thebeast4000
Je strooit maar rond met artikelen uit de Telegraaf. Wat wil je met die artikelen zeggen dan? Biden heeft een fout gemaakt? Dus? Juist de telegraaf is de krant van de massa die graag alles kort en smeuïg voorgekauwd wil hebben.
Maar goed, ik wil je graag nog eens wijzen op de bevolkingsdichtheid in NL 421 inw/m2 en de VS 35 inw/m2. Ik hoef je niet uit te leggen dat het risico op besmetting in een dichtbevolkt gebied groter zijn dan in een dunbevolkt gebied. Verder zag ik dat bijna 39.000 nieuwe besmettingen waren en 96 in Nederland. Ik zou de cijfertjes vooral in perspectief plaatsen, maar dat lijkt niet je sterkste punt.
Over de vergelijking met het griepje. Wanneer is de hele wereld zo'n beetje in lockdown geweest tijdens een influenza uitbraak? In Nederland vandaag 6103 doden op 50.000 besmettingen bij Covid-19 = 12% sterfte, 250 tot 2000 griepdoden op 820.000 influenza besmettingen = 0,03% - 0,24% sterfte. Zie je het verschil? Dan heb ik het verder nog niet over de klachten op langere termijn, zoals beschadiging van de longen.
Maar goed, reken vooral met de getallen die je goed uitkomen en met de informatie uit de als kwaliteitskrant bekend staande De Telegraaf...
Wat ik je overigens wel na moet geven, je hebt tenminste een eigen mening en roeptoetert niet klakkeloos iemand na, zoals sommigen hier die zich beperken tot one-liners en niet thuis geven als het te 'lastig' wordt.