#43
Poule rang
Manfredbakvet

#43

Poule rang

1

Punten

N/A

Huidige streak

N/A

Langste streak
Manfredbakvet
Ik heb de statistieken van dit seizoen eens goed bekeken en dan zie je toch wel duidelijk waar de problemen liggen. Op het eerste gezicht lijkt het allemaal niet zo slecht zoals we ook iedere week in de interviews horen, we staan rond de middenmoot qua tegengoals (6e), balbezit (6e) en passing (5e). We hebben de wedstrijden vaak onder controle hebben en worden niet weggespeeld. Maar in tegenstelling tot wat we iedere week van van Dessel horen, Staan we 14e in “grote kansen” en zelfs laatste (20e) in dieptepasses in vergelijk met de rest van de KKD. Dat is misschien wel de belangrijkste statistiek van allemaal. We spelen veel rond de bal, maar bijna nooit erdoorheen. Tegenstanders kunnen makkelijk compact blijven staan, omdat ze niet bang hoeven te zijn voor ballen achter hun verdediging. Dat zie je ook iedere week op het veld: veel balbezit rond de zestien, maar weinig momenten waarop je denkt “nu wordt het echt gevaarlijk”. We komen wel in de buurt van de goal (6e in balcontacten in de 16), maar het ontbreekt aan de beslissende pass of actie. Daar komt nog bij dat we de kansen die we wél krijgen niet goed genoeg afmaken (13e in gemiste grote kansen). Dus we creëren weinig én benutten het niet goed. Verdedigend staat het op zich prima, maar ook daar ontbreekt iets: intensiteit. We behoren tot de laagste teams qua tackles en overtredingen. Dat betekent dat we netjes spelen, maar niet echt dominant of agressief zijn in duels, al lijkt me dat opzich geen groot probleem aangezien we redelijk weinig goals tegen krijgen en teams als Cambuur in deze statistieken laatste staan. Ik denk dat het dan ook typerend is dat de spelers die wel een beetje diepgang hebben direct heel waardevol kunnen zijn in dit team, kijk maar naar een Koen Jansen die de afgelopen wedstrijden met zijn rushes levensgevaarlijk was alleen weer weinig met zijn voorzetten gedaan werd, of waarom schwirten begin dit seizoen zo belangrijk kon zijn puur door zijn loopacties achter de verdediging. Nu moeten we het iedere week doen met Van den Hurk die geen diepte heeft vanwege zijn snelheid, en aan de zijkanten Griffith en Breij die iedere bal in de voeten wil hebben en zelden tot nooit een loopactie naar voren inzetten zonder bal. Zonder dat soort spelers die die loopacties wel inzetten kun je nog heel lang dat balletje rond blijven tikken maar dat word heel makkelijk verdedigen voor een tegenstander. Het zou dus niet misstaan om gewoon wat directer te gaan voetballen op de helft van de tegenstander en wat meer risico te durven nemen, gecombineerd met wat diepgang voorin, door eventueel Breij naar de 10 positie te halen en een Seedorf, Kalinauskas, Maiorano op de zijkanten minuten te geven om wat diepgang te forceren, zodat tegenstanders niet zo makkelijk ons statische voetbal kunnen verdedigen. Maar goed de trainer zal het wel beter weten…
Manfredbakvet
Weet iemand of de wedstrijd van vanmiddag nog ergens gestreamd wordt of is die alleen te beluisteren via RadioRoda?
Manfredbakvet
Conclusie van vandaag: Filip Janssen en van Mieghem nog niet klaar voor 1. Griffith/Takidine en Leijten pure onnodige opvulling, zeker met Maiorano en Peters die beter speelden. Timmermans Koen jansen en Kruiver erg zwak vandaag. Maar duidelijk dat het team aanvallend kwaliteiten heeft en achterin nog wat mist.
Manfredbakvet
Conclusie na de 1ste helft: van Mieghem en Kruiver hadden het erg zwaar, Paulissen heeft nog werk aan de winkel. Takidine is pure opvulling, Peters speelde prima mee. Verdedigend mist vooral nog de organisatie.