we spelers binnen halen zonder die live gezien te hebben. Wat een amateurisme.
28 juni 2026 om 14:31
Dat doen zoveel clubs...
28 juni 2026 om 14:41
Soms moet je tot op zekere hoogte (naast datascouting) risico's durven nemen. Anders blijf je in lokale vijvers vissen. Het is net als het veldspel. Zonder opportunisme geen succes.
28 juni 2026 om 15:04


Wel heel erg veel opportunisme. Lajud was ook zo’n succes.
5 uur geleden - 28 juni 2026 om 15:13 # 416118
RJC1978
oost10 schreef:
RodaRambo schreef:
Ben ik de enige die zich zorgen erover maakt dat we spelers binnen halen zonder die live gezien te hebben. Wat een amateurisme.
28 juni 2026 om 14:31
Dat doen zoveel clubs...
28 juni 2026 om 14:41


Soms moet je tot op zekere hoogte (naast datascouting) risico's durven nemen. Anders blijf je in lokale vijvers vissen.

Het is net als het veldspel. Zonder opportunisme geen succes.
5 uur geleden - 28 juni 2026 om 15:04 # 416117
oost10
RodaRambo schreef:
Ben ik de enige die zich zorgen erover maakt dat we spelers binnen halen zonder die live gezien te hebben. Wat een amateurisme.
28 juni 2026 om 14:31


Dat doen zoveel clubs...
5 uur geleden - 28 juni 2026 om 14:41 # 416116
RodaRambo
Ben ik de enige die zich zorgen erover maakt dat we spelers binnen halen zonder die live gezien te hebben. Wat een amateurisme.
6 uur geleden - 28 juni 2026 om 14:31 # 416115
W18
PLS2000 schreef:
PLS2705 schreef:
Herman schreef:
[quote]416104[/quote] Verschillende namen werden in het geruchtencircuit in de afgelopen weken genoemd als mogelijke aanvallende versterking voor het zoekende Roda JC. Fransman Zakarya Khaldi (21) kwam uiteindelijk als grote onbekende uit de Kerkraadse voetbalhoed. Hoe is dit tot stand gekomen? Technische baas Rob Servais geeft aan De Nieuwe Ster uitleg. Met zijn typische gereserveerde blik keek Rob Servais een dikke week geleden naar het trainingsveld waar de selectie op dat moment een conditieoefening deed, terwijl hem door deze krant de vraag werd gesteld hoe het met het aantrekken van nieuwe aanvallers stond. Hij bedacht zich, zoals vrijwel altijd, enkele seconden en zei: “We zitten in de laatste fase van de onderhandelingen. Het gaat om een bekendere naam en eentje die niet bekend is.” Meer wilde de technische baas van de Kerkraadse club op dat moment niet zeggen. In de dagen daarna sijpelde steeds meer de naam van ene Zakarya Khaldi door als eventuele nieuwe aanwinst door. Dat bleek uiteindelijk ook te kloppen, de bevestiging vanuit de Kerkraadse club volgde afgelopen zaterdag. “We waren al een tijdje met hem bezig”, legt Servais uit. “Dit nadat hij ons was aangeboden via ons netwerk. Op zulk een moment proberen we hem zo goed als mogelijk nader te beoordelen.” Khaldi bleek een interessante optie, de leiding van Roda ging daarom beelden van hem bekijken via digitaal analyse- en scoutingplatform Wyscout. “We hebben daarop bekeken wat hij voor een type speler is. Hij kan in de spits spelen, maar ook daarachter en dat maakt hem voor ons ook interessant.” Servais geeft aan dat Khaldi “niet live is bekeken tijdens wedstrijden”. “Dat ging niet.” Toch is er gekozen om de Fransman, die tevens de Algerijnse nationaliteit heeft, een tweejarig contract met een optie voor nog een derde jaar te geven. Dat getuigt van durf maar ook van het nemen van een risico, erkent de technische baas van Roda. Met namen als Daniel Lajud en Ryan Leijten, beiden in eerder stadium voor langere tijd vastgelegd, ging het immers fout qua gemaakte keuzes. “Een risico is het altijd, maar als je zo’n speler als Zakarya wilt binnenhalen, moet je iets doen en proberen.” Servais doelt daarmee ook op de beschikbare financiële middelen. “Met het geld wat we hebben proberen we een speler met specifieke kwaliteiten binnen te halen. Een risico nemen is dat altijd, omdat je van tevoren niet weet wat een speler precies gaat laten zien. Met iemand als bijvoorbeeld Joshua Nisbet was dit ook zo. Maar hij is wel degelijk een goede aanwinst gebleken.” Een durfrisico dus. Roda heeft aan de voorkant immers géén garantie op succes met het binnenhalen van Khaldi. Onderwijl is Roda druk doende zich nog verder te gaan versterken, vertelt Servais verder. “Voor in de aanval ook”, herhaalt hij meerdere malen. “Dáár zijn we nu zeker mee bezig, willen we nog iets erbij halen.” En dat zal, zoals al eerder aangegeven door de technisch manager van Roda, dan wél een “bekendere naam” gaan worden.
28 juni 2026 om 10:25
Thanks! Ben benieuwd naar de bekendere naam. Zal, als het niet afgeketst is, toch niet lang meer moeten duren.
28 juni 2026 om 10:46
De bedoeling is presentatie voor het trainingskamp, heb ik ergens gelezen.
28 juni 2026 om 11:00


Dat bericht werd gedeeld voordat Khaldi gepresenteerd werd op fb van Roda jc feitjes en geruchten.

“Roda vergevorderd met nieuwe aanvaller. Doel is om deze voor het trainingskamp vastgelegd te hebben”
6 uur geleden - 28 juni 2026 om 14:23 # 416114
Valkkoempel02
RJC1978 schreef:
Zo te lezen lijkt die Khaldi qua profiel een beetje op Michael Olise van Bayern. Als hij zich in die richting ontwikkelt verkopen we hem in 2028 voor 60 miljoen door aan PSG. Tony Rölke en Denilho Cleonise staan nog op mijn verlanglijstje.
28 juni 2026 om 14:12


Cleonise gaat als het goed is naar een club in Wit-Rusland, dus die kun je al wegstrepen
6 uur geleden - 28 juni 2026 om 14:22 # 416113
W18
.
6 uur geleden - 28 juni 2026 om 14:20 # 416112
RJC1978
Zo te lezen lijkt die Khaldi qua profiel een beetje op Michael Olise van Bayern. Als hij zich in die richting ontwikkelt verkopen we hem in 2028 voor 60 miljoen door aan PSG.

Tony Rölke en Denilho Cleonise staan nog op mijn verlanglijstje.
6 uur geleden - 28 juni 2026 om 14:12 # 416111
Herman
PLS2705 schreef:
PLS2000 schreef:
PLS2705 schreef:
[quote]416106[/quote] Thanks! Ben benieuwd naar de bekendere naam. Zal, als het niet afgeketst is, toch niet lang meer moeten duren.
28 juni 2026 om 10:46
De bedoeling is presentatie voor het trainingskamp, heb ik ergens gelezen.
28 juni 2026 om 11:00
Wanneer begint het trainingskamp?
28 juni 2026 om 11:10


https://www.rodajckerkrade.nl/voorlopig-oefenprogramma-seizoen-2026-2027/
6 Juli t/m 11 Juli
9 uur geleden - 28 juni 2026 om 11:20 # 416110
PLS2705
PLS2000 schreef:
PLS2705 schreef:
Herman schreef:
[quote]416104[/quote] Verschillende namen werden in het geruchtencircuit in de afgelopen weken genoemd als mogelijke aanvallende versterking voor het zoekende Roda JC. Fransman Zakarya Khaldi (21) kwam uiteindelijk als grote onbekende uit de Kerkraadse voetbalhoed. Hoe is dit tot stand gekomen? Technische baas Rob Servais geeft aan De Nieuwe Ster uitleg. Met zijn typische gereserveerde blik keek Rob Servais een dikke week geleden naar het trainingsveld waar de selectie op dat moment een conditieoefening deed, terwijl hem door deze krant de vraag werd gesteld hoe het met het aantrekken van nieuwe aanvallers stond. Hij bedacht zich, zoals vrijwel altijd, enkele seconden en zei: “We zitten in de laatste fase van de onderhandelingen. Het gaat om een bekendere naam en eentje die niet bekend is.” Meer wilde de technische baas van de Kerkraadse club op dat moment niet zeggen. In de dagen daarna sijpelde steeds meer de naam van ene Zakarya Khaldi door als eventuele nieuwe aanwinst door. Dat bleek uiteindelijk ook te kloppen, de bevestiging vanuit de Kerkraadse club volgde afgelopen zaterdag. “We waren al een tijdje met hem bezig”, legt Servais uit. “Dit nadat hij ons was aangeboden via ons netwerk. Op zulk een moment proberen we hem zo goed als mogelijk nader te beoordelen.” Khaldi bleek een interessante optie, de leiding van Roda ging daarom beelden van hem bekijken via digitaal analyse- en scoutingplatform Wyscout. “We hebben daarop bekeken wat hij voor een type speler is. Hij kan in de spits spelen, maar ook daarachter en dat maakt hem voor ons ook interessant.” Servais geeft aan dat Khaldi “niet live is bekeken tijdens wedstrijden”. “Dat ging niet.” Toch is er gekozen om de Fransman, die tevens de Algerijnse nationaliteit heeft, een tweejarig contract met een optie voor nog een derde jaar te geven. Dat getuigt van durf maar ook van het nemen van een risico, erkent de technische baas van Roda. Met namen als Daniel Lajud en Ryan Leijten, beiden in eerder stadium voor langere tijd vastgelegd, ging het immers fout qua gemaakte keuzes. “Een risico is het altijd, maar als je zo’n speler als Zakarya wilt binnenhalen, moet je iets doen en proberen.” Servais doelt daarmee ook op de beschikbare financiële middelen. “Met het geld wat we hebben proberen we een speler met specifieke kwaliteiten binnen te halen. Een risico nemen is dat altijd, omdat je van tevoren niet weet wat een speler precies gaat laten zien. Met iemand als bijvoorbeeld Joshua Nisbet was dit ook zo. Maar hij is wel degelijk een goede aanwinst gebleken.” Een durfrisico dus. Roda heeft aan de voorkant immers géén garantie op succes met het binnenhalen van Khaldi. Onderwijl is Roda druk doende zich nog verder te gaan versterken, vertelt Servais verder. “Voor in de aanval ook”, herhaalt hij meerdere malen. “Dáár zijn we nu zeker mee bezig, willen we nog iets erbij halen.” En dat zal, zoals al eerder aangegeven door de technisch manager van Roda, dan wél een “bekendere naam” gaan worden.
28 juni 2026 om 10:25
Thanks! Ben benieuwd naar de bekendere naam. Zal, als het niet afgeketst is, toch niet lang meer moeten duren.
28 juni 2026 om 10:46
De bedoeling is presentatie voor het trainingskamp, heb ik ergens gelezen.
28 juni 2026 om 11:00


Wanneer begint het trainingskamp?
9 uur geleden - 28 juni 2026 om 11:10 # 416109
PLS2000
PLS2705 schreef:
Herman schreef:
PLS2705 schreef:
[quote]416100[/quote] Heeft iemand het hele artikel?
28 juni 2026 om 10:23
Verschillende namen werden in het geruchtencircuit in de afgelopen weken genoemd als mogelijke aanvallende versterking voor het zoekende Roda JC. Fransman Zakarya Khaldi (21) kwam uiteindelijk als grote onbekende uit de Kerkraadse voetbalhoed. Hoe is dit tot stand gekomen? Technische baas Rob Servais geeft aan De Nieuwe Ster uitleg. Met zijn typische gereserveerde blik keek Rob Servais een dikke week geleden naar het trainingsveld waar de selectie op dat moment een conditieoefening deed, terwijl hem door deze krant de vraag werd gesteld hoe het met het aantrekken van nieuwe aanvallers stond. Hij bedacht zich, zoals vrijwel altijd, enkele seconden en zei: “We zitten in de laatste fase van de onderhandelingen. Het gaat om een bekendere naam en eentje die niet bekend is.” Meer wilde de technische baas van de Kerkraadse club op dat moment niet zeggen. In de dagen daarna sijpelde steeds meer de naam van ene Zakarya Khaldi door als eventuele nieuwe aanwinst door. Dat bleek uiteindelijk ook te kloppen, de bevestiging vanuit de Kerkraadse club volgde afgelopen zaterdag. “We waren al een tijdje met hem bezig”, legt Servais uit. “Dit nadat hij ons was aangeboden via ons netwerk. Op zulk een moment proberen we hem zo goed als mogelijk nader te beoordelen.” Khaldi bleek een interessante optie, de leiding van Roda ging daarom beelden van hem bekijken via digitaal analyse- en scoutingplatform Wyscout. “We hebben daarop bekeken wat hij voor een type speler is. Hij kan in de spits spelen, maar ook daarachter en dat maakt hem voor ons ook interessant.” Servais geeft aan dat Khaldi “niet live is bekeken tijdens wedstrijden”. “Dat ging niet.” Toch is er gekozen om de Fransman, die tevens de Algerijnse nationaliteit heeft, een tweejarig contract met een optie voor nog een derde jaar te geven. Dat getuigt van durf maar ook van het nemen van een risico, erkent de technische baas van Roda. Met namen als Daniel Lajud en Ryan Leijten, beiden in eerder stadium voor langere tijd vastgelegd, ging het immers fout qua gemaakte keuzes. “Een risico is het altijd, maar als je zo’n speler als Zakarya wilt binnenhalen, moet je iets doen en proberen.” Servais doelt daarmee ook op de beschikbare financiële middelen. “Met het geld wat we hebben proberen we een speler met specifieke kwaliteiten binnen te halen. Een risico nemen is dat altijd, omdat je van tevoren niet weet wat een speler precies gaat laten zien. Met iemand als bijvoorbeeld Joshua Nisbet was dit ook zo. Maar hij is wel degelijk een goede aanwinst gebleken.” Een durfrisico dus. Roda heeft aan de voorkant immers géén garantie op succes met het binnenhalen van Khaldi. Onderwijl is Roda druk doende zich nog verder te gaan versterken, vertelt Servais verder. “Voor in de aanval ook”, herhaalt hij meerdere malen. “Dáár zijn we nu zeker mee bezig, willen we nog iets erbij halen.” En dat zal, zoals al eerder aangegeven door de technisch manager van Roda, dan wél een “bekendere naam” gaan worden.
28 juni 2026 om 10:25
Thanks! Ben benieuwd naar de bekendere naam. Zal, als het niet afgeketst is, toch niet lang meer moeten duren.
28 juni 2026 om 10:46

De bedoeling is presentatie voor het trainingskamp, heb ik ergens gelezen.

9 uur geleden - 28 juni 2026 om 11:00 # 416108
PLS2705
Herman schreef:
PLS2705 schreef:
PLS2000 schreef:
https://www.denieuwesterparkstad.nl/roda-durfrisico-met-grote-onbekende/
28 juni 2026 om 07:14
Heeft iemand het hele artikel?
28 juni 2026 om 10:23
Verschillende namen werden in het geruchtencircuit in de afgelopen weken genoemd als mogelijke aanvallende versterking voor het zoekende Roda JC. Fransman Zakarya Khaldi (21) kwam uiteindelijk als grote onbekende uit de Kerkraadse voetbalhoed. Hoe is dit tot stand gekomen? Technische baas Rob Servais geeft aan De Nieuwe Ster uitleg. Met zijn typische gereserveerde blik keek Rob Servais een dikke week geleden naar het trainingsveld waar de selectie op dat moment een conditieoefening deed, terwijl hem door deze krant de vraag werd gesteld hoe het met het aantrekken van nieuwe aanvallers stond. Hij bedacht zich, zoals vrijwel altijd, enkele seconden en zei: “We zitten in de laatste fase van de onderhandelingen. Het gaat om een bekendere naam en eentje die niet bekend is.” Meer wilde de technische baas van de Kerkraadse club op dat moment niet zeggen. In de dagen daarna sijpelde steeds meer de naam van ene Zakarya Khaldi door als eventuele nieuwe aanwinst door. Dat bleek uiteindelijk ook te kloppen, de bevestiging vanuit de Kerkraadse club volgde afgelopen zaterdag. “We waren al een tijdje met hem bezig”, legt Servais uit. “Dit nadat hij ons was aangeboden via ons netwerk. Op zulk een moment proberen we hem zo goed als mogelijk nader te beoordelen.” Khaldi bleek een interessante optie, de leiding van Roda ging daarom beelden van hem bekijken via digitaal analyse- en scoutingplatform Wyscout. “We hebben daarop bekeken wat hij voor een type speler is. Hij kan in de spits spelen, maar ook daarachter en dat maakt hem voor ons ook interessant.” Servais geeft aan dat Khaldi “niet live is bekeken tijdens wedstrijden”. “Dat ging niet.” Toch is er gekozen om de Fransman, die tevens de Algerijnse nationaliteit heeft, een tweejarig contract met een optie voor nog een derde jaar te geven. Dat getuigt van durf maar ook van het nemen van een risico, erkent de technische baas van Roda. Met namen als Daniel Lajud en Ryan Leijten, beiden in eerder stadium voor langere tijd vastgelegd, ging het immers fout qua gemaakte keuzes. “Een risico is het altijd, maar als je zo’n speler als Zakarya wilt binnenhalen, moet je iets doen en proberen.” Servais doelt daarmee ook op de beschikbare financiële middelen. “Met het geld wat we hebben proberen we een speler met specifieke kwaliteiten binnen te halen. Een risico nemen is dat altijd, omdat je van tevoren niet weet wat een speler precies gaat laten zien. Met iemand als bijvoorbeeld Joshua Nisbet was dit ook zo. Maar hij is wel degelijk een goede aanwinst gebleken.” Een durfrisico dus. Roda heeft aan de voorkant immers géén garantie op succes met het binnenhalen van Khaldi. Onderwijl is Roda druk doende zich nog verder te gaan versterken, vertelt Servais verder. “Voor in de aanval ook”, herhaalt hij meerdere malen. “Dáár zijn we nu zeker mee bezig, willen we nog iets erbij halen.” En dat zal, zoals al eerder aangegeven door de technisch manager van Roda, dan wél een “bekendere naam” gaan worden.
28 juni 2026 om 10:25


Thanks! Ben benieuwd naar de bekendere naam. Zal, als het niet afgeketst is, toch niet lang meer moeten duren.
9 uur geleden - 28 juni 2026 om 10:46 # 416107
Herman
PLS2705 schreef:
PLS2000 schreef:
https://www.denieuwesterparkstad.nl/roda-durfrisico-met-grote-onbekende/
28 juni 2026 om 07:14
Heeft iemand het hele artikel?
28 juni 2026 om 10:23


Verschillende namen werden in het geruchtencircuit in de afgelopen weken genoemd als mogelijke aanvallende versterking voor het zoekende Roda JC. Fransman Zakarya Khaldi (21) kwam uiteindelijk als grote onbekende uit de Kerkraadse voetbalhoed. Hoe is dit tot stand gekomen? Technische baas Rob Servais geeft aan De Nieuwe Ster uitleg.

Met zijn typische gereserveerde blik keek Rob Servais een dikke week geleden naar het trainingsveld waar de selectie op dat moment een conditieoefening deed, terwijl hem door deze krant de vraag werd gesteld hoe het met het aantrekken van nieuwe aanvallers stond. Hij bedacht zich, zoals vrijwel altijd, enkele seconden en zei: “We zitten in de laatste fase van de onderhandelingen. Het gaat om een bekendere naam en eentje die niet bekend is.”

Meer wilde de technische baas van de Kerkraadse club op dat moment niet zeggen. In de dagen daarna sijpelde steeds meer de naam van ene Zakarya Khaldi door als eventuele nieuwe aanwinst door. Dat bleek uiteindelijk ook te kloppen, de bevestiging vanuit de Kerkraadse club volgde afgelopen zaterdag. “We waren al een tijdje met hem bezig”, legt Servais uit.

“Dit nadat hij ons was aangeboden via ons netwerk. Op zulk een moment proberen we hem zo goed als mogelijk nader te beoordelen.” Khaldi bleek een interessante optie, de leiding van Roda ging daarom beelden van hem bekijken via digitaal analyse- en scoutingplatform Wyscout. “We hebben daarop bekeken wat hij voor een type speler is. Hij kan in de spits spelen, maar ook daarachter en dat maakt hem voor ons ook interessant.”

Servais geeft aan dat Khaldi “niet live is bekeken tijdens wedstrijden”. “Dat ging niet.” Toch is er gekozen om de Fransman, die tevens de Algerijnse nationaliteit heeft, een tweejarig contract met een optie voor nog een derde jaar te geven. Dat getuigt van durf maar ook van het nemen van een risico, erkent de technische baas van Roda. Met namen als Daniel Lajud en Ryan Leijten, beiden in eerder stadium voor langere tijd vastgelegd, ging het immers fout qua gemaakte keuzes.

“Een risico is het altijd, maar als je zo’n speler als Zakarya wilt binnenhalen, moet je iets doen en proberen.” Servais doelt daarmee ook op de beschikbare financiële middelen. “Met het geld wat we hebben proberen we een speler met specifieke kwaliteiten binnen te halen. Een risico nemen is dat altijd, omdat je van tevoren niet weet wat een speler precies gaat laten zien. Met iemand als bijvoorbeeld Joshua Nisbet was dit ook zo. Maar hij is wel degelijk een goede aanwinst gebleken.”

Een durfrisico dus. Roda heeft aan de voorkant immers géén garantie op succes met het binnenhalen van Khaldi. Onderwijl is Roda druk doende zich nog verder te gaan versterken, vertelt Servais verder. “Voor in de aanval ook”, herhaalt hij meerdere malen. “Dáár zijn we nu zeker mee bezig, willen we nog iets erbij halen.” En dat zal, zoals al eerder aangegeven door de technisch manager van Roda, dan wél een “bekendere naam” gaan worden.
10 uur geleden - 28 juni 2026 om 10:25 # 416106
Sjunsteopderwelt
SchaesbergKoempel schreef:
Malki89 schreef:
Er komt dus nog een bekendere aanvaller bij. Khaldi is aangeboden hij Roda, hoop van harte dat het nu wél een voltreffer is.
28 juni 2026 om 08:09
Servais noemt videobeelden van Wyscout, dan mag ik hopen dat die wel van de afgelopen twee seizoenen zijn. Want hem alleen halen op basis van beelden van toen hij bij de o19 zat, is natuurlijk waanzin.
28 juni 2026 om 09:58


Zou Khaldi niet uit het netwerk komen van Anelka?
10 uur geleden - 28 juni 2026 om 10:24 # 416105
PLS2705
PLS2000 schreef:
https://www.denieuwesterparkstad.nl/roda-durfrisico-met-grote-onbekende/
28 juni 2026 om 07:14


Heeft iemand het hele artikel?
10 uur geleden - 28 juni 2026 om 10:23 # 416104
SchaesbergKoempel
Malki89 schreef:
Er komt dus nog een bekendere aanvaller bij. Khaldi is aangeboden hij Roda, hoop van harte dat het nu wél een voltreffer is.
28 juni 2026 om 08:09


Servais noemt videobeelden van Wyscout, dan mag ik hopen dat die wel van de afgelopen twee seizoenen zijn. Want hem alleen halen op basis van beelden van toen hij bij de o19 zat, is natuurlijk waanzin.
10 uur geleden - 28 juni 2026 om 09:58 # 416103
Herman
Ik weet het, ze zijn niet haalbaar voor Roda, maar mijn favorieten zouden dan Byron Burgering of Denilho Cleonise zijn.
11 uur geleden - 28 juni 2026 om 08:43 # 416102
Malki89
Er komt dus nog een bekendere aanvaller bij.
Khaldi is aangeboden hij Roda, hoop van harte dat het nu wél een voltreffer is.
12 uur geleden - 28 juni 2026 om 08:09 # 416101
IgnaceOffermansUdonThani
Khaldi speelde in de Championnat National 3

dat is op het vijfde nivo in Frankrijk.

Niet als amateurs maar als semi-professionals.
16 uur geleden - 28 juni 2026 om 04:01 # 416099
Kirchroa1953
Maan schreef:
Roda jc gefeliciteerd met je 64e verjaardag.....op naar promotie
27 juni 2026 om 19:12


Ik sluit mij hierbij aan.
gisteren om 20:57 - 27 juni 2026 om 20:57 # 416098
Maan
Roda jc gefeliciteerd met je 64e verjaardag.....op naar promotie
gisteren om 19:12 - 27 juni 2026 om 19:12 # 416097
Roda7United
DeLimbo schreef:
Roda7United schreef:
oost10 schreef:
[quote]416084[/quote] De clubs die puur naar data kijken: Hearts, Brighton, Union bijv. doen het anders erg goed
27 juni 2026 om 17:00
Tja, ik denk dat er ook echt wel 3 clubs te benoemen zijn die minder naar data kijken en het goed doen, dus dat vind ik niet zo een sterk argument. Ik zeg sowieso niet dat data niet functioneel zijn, dan heb je me verkeerd begrepen. Ik geef aan dat data niet volledig is, dus in mijn ogen is het inderdaad, zoals schaesbergkoempel aangeeft, noodzakelijk om dit te combineren met beeldmateriaal of (live) wedstrijden kijken. Ook de clubs die jij noemt zullen niet ‘puur’ naar data kijken maar dit gebruiken als hulpmiddel. Die kijken natuurlijk ook nog gewoon beeldmateriaal. Daarnaast, de data experts bij die clubs zijn wat beter onderlegd dan de gemiddelde voetbalfan. Zij weten een stuk beter hoe die data geïnterpreteerd moet worden en dit te combineren met beeldmateriaal. Een pass accuracy van 95% is niet altijd iets positiefs, wanneer een aanvallende middenvelder alleen maar terugspeelt. Maar op die manier wordt het dan wel vaak gebracht.
27 juni 2026 om 17:05
Enige context wat betreft de genoemde clubs is dat het allemaal laagvliegers waren die nu opeens meedoen in Europa of zelfs meespelen voor kampioenschappen door het halen en verkopen van spelers op basis van data. Voor clubs zonder mega financiële armslag is het een fantastisch bouwmodel dat keer op keer bewijst te werken. Uiteraard zullen hun ook kijken naar beeldmateriaal en context van de statistieken maar het data gedreven model is wel heel sterk en zal alleen maar in functionaliteit groeien.
27 juni 2026 om 17:52


Er mist in mijn ogen nog wel wat meer context om hierover een oordeel te vellen. Enkele relevante vragen die hierover meer duidelijkheid zouden kunnen geven zijn bijvoorbeeld:

- Wanneer zijn de clubs precies gestart met het gebruik van data?
- Waar stonden ze toen, in vergelijking met nu?
- Wat was hun financiële slagkracht voordat ze data gingen gebruiken? Zijn ze echt volledig door die data opgeklommen of is er ook opeens fors geïnvesteerd in spelers en heeft vooral ook dat bijgedragen aan de opmars?
- Hoeveel clubs doen hetzelfde, maar zijn niet in het nieuws gekomen omdat het daar niet heeft gewerkt? Dit zijn 3 clubs, er zijn nog honderden potentiële clubs die met data werken.
gisteren om 18:40 - 27 juni 2026 om 18:40 # 416096
oost10
DeLimbo schreef:
Roda7United schreef:
oost10 schreef:
[quote]416084[/quote] De clubs die puur naar data kijken: Hearts, Brighton, Union bijv. doen het anders erg goed
27 juni 2026 om 17:00
Tja, ik denk dat er ook echt wel 3 clubs te benoemen zijn die minder naar data kijken en het goed doen, dus dat vind ik niet zo een sterk argument. Ik zeg sowieso niet dat data niet functioneel zijn, dan heb je me verkeerd begrepen. Ik geef aan dat data niet volledig is, dus in mijn ogen is het inderdaad, zoals schaesbergkoempel aangeeft, noodzakelijk om dit te combineren met beeldmateriaal of (live) wedstrijden kijken. Ook de clubs die jij noemt zullen niet ‘puur’ naar data kijken maar dit gebruiken als hulpmiddel. Die kijken natuurlijk ook nog gewoon beeldmateriaal. Daarnaast, de data experts bij die clubs zijn wat beter onderlegd dan de gemiddelde voetbalfan. Zij weten een stuk beter hoe die data geïnterpreteerd moet worden en dit te combineren met beeldmateriaal. Een pass accuracy van 95% is niet altijd iets positiefs, wanneer een aanvallende middenvelder alleen maar terugspeelt. Maar op die manier wordt het dan wel vaak gebracht.
27 juni 2026 om 17:05
Enige context wat betreft de genoemde clubs is dat het allemaal laagvliegers waren die nu opeens meedoen in Europa of zelfs meespelen voor kampioenschappen door het halen en verkopen van spelers op basis van data. Voor clubs zonder mega financiële armslag is het een fantastisch bouwmodel dat keer op keer bewijst te werken. Uiteraard zullen hun ook kijken naar beeldmateriaal en context van de statistieken maar het data gedreven model is wel heel sterk en zal alleen maar in functionaliteit groeien.
27 juni 2026 om 17:52


Ben het voor een groot deel met je eens hoor. Zou ook niet alleen naar data kijken. Maar zie liever dit soort jongens dan Wiedesheim-Paul om maar eens iets te noemen.
gisteren om 18:29 - 27 juni 2026 om 18:29 # 416095
oost10
Bob2000 schreef:
Ongelofelijk hoeveel racistische reacties je onder die posts over Khaldi leest. Is dit echt waar mensen in de regio Parkstad zich druk om maken? Maar vervolgens wel lopen janken als we weer een Keesje, Pietje of Klaasje aantrekken die negentig minuten lang alleen maar balletje breed, balletje terug speelt. Dan is het ineens allemaal prima. Misschien moeten we eens wat minder naar iemands afkomst kijken en wat meer naar wat hij op het veld laat zien.
27 juni 2026 om 17:52


Ik zie er letterlijk 1
gisteren om 18:27 - 27 juni 2026 om 18:27 # 416094
DeLimbo
Bob2000 schreef:
Ongelofelijk hoeveel racistische reacties je onder die posts over Khaldi leest. Is dit echt waar mensen in de regio Parkstad zich druk om maken? Maar vervolgens wel lopen janken als we weer een Keesje, Pietje of Klaasje aantrekken die negentig minuten lang alleen maar balletje breed, balletje terug speelt. Dan is het ineens allemaal prima. Misschien moeten we eens wat minder naar iemands afkomst kijken en wat meer naar wat hij op het veld laat zien.
27 juni 2026 om 17:52


Kan aan mij liggen maar op Instagram en Facebook zie ik geen enkele opmerking die ook maar een beetje racistisch is?
gisteren om 17:57 - 27 juni 2026 om 17:57 # 416093
Bob2000
Ongelofelijk hoeveel racistische reacties je onder die posts over Khaldi leest. Is dit echt waar mensen in de regio Parkstad zich druk om maken?

Maar vervolgens wel lopen janken als we weer een Keesje, Pietje of Klaasje aantrekken die negentig minuten lang alleen maar balletje breed, balletje terug speelt. Dan is het ineens allemaal prima.

Misschien moeten we eens wat minder naar iemands afkomst kijken en wat meer naar wat hij op het veld laat zien.
gisteren om 17:52 - 27 juni 2026 om 17:52 # 416092
DeLimbo
Roda7United schreef:
oost10 schreef:
Roda7United schreef:
Die statistieken en data zijn allemaal leuk en aardig (ik sla ze zelf over), maar ik hoop dat we spelers nog gewoon gaan beoordelen op hoe we ze zien spelen. Die data heeft zoveel keerpunten en is echt niet volledig. Het gevaar bestaat dat de meningen straks al klaarliggen voordat men iemand nog maar één keer heeft zien spelen. Het begrip confirmation bias is de voetbalwereld niet vreemd. Als men eenmaal een mening heeft wordt daar vaak niet meer van afgeweken, hoe onterecht deze mening dan ook mag zijn.
27 juni 2026 om 16:36
De clubs die puur naar data kijken: Hearts, Brighton, Union bijv. doen het anders erg goed
27 juni 2026 om 17:00
Tja, ik denk dat er ook echt wel 3 clubs te benoemen zijn die minder naar data kijken en het goed doen, dus dat vind ik niet zo een sterk argument. Ik zeg sowieso niet dat data niet functioneel zijn, dan heb je me verkeerd begrepen. Ik geef aan dat data niet volledig is, dus in mijn ogen is het inderdaad, zoals schaesbergkoempel aangeeft, noodzakelijk om dit te combineren met beeldmateriaal of (live) wedstrijden kijken. Ook de clubs die jij noemt zullen niet ‘puur’ naar data kijken maar dit gebruiken als hulpmiddel. Die kijken natuurlijk ook nog gewoon beeldmateriaal. Daarnaast, de data experts bij die clubs zijn wat beter onderlegd dan de gemiddelde voetbalfan. Zij weten een stuk beter hoe die data geïnterpreteerd moet worden en dit te combineren met beeldmateriaal. Een pass accuracy van 95% is niet altijd iets positiefs, wanneer een aanvallende middenvelder alleen maar terugspeelt. Maar op die manier wordt het dan wel vaak gebracht.
27 juni 2026 om 17:05


Enige context wat betreft de genoemde clubs is dat het allemaal laagvliegers waren die nu opeens meedoen in Europa of zelfs meespelen voor kampioenschappen door het halen en verkopen van spelers op basis van data.
Voor clubs zonder mega financiële armslag is het een fantastisch bouwmodel dat keer op keer bewijst te werken. Uiteraard zullen hun ook kijken naar beeldmateriaal en context van de statistieken maar het data gedreven model is wel heel sterk en zal alleen maar in functionaliteit groeien.
gisteren om 17:52 - 27 juni 2026 om 17:52 # 416091
Alli
boris9 schreef:
@ Alli: Paris F.C speelt in liga 1, hoogste klasse in Frankrijk en eindigden op plaats 11.
27 juni 2026 om 14:08


Dat klopt, maar onze nieuwste aanwinst speelde afgelopen seizoen bij de belofte van Paris FC. En die speelde afgelopen seizoen in de 6e divisie (top amateur niveau). Zijn wel kampioen geworden, maar verschil tussen 6e divisie in Frankrijk en de KKD zal gigantisch zijn. Hoop en ga er vanuit dat men (op huurbasis) een meer ervaren spits zal gaan toevoegen als stand in voor VDH.

gisteren om 17:51 - 27 juni 2026 om 17:51 # 416090
KoempelAnjovins
Roda7United schreef:
oost10 schreef:
Roda7United schreef:
Die statistieken en data zijn allemaal leuk en aardig (ik sla ze zelf over), maar ik hoop dat we spelers nog gewoon gaan beoordelen op hoe we ze zien spelen. Die data heeft zoveel keerpunten en is echt niet volledig. Het gevaar bestaat dat de meningen straks al klaarliggen voordat men iemand nog maar één keer heeft zien spelen. Het begrip confirmation bias is de voetbalwereld niet vreemd. Als men eenmaal een mening heeft wordt daar vaak niet meer van afgeweken, hoe onterecht deze mening dan ook mag zijn.
27 juni 2026 om 16:36
De clubs die puur naar data kijken: Hearts, Brighton, Union bijv. doen het anders erg goed
27 juni 2026 om 17:00
Tja, ik denk dat er ook echt wel 3 clubs te benoemen zijn die minder naar data kijken en het goed doen, dus dat vind ik niet zo een sterk argument. Ik zeg sowieso niet dat data niet functioneel zijn, dan heb je me verkeerd begrepen. Ik geef aan dat data niet volledig is, dus in mijn ogen is het inderdaad, zoals schaesbergkoempel aangeeft, noodzakelijk om dit te combineren met beeldmateriaal of (live) wedstrijden kijken. Ook de clubs die jij noemt zullen niet ‘puur’ naar data kijken maar dit gebruiken als hulpmiddel. Die kijken natuurlijk ook nog gewoon beeldmateriaal. Daarnaast, de data experts bij die clubs zijn wat beter onderlegd dan de gemiddelde voetbalfan. Zij weten een stuk beter hoe die data geïnterpreteerd moet worden en dit te combineren met beeldmateriaal. Een pass accuracy van 95% is niet altijd iets positiefs, wanneer een aanvallende middenvelder alleen maar terugspeelt. Maar op die manier wordt het dan wel vaak gebracht.
27 juni 2026 om 17:05


Dan zitten we volgens mij ook niet zo ver uit elkaar.

Ik ben het ermee eens dat data nooit volledig is en altijd gecombineerd moet worden met beelden, live wedstrijden en context. Een losse pass accuracy van 95% zegt inderdaad weinig als je niet weet welke passes iemand speelt, onder welke druk en in welke rol.

Bij Wyscout zit er wel meer achter dan alleen simpele passnauwkeurigheid. Je kunt bijvoorbeeld ook kijken naar progressive passes, long pass completion, smart passes, passes naar de laatste derde, balverlies, carries en verdedigende acties. Daarmee krijg je al beter zicht op wat voor soort passes of acties een speler maakt, in plaats van alleen het totaalpercentage geslaagde passes.

Maar ook dan blijft het geen eindoordeel. Ik gebruik die cijfers vooral om een profiel te schetsen. Dus niet: “de data zegt dat hij goed is”, maar meer: “dit lijkt het type speler te zijn en hier kun je straks extra op letten als je hem ziet spelen.”

Dat clubs daar met betere modellen en specialisten naar kijken, klopt natuurlijk ook. Als supporter zie je maar een deel. Maar juist daarom vind ik het interessant om data, beelden en context naast elkaar te leggen, in plaats van op één van die dingen blind te varen.
gisteren om 17:13 - 27 juni 2026 om 17:13 # 416089
Roda7United
oost10 schreef:
Roda7United schreef:
Die statistieken en data zijn allemaal leuk en aardig (ik sla ze zelf over), maar ik hoop dat we spelers nog gewoon gaan beoordelen op hoe we ze zien spelen. Die data heeft zoveel keerpunten en is echt niet volledig. Het gevaar bestaat dat de meningen straks al klaarliggen voordat men iemand nog maar één keer heeft zien spelen. Het begrip confirmation bias is de voetbalwereld niet vreemd. Als men eenmaal een mening heeft wordt daar vaak niet meer van afgeweken, hoe onterecht deze mening dan ook mag zijn.
27 juni 2026 om 16:36
De clubs die puur naar data kijken: Hearts, Brighton, Union bijv. doen het anders erg goed
27 juni 2026 om 17:00


Tja, ik denk dat er ook echt wel 3 clubs te benoemen zijn die minder naar data kijken en het goed doen, dus dat vind ik niet zo een sterk argument.
Ik zeg sowieso niet dat data niet functioneel zijn, dan heb je me verkeerd begrepen. Ik geef aan dat data niet volledig is, dus in mijn ogen is het inderdaad, zoals schaesbergkoempel aangeeft, noodzakelijk om dit te combineren met beeldmateriaal of (live) wedstrijden kijken. Ook de clubs die jij noemt zullen niet ‘puur’ naar data kijken maar dit gebruiken als hulpmiddel. Die kijken natuurlijk ook nog gewoon beeldmateriaal.

Daarnaast, de data experts bij die clubs zijn wat beter onderlegd dan de gemiddelde voetbalfan. Zij weten een stuk beter hoe die data geïnterpreteerd moet worden en dit te combineren met beeldmateriaal. Een pass accuracy van 95% is niet altijd iets positiefs, wanneer een aanvallende middenvelder alleen maar terugspeelt. Maar op die manier wordt het dan wel vaak gebracht.
gisteren om 17:05 - 27 juni 2026 om 17:05 # 416088
SchaesbergKoempel
Roda7United Je moet de data eigenlijk altijd combineren met beeldmateriaal om het in context te plaatsen, dus ik ben het met je eens dat je je mening niet alleen daarop moet baseren. Tegelijkertijd kan data juist ook een goede manier zijn om bepaalde (onterechte) meningen te toetsen.

Het is niet alsof spelers beoordelen op eigen waarnemingen geen onterechte meningen oplevert. Ik kan me de discussies over Reith nog herinneren na zijn eerste seizoen hier, toen was hij voor velen totaal waardeloos, terwijl uit de statistieken juist bleek dat hij voetballend een van de betere backs van de competitie was. Het seizoen daarna promoveren we op een haar na met hem als sterkhouder.
gisteren om 17:05 - 27 juni 2026 om 17:05 # 416087
oost10
Roda7United schreef:
Die statistieken en data zijn allemaal leuk en aardig (ik sla ze zelf over), maar ik hoop dat we spelers nog gewoon gaan beoordelen op hoe we ze zien spelen. Die data heeft zoveel keerpunten en is echt niet volledig. Het gevaar bestaat dat de meningen straks al klaarliggen voordat men iemand nog maar één keer heeft zien spelen. Het begrip confirmation bias is de voetbalwereld niet vreemd. Als men eenmaal een mening heeft wordt daar vaak niet meer van afgeweken, hoe onterecht deze mening dan ook mag zijn.
27 juni 2026 om 16:36


De clubs die puur naar data kijken: Hearts, Brighton, Union bijv. doen het anders erg goed
gisteren om 17:00 - 27 juni 2026 om 17:00 # 416086
045J
Roda7United schreef:
Die statistieken en data zijn allemaal leuk en aardig (ik sla ze zelf over), maar ik hoop dat we spelers nog gewoon gaan beoordelen op hoe we ze zien spelen. Die data heeft zoveel keerpunten en is echt niet volledig. Het gevaar bestaat dat de meningen straks al klaarliggen voordat men iemand nog maar één keer heeft zien spelen. Het begrip confirmation bias is de voetbalwereld niet vreemd. Als men eenmaal een mening heeft wordt daar vaak niet meer van afgeweken, hoe onterecht deze mening dan ook mag zijn.
27 juni 2026 om 16:36


Helemaal eens. Gaan nou een beetje doorslaan hierin en de argumenten daarop baseren.
gisteren om 16:50 - 27 juni 2026 om 16:50 # 416085
Roda7United
Die statistieken en data zijn allemaal leuk en aardig (ik sla ze zelf over), maar ik hoop dat we spelers nog gewoon gaan beoordelen op hoe we ze zien spelen. Die data heeft zoveel keerpunten en is echt niet volledig. Het gevaar bestaat dat de meningen straks al klaarliggen voordat men iemand nog maar één keer heeft zien spelen. Het begrip confirmation bias is de voetbalwereld niet vreemd. Als men eenmaal een mening heeft wordt daar vaak niet meer van afgeweken, hoe onterecht deze mening dan ook mag zijn.
gisteren om 16:36 - 27 juni 2026 om 16:36 # 416084
DrHerjod2
NIEUW LID
Maar wie heeft nou de beste van de twee binnengehaald? Wij, met een 21 jarige speler uitkomende in de Franse tweede divisie, of VVV, een 21 jarige uit de Franse tweede divisie? 😳
gisteren om 15:37 - 27 juni 2026 om 15:37 # 416083
KoempelAnjovins
SchaesbergKoempel schreef:
045J Als je kijkt naar de statistieken van KoempelAnjovins, creëert Doornbosch vrijwel nooit direct kansen voor zijn medespelers. Vergeleken met andere middenvelders in de competitie, past hij een gemiddeld aantal van zijn passes naar voren. Hij is helemaal geen creatieve passer. Hij moet het echt hebben van zijn defensieve werk zonder bal en van het winnen van luchtduels, maar is daarin niet per se een grote verbetering tov van wat we al hebben met Muller en Beerten. Ik vind het verder niet erg dat ze zo’n jongen aan de selectie hebben toegevoegd. Penders zal een duidelijke rol voor hem voor ogen hebben (vermoedelijk als centrale verdediger).
27 juni 2026 om 14:33


Volgens mij had ik mijn thread op X over Dyon Dorenbosch nog niet hier op het forum geplaatst. Ik heb hem daarom even wat uitgebreider uitgewerkt in onderstaand bericht, zodat het ook zonder X goed te volgen is. Niet alle statistieken uit de radars staan erin, maar wel de belangrijkste punten om zijn profiel en rol binnen de huidige selectie te duiden. Mochten mensen zonder X bepaalde vergelijkingen of specifieke stats willen zien, laat maar weten. Dan kan ik die alsnog hier plaatsen.

Dyon Dorenbosch naar Roda JC: profiel en vergelijking met Müller, Nisbet, Tol en Van den Buijs

Roda JC heeft Dyon Dorenbosch binnengehaald. Een interessante toevoeging, omdat hij niet één vaste positie heeft. Bij FC Eindhoven zie je hem terug als rechter centrale middenvelder, linker centrale middenvelder, defensieve middenvelder en zelfs af en toe als centrale verdediger.

Dat maakt hem geen speler die je heel simpel in één hokje kunt plaatsen. Hij is geen pure 6, geen klassieke 8 en ook geen echte centrale verdediger zoals Marco Tol of Dario van den Buijs. Dorenbosch lijkt vooral een hybride speler: iemand die tussen verdediging en middenveld kan bewegen.

Eerder maakte ik op X al een korte thread over zijn profiel. Hieronder werk ik die analyse nog een keer uit, zodat duidelijker wordt waar hij zich onderscheidt van de huidige spelers in de selectie.

Ik raad wel aan om de originele thread via X te bekijken:
https://x.com/i/status/2069122553960931382

Daar zie je de radars en heatmaps in één oogopslag naast elkaar, waardoor vergelijken veel makkelijker is. In dit bericht neem ik niet alle statistieken over om het overzichtelijk te houden, maar vooral de belangrijkste punten die zijn profiel goed samenvatten. Wie alle onderliggende cijfers en visuals wil zien, kan het beste de originele thread bekijken. In tekstvorm wordt het automatisch wat langer en minder visueel.

Uitleg bij de data

De radars zijn gebaseerd op Wyscout-data. De waarden zijn per 90 minuten, zodat spelers eerlijker met elkaar vergeleken kunnen worden.

Belangrijke begrippen:

- Progressive passes: passes die het spel duidelijk vooruit helpen.
- Progressive carries: loopacties met de bal waarmee een speler het spel richting het doel van de tegenstander verplaatst.
- Acceleration with ball: versnellingen met bal aan de voet.
- pAdj: possession adjusted. Dat corrigeert verdedigende acties voor hoeveel balbezit een team heeft.
- Defensive actions: verdedigende acties zoals druk zetten, onderscheppen, tackelen en duels aangaan.
- Smart passes: passes die een duidelijke kansrijke of slimme oplossing vooruit zoeken.
- Short & medium pass %: percentage geslaagde korte en middellange passes.
- Long pass %: percentage geslaagde lange passes.
- npxG: expected goals zonder strafschoppen.

Belangrijk om mee te nemen: de radars van Dorenbosch zijn vergeleken met centrale en defensieve middenvelders uit de Eerste Divisie. De radars van Tol en Van den Buijs zijn vergeleken met centrale verdedigers. Dat is dus geen één-op-één vergelijking, maar het helpt wel om de profielen naast elkaar te leggen.

1. Dyon Dorenbosch

De eerste vier radars laten vooral zien dat Dorenbosch door de jaren heen een middenvelder is met veel arbeid zonder bal. Hij is niet de pure spelmaker die alles dicteert, maar iemand die druk zet, duels aangaat, ruimtes dichtloopt en daarna vooruit probeert te spelen zodra hij de bal verovert.

Zijn profiel is over meerdere seizoenen redelijk herkenbaar. Vooral in 2022/23 en 2023/24 valt zijn verdedigende activiteit op:

- 12,43 defensieve acties per 90 in 2022/23
- 11,62 defensieve acties per 90 in 2023/24
- 9,23 defensieve acties per 90 in 2024/25
- 9,17 defensieve acties per 90 in 2025/26
- 6,31 tackles + intercepties pAdj in 2022/23
- 5,80 tackles + intercepties pAdj in 2023/24
- 4,41 tackles + intercepties pAdj in 2024/25
- 4,34 tackles + intercepties pAdj in 2025/26

Dat beeld past ook bij de heatmaps. Dorenbosch beweegt vooral in de centrale as, tussen verdediging en middenveld. Per seizoen wisselt hij iets van kant, maar hij blijft in hetzelfde gebied actief: niet hoog als aanvallende middenvelder, maar ook niet vastgeplakt aan de laatste lijn.

Zijn positieverdeling past daar ook bij:

- 46 wedstrijden als defensieve middenvelder
- 43 wedstrijden als centrale middenvelder
- 16 wedstrijden als centrale verdediger

Dat zegt eigenlijk al veel. Dorenbosch is geen speler met één vaste rol, maar iemand die in verschillende fases van het spel op verschillende plekken kan uitkomen.

Aan de bal is hij niet extreem uitgesproken. Zijn passing is degelijk, maar niet het meest onderscheidende onderdeel van zijn profiel:

- 85,78% short & medium pass completion in 2022/23
- 86,42% short & medium pass completion in 2023/24
- 31,96% short & medium pass completion in 2024/25
- 87,46% short & medium pass completion in 2025/26
- 7,08 progressive passes per 90 in 2022/23
- 6,02 progressive passes per 90 in 2023/24
- 5,89 progressive passes per 90 in 2024/25
- 3,59 progressive passes per 90 in 2025/26

Vooral in zijn eerdere seizoenen bij Eindhoven bracht hij het spel dus nog redelijk vaak vooruit met passing. In 2025/26 is dat wat minder zichtbaar, al gaat het daar ook om minder minuten: 952 minuten tegenover 3.097 minuten in 2023/24 en 2.857 minuten in 2024/25.

Aanvallend is hij geen speler met veel dreiging:

- 0,11 npxG per 90 in 2024/25
- 0,11 npxG per 90 in 2025/26
- 0,09 assists per 90 in 2024/25
- 0,00 assists per 90 in 2025/26
- 0,95 schoten per 90 in 2025/26
- 1,42 balcontacten in de zestien per 90 in 2025/26

Hij komt dus wel af en toe in aanvallende zones, maar zijn grootste waarde lijkt niet te zitten in goals, assists of het creëren van kansen. Dorenbosch is vooral een speler die balans, loopvermogen en druk naar voren kan brengen.

Kort gezegd: Dorenbosch is een middenvelder die veel doet zonder bal, druk zet en vooruit wil spelen na balverovering.

2. Vergelijking met Joey Müller

Joey Müller is bij Roda de meest duidelijke controleur. Zijn radar laat vooral een speler zien die sterk is in passing, balvastheid en rust aan de bal.

Müller valt op met:

- 89,90% short & medium pass completion
- 62,38% long pass completion
- 100,0% smart pass success
- 4,83 progressive passes per 90
- 53,66% dribble success
- 3.485 minuten

Daarmee is Müller meer de speler die het spel ordent. Hij hoeft niet constant druk naar voren te zetten, maar zorgt ervoor dat de ploeg in balbezit rustig blijft en de bal in de ploeg houdt.

Dorenbosch is anders. Hij is minder uitgesproken als controleur en heeft niet dezelfde passingzekerheid als Müller. Zeker in vergelijking met Müller valt op dat Dorenbosch minder verfijnd is in de opbouw.

Maar Dorenbosch brengt wel iets anders:

- meer loopvermogen;
- meer druk naar voren;
- meer verdedigende activiteit;
- meer vermogen om door te stappen;
- meer flexibiliteit tussen middenveld en defensie.

Waar Müller vooral rust brengt, lijkt Dorenbosch meer energie te brengen. Hij is meer een speler die de boel kan aanjagen dan iemand die het tempo constant bepaalt.

Kort gezegd: Müller is de controleur, Dorenbosch meer de loper en drukzetter.

3. Vergelijking met Joshua Nisbet

Joshua Nisbet is weer een ander type middenvelder. Hij is dynamischer aan de bal dan Dorenbosch en Müller. In zijn radar zie je vooral dat hij meer meters met de bal maakt.

Nisbet valt op met:

- 1,96 progressive carries per 90
- 0,29 acceleraties met bal per 90
- 61,54% dribble success
- 5,89 progressive passes per 90
- 89,51% short & medium pass completion
- 52,24% gewonnen luchtduels
- 8,64 defensieve acties per 90

Nisbet is dus meer de speler die indraait, onder druk weg kan draaien en zelf meters maakt met de bal. Hij heeft meer baldrang dan Dorenbosch.

Dorenbosch zit daar qua profiel tussenin. Hij is minder uitgesproken controleur dan Müller en minder baldragend dan Nisbet. Zijn waarde zit meer in arbeid, druk zetten en het verbinden van linies.

Als je naar de rollen kijkt, zou je kunnen zeggen:

- Müller bewaakt de controle.
- Nisbet brengt meer dynamiek aan de bal.
- Dorenbosch brengt loopvermogen, duelkracht en druk naar voren.

Daarom kan Dorenbosch naast beide types logisch passen. Naast Müller kan hij energie en druk toevoegen. Naast Nisbet kan hij meer balans en verdedigende arbeid brengen.

Kort gezegd: Nisbet is dynamischer aan de bal, Dorenbosch actiever zonder bal.

4. Vergelijking met Marco Tol en Dario van den Buijs

Als je Dorenbosch doortrekt naar een rol achterin, moet je hem niet zien als eenzelfde type als Marco Tol of Dario van den Buijs. Dat zijn echte centrale verdedigers met rust in de opbouw.

Tol valt als centrale verdediger op met:

- 3.459 minuten
- 12,54 progressive passes per 90
- 1,48 progressive carries per 90
- 75,0% dribble success
- 55,67% long pass completion
- 68,21% gewonnen defensieve duels
- 0,94 blocks per 90

Van den Buijs valt op met:

- 13,86 progressive passes per 90
- 1,66 progressive carries per 90
- 100,0% dribble success
- 53,22% long pass completion
- 7,67 intercepties pAdj per 90
- 0,96 blocks per 90
- 9,27 defensieve acties per 90

Bij Tol en Van den Buijs zie je duidelijk het profiel van opbouwende centrumverdedigers. Ze spelen veel vooruit, dragen soms in en hebben de rust om van achteruit het spel te verplaatsen.

Dorenbosch is anders. Als hij achterin speelt, lijkt hij meer een speler die kan uitstappen richting het middenveld. Niet de verdediger die vanaf achteruit alles opbouwt zoals Tol of Van den Buijs, maar iemand die kan doordekken, een duel aangaat en daarna de ploeg hoger op het veld houdt.

Dat past ook bij zijn middenveldprofiel. Hij is gewend om ruimtes dicht te lopen en druk te zetten. Als centrale verdediger zou hij dus waarschijnlijk vooral waarde hebben in een rol waarin hij mag doorschuiven en agressief vooruit mag verdedigen.

Kort gezegd: Tol en Van den Buijs zijn echte opbouwende centrale verdedigers. Dorenbosch is eerder een hybride verdediger/middenvelder die kan uitstappen.

5. Wat kan Dorenbosch toevoegen aan Roda?

Dorenbosch lijkt vooral interessant door zijn flexibiliteit. Hij hoeft niet per se als basisspeler op één vaste positie te worden gezien, maar kan in meerdere rollen waarde hebben.

Hij kan als defensieve middenvelder spelen, als centrale middenvelder en eventueel als centrale verdediger in een specifieke wedstrijdsituatie. Dat is handig in een seizoen waarin je met blessures, schorsingen en wisselende wedstrijdbeelden te maken krijgt.

Zijn profiel past vooral bij wedstrijden waarin Roda:

- meer druk naar voren wil zetten;
- een middenvelder nodig heeft die veel meters maakt;
- iemand zoekt die duels aangaat;
- een speler wil die tussen linies kan bewegen;
- een extra optie nodig heeft om achterin door te schuiven.

Hij is minder de speler die je haalt voor veel goals, assists of pure creativiteit. Daarvoor zijn zijn aanvallende cijfers te beperkt. Zijn waarde zit meer in de balans van het elftal.

De verschillen in één overzicht

Dyon Dorenbosch
Type: hybride middenvelder/verdediger
Sterk in: verdedigende arbeid, druk zetten, loopvermogen, doordekken
Minder sterk in: pure creativiteit, eindproduct en uitgesproken spelverdeling
Rol: flexibele schakel tussen verdediging en middenveld

Joey Müller
Type: controlerende middenvelder
Sterk in: passing, rust aan de bal, positionering en balvastheid
Minder sterk in: explosiviteit en druk naar voren
Rol: controleur die structuur brengt in balbezit

Joshua Nisbet
Type: dynamische middenvelder
Sterk in: progressive carries, indraaien, versnellen met bal en dynamiek
Minder sterk in: pure controle zoals Müller
Rol: middenvelder die met de bal meters maakt en tempo toevoegt

Marco Tol
Type: opbouwende centrale verdediger
Sterk in: progressive passes, positionering, verdedigende duels en betrouwbaarheid
Minder sterk in: pure snelheid en explosiviteit vooruit
Rol: vaste centrale verdediger die rust brengt achterin

Dario van den Buijs
Type: opbouwende linker centrale verdediger
Sterk in: progressive passes, intercepties, blocks en inspeelpasses
Minder sterk in: pure wendbaarheid en dynamiek
Rol: ervaren verdediger die de opbouw van achteruit verzorgt

Conclusie

Dorenbosch is geen directe kopie van Müller, Nisbet, Tol of Van den Buijs. Hij zit qua profiel een beetje tussen middenveld en verdediging in.

Hij is minder een controleur dan Müller, minder baldragend dan Nisbet en minder een echte centrale verdediger dan Tol of Van den Buijs. Zijn kracht zit juist in die tussenrol: druk zetten, ruimtes dichtlopen, doordekken en daarna simpel vooruit spelen.

Dat maakt hem interessant voor Roda. Niet per se als speler die je in één vaste positie moet duwen, maar als flexibele schakel binnen de selectie. Als Penders wil variëren tussen controle, druk naar voren en doorschuiven vanuit achterin, kan Dorenbosch daarin een nuttige rol krijgen.

Kort gezegd: Dorenbosch is geen pure 6, geen klassieke 8 en geen vaste centrale verdediger. Hij is vooral een speler die de verbinding kan vormen tussen verdediging en middenveld.
gisteren om 15:28 - 27 juni 2026 om 15:28 # 416082
Roda7United
ElTinio schreef:
DeLimbo schreef:
Net meteen op de training weze kijken voor onze nieuwe vriend. Lijkt me een prima toevoeging. paar leuke acties en hij heeft wel wat aan zich, beetje flair. Maaaaar Ik moet zeggen dat een speler me echt heel erg opviel en dat was Francesco Buono dat was echt genieten. Die voetbalt zo makkelijk onder druk uit dat is niet normaal. Enige probleem je hebt al zoveel middenvelders.
27 juni 2026 om 10:37
Als Buono zo goed is, dan moet je hem een kans geven. Ook al heb je andere middenvelders. Het zou ook een kickstart kunnen zijn om samen te werken met Bayer Leverkusen.
27 juni 2026 om 10:54


Die jongen is transfervrij, wat heeft Bayer Leverkusen daar dan mee te maken?
gisteren om 15:14 - 27 juni 2026 om 15:14 # 416081
SchaesbergKoempel
045J Als je kijkt naar de statistieken van KoempelAnjovins, creëert Doornbosch vrijwel nooit direct kansen voor zijn medespelers. Vergeleken met andere middenvelders in de competitie, past hij een gemiddeld aantal van zijn passes naar voren.

Hij is helemaal geen creatieve passer. Hij moet het echt hebben van zijn defensieve werk zonder bal en van het winnen van luchtduels, maar is daarin niet per se een grote verbetering tov van wat we al hebben met Muller en Beerten.

Ik vind het verder niet erg dat ze zo’n jongen aan de selectie hebben toegevoegd. Penders zal een duidelijke rol voor hem voor ogen hebben (vermoedelijk als centrale verdediger).
gisteren om 14:33 - 27 juni 2026 om 14:33 # 416079
Johnnie
DrHerjod2 denk dat je juist in Heerlen moet zitten om als noord-Afrikaanse Fransman. Daar is de landing vrij zacht te noemen
gisteren om 14:30 - 27 juni 2026 om 14:30 # 416078
DrHerjod2
NIEUW LID
Het zou wel goed zijn als de club nog een jongen uit dezelfde windrichting binnenhaalt. Dat helpt om die jongen te laten acclimatiseren en zich uiteindelijk gelukkig te voelen in onze regio. Zie je het al voor je... Kom je helemaal uit Frankrijk, kom je in Heerlen in een appartementje terecht. De cultuurschok!!!
gisteren om 14:18 - 27 juni 2026 om 14:18 # 416077
boris9
@ Alli: Paris F.C speelt in liga 1, hoogste klasse in Frankrijk en eindigden op plaats 11.
gisteren om 14:08 - 27 juni 2026 om 14:08 # 416076
Alli
Geen idee of Khaldi ons direct veel gaat brengen. Nooit van gehoord dus laat mij graag verassen.

Hoop wel dat er nog een ervaren spits bij komt als stand in voor VDH. Alhoewel die Khaldi aardige statistieken had afgelopen seizoen, kan en mag je niet verwachten dat een 21 jarige speler met 0 ervaring in het betaald voetbal en overkomt uit de Franse 6e divisie, ons direct van de nodige doelpunten zal voorzien.

Ook Filip Janssen en Ferati hebben afgelopen seizoen behoorlijke statistieken, maar komen ook (nog) flink tekort voor Roda 1.

In tegenstelling tot andere ben ik niet direct overtuigd dat Khaldi ons dit seizoen gaat helpen om de top 5 aan te vallen. Zie Khaldi vooral als een speler met potentieel die nu bij ons mag ruiken aan het betaalde voetbal en langzaam klaargestoomd gaat worden voor het "grote" werk op langere termijn.
gisteren om 13:49 - 27 juni 2026 om 13:49 # 416075
KeestenGop
Het doet me goed om te zien dat Khaldi onder de indruk was van de video's van de KeestenGop-actie. Mijn gemaskerde kompanen en ik komen volgend seizoen sterker dan ooit terug!
gisteren om 13:46 - 27 juni 2026 om 13:46 # 416074
PLS2000
gisteren om 13:46 - 27 juni 2026 om 13:46 # 416073
045J
SchaesbergKoempel schreef:
DeLimbo Als je vond dat Muller te veel tikkie breed, tikkie terug was, ga je je pas echt vermaken met Doornbosch. Ik ben geen fan van Muller als nummer 6 zoals dit seizoen, een soort box-to-box rol past veel beter bij hem, maar Doornbosch is ook echt geen grote verbetering op die positie.
27 juni 2026 om 13:35


Je gaat onzin uit slaan nu. Misschien icm met de hitte.

Ik heb Dorenbosch regelmatig zien spelen en het is op meerdere aspecten zeker een verbetering. Niet alleen fysiek, lengte maar heeft juist vaker een meer creatievere pass naar voren. Ook bij Eindhoven balen ze allemaal dat hij vertrekt en was een stap hogerop logisch voor hem.
gisteren om 13:41 - 27 juni 2026 om 13:41 # 416072
RJC1978
DeLimbo schreef:
SchaesbergKoempel schreef:
DeLimbo schreef:
[quote]416051[/quote] Hoezo zou dat zijn? Dorenbosch is een speler die in dienst speelt van het elftal, die heb je ook nodig. Is daarnaast pas 23 dus heeft genoeg ruimte om te groeien. Qua statistieken is hij voetballend prima onderlegt en verdedigend heel sterk dus ik denk dat hij gewoon onze basis 6 wordt. Moet je er veel van hebben? nee, maar op de plek van Muller gaan we er denk ik echt wel op vooruit.
27 juni 2026 om 11:41
Uit de statistieken blijkt helemaal niet dat Doornbosch voetballend beter onderlegt is dan Muller (eerder het tegenovergestelde). Bovendien speelde hij onder Penders zijn beste wedstrijden als RCV en als hij op het middenveld speelde altijd als 8 naast de Keersmaecker, in plaats van als 6. Het is een multifunctionele speler, die Penders goed kent en die niet al te duur zal zijn, maar ik zou er niet al te veel van verwachten.
27 juni 2026 om 12:51
Ik zeg ook niet dat hij technisch beter onderlegt is dan Muller maar als totaalpakket kan hij (wat mij betreft) van meer waarde zijn dan tikkie terug tikkie breed Muller. Die zorgt namelijk enkel voor vertraging in het spel en staat 8 van de 10x ook lucht te dekken uit balbezit. Dorenbosch gaat niet 10 goals maken of 10 assists geven maar ik denk wel dat hij Nisbet bijvoorbeeld meer vrijheid kan geven, Muller levert juist meer loopwerk op voor spelers om hem heen. Dat hij multifunctioneel is, is dan ook alleen maar mooi meegenomen.
27 juni 2026 om 13:26


Helemaal eens. Ik voeg daaraan toe dat hij jonger is, meer lengte heeft (wat goed compenseert met Nisbet), meer de duels aangaat en dat je voor minder geld een gelijkwaardige speler met beweerd eredivisiepotentieel (potential 55) hebt binnengehaald. Dus zowel sportief als commercieel een prima zet.
gisteren om 13:39 - 27 juni 2026 om 13:39 # 416071
PLS2000
deSpoorzoeker schreef:
Heb zojuist mijn 50e seizoenskaart besteld.
27 juni 2026 om 12:03
Een met een goudgele randeje 💛👍

gisteren om 13:36 - 27 juni 2026 om 13:36 # 416070
SchaesbergKoempel
DeLimbo Als je vond dat Muller te veel tikkie breed, tikkie terug was, ga je je pas echt vermaken met Doornbosch.

Ik ben geen fan van Muller als nummer 6 zoals dit seizoen, een soort box-to-box rol past veel beter bij hem, maar Doornbosch is ook echt geen grote verbetering op die positie.
gisteren om 13:35 - 27 juni 2026 om 13:35 # 416069
DeLimbo
SchaesbergKoempel schreef:
DeLimbo schreef:
SchaesbergKoempel schreef:
Als je mee wilt doen voor de top 5, moet je Dorenbosch niet als basisspeler willen gebruiken.
27 juni 2026 om 11:33
Hoezo zou dat zijn? Dorenbosch is een speler die in dienst speelt van het elftal, die heb je ook nodig. Is daarnaast pas 23 dus heeft genoeg ruimte om te groeien. Qua statistieken is hij voetballend prima onderlegt en verdedigend heel sterk dus ik denk dat hij gewoon onze basis 6 wordt. Moet je er veel van hebben? nee, maar op de plek van Muller gaan we er denk ik echt wel op vooruit.
27 juni 2026 om 11:41
Uit de statistieken blijkt helemaal niet dat Doornbosch voetballend beter onderlegt is dan Muller (eerder het tegenovergestelde). Bovendien speelde hij onder Penders zijn beste wedstrijden als RCV en als hij op het middenveld speelde altijd als 8 naast de Keersmaecker, in plaats van als 6. Het is een multifunctionele speler, die Penders goed kent en die niet al te duur zal zijn, maar ik zou er niet al te veel van verwachten.
27 juni 2026 om 12:51


Ik zeg ook niet dat hij technisch beter onderlegt is dan Muller maar als totaalpakket kan hij (wat mij betreft) van meer waarde zijn dan tikkie terug tikkie breed Muller. Die zorgt namelijk enkel voor vertraging in het spel en staat 8 van de 10x ook lucht te dekken uit balbezit. Dorenbosch gaat niet 10 goals maken of 10 assists geven maar ik denk wel dat hij Nisbet bijvoorbeeld meer vrijheid kan geven, Muller levert juist meer loopwerk op voor spelers om hem heen. Dat hij multifunctioneel is, is dan ook alleen maar mooi meegenomen.
gisteren om 13:26 - 27 juni 2026 om 13:26 # 416068
RJC1978
Khaldi onberekenbare franse (vleugel)spits, Buono in vorm op de training, Marsman en de beste speler van Quick Boys vastgelegd, Sleegers als testspeler.

Afscheid genomen van de oude rot Düsseldorp.

Ben zeker niet ontevreden met al deze keuzes. Er spreekt vernieuwing uit.

Iemand schreef hier dat tegenstanders zich instellen op het spelen met wingbacks. Dat is nogal een dooddoener.

Het gaat er in essentie om dat hieruit de intentie blijkt om aan te vallen, dynamiek in je spel te brengen en achterin met 3 durven te spelen. Je zet spelers zoals Janssen en Marsman hiermee in hun kracht.

Het is ook lastig te verdedigen, kijk maar naar ploegen als Telstar en Utrecht die dat tot in de finesse beheersen.

Over (jong) Utrecht gesproken, ik heb toch de verwachting dat daar toch ook nog een transfer vandaan gaat komen.

Thanks voor de trainings update. Je ziet de beste scouts zitten op dit forum ;).
gisteren om 13:21 - 27 juni 2026 om 13:21 # 416067
Rjc1987r
Emmen in de race voor JCL. Aanbieding gedaan zelfs.
gisteren om 13:20 - 27 juni 2026 om 13:20 # 416066
JuiceyJJ
Vaalsenaar schreef:
Hutch schreef:
JuiceyJJ schreef:
[quote]416028[/quote] komt uit de Ghetto van Parijs en en waarschijnlijk geen ideale schoonzoon type!
27 juni 2026 om 10:02
Manmanman, de drek die je hier soms leest. Ongelofelijk.
27 juni 2026 om 10:16
Hutch doe eens niet zo serieus kerel. Soms moet je iets met een knipoog lezen. 😜😉😎
27 juni 2026 om 12:35


Precies! Leven is al serieus genoeg.
gisteren om 13:12 - 27 juni 2026 om 13:12 # 416065
SchaesbergKoempel
DeLimbo schreef:
SchaesbergKoempel schreef:
Als je mee wilt doen voor de top 5, moet je Dorenbosch niet als basisspeler willen gebruiken.
27 juni 2026 om 11:33
Hoezo zou dat zijn? Dorenbosch is een speler die in dienst speelt van het elftal, die heb je ook nodig. Is daarnaast pas 23 dus heeft genoeg ruimte om te groeien. Qua statistieken is hij voetballend prima onderlegt en verdedigend heel sterk dus ik denk dat hij gewoon onze basis 6 wordt. Moet je er veel van hebben? nee, maar op de plek van Muller gaan we er denk ik echt wel op vooruit.
27 juni 2026 om 11:41


Uit de statistieken blijkt helemaal niet dat Doornbosch voetballend beter onderlegt is dan Muller (eerder het tegenovergestelde).

Bovendien speelde hij onder Penders zijn beste wedstrijden als RCV en als hij op het middenveld speelde altijd als 8 naast de Keersmaecker, in plaats van als 6. Het is een multifunctionele speler, die Penders goed kent en die niet al te duur zal zijn, maar ik zou er niet al te veel van verwachten.
gisteren om 12:51 - 27 juni 2026 om 12:51 # 416064
045J
SchaesbergKoempel schreef:
Als je mee wilt doen voor de top 5, moet je Dorenbosch niet als basisspeler willen gebruiken.
27 juni 2026 om 11:33


Vertel. Waarom?
gisteren om 12:46 - 27 juni 2026 om 12:46 # 416063
Vaalsenaar
Hutch schreef:
JuiceyJJ schreef:
Vaalsenaar schreef:
Als een Algerijn al geen goaltjesDIEF meer is.... 🍻⚒️😎
27 juni 2026 om 09:33
komt uit de Ghetto van Parijs en en waarschijnlijk geen ideale schoonzoon type!
27 juni 2026 om 10:02
Manmanman, de drek die je hier soms leest. Ongelofelijk.
27 juni 2026 om 10:16
Hutch doe eens niet zo serieus kerel. Soms moet je iets met een knipoog lezen. 😜😉😎
gisteren om 12:35 - 27 juni 2026 om 12:35 # 416062
Socio
Ben erg blij met het nieuwe profiel van Khaldi. Ik hoop dat hij ons brengt wat we nodig hebben en waar we zo naar snakken. (Tor-instinct, durf, lef, actie etc.) Laten we hopen op een ruwe diamant.
gisteren om 12:17 - 27 juni 2026 om 12:17 # 416061
Socio
deSpoorzoeker schreef:
Heb zojuist mijn 50e seizoenskaart besteld.
27 juni 2026 om 12:03
Dat verdiend de titel ‘Een ware Koempel’👏🏻👏🏻👏🏻

gisteren om 12:12 - 27 juni 2026 om 12:12 # 416060
Herman
deSpoorzoeker schreef:
Heb zojuist mijn 50e seizoenskaart besteld.
27 juni 2026 om 12:03


Goed bezig! Ik zelf kom sinds 1973 bij Roda, maar pas vanaf het PLS een seizoenskaart. De 27e dus.
gisteren om 12:12 - 27 juni 2026 om 12:12 # 416059

Voorspel de wedstrijd
Niet ingelogd
Log in of word lid om een voorspelling te kunnen plaatsen
dinsdag 30 juni 2026 om 19:00
Chevremont


VV Chevremont

Roda JC Kerkrade

Ik geef wijzijnrodajc.nl toestemming mijn emailadres te delen met Roda J.C. B.V. zodat Roda J.C. B.V. mij kan benaderen inzake de seizoenkaart campagne 2026/2027.

Ik wil een reminder ontvangen voorafgaan aan de wedstrijddag indien ik mijn voorspelling nog niet heb doorgegeven.

WZRJC Poule klassement