☰
☰
Hutch
Nike01 schreef:
Aan de bal was het gisteren gewoon slecht. Door een domme en naieve fout van Janssen die sowieso al slecht speelde kom je achter en loop je achter de feiten aan. Het is jammer dat... Lees het volledige bericht hier
5 oktober 2026 om 14:27

Koen Jansen maakt minder aanvallende loopacties omdat iedere tegenstander - te beginnen met MVV - het anders neerzet en Roda met zijn eigen tactische variant bestrijdt.

Onze wingbacks zijn niet langer het mannetje extra, maar lopen op het middenveld inmiddels gewoon tegen de wingbacks van de tegenstander aan. De ruimtes die Jansen vorig seizoen naar hartelust kon bespelen zijn er niet meer. Dat is geen vorm, maar een gevolg van tactische omzettingen bij de tegenstander.

Het was gisteren goed te zien: VVV en Roda neutraliseerden elkaar volkomen en als Koen dat domme balverlies niet had geleden was de wedstrijd in een 0-0 geeindigd. Een exacte kopie van Ajax-uit. Het tot dusver veel scorende VVV creerde namelijk ook niets.

We kunnen dit volhouden en zoals tegen RKC hopen op een bevlieging. Defensief zijn we echt sterk genoeg om zuinige overwinninkjes te stelen. Maar het is wel vreselijk voorspelbaar in zijn hopeloze geschuif. En weinig aantrekkelijk.
Waar ik op hoop is dat dat blok voor de verdediging ein-de-lijk eens wordt aangepakt. Daar moet gewoon meer voetbal in - ook als dat betekent dat we wat kwetsbaarder worden. We zullen vaker en dichter bij onze voorhoedespelers moeten komen - ook vanuit de as. Hoe je het dan tactisch invult is eigenlijk niet eens zo belangrijk. Het gaat om de competenties. We spelen nu toch weer met wat veel spelers die tegenhouden en niet zo heel erg veel die zelf iets creeren.

Misschien zijn we bij onze club te lang en te veel bezig met de vraag hoe we tegenstanders afstoppen (waar we echt behoorlijk goed in zijn!) en te weinig met de vraag hoe we zelf tot iets komen. Doorgeschoten in het spel zonder bal en de vuile meters die daar bij horen. Het zal een belang dienen maar ik zag dat graag omgedraaid. En kost het de play-offs om een begin te maken met weer wat offensieve dadendrang - so be it. Ga lekker voetballen. Dit kan zo niet langer.
gisteren om 14:58 - 5 oktober 2026 om 14:58 # 425657
Voorspel de wedstrijd
Niet ingelogd
Log in of word lid om een voorspelling te kunnen plaatsen
vrijdag 9 oktober 2026 om 20:00
Parkstad Limburg Stadion

Roda JC Kerkrade

Jong PSV

Ik geef wijzijnrodajc.nl toestemming mijn emailadres te delen met Roda J.C. B.V. zodat Roda J.C. B.V. mij kan benaderen inzake de seizoenkaart campagne 2026/2027.

Ik wil een reminder ontvangen voorafgaan aan de wedstrijddag indien ik mijn voorspelling nog niet heb doorgegeven.

WZRJC Poule klassement