×Niet ingelogd
Log je in of Maak een account aan om berichten te kunnen plaatsen op ons forum!
RoboRob
Roda-eigenaar Frits Schrouff is onaangenaam verrast door de nieuwste ontwikkelingen in de zaak-Korotaev.

Dinsdag werd bekend dat de Zwitsers-Russische investeerder, voor twintig procent eigenaar van Roda JC, veroordeeld is tot het betalen van een miljoenenbedrag aan financieringsmaatschappij Helin. In totaal gaat het om een slordige achttien miljoen euro, bevestigt zijn woordvoerder François Gonin. Het bedrag wordt vermeerderd met een rente van enkele miljoenen.

Juridisch oponthoud
Het feit dat Korotaev in Dubai verstrikt is geraakt in verschillende juridische procedures, zorgt zowel bij Roda als de Kerkraadse fans al langer voor verdeeldheid. De zakenman gold lange tijd als belangrijkste kandidaat om ook de rest van de aandelen (79,8 procent) van eigenaar Frits Schrouff over te nemen. Maar door het vele juridische oponthoud wordt die optie steeds minder waarschijnlijk.

Ook van eigenaar Frits Schrouff is bekend dat hij het gedoe beu is. “Het houdt maar niet op”, reageert hij. “Ik heb hier inmiddels geen woorden meer voor. Het is vermoeiend.” Op de vraag of het moment is aangebroken om een streep te zetten door de volledige overname, wil hij nog geen antwoord geven. “Ik heb geen goed zicht op wat er daar allemaal gebeurt, maar als dit klopt, komt dat moment wel steeds dichterbij.”

Niet eeuwig wachten
Schrouff heeft zijn aandelen in beheer gegeven aan de G6, een groep vermogende ondernemers uit de regio die de club aan het saneren is. Woordvoerder Carel Bouckaert was dinsdag ondanks herhaaldelijke pogingen niet bereikbaar voor commentaar. Eerder gaf hij wel al te kennen dat Roda ‘niet eeuwig kan blijven wachten’ op Korotaev.

Verbaasd
Kamp-Korotaev claimt ondertussen zeer verbaasd te zijn door de uitspraak van de rechter in Dubai. Woordvoerder Gonin is ‘ervan overtuigd’ dat het bedrag in deze civiele zaak van tafel gaat wanneer Korotaev in de gelieerde strafzaak wordt vrijgesproken. In die strafzaak probeert Korotaev een boete van 3500 euro geschrapt te krijgen zodat hij Dubai zonder strafblad kan verlaten.

https://m.limburger.nl/cnt/dmf20181016_00077648/nieuwe-wending-in-zaak-korotaev-roda-eigenaar-schrouff-onaangenaam-verrast
di 16 oktober 2018 om 19:12 - 16 oktober 2018 om 19:12 # 65401

Voorspel de wedstrijd
Niet ingelogd
Log in of word lid om een voorspelling te kunnen plaatsen
vrijdag 03 mei 2024 om 20:00
Parkstad Limburg Stadion



Roda JC Kerkrade


SC Cambuur

Ik geef wijzijnrodajc.nl toestemming mijn emailadres te delen met Roda J.C. B.V. zodat Roda J.C. B.V. mij kan benaderen inzake de seizoenkaart campagne 2023/2024.

Ik wil een reminder ontvangen voorafgaan aan de wedstrijddag indien ik mijn voorspelling nog niet heb doorgegeven.

WZRJC Poule klassement