Kan ook zijn dat het gebrek aan aanwinsten te maken heeft met het boekjaar die tot 1 juli loopt. Je ziet vaker bij clubs in het geval er beperkte inkomsten zijn in het huidige boekjaar, dat uitgaven bewust pas na 1 juli worden meegenomen officeel. Al speelt dit wel zwaarder een rol indien clubs transfersommen betalen, dus weet niet in hoeverre dit ook voor Roda zal gelden