Chavez schreef:
Nu we wat geld innen voor Vente, kunnen we daarmee niet stadionhuur betalen ipv de gemeente?27 juli 2023 om 11:37
Nee!
Chavez schreef:
Nu we wat geld innen voor Vente, kunnen we daarmee niet stadionhuur betalen ipv de gemeente?27 juli 2023 om 11:37
RJC2000 schreef:
JPDJ19 helemaal mee eens maar als je wat ouder bent ( we zijn inmiddels 65 en 66 jaar ) valt het niet altijd mee, en helaas is het de afgelopen seizoenen ook niet altijd smullen geweest. Ik zal Roda JC altijd blijven steunen ook al is het via losse wedstrijden. Maar ik hunker gewoon weer na de eredivisie. We hebben één van de mooiste stadion van Nederland, maar als er maar 3000 bezoekers zijn is echt heeeeeeeel vervelend kijken en zeker als er ook nog slecht word gevoetbald en als het koudweer is, is het nog vervelender. Als ik Roda JC was zou ik de oosttribune helemaal sluiten en ik zou kaarten gaan verkopen op Hoofdtribune ( Rodahome ) zodat supporters van onze leeftijd zich binnen kunnen gaan opwarmen.27 juli 2023 om 09:30
DerMister schreef:RJC2000 schreef:Ik snap je volledig, het moet geen martelgang zijn om een wedstrijden in het PLS te bezoeken. Bedankt dat je 16 jaar lang door dik en dun de club hebt gesteund door het kopen van een seizoenskaart! Prima suggestie om Oost te sluiten zolang we in de KKD spelen en mensen te concentreren op de Hoofdtribune. Laten we hopen dat we dit seizoen wat vaker vermaakt gaan worden door de ploeg!
JPDJ19 helemaal mee eens maar als je wat ouder bent ( we zijn inmiddels 65 en 66 jaar ) valt het niet altijd mee, en helaas is het de afgelopen seizoenen ook niet altijd smullen geweest. Ik zal Roda JC altijd blijven steunen ook al is het via losse wedstrijden. Maar ik hunker gewoon weer na de eredivisie. We hebben één van de mooiste stadion van Nederland, maar als er maar 3000 bezoekers zijn is echt heeeeeeeel vervelend kijken en zeker als er ook nog slecht word gevoetbald en als het koudweer is, is het nog vervelender. Als ik Roda JC was zou ik de oosttribune helemaal sluiten en ik zou kaarten gaan verkopen op Hoofdtribune ( Rodahome ) zodat supporters van onze leeftijd zich binnen kunnen gaan opwarmen.27 juli 2023 om 09:3027 juli 2023 om 09:51
Jeweun schreef:
Af en toe klagen mag zeker, maar niet meer komen uit ‘protest’ vind ik altijd zo’n bullshit. Ik ga al jaren met vrienden naar Roda en de laatste jaren gaan we al lang niet meer voor het voetbal maar gewoon om bij de club te zijn/ avondje uit, of hoe je het dan ook wil noemen. Feit is dat we geen wedstrijd willen missen. Als je 10 km over de grens kijkt, daar is het al jaren kommer en kwel met een nog grotere puinhoop dan bij Roda, hebben wel voor de eerste thuiswedstrijd 20000 toeschouwers binnen. Die 20000 zitten er niet elke week maar wel een gemiddeld bezoekersaantal van 10000 op een lager niveau en ik kan jullie vertellen, het voetbal was daar afgelopen jaren echt helemaal niet om aan te zien. Dat wegblijven hoort misschien bij de ‘zeurcultuur’ die afgelopen decennia is ontstaan maar staat echt haaks op onze roots. We roepen allemaal ‘koempele’ en ‘werken voor je geld’, wijzen naar Duitsland als voorbeeld, maar als puntje bij paaltje komt staan we als een calimero in hoekje te jammeren. Bij Roda gaan we nog wel vaker tegenslagen ervaren maar desondanks blijf ik er veel te graag bij, een klap zien aankomen veroorzaak immers minder pijn en onderdeel zijn van een klein geluksmoment kun je vieren als groot succes.27 juli 2023 om 10:46
Gastweetikwie schreef:
DerMister Goed dat je het vraagt. Ik koop al 30 jaar een seizoenskaart voor mijzelf, zonder een moment te twijfelen. Sinds de geboorte van mijn dochter doe ik dat ook voor haar, al heeft ze er niets om, en gaat ze niet mee. Daarnaast draag ik bij aan verschillende initiatieven om geld bij elkaar te leggen zoals de eerdere supportersactie. Uiteraard schat ieder jaar het nieuwe tenue aan. Ik laat behoorlijk wat achter in de horeca van de omloop. EN OOK NIET ONBELANGRIJK: Verder klaag ik niet over beleid, spelers trainers of wat dan ook, maar steun ik de club ten alle tijden En jij?27 juli 2023 om 10:18
remihoeben schreef:
Roda JC Kerkrade heeft testspeler Enrique Peña Zauner vastgelegd. De vleugelspeler tekent een contract voor één seizoen met de optie voor nog één seizoen. De 23-jarige aanvaller heeft de technische staf de afgelopen week weten te overtuigen van zijn kwaliteiten en is het zodoende gelukt om een contract af te dwingen. Voor zijn testperiode bij Roda JC was de Duitse Venezolaan actief bij verschillende clubs in Duitsland. Zo speelde hij in verschillende jeugdteams van Eintracht Frankfurt en Borussia Dortmund. Verder speelde hij zestien wedstrijden voor SV Sandhausen in de 2. Bundesliga. Hierin wist hij eenmaal te scoren. Bij Eintracht Braunschweig ( 3.Liga.) kwam Enrique in 31 duels tot vier doelpunten en vier assists. Rob Servais: "Met Enrique voegen we een speler met opportunisme en veel dreiging toe aan ons team. Daarnaast past hij met zijn gretige karakter heel goed binnen de groep. We zijn daarom ook heel blij dat we met hem nog een vleugelspeler aan onze selectie kunnen toevoegen." Zauner gaat zijn wedstrijden bij Roda JC spelen met rugnummer 7.27 juli 2023 om 10:02
Kaalheideroosje schreef:
Bijzonder Mensen vinden dat de funders meer moeten doen voor Roda. Dat bedrijven Roda moeten sponsoren Alleen zelf zijn ze te beroerd om de club enigszins te steunen door de aankoop van een seizoenskaart. Koempel staat toch voor kameraadschap. Het samen doen. Vorig jaar was echt het allerslechtste dat ik ooit bij Roda gezien heb, maar moeten we daarom wegblijven. 2 seizoenen geleden vond ik dan weer een heel leuk seizoen . Dat gebeurd in het voetbal. Ik hoop dan ook dat zoveel mogelijk mensen toch nog een seizoenskaart kopen. Samen zijn we Roda. Wegblijven gaat zeker niet helpen.27 juli 2023 om 10:05
KoempelAnjovins schreef:
Zauner is erbij!27 juli 2023 om 10:01
DerMister schreef:Dat snap ik dan ook alweer omdat het vorig seizoen het slechtste Roda van de afgelopen 20 jaar was ( wat ik me kan herinneren / zolang ik leef )remihoeben schreef:Laten we het hopen Remi, veel verder zakken dan afgelopen seizoen kan ook niet meer. Ik denk dat veel fans nu even de kat uit de boom kijken. Geen woorden, maar daden!
RJC2000 Ik snap u en uw partner zeker maar u bent toch wel met me eens dat Roda nu weer op het bloeien is met de 2-3 goede aankopen + het hele plan Kaalheide bruist + de verkopen van spelers. Het dieptepunt is bereikt en het gaat alleen maar beter worden!!27 juli 2023 om 09:5327 juli 2023 om 09:55
DerMister schreef:Gastweetikwie schreef:Wat doe jij dan voor de club, behalve hier op het prikbord mensen die 16 jaar een seizoenskaart hebben gehad afkraken?
Zo werkt dat hier nu eenmaal. Klagen, wijzen naar anderen en zelf niets doen.27 juli 2023 om 09:4327 juli 2023 om 09:54
DerMister schreef:Gastweetikwie schreef:Wat doe jij dan voor de club, behalve hier op het prikbord mensen die 16 jaar een seizoenskaart hebben gehad afkraken?
Zo werkt dat hier nu eenmaal. Klagen, wijzen naar anderen en zelf niets doen.27 juli 2023 om 09:4327 juli 2023 om 09:54
remihoeben schreef:
RJC2000 Ik snap u en uw partner zeker maar u bent toch wel met me eens dat Roda nu weer op het bloeien is met de 2-3 goede aankopen + het hele plan Kaalheide bruist + de verkopen van spelers. Het dieptepunt is bereikt en het gaat alleen maar beter worden!!27 juli 2023 om 09:53
Gastweetikwie schreef:
Zo werkt dat hier nu eenmaal. Klagen, wijzen naar anderen en zelf niets doen.27 juli 2023 om 09:43
RJC2000 schreef:
JPDJ19 helemaal mee eens maar als je wat ouder bent ( we zijn inmiddels 65 en 66 jaar ) valt het niet altijd mee, en helaas is het de afgelopen seizoenen ook niet altijd smullen geweest. Ik zal Roda JC altijd blijven steunen ook al is het via losse wedstrijden. Maar ik hunker gewoon weer na de eredivisie. We hebben één van de mooiste stadion van Nederland, maar als er maar 3000 bezoekers zijn is echt heeeeeeeel vervelend kijken en zeker als er ook nog slecht word gevoetbald en als het koudweer is, is het nog vervelender. Als ik Roda JC was zou ik de oosttribune helemaal sluiten en ik zou kaarten gaan verkopen op Hoofdtribune ( Rodahome ) zodat supporters van onze leeftijd zich binnen kunnen gaan opwarmen.27 juli 2023 om 09:30
RJC2000 schreef:
In KKD is het heel normaal dat in de laatste week of zelfs als de competitie al begonnen is er nog spelers worden ingevlogen. Dus ik denk dat we geduld moeten hebben. Ik heb zelf na ruim 16 seizoenen besloten om geen seizoenkaart meer te nemen, ik pak wel wat losse wedstrijden mee. Als ik alle Jong, oninteressante en eventueel slechte weer wedstrijden, dan blijven er maar een aantal leuke wedstrijden over. Of Roda JC moet me dit jaar echt gaan verrassen dat ze mee gaan doen voor de prijzen, dan zal ik zeker direct weer onze twee seizoenkaarten op de Theo Pickee tribune gaan verlengen.27 juli 2023 om 08:53
FCKip schreef:Frank123 schreef:Dikke spits… Komt Schahin terug?
Voor de premier leageau moest je A international of groot talent zijn, maar die hebben honderden BVO'S in Engeland dus het zal wel meevallen, die flemming is toch ook naar millwall gegaan zonder problemen die is ook geen A international. Het zal wel loslopen! Hopelijk is morgemvroeg alles rond zodat wij ook verder kunnen! Dikke spits en vleugelspeler voor de open dag zou leuk zijn!26 juli 2023 om 22:4726 juli 2023 om 22:53
Frank123 schreef:
Voor de premier leageau moest je A international of groot talent zijn, maar die hebben honderden BVO'S in Engeland dus het zal wel meevallen, die flemming is toch ook naar millwall gegaan zonder problemen die is ook geen A international. Het zal wel loslopen! Hopelijk is morgemvroeg alles rond zodat wij ook verder kunnen! Dikke spits en vleugelspeler voor de open dag zou leuk zijn!26 juli 2023 om 22:47
Roda7United schreef:
Maar wanneer hij tekent bij Sunderland (of welke Engelse club dan ook) en dan wordt verhuurd, staat hij alsnog bij Sunderland onder contract. Dan moet hij toch alsnog een Engelse werkvergunning hebben of niet? Buiten dat zie ik dit totaal niet als realistisch scenario. Gaat toch niet gebeuren lijkt me dat Vente daar tekent en zich meteen laat uitlenen.26 juli 2023 om 20:11
kirchroa schreef:
Dit zou toch echt een blunder van de bovenste plank zijn. Van die Engelsen, maar ook van Roda.26 juli 2023 om 19:56
Tommeke045 schreef:
Ik denk dat de transfer van vente niet door gaat. Een speler moet een x aantal interlands spelen maar als die dat niet haalt moet de club een zekere internationale status hebben. En dat hebben wij niet26 juli 2023 om 19:33
StefanRaets schreef:RodaSjeng schreef:Vergeet er niet aan toe te voegen dat voor spelers onder de 21 andere regels gelden. Deze kunnen namelijk in jeugd worden opgenomen en zo uitgroeien tot Homegrown.Johnnie schreef:Volgens het artikel een paar reacties hier onder is het ook afhankelijk van de status van de club. Wat dat betreft denk ik dat het land niet heel veel uitmaakt, maar dat het er vooral aan lag dat Jong Psv het via PSV heeft kunnen doen, dat qua status toch een hoger aanzien heeft dan os Roda in een puntensysteem.
Sunderland haalde onlangs nog Jenson Seelt van Jong psv. Dus het zal wel gaan lukken. Naar mijn weten heb je ofwel een x-aantal interlands achter je naam nodig, of je moet uit een voetballand komen dat gezien wordt als een A-land. Naar mijn weten is het vanuit de Nederlandse competities nooit een probleem. Al zal de aanvraagprocedure en goedkeuring anders en langer lopen. Daarbij is er geen club zo stom om hier nu pas achter te komen. Daar is vast vooraf bekeken wat de kans van slagen aangaande een vergunning of geen vergunning zal zijn.26 juli 2023 om 19:1926 juli 2023 om 19:2226 juli 2023 om 19:23
RodaSjeng schreef:Johnnie schreef:Volgens het artikel een paar reacties hier onder is het ook afhankelijk van de status van de club. Wat dat betreft denk ik dat het land niet heel veel uitmaakt, maar dat het er vooral aan lag dat Jong Psv het via PSV heeft kunnen doen, dat qua status toch een hoger aanzien heeft dan os Roda in een puntensysteem.
Sunderland haalde onlangs nog Jenson Seelt van Jong psv. Dus het zal wel gaan lukken. Naar mijn weten heb je ofwel een x-aantal interlands achter je naam nodig, of je moet uit een voetballand komen dat gezien wordt als een A-land. Naar mijn weten is het vanuit de Nederlandse competities nooit een probleem. Al zal de aanvraagprocedure en goedkeuring anders en langer lopen. Daarbij is er geen club zo stom om hier nu pas achter te komen. Daar is vast vooraf bekeken wat de kans van slagen aangaande een vergunning of geen vergunning zal zijn.26 juli 2023 om 19:1926 juli 2023 om 19:22
Johnnie schreef:
Sunderland haalde onlangs nog Jenson Seelt van Jong psv. Dus het zal wel gaan lukken. Naar mijn weten heb je ofwel een x-aantal interlands achter je naam nodig, of je moet uit een voetballand komen dat gezien wordt als een A-land. Naar mijn weten is het vanuit de Nederlandse competities nooit een probleem. Al zal de aanvraagprocedure en goedkeuring anders en langer lopen. Daarbij is er geen club zo stom om hier nu pas achter te komen. Daar is vast vooraf bekeken wat de kans van slagen aangaande een vergunning of geen vergunning zal zijn.26 juli 2023 om 19:19
Couto76 schreef:
Goldfish meldt zojuist dat Vente waarschijnlijk (voorlopig) geen werkvergunning in Engeland zou krijgen.26 juli 2023 om 17:55