☰
☰
Z12
harigejoop schreef:
Op basis waarvan heeft Servais het goed gedaan kwa transfers deze zomer?? Moet zich eerst nog uitwijzen. Kwa scorend vermogen iig nog niet.
7 oktober 2026 om 00:26

Jij wist natuurlijk voorafgaand aan dit seizoen dat Van den Hurk na 9 wedstrijden pas 1 keer gescoord zou hebben (en dat ook nog via een strafschop). Het is natuurlijk onzin om Servais de schuld ervan te geven dat Roda op dit moment pas 9 keer gescoord heeft. Van den Hurk staat te boek als goalgetter, maar dan moet hij wel op de juiste manier gebruikt worden. En dat laatste ligt puur en alleen aan de trainer en niet de TD. Verder werd met Schenten ook iemand binnengehaald die te boek staat als een spits die regelmatig zijn goaltje meepikt. Dat zijn invalbeurten tot nu toe niet het gewenste niveau laten zien, kun je moeilijk aan Servais toeschrijven. Ook dat ligt weer aan de trainer.

Servais heeft met Bentoumi, Mensah, Peixoto en waarschijnlijk ook Khaldi heel wat meer voetballend vermogen binnengehaald dan er afgelopen seizoen bij Roda rondliep. Dat Penders daar nauwelijks gebruik van maakt vanwege zijn defensieve spelopvatting, ligt dus niet aan Servais. Zoals ik al eerder schreef, zal Penders heel snel moeten afstappen van zijn verdedigende visie en zich meer moeten toespitsen op het aanvallende gedeelte, zodat we eindelijk eens wat vaker mogen gaan juichen voor een doelpunt van Roda. Maar deze smeekbede zal vrijwel zeker aan dovemansoren gericht zijn. Penders zal gewoon vasthouden aan zijn huidige tactiek en bijbehorende opstelling. Ook vrijdag tegen Jong PSV weer.
gisteren om 10:02 - 7 oktober 2026 om 10:02 # 425698
Voorspel de wedstrijd
Niet ingelogd
Log in of word lid om een voorspelling te kunnen plaatsen
vrijdag 9 oktober 2026 om 20:00
Parkstad Limburg Stadion

Roda JC Kerkrade

Jong PSV

Ik geef wijzijnrodajc.nl toestemming mijn emailadres te delen met Roda J.C. B.V. zodat Roda J.C. B.V. mij kan benaderen inzake de seizoenkaart campagne 2026/2027.

Ik wil een reminder ontvangen voorafgaan aan de wedstrijddag indien ik mijn voorspelling nog niet heb doorgegeven.

WZRJC Poule klassement