×Niet ingelogd
Log je in of Maak een account aan om berichten te kunnen plaatsen op ons forum!
Loco
StefanRaets ik wil me er niet mee bemoeien maar hij heeft het beloofd. Woord = woord. Arme Gumpun. Je woont vast niet in Horst - America (Noord).
19 min geleden - 25 april 2024 om 19:05 # 328123
W18
Roda JC begint vrijdagavond (20.00 uur) tegen Jong Ajax met Lucas Beerten als vervanger van de geblesseerde Nils Röseler. Het is nog onzeker of Vaclav Sejk kan meespelen tegen de beloften uit Amsterdam. Ondertussen zal het duel tussen Willem II en FC Groningen met bovengemiddeld veel belangstelling gevolgd worden in Kerkrade.

De Tsjechische spits stapte woensdag geblesseerd van de training en liet de afsluitende sessie op donderdag uit voorzorg aan zich voorbij gaan. Op de wedstrijddag wordt bepaald of hij fit genoeg is om te spelen, vertelt Roda-coach Bas Sibum. „Hij voelde zich nu niet okselfris, maar als Vaclav fit is, start hij. Anders gaat Schmid erop.”
Sibum kiest voor Lucas Beerten centraal achterin op de plek van Röseler. „Orhan Dzepar was ook een optie, maar is niet helemaal fit en Lucas is van origine een centrale verdediger en meer gewend aan die positie. Hij heeft het de laatste weken ook goed gedaan.”
Jong Ajax - Roda JC

Vrijdag: 20.00 uur
Vermoedelijke opstelling: Raatsie, Reith, Didden, Beerten, Müller, Kongolo, Ould-Chikh, Ouaissa, Van der Heide, Sejk/Schmid, Pena Zauner
Niet inzetbaar: Bijleveld, Spieringhs, Güclü (geblesseerd), Sejk (twijfelgeval)

De blessure van Röseler, die tegen De Graafschap ongelukkig terechtkwam en per brancard van het veld werd gedragen, valt mee volgens de coach. De knieschijf van de verdediger schoot uit de kom. „Er is relatief weinig schade aan z’n knie. Het is lastig om te zeggen of hij nog kan spelen dit seizoen, dat hangt ervan af hoe zijn knie reageert.”
Lees ook: Knieschijf schiet uit de kom tijdens Roda JC-De Graafschap: ‘Ik maak me meer zorgen om Nils dan om de uitslag’
Talentvol

Met Jong Ajax treft Roda de nummer veertien van de eerste divisie. Het eerste elftal van de Amsterdammers kwam woensdag in actie, waardoor verwacht mag worden dat selectiespelers die toen niet (veel) in actie kwamen, zoals Kian Fitz-Jim, Silvano Vos, Tristan Gooijer en Julian Rijkhoff, tegen de Kerkradenaren hun opwachting maken.
„Het maakt mij eerlijk gezegd niet uit wie er gaat spelen. Ik weet hoe ze spelen en ze zijn allemaal heel talentvol. Voetballend gezien zal er weinig veranderen. Ze zijn vooral heel vaardig aan de bal”, aldus Sibum.
Scenario’s Willem II - FC Groningen

Terwijl Roda aftrapt in Amsterdam, wordt de wedstrijd tussen concurrenten Willem II en FC Groningen met bovengemiddeld veel interesse gevolgd in Kerkrade. Alle rekensommetjes worden gemaakt, de verschillen zijn miniem. Eén ding is zeker: alle drie de ploegen hebben promotie nog in eigen hand.
Het gunstige scenario voor Roda in Tilburg is een zege voor de thuisploeg, die zich daarmee verzekeren van promotie én ervoor zorgen dat het elftal van Bas Sibum bij winst op Jong Ajax een week later in eigen huis tegen Cambuur Leeuwarden kan promoveren. Het affiche op de slotdag, uit tegen Groningen, is dan enkel voor de statistieken.
Maar als de Groningers een resultaat halen tegen Willem II - een gelijkspel of overwinning - behoort een ultieme ontknoping in de laatste speelronde nog immer tot de mogelijkheden, ongeacht de uitslag van Roda in Amsterdam. Ook het doelsaldo (nu vier goals in Gronings voordeel) kan dan van doorslaggevend belang worden.
Op hetzelfde moment dat Roda speelt, staat er in Tilburg een ontmoeting tussen de concurrenten Willem II en FC Groningen (zie kader) op het programma. „Het interesseert me niet zoveel wat er daar gebeurt. Wij moeten zelf winnen, dat is het enige dat telt, daarna kunnen we verder kijken. En wat er dan in Tilburg is gebeurd, zien we dan wel weer.”
24 min geleden - 25 april 2024 om 19:00 # 328122
Dino
Ik heb een kaartje over voor de wedstrijd in Amsterdam morgen, in vak D, omdat ik uiteindelijk toch een kaartje voor het uitvak heb bemachtigd.

Iemand geïnteresseerd voor €7,50?
26 min geleden - 25 april 2024 om 18:58 # 328121
AllesKumpWeerGood
Ja positief of negatief hahaha
29 min geleden - 25 april 2024 om 18:55 # 328120
rodafanWeert
Morgenavond ligt hier de website weer plat. Dat zie ik in mijn glazen bol.
31 min geleden - 25 april 2024 om 18:53 # 328119
AllesKumpWeerGood
Bas Sibum verwoordt het perfect:
Eerst zelf winnen en dan zien we wel wat er in Tilburg gebeurd.

Amen.
31 min geleden - 25 april 2024 om 18:53 # 328118
Dreeke
StefanRaets schreef:
Gumpun schreef:
StefanRaets schreef:
Ik heb even mijn glazen bol geraadpleegd voor morgen: Jong-Ajax - Roda JC: 0-3 | 0-2 met rust en uitloop in de 2e helft. Willem II - FC Groningen: 3-1 | Lange tijd 2-1 en bij een alles-of-niets actie van Groningen schiet Willem II zichzelf in de 89e minuut naar de Eredivisie.
25 april 2024 om 17:13
Ik schenk je een jaar lang gratis bier, ik betaal je seizoenkaart en elke wedstrijd kom ik je ophalen en brengen ik je weer thuis.
25 april 2024 om 17:31
Hardop gelachen achter m'n schermpje - kan ik waarderen. Dat ophalen en naar huis rijden zou ik overslaan als ik jou was: ik woon in Noord Amerika. :-)
25 april 2024 om 17:51


Als het precies zo uitpakt, dan denk ik dat we het er met z'n allen wel voor over hebben ;)
1 uur geleden - 25 april 2024 om 17:58 # 328117
StefanRaets
Gumpun schreef:
StefanRaets schreef:
Ik heb even mijn glazen bol geraadpleegd voor morgen: Jong-Ajax - Roda JC: 0-3 | 0-2 met rust en uitloop in de 2e helft. Willem II - FC Groningen: 3-1 | Lange tijd 2-1 en bij een alles-of-niets actie van Groningen schiet Willem II zichzelf in de 89e minuut naar de Eredivisie.
25 april 2024 om 17:13
Ik schenk je een jaar lang gratis bier, ik betaal je seizoenkaart en elke wedstrijd kom ik je ophalen en brengen ik je weer thuis.
25 april 2024 om 17:31


Hardop gelachen achter m'n schermpje - kan ik waarderen.
Dat ophalen en naar huis rijden zou ik overslaan als ik jou was: ik woon in Noord Amerika. :-)
1 uur geleden - 25 april 2024 om 17:51 # 328116
Wesley045
viro schreef:
StefanRaets schreef:
Landgraaf045 schreef:
Net even het interview met de trainer van Willem 2 gelezen over de wedstrijd van morgen. Hij zegt letterlijk: “we spelen morgen voor promotie maar ook daarna liggen er nog kansen voor ons”. Ik heb nog nooit zo erg een voorgevoel gehad dat dit een gelijkspel gaat worden…zou beide ploegen niet slecht uit komen. Willem 2 zal best morgen willen promoveren voor eigen publiek, maar als Groningen weer zo sterk is, zullen ze gelijk ook prima vinden, dat proef je aan alles!
25 april 2024 om 16:04
't is geen aanval op jou voordat het zo overkomt, maar: je gelooft toch zelf niet dat ze een gelijkspel wel prima vinden haha? Dan naderen wij ze op 1 puntje (bij winst) en heeft Groningen met 4 punten ook nog zicht op ze. Je wil dan absoluut niet als Willem II zijnde laten aankomen op de pot tegen Dordrecht-uit. Die hebben zelfs nog een theoretische kans op directe promotie, dus die gaan dan 100% als de brandweer tegen Willem II. Als die een gelijkspel wel prima vinden lopen ze het risico op 1 puntje uit 2 wedstrijden en dan maken ze het echt veel te spannend. Dan ga je de laatste speelronde in met: 1. Roda JC - 77 punten 2. Willem II - 75 punten 3. FC Groningen - 74 punten 4. FC Dordrecht - 72 punten Voor Willem II telt ook maar 1 ding en dat is winst. FC Groningen heeft namelijk niet zoveel aan een puntendeling, dat is zo risicovol. Dan moeten ze daarna een pittige uitpot bij Telstar hoe dan ook winnen en ons verslaan in de laatste wedstrijd. Met alle druk die er nu voor iedere ploeg opstaat kan ik me niet voorstellen dat er iemand gelukkig wordt van een gelijkspel. De neutrale toeschouwer misschien en ESPN voor de socials haha.
25 april 2024 om 17:00
Bij een gelijkspel blijf Willem 2 4 punten voor op Groningen. Met Dordrecht uit en Telstar thuis hebben ze dan genoeg aan 1 overwinning. Daarbij hebben ze ook een beter doelsaldo als Groningen en Roda Denk ook dat Willem 2 echt kan leven met een gelijkspel. Mochten wij van jong Ajax en Cambuur winnen blijft voor Groningen bij winst of gelijkspel tegen Willem 2 staan dat ze thuis van Roda moeten winnen.
25 april 2024 om 17:34


Mooi al die scenario’s, het blijft een hard gelach. Er kan zoveel gebeuren…
1 uur geleden - 25 april 2024 om 17:40 # 328115
viro
StefanRaets schreef:
Landgraaf045 schreef:
Net even het interview met de trainer van Willem 2 gelezen over de wedstrijd van morgen. Hij zegt letterlijk: “we spelen morgen voor promotie maar ook daarna liggen er nog kansen voor ons”. Ik heb nog nooit zo erg een voorgevoel gehad dat dit een gelijkspel gaat worden…zou beide ploegen niet slecht uit komen. Willem 2 zal best morgen willen promoveren voor eigen publiek, maar als Groningen weer zo sterk is, zullen ze gelijk ook prima vinden, dat proef je aan alles!
25 april 2024 om 16:04
't is geen aanval op jou voordat het zo overkomt, maar: je gelooft toch zelf niet dat ze een gelijkspel wel prima vinden haha? Dan naderen wij ze op 1 puntje (bij winst) en heeft Groningen met 4 punten ook nog zicht op ze. Je wil dan absoluut niet als Willem II zijnde laten aankomen op de pot tegen Dordrecht-uit. Die hebben zelfs nog een theoretische kans op directe promotie, dus die gaan dan 100% als de brandweer tegen Willem II. Als die een gelijkspel wel prima vinden lopen ze het risico op 1 puntje uit 2 wedstrijden en dan maken ze het echt veel te spannend. Dan ga je de laatste speelronde in met: 1. Roda JC - 77 punten 2. Willem II - 75 punten 3. FC Groningen - 74 punten 4. FC Dordrecht - 72 punten Voor Willem II telt ook maar 1 ding en dat is winst. FC Groningen heeft namelijk niet zoveel aan een puntendeling, dat is zo risicovol. Dan moeten ze daarna een pittige uitpot bij Telstar hoe dan ook winnen en ons verslaan in de laatste wedstrijd. Met alle druk die er nu voor iedere ploeg opstaat kan ik me niet voorstellen dat er iemand gelukkig wordt van een gelijkspel. De neutrale toeschouwer misschien en ESPN voor de socials haha.
25 april 2024 om 17:00


Bij een gelijkspel blijf Willem 2 4 punten voor op Groningen. Met Dordrecht uit en Telstar thuis hebben ze dan genoeg aan 1 overwinning. Daarbij hebben ze ook een beter doelsaldo als Groningen en Roda

Denk ook dat Willem 2 echt kan leven met een gelijkspel.

Mochten wij van jong Ajax en Cambuur winnen blijft voor Groningen bij winst of gelijkspel tegen Willem 2 staan dat ze thuis van Roda moeten winnen.

1 uur geleden - 25 april 2024 om 17:34 # 328114
Gumpun
StefanRaets schreef:
Ik heb even mijn glazen bol geraadpleegd voor morgen: Jong-Ajax - Roda JC: 0-3 | 0-2 met rust en uitloop in de 2e helft. Willem II - FC Groningen: 3-1 | Lange tijd 2-1 en bij een alles-of-niets actie van Groningen schiet Willem II zichzelf in de 89e minuut naar de Eredivisie.
25 april 2024 om 17:13


Ik schenk je een jaar lang gratis bier, ik betaal je seizoenkaart en elke wedstrijd kom ik je ophalen en brengen ik je weer thuis.
1 uur geleden - 25 april 2024 om 17:31 # 328113
Charles045
StefanRaets schreef:
Ik heb even mijn glazen bol geraadpleegd voor morgen: Jong-Ajax - Roda JC: 0-3 | 0-2 met rust en uitloop in de 2e helft. Willem II - FC Groningen: 3-1 | Lange tijd 2-1 en bij een alles-of-niets actie van Groningen schiet Willem II zichzelf in de 89e minuut naar de Eredivisie.
25 april 2024 om 17:13


Waar kan ik tekenen? Maak ik je gelijk wat geld over.
2 uur geleden - 25 april 2024 om 17:23 # 328112
BasKoempel
Python script gemaakt,
Op dit moment in totaal 9484 kaarten verkocht op West/Zuid/Oost, dan tellen ze Noord mee met de 10000 post van gisteren
2 uur geleden - 25 april 2024 om 17:17 # 328111
Johnnie
dermister


#schorrekelen #heesnaasdemarkt
2 uur geleden - 25 april 2024 om 17:16 # 328110
StefanRaets
Ik heb even mijn glazen bol geraadpleegd voor morgen:
Jong-Ajax - Roda JC: 0-3 | 0-2 met rust en uitloop in de 2e helft.
Willem II - FC Groningen: 3-1 | Lange tijd 2-1 en bij een alles-of-niets actie van Groningen schiet Willem II zichzelf in de 89e minuut naar de Eredivisie.

2 uur geleden - 25 april 2024 om 17:13 # 328109
DerMister
Het boeit mij werkelijk geen reet hoeveel toeschouwers er tegen Cambuur zullen zijn. Het enige dat van belang is dat de mensen die er zijn dit keer wél vol achter het team blijven staan. Tegen de Graafschap was de support erg matig.
2 uur geleden - 25 april 2024 om 17:04 # 328108
StefanRaets
Landgraaf045 schreef:
Net even het interview met de trainer van Willem 2 gelezen over de wedstrijd van morgen. Hij zegt letterlijk: “we spelen morgen voor promotie maar ook daarna liggen er nog kansen voor ons”. Ik heb nog nooit zo erg een voorgevoel gehad dat dit een gelijkspel gaat worden…zou beide ploegen niet slecht uit komen. Willem 2 zal best morgen willen promoveren voor eigen publiek, maar als Groningen weer zo sterk is, zullen ze gelijk ook prima vinden, dat proef je aan alles!
25 april 2024 om 16:04


't is geen aanval op jou voordat het zo overkomt, maar: je gelooft toch zelf niet dat ze een gelijkspel wel prima vinden haha?
Dan naderen wij ze op 1 puntje (bij winst) en heeft Groningen met 4 punten ook nog zicht op ze.

Je wil dan absoluut niet als Willem II zijnde laten aankomen op de pot tegen Dordrecht-uit.
Die hebben zelfs nog een theoretische kans op directe promotie, dus die gaan dan 100% als de brandweer tegen Willem II.
Als die een gelijkspel wel prima vinden lopen ze het risico op 1 puntje uit 2 wedstrijden en dan maken ze het echt veel te spannend.

Dan ga je de laatste speelronde in met:
1. Roda JC - 77 punten
2. Willem II - 75 punten
3. FC Groningen - 74 punten
4. FC Dordrecht - 72 punten

Voor Willem II telt ook maar 1 ding en dat is winst.
FC Groningen heeft namelijk niet zoveel aan een puntendeling, dat is zo risicovol.
Dan moeten ze daarna een pittige uitpot bij Telstar hoe dan ook winnen en ons verslaan in de laatste wedstrijd.
Met alle druk die er nu voor iedere ploeg opstaat kan ik me niet voorstellen dat er iemand gelukkig wordt van een gelijkspel.
De neutrale toeschouwer misschien en ESPN voor de socials haha.
2 uur geleden - 25 april 2024 om 17:00 # 328107
Jeweun
Landgraaf045 schreef:
Net even het interview met de trainer van Willem 2 gelezen over de wedstrijd van morgen. Hij zegt letterlijk: “we spelen morgen voor promotie maar ook daarna liggen er nog kansen voor ons”. Ik heb nog nooit zo erg een voorgevoel gehad dat dit een gelijkspel gaat worden…zou beide ploegen niet slecht uit komen. Willem 2 zal best morgen willen promoveren voor eigen publiek, maar als Groningen weer zo sterk is, zullen ze gelijk ook prima vinden, dat proef je aan alles!
25 april 2024 om 16:04


Kans op gelijkspel is best groot maar zal zeker niet de wens zijn. Ook WII is nog niet zeker en een kans op misstap blijft aanwezig.

Zij zullen hoe dan ook willen winnen of dat lukt is natuurlijk de vraag.
3 uur geleden - 25 april 2024 om 16:20 # 328106
Z3
Landgraaf045 schreef:
Net even het interview met de trainer van Willem 2 gelezen over de wedstrijd van morgen. Hij zegt letterlijk: “we spelen morgen voor promotie maar ook daarna liggen er nog kansen voor ons”. Ik heb nog nooit zo erg een voorgevoel gehad dat dit een gelijkspel gaat worden…zou beide ploegen niet slecht uit komen. Willem 2 zal best morgen willen promoveren voor eigen publiek, maar als Groningen weer zo sterk is, zullen ze gelijk ook prima vinden, dat proef je aan alles!
25 april 2024 om 16:04


Zou nog geen drama zijn dat gelijkspel.
Bij winst loop je dan 2 punten in op W2 en loop je 2 uit op Groningen. (W2 75p, RJC 74p, FcG 71p)
W2 moet naar Dordt volgende week, ook erg moeilijk en als Roda van Cambuur wint en Groningen wint van Telstar (erg aannemelijk), ga je over W2 heen. (RJC 77p, W2 74p, FcG 74, met Groningen waarschijnlijk met een beter doelsaldo dan, verschil is nu 2)

3x raden wie er dan genoeg heeft aan een gelijkspel de laatste wedstrijd.

Alles kan nog.. Iedereen kan 1e worden en iedereen kan 3e worden. En als Roda alles wint is promotie ook een feit. Net als dat het spannend blijft.

Maar goed, eerst zelf morgen van jongajax winnen!!
3 uur geleden - 25 april 2024 om 16:18 # 328105
Landgraaf045
Net even het interview met de trainer van Willem 2 gelezen over de wedstrijd van morgen. Hij zegt letterlijk: “we spelen morgen voor promotie maar ook daarna liggen er nog kansen voor ons”.

Ik heb nog nooit zo erg een voorgevoel gehad dat dit een gelijkspel gaat worden…zou beide ploegen niet slecht uit komen. Willem 2 zal best morgen willen promoveren voor eigen publiek, maar als Groningen weer zo sterk is, zullen ze gelijk ook prima vinden, dat proef je aan alles!
3 uur geleden - 25 april 2024 om 16:04 # 328104
BG1
Rodahatz schreef:
Het middenveld bevalt me allerminst. Als zo'n FitzJim teveel ruimte krijgt, hebben we een probleem. Het is goed om van je eigen kracht uit te gaan, maar enige aanpassing ten opzichte van de vorige pot had ik net zo goed logisch gevonden.
25 april 2024 om 13:45

‘offense is the best defense‘ zullen we maar zeggen..
3 uur geleden - 25 april 2024 om 15:56 # 328103
Dorpsgek
KKD-kookpunt nadert: dit zijn de scenario's voor Roda JC

Roda JC-coach Bas Sibum predikt al maandenlang niet naar de Keuken Kampioen Divisie (KKD)-ranglijst te kijken. Nu is de tijd gekomen dat Roda niet anders kan: met nog drie duels te gaan ligt promotie naar de Eredivisie voor het grijpen.
Opmerkelijk: Roda, maar ook rivalen Willem II én FC Groningen hebben de promotiekansen volledig in eigen hand. Tegelijkertijd kunnen de Kerkradenaren ook nog veroordeeld worden tot deelname aan de play-offs. Dat laatste scenario zou een enorme domper zijn voor Roda, dat in slechts twee speelrondes dit seizoen niet op een plek stond die volstaat voor rechtstreekse promotie naar de Eredivisie. De strijd om twee Eredivisie-tickets woedt tussen nummer twee Roda, koploper Willem II, achtervolger FC Groningen en, in theorie, nummer vier FC Dordrecht.

Drie keer winst
Voor Roda is de opdracht op papier eenvoudiger dan in werkelijkheid: drie keer winnen volstaat hoe dan ook voor promotie. Die laatste drie wedstrijden speelt Roda tegen Jong Ajax (uit), Cambuur (thuis) en concurrent Groningen (uit). Winst tegen Jong Ajax en Cambuur en een gelijkspel bij Groningen betekent ook een garantie op Eredivisie-voetbal. Maar Roda zal idealiter ieder scenario willen voorkomen waarbij de beslissing in die laatste wedstrijd, op bezoek bij een rechtstreekse concurrent, valt.
Met nog drie wedstrijden te gaan is het ongemeen spannend aan de kop van de KKD. Plek 1 en 2 geven recht op directe promotie naar de Eredivisie. Vanaf plek 3 strijden de eerste zes niet-beloftenploegen via play-offs met de nummer 16 van de Eredivisie voor een laatste Eredivisie-plek.

1. Willem II 35-74 (doelsaldo +41)
2. Roda JC 35-71 (doelsaldo +35)
3. FC Groningen 35-70 (doelsaldo +39)
4. FC Dordrecht 35-66 (doelsaldo +23)

Willem II-Groningen
En het is goed mogelijk dat het niet op die laatste wedstrijd aankomt. Dat heeft ermee te maken dat Willem II en Groningen aankomend weekend in Tilburg tegen elkaar spelen. Als Willem II die wedstrijd wint, stelt het promotie naar de Eredivisie veilig. Dat zou mooi zijn voor de Tilburgers, maar ook voor Roda: in het geval dat Groningen van Willem II verliest, volstaan voor Roda overwinningen op Jong Ajax en Cambuur om te promoveren. De slotwedstrijd tegen het dan uitgeschakelde Groningen doet dan niet meer ter zake.
Doelsaldo
Het zou voor Roda ideaal zijn. Maar het kan ook heel anders lopen. Zo bestaat er een kans dat Willem II, Roda en Groningen na aanstaande vrijdag binnen één punt van elkaar staan en met minimale verschillen aan de laatste twee speelrondes beginnen. Wanneer twee ploegen met een gelijk puntenaantal de competitie eindigen, is het doelsaldo doorslaggevend. Dat zou voor Roda funest kunnen blijken: het doelsaldo van de Koempels (+35) is beduidend minder dan dat van Willem II (+41) en FC Groningen (+39). De kans dat Roda dat verschil in doelsaldo in de laatste weken nog inhaalt, is nihil.
Omdat de verschillen op de ranglijst zo klein zijn, kan iedere misstap fataal blijken. Het resterend programma van de promotiekandidaten is dan ook belangrijk.
Resterende programma's:

Willem II: FC Groningen (thuis), FC Dordrecht (uit), Telstar (thuis)

Roda JC: Jong Ajax (uit), SC Cambuur (thuis), FC Groningen (uit)

FC Groningen: Willem II (uit), Telstar (uit), Roda JC (thuis)

FC Dordrecht: SC Cambuur (uit), Willem II (thuis), Jong FC Utrecht (uit)

Onderlinge duels zijn onderstreept.

Druk
Duidelijk is dat Willem II en Groningen het zwaarste programma hebben. De Tricolores hebben tegelijkertijd de meeste punten en weten dus dat ze zich nog puntenverlies kunnen permitteren, als het maar niet tégen Groningen is. Er staat dus voor beide Roda-concurrenten druk op dat duel. Groningen heeft ondertussen ook alles in eigen hand met twee rechtstreekse duels tegen de concurrenten op het programma. Tussendoor spelen ze nog het uitduel tegen Telstar, dat zeventiende staat maar thuis al Roda én ADO in bedwang hield.
Beloften
Roda moet op haar beurt nog op bezoek bij de Ajax-beloften. De ploeg van Sibum verloor dit seizoen pas vier keer, maar de helft van die nederlagen werd geleden in uitwedstrijden tegen beloftenteams: uit bij Jong FC Utrecht en uit bij Jong AZ, wat twaalf duels geleden überhaupt de meest recente Roda-nederlaag was. Sindsdien won Roda acht keer en speelde het drie keer gelijk. Roda's enige thuiswedstrijd - en tevens mogelijke promotiewedstrijd - is over ruim een week tegen nummer 12 Cambuur.

Kampioen?
En als de vraag wie rechtstreeks promoveert is beantwoord, resteert er nog één vraag: wie wordt er kampioen? Zoals gezegd is plek twee ook voldoende voor promotie, maar de bovenste positie op de ranglijst brengt natuurlijk extra prestige én prijzengeld met zich mee. VVV-Venlo greep in 2017 als laatste Limburgse club de titel in de eerste divisie, Roda won 'm in 1973. Mogelijk volgt 51 jaar later dus een herhaling van zetten.
5 uur geleden - 25 april 2024 om 13:48 # 328102
Rodahatz
Het middenveld bevalt me allerminst. Als zo'n FitzJim teveel ruimte krijgt, hebben we een probleem. Het is goed om van je eigen kracht uit te gaan, maar enige aanpassing ten opzichte van de vorige pot had ik net zo goed logisch gevonden.
5 uur geleden - 25 april 2024 om 13:45 # 328101
Vicenza
Dat noord raakt alleen vol als ze de kaartjes voor niets krijgen, afspiegeling van de maatschappij als je hem snapt.
5 uur geleden - 25 april 2024 om 13:33 # 328100
Franky
045tuup schreef:
Jeweun schreef:
Morgen winnen en dan een dikke 15.000 in PLS, zou mooi zijn. Helemaal vol gaat denk ik niet lukken, er zijn echt gigantisch veel mensen op vakantie.
25 april 2024 om 12:22
Ooit is me dit gebeurd dat ik op vakantie was bij een belangrijke wedstrijd... dit gebeurd me nooit meer kan ik je vertellen!
25 april 2024 om 12:55


Zo herkenbaar wat je daar zegt. We gaan maandag voor 3 weken op vakantie naar Thailand. Wat heb ik een spijt van die timing zeg!
5 uur geleden - 25 april 2024 om 13:32 # 328099
Roda7United
Jeweun schreef:
Morgen winnen en dan een dikke 15.000 in PLS, zou mooi zijn. Helemaal vol gaat denk ik niet lukken, er zijn echt gigantisch veel mensen op vakantie.
25 april 2024 om 12:22


Als je morgen wint ga je echt wel ruim over die 15.000 heen hoor. Zaten gisteren al op 10.000. Ik verwacht dat zuid en oost ver uitverkocht zullen raken. Dan blijft Noord over, dat is lastig in te schatten.
Mocht het helemaal meezitten en volgende week vrijdag de promotiewedstrijd zijn verwacht ik in ieder geval een uitverkochte west, oost en zuidtribune. Alleen op Noord misschien nog wat lege plaatsen.

Eerst maar eens winnen morgen.
5 uur geleden - 25 april 2024 om 13:25 # 328098
045tuup
Jeweun schreef:
Morgen winnen en dan een dikke 15.000 in PLS, zou mooi zijn. Helemaal vol gaat denk ik niet lukken, er zijn echt gigantisch veel mensen op vakantie.
25 april 2024 om 12:22


Ooit is me dit gebeurd dat ik op vakantie was bij een belangrijke wedstrijd... dit gebeurd me nooit meer kan ik je vertellen!
6 uur geleden - 25 april 2024 om 12:55 # 328097
cameleon
Ja idd mooi hoe Roda weer leeft en ik zelf weer ouderwets mee leef ;)
6 uur geleden - 25 april 2024 om 12:54 # 328096
Jeweun
Morgen winnen en dan een dikke 15.000 in PLS, zou mooi zijn.

Helemaal vol gaat denk ik niet lukken, er zijn echt gigantisch veel mensen op vakantie.
7 uur geleden - 25 april 2024 om 12:22 # 328095
BoerBiet
Denk dat Sejk morgen gewoon in de startopstelling staat
7 uur geleden - 25 april 2024 om 11:38 # 328094
045J
Schmid ipv Sejk dus. Met alle respect voor Sejk, want die werkt zich de pletter. Maar ik gun Schmid ook weer een kans. Vooral op voetballend gebied gewoon een speler met veel potentie.
7 uur geleden - 25 april 2024 om 11:34 # 328093
deSpoorzoeker
Nu 11 tegen 11.
Basisopstelling morgen

Raatsie

Reith Didden Beerten Müller

Kongolo Aouaissa Ould Chick

Van der Heide Schmid Pena Zauner
7 uur geleden - 25 april 2024 om 11:28 # 328092
Dorpsgek
Boogie

Haha, nee nooit iets over gehoord... waarschijnlijk omdat ik toen al netjes had verlengd en we dat seizoen erna nieuwe pasjes kregen ;)
7 uur geleden - 25 april 2024 om 11:26 # 328091
Boogie
Dorpsgek schreef:
Volgende week thuis tegen Cambuur directe promotie veiligstellen zou geweldig zijn... ik herinner mij de wedstrijd thuis tegen Almere nog, toen heb ik uit frustratie mijn seizoenkaart het veld op gegooid.
25 april 2024 om 11:21


Heb je hem terug gekregen met een boete?😂😂😂
8 uur geleden - 25 april 2024 om 11:24 # 328090
Boogie
Miljaar dat höb ich al lanng neet meer jehad dat de nerve al kopt sint veur de wedstried. Auwhoer kerl wat sjpannend 😅
8 uur geleden - 25 april 2024 om 11:22 # 328089
xmen1995
gandjaman schreef:
Limburgsepieter schreef:
Zijn er nog tickets voor de thuis tribune voor vrijdag?
25 april 2024 om 10:36
Ik heb een ticket over ik ga niet
25 april 2024 om 10:45


Hoe kan ik dit ticket van je overnemen?
8 uur geleden - 25 april 2024 om 11:22 # 328088
xmen1995
Hoe kan ik dit ticket van je overnemen?

8 uur geleden - 25 april 2024 om 11:21 # 328087
Dorpsgek
Volgende week thuis tegen Cambuur directe promotie veiligstellen zou geweldig zijn... ik herinner mij de wedstrijd thuis tegen Almere nog, toen heb ik uit frustratie mijn seizoenkaart het veld op gegooid.



8 uur geleden - 25 april 2024 om 11:21 # 328086
deSpoorzoeker
Beerten is er wel bij. Sorry
8 uur geleden - 25 april 2024 om 11:17 # 328085
deSpoorzoeker
Beerten ook niet bij training
8 uur geleden - 25 april 2024 om 11:15 # 328084
deSpoorzoeker
Röseler uiteraard, voorts Spieringhs, Bijleveld, Gücklü en Sejk.
Sejk gisteren tikje op enjel gekregen.
Misschien na 1 dag rust morgen er bij.
8 uur geleden - 25 april 2024 om 11:12 # 328083
Zanden79
MaartenF schreef:
DerMister schreef:
Maan schreef:
MaartenF schreef:
Iemand kaartje voor West over? 1tje
24 april 2024 om 19:37
nee jong, dat kan je vergeten. Kom lekker op zuid of oost zitten.
24 april 2024 om 19:46
Precies, gaat gezellig worden op Zuid! Sowieso present zijn: Maan, JP, rodafanWeert, RodaWeert, en DerMister
24 april 2024 om 20:08
Ik ben er zowiezo bij met de vaste crew. Wou nog iemand meenemen maar helaas dan. Een uitverkocht PLS zou wel echt een mooi compliment tov Roda als club zijn. Hebben ze dik verdiend. We spelen voor het kampioenschap. Nog 3 finales. Even richting zuid: Er jee cee!
24 april 2024 om 22:21


Er Jee Cee!!!!
8 uur geleden - 25 april 2024 om 10:48 # 328082
gandjaman
Limburgsepieter schreef:
Zijn er nog tickets voor de thuis tribune voor vrijdag?
25 april 2024 om 10:36


Ik heb een ticket over ik ga niet
8 uur geleden - 25 april 2024 om 10:45 # 328081
karl
Couto76 schreef:
deSpoorzoeker schreef:
Ga zo dadelijk naar training, en na afloop de opstelling voor morgen door geven, en andere bijzonderheden.
25 april 2024 om 10:28
Goed bezig 👍
25 april 2024 om 10:39


Opstelling is bekend, heeft gisteren al taktisch getraind. Beerten ipv Rösslet, verder hetzelfde.
8 uur geleden - 25 april 2024 om 10:42 # 328080
Couto76
deSpoorzoeker schreef:
Ga zo dadelijk naar training, en na afloop de opstelling voor morgen door geven, en andere bijzonderheden.
25 april 2024 om 10:28


Goed bezig 👍
8 uur geleden - 25 april 2024 om 10:39 # 328079
Limburgsepieter
Zijn er nog tickets voor de thuis tribune voor vrijdag?
8 uur geleden - 25 april 2024 om 10:36 # 328078
deSpoorzoeker
Ga zo dadelijk naar training, en na afloop de opstelling voor morgen door geven, en andere bijzonderheden.
8 uur geleden - 25 april 2024 om 10:28 # 328077
Bertje
FCTrade schreef:
Bertje schreef:
045 schreef:
Heerlijk dat onze club leeft, geweldig om alle verhalen te lezen. Man,man laat het spreekwoordelijke kwartje eens onze kant opvallen. Waar we als supporters wel een bijdrage kunnen leveren is om te zorgen dat het stadion in Amsterdam, Kerkrade en Groningen prop vol zit met Roda supporters.
24 april 2024 om 10:18
Dat gaat jullie in Groningen niet lukken natuurlijk. Dan houdt het bij 1000 op. Maar vanuit het verre Kerkrade zou dat ook top zijn. Tot 10 mei
24 april 2024 om 11:47
Die 1000 roda fans moeten eerst dat stadion van jullie nog eens zien te bereiken 😂. Hoe lang ligt Julianaplein open daar bij jullie? Maandje of 6? 😂 Dan vraag ik mij wel af hoe kan zoiets. Dus bij deze alle roda fans die met de auto gaan zijn gewaarschuwd.
24 april 2024 om 20:53


Dat is inderdaad grote ellende, maar het wordt wel mooi straks een groot stuk ondergronds.
Het verandert met de week. Op dit moment kun je vanaf Assen doorrijden richting stadion, maar dat kan over twee weken weer anders zijn.
Hou het voor jullie in de gaten.
9 uur geleden - 25 april 2024 om 09:25 # 328076
Malki89
Gaat er iemand naar de training kijken?
10 uur geleden - 25 april 2024 om 09:09 # 328075
oost10
Je kunt Ziggo en ESPN gewoon in de hele EU kijken!
10 uur geleden - 25 april 2024 om 08:43 # 328074
deSpoorzoeker
Als klant van Ziggo heb ik de ziggo go app op mijn laptop.
Via wifi ben ik in
Oostenrijk naar die app gegaan.
Dan inloggen via mijn ziggo account.
En vervolgens kon ik alle tv zenders van mijn ziggo abonnement bekijken.
Toen De Graafschap - Roda via ESPN live gekeken.
Als je wifi hebt in Italië en klant bent van ziggo zou het toch moeten lukken denk ik.
11 uur geleden - 25 april 2024 om 08:05 # 328073
BRANKO
Ik woon in Spanje en kan wel gewoon kijken naar ESPN. Ook naar Canaldigitaal trouwens.
11 uur geleden - 25 april 2024 om 08:05 # 328072
Gumpun
Promotie2223 schreef:
Iemand enig idee of je ESPN vanuit Italië op de Ziggo app kan kijken? Of heb je daar een VPN voor nodig? Gisteren postte hier trouwens iemand de vraag of iemand mee wilde rijden vanuit R’dam / Den Haag naar Groningen. Kan dit nog? Zo ja, laat dat aub ff weten dan kan ik daar morgen een ticket voor halen als die er nog zijn.
24 april 2024 om 23:35


Ik kon begin dit seizoen ESPN via KPN niet kijken in Zwitserland, Italie en Slovenië.
11 uur geleden - 25 april 2024 om 07:43 # 328071
Promotie2223
Iemand enig idee of je ESPN vanuit Italië op de Ziggo app kan kijken? Of heb je daar een VPN voor nodig?

Gisteren postte hier trouwens iemand de vraag of iemand mee wilde rijden vanuit R’dam / Den Haag naar Groningen. Kan dit nog? Zo ja, laat dat aub ff weten dan kan ik daar morgen een ticket voor halen als die er nog zijn.
gisteren om 23:35 - 24 april 2024 om 23:35 # 328070
Alli
Met welk elftal Jong Ajax vrijdag aan de aftrap verschijnt is altijd een verassing. Laten we vooral uitgaan van onze eigen kwaliteiten, die hebben we namelijk voldoende in huis om de 3 punten vrijdag weer mee terug te nemen. Daar zullen 1 of 2 spelers niets aan veranderen die normaliter bij Ajax 1 spelen.
Ben wel benieuwd hoe onze jongens er mentaal aan toe zijn. Gelijkspel afgelopen week zal bij de meeste jongens toch wel als een domper zijn binnen gekomen. Heeft Sibum er voor kunnen zorgen dat de koppies weer zijn leeggemaakt? Of is er nu toch een bepaalde angst binnen de groep onstaan en gaat dit een negatief effect hebben op het vervolg as vrijdag?

No matter what, alles begint met je huid zo duur mogelijk verkopen. Vol erop knallen en die jonge gastjes niet laten voetballen. Dit soort wedstrijden moet je fysiek heer en meester zijn, dan sta je al 1-0 voor. Ajax zal willen voetballen, en hebben altijd technisch begaafde jongens rondlopen die het verschil kunnen maken. Als je die paar sleutelspelers onschadelijk weet te maken, heb je echt niets te duchten, en reizen we "gewoon" met de 3 punten terug naar Kerkrade.
gisteren om 23:02 - 24 april 2024 om 23:02 # 328069
Loco
Jammer dat we vrijdag niet tegen Ajax 1 mogen. Dat hadden we makkelijk gewonnen.
gisteren om 22:53 - 24 april 2024 om 22:53 # 328068
RJC96
Lexor schreef:
Dus, ajax1 is klaar met wisselen. Godts basis, Gaaei en Rijkhof als wissel er in gekomen. Betekent dit dat zij niet mee doen vrijdag?
24 april 2024 om 22:44


Gaaei en Rijkhoff mogen wel meedoen, maar ik kan me voorstellen dat ze bij Ajax de focus willen leggen op het teambelang van het eerste elftal, om de playoffs nog te kunnen ontlopen en 5de te worden. Dat lijkt me belangrijker dan spelers minuten te laten maken bij jong Ajax...
gisteren om 22:49 - 24 april 2024 om 22:49 # 328067
Franky
LucvanDijk schreef:
Franky schreef:
Lexor schreef:
Dus, ajax1 is klaar met wisselen. Godts basis, Gaaei en Rijkhof als wissel er in gekomen. Betekent dit dat zij niet mee doen vrijdag?
24 april 2024 om 22:44
Spelers die in de basis zijn gestart of minimaal 45 minuten mee hebben gespeeld mogen niet spelen vrijdag
24 april 2024 om 22:45
Hopen op 40 minuten blessuretijd maar!
24 april 2024 om 22:46


Ja dat zou mooi zijn. Alleen die rijkhof kan gevaarlijk zijn voor ons. De rest van de spelers op de bank daar zijn niet echt top
gisteren om 22:48 - 24 april 2024 om 22:48 # 328066
LucvanDijk
Franky schreef:
Lexor schreef:
Dus, ajax1 is klaar met wisselen. Godts basis, Gaaei en Rijkhof als wissel er in gekomen. Betekent dit dat zij niet mee doen vrijdag?
24 april 2024 om 22:44
Spelers die in de basis zijn gestart of minimaal 45 minuten mee hebben gespeeld mogen niet spelen vrijdag
24 april 2024 om 22:45


Hopen op 40 minuten blessuretijd maar!
gisteren om 22:46 - 24 april 2024 om 22:46 # 328065
Franky
Lexor schreef:
Dus, ajax1 is klaar met wisselen. Godts basis, Gaaei en Rijkhof als wissel er in gekomen. Betekent dit dat zij niet mee doen vrijdag?
24 april 2024 om 22:44


Spelers die in de basis zijn gestart of minimaal 45 minuten mee hebben gespeeld mogen niet spelen vrijdag
gisteren om 22:45 - 24 april 2024 om 22:45 # 328064
weske
volgens mij mogen die inderdaad nu niet mee doen bij jong ajax toch?
gisteren om 22:45 - 24 april 2024 om 22:45 # 328063
Lexor
Dus, ajax1 is klaar met wisselen.
Godts basis, Gaaei en Rijkhof als wissel er in gekomen. Betekent dit dat zij niet mee doen vrijdag?
gisteren om 22:44 - 24 april 2024 om 22:44 # 328062
Bies
Laten we het hopen.
Uit bij jong Ajax wordt nog een zware dobber. Daar ben ik nog niet helemaal gerust in. Al hoop ik dat we er gewoon winnen. Wat een zenuwe, en het is pas woensdag pffff.

gisteren om 22:27 - 24 april 2024 om 22:27 # 328061
Bies


gisteren om 22:27 - 24 april 2024 om 22:27 # 328060
MaartenF
DerMister schreef:
Maan schreef:
MaartenF schreef:
Iemand kaartje voor West over? 1tje
24 april 2024 om 19:37
nee jong, dat kan je vergeten. Kom lekker op zuid of oost zitten.
24 april 2024 om 19:46
Precies, gaat gezellig worden op Zuid! Sowieso present zijn: Maan, JP, rodafanWeert, RodaWeert, en DerMister
24 april 2024 om 20:08


Ik ben er zowiezo bij met de vaste crew. Wou nog iemand meenemen maar helaas dan. Een uitverkocht PLS zou wel echt een mooi compliment tov Roda als club zijn. Hebben ze dik verdiend.

We spelen voor het kampioenschap. Nog 3 finales. Even richting zuid:

Er jee cee!
gisteren om 22:21 - 24 april 2024 om 22:21 # 328059
rodafanWeert
KampfenundSiegen schreef:
Ik hoop zo dat we een promotiewedstrijd thuis tegen Cambuur mogen spelen. Lijkt me prachtig om mee te maken na die ellendige jaren! Dat hebben wij wel verdiend.
24 april 2024 om 22:03


Dat zou wat zijn he.
Ik droom er ook allang van.


gisteren om 22:07 - 24 april 2024 om 22:07 # 328058
KampfenundSiegen
Ik hoop zo dat we een promotiewedstrijd thuis tegen Cambuur mogen spelen. Lijkt me prachtig om mee te maken na die ellendige jaren! Dat hebben wij wel verdiend.
gisteren om 22:03 - 24 april 2024 om 22:03 # 328057
rodafanWeert
FCTrade schreef:
Als er meer dan 13.000 mensen komen hoe laat gaat de poort dan open? Of moet ik dan tegen Cambuur een tentje opzetten voor de entree? Wordt tijd dat ze van die poorten krijgen als op een vliegveld ofzo. Iedereen handmatig fouilleren is niet meer van deze tijd. Tenzij zoals bij feyenoord. Daar laat ik mij altijd graag fouilleren haha
24 april 2024 om 21:06


Op zuid fouilleren ze zelden.
gisteren om 21:54 - 24 april 2024 om 21:54 # 328056
Danilo
Maan schreef:
Bahbahbah schreef:
Voor degene die niet mee afreizen naar Amsterdam a.s. vrijdag, wedstrijd wordt live uitgezonden op ESPN 2, voor degene die geen abbo hebben kost de wedstrijd los €7,95
24 april 2024 om 20:39
Bij odido maar 6 euro .....maar het is natuurlijk beter om naar het stadion te gaan.
24 april 2024 om 20:50


Helaas is de toekomst helemaal uitverkocht…
gisteren om 21:25 - 24 april 2024 om 21:25 # 328055
Bahbahbah
Maan schreef:
Bahbahbah schreef:
Voor degene die niet mee afreizen naar Amsterdam a.s. vrijdag, wedstrijd wordt live uitgezonden op ESPN 2, voor degene die geen abbo hebben kost de wedstrijd los €7,95
24 april 2024 om 20:39
Bij odido maar 6 euro .....maar het is natuurlijk beter om naar het stadion te gaan.
24 april 2024 om 20:50


Zou graag mee willen gaan, helaas zijn er ook mensen die gewoon tot 17.00 of 18.00u moeten werken dus ben al blij als ik de wedstrijd live kan volgen via ESPN ipv radio/ klote sjengenzender.. Thuiswedstrijden mis ik geen enkele van 😎
gisteren om 21:13 - 24 april 2024 om 21:13 # 328054
FCTrade
Als er meer dan 13.000 mensen komen hoe laat gaat de poort dan open? Of moet ik dan tegen Cambuur een tentje opzetten voor de entree? Wordt tijd dat ze van die poorten krijgen als op een vliegveld ofzo. Iedereen handmatig fouilleren is niet meer van deze tijd. Tenzij zoals bij feyenoord. Daar laat ik mij altijd graag fouilleren haha
gisteren om 21:06 - 24 april 2024 om 21:06 # 328053
FCTrade
Bertje schreef:
045 schreef:
Heerlijk dat onze club leeft, geweldig om alle verhalen te lezen. Man,man laat het spreekwoordelijke kwartje eens onze kant opvallen. Waar we als supporters wel een bijdrage kunnen leveren is om te zorgen dat het stadion in Amsterdam, Kerkrade en Groningen prop vol zit met Roda supporters.
24 april 2024 om 10:18
Dat gaat jullie in Groningen niet lukken natuurlijk. Dan houdt het bij 1000 op. Maar vanuit het verre Kerkrade zou dat ook top zijn. Tot 10 mei
24 april 2024 om 11:47


Die 1000 roda fans moeten eerst dat stadion van jullie nog eens zien te bereiken 😂. Hoe lang ligt Julianaplein open daar bij jullie? Maandje of 6? 😂 Dan vraag ik mij wel af hoe kan zoiets.

Dus bij deze alle roda fans die met de auto gaan zijn gewaarschuwd.
gisteren om 20:53 - 24 april 2024 om 20:53 # 328052
Maan
Bahbahbah schreef:
Voor degene die niet mee afreizen naar Amsterdam a.s. vrijdag, wedstrijd wordt live uitgezonden op ESPN 2, voor degene die geen abbo hebben kost de wedstrijd los €7,95
24 april 2024 om 20:39

Bij odido maar 6 euro .....maar het is natuurlijk beter om naar het stadion te gaan.
gisteren om 20:50 - 24 april 2024 om 20:50 # 328051
Bahbahbah
Voor degene die niet mee afreizen naar Amsterdam a.s. vrijdag, wedstrijd wordt live uitgezonden op ESPN 2, voor degene die geen abbo hebben kost de wedstrijd los €7,95
gisteren om 20:39 - 24 april 2024 om 20:39 # 328050
Roda1979
Pi. anieuwenhuis…. Daar blijft altijd een centje achter toch?
gisteren om 20:36 - 24 april 2024 om 20:36 # 328049

Voorspel de wedstrijd
Niet ingelogd
Log in of word lid om een voorspelling te kunnen plaatsen
vrijdag 26 april 2024 om 20:00
De Toekomst



Jong Ajax


Roda JC Kerkrade

Ik geef wijzijnrodajc.nl toestemming mijn emailadres te delen met Roda J.C. B.V. zodat Roda J.C. B.V. mij kan benaderen inzake de seizoenkaart campagne 2023/2024.

Ik wil een reminder ontvangen voorafgaan aan de wedstrijddag indien ik mijn voorspelling nog niet heb doorgegeven.

WZRJC Poule klassement