#44
Poule rang
StolzRJC

#44

Poule rang

0

Punten

N/A

Huidige streak

N/A

Langste streak
StolzRJC
Kijk dit bericht in de Limburger vandaag over Marinus Dijkhuizen : “ In zijn anderhalf jaar bij De Graafschap kon de club diverse spelers goed verkopen. Het mooiste voorbeeld dateert van enkele dagen geleden. Dijkhuizen maakte de transfervrij gehaalde Teun Gijsselhart (21) basisspeler in Doetinchem, nu neemt het Spaanse Deportivo La Coruña de middenvelder over voor circa 1,4 miljoen euro.” Ja, enerzijds goed als team grotendeels bij elkaar blijft, maar enerzijds missen we door uitblijvende transfers (zoals dus wel gebeurd bij een concurrent) broodnodige inkomsten! Er staat te weinig transferwaarde op het veld! Maar mss kloppen er alsnog clubs op de deur voor Kruiver, Nisbet en??? .
StolzRJC
Als RJC op 28 april 18:45u zijn eerste PO-wedstrijd speelt (tegen RKC) , is die wedstrijd dan thuis ?
StolzRJC
Jansen (21) viel tegen Jong PSV geblesseerd uit. Hij staakte halverwege de tweede helft een sprint en greep direct naar z’n hamstring. De linksback, toch al geteisterd door blessures in z’n nog prille carrière, was ontroostbaar. „Het lijkt nu enigszins mee te vallen”, aldus Van Dessel.

Op de echo was wel ‘iets’, maar geen grote schade te zien. „Niets om ons heel erg ongerust over te maken. Koen is alweer aan het lopen, zonder pijn. Hopelijk kan hij er elke dag een stapje bovenop doen. Het belangrijkste is dat hij in de play-offs topfit is, maar dat geldt voor iedereen.” Niet in de laatste plaats voor Dario van den Buijs, die sinds medio oktober aan de kant staat na een hieloperatie. De verdediger die onlangs zijn contract met één jaar verlengde, maakt vrijdag tegen Cambuur zijn rentree. Hij start in Leeuwarden in het defensiehart, Lucas Beerten wordt linksback. Reda El Meliani, die Jansen verving tegen Jong PSV, begint op de bank Dat is waarschijnlijk de variant, inderdaad. Reda levert heel goede energie op trainingen, maar in zo’n belangrijk duel als tegen Cambuur kies ik toch voor iets meer ervaring. Dario pakt de leiding, geeft sturing.”. Van den Buijs (30) zat al een paar keer bij de selectie, maar heeft nog geen speelminuten in de benen. „Dario kan geen 90 minuten voetballen, dus dat neem je ook mee in je overweging. Je kijkt al naar eventuele wissels. Het zijn misschien niet de fitste en beste elf die morgen op het veld komen, maar wel het beste team, waarmee we grootste kans maken om te winnen.” Eind september speelde Roda in eigen huis gelijk tegen Cambuur (1-1). Het gold toen als de eerste serieuze graadmeter voor het elftal van Van Dessel. De Belg, destijds: „We hebben ons vanavond gemeten met de top, denk ik. En ja, dan doen we dus mee.” Roda droomde hardop over directe promotie Nu, bijna een half jaar later, heeft Cambuur dat ticket naar de eredivisie al zo goed als binnen en moet Roda oppassen dat play-offdeelname niet alsnog in gevaar komt. „Het verschil zit in een stukje kwaliteit, denk ik, maar ook een constante in de prestaties. Ons spel is met momenten goed, maar er zitten nog te veel schommelingen in. Neem het duel tegen Jong PSV… Veel meer van dergelijke uitglijders kan Roda zich niet permitteren. Met nog acht duels te spelen, is het gat naar de laatste play-offplek zes punten. „Play-offs is allesbehalve veilig, dat moeten we ons realiseren. We zijn er nog lang niet. Het is niet omdat je een heel seizoen op die plekken gestaan hebt, dat je aan het einde van het seizoen er ook bijstaat. We moeten nog vol aan de bak de laatste weken”.[quote]407542[/quote]

StolzRJC
Bijzonder als Paulissen naast VdHurk in spits staat.. zie vermoedelijke opstelling van De Limburger. En Koen Janssen “maar” 2-3 weken uit roulatie
StolzRJC
[quote]405968[/quote]

Deel 4

Roda zal binnenkort ook beslissen of Van Dessel nog eenseizoen aanblijft. “Ik wil graag blijven, maar de afspraak is dat we in maart het gesprek vervolgen”, legt hij uit. “Ik ben realistisch en nuchter. We zijn niet voor niets één jaar overeengekomen. Twee jaar wilde de club niet. Doe maar één jaar, heb ik toen gezegd. Ik was en ben ervan overtuigd dat ik het goed zou doen. Dan komt het wel goed. Misschien heb ik straks wel meer keuze dan Roda. Je weet het nooit. Ik heb het behoorlijk gedaan, denk ik. Verbetervoorpunten zijn er altijd, maar we willen graag verder. Grote stappen maken is lastig. Maar als iedereen wil en we maken een stap naar een topsportcultuur light, dan ben ik de ideale trainer. “

Met een verleden als speler en trainer lijkt Van Dessel gemaakt voor Roda. “Maar als speler ben ik gewoon via een achterpoortje vertrokken. Daar heb ik best wel moeite mee gehad. Na acht jaar had ik toen meer erkenning en waardering verwacht. Ik ben er nuchter door geworden. Nu ben ik trainer van Roda en daarna heb ik misschien een ander embleem. Ik ben gehard om zo te kunnen denken. Trainen zijn passanten. De mening van een ander interesseert me niet zo veel. Het is allemaal relatief. Ik zal alles doen voor Roda, maar zal hier niet heel mijn leven trainer zijn.”
StolzRJC
[quote]405966[/quote]

Deel 3

Complex.

Het Roda waar Van Dessel vroeger speelde is al lang niet meer het Roda waar hij nu vertreken is. “Niet te vergelijken” is hij stellig, “maar die generatie spelers is ook anders. Ik heb altijd geleerd niet te veel over het verleden te praten, dus dat doe ik ook niet. Van Dessel is nu hoofdtrainer van Roda. Wat voor coach is hij? Tegenwoordig heeft men het over computercoaches, maar de generaties moeten samenwerken. Wim Dusseldorpis er als assistent bijgekomen. Hij is van de oude generatie, maar een andere kijk is geen verkeerde kijk hè. Ik ben lang assistent geweest en weet wat ik als prettig ervaren heb. Dat neem ik mee. Alleen de pionnetjes uitzetten, daar werd ik niet gelukkig van, dus dat vraag ik ook niet. Het gaat om proactief zijn. Onderdelen zijn van een team. Eerste, tweede of derde trainer zijn bestaat niet voor mij. Het enige verschil is datik eindverantwoordelijk ben. Ik heb de eer om met de pers te praten. Ik ben het uithangbord richting sponsoren. Iedereen wil wat van je. “ Het trainersvak is altijd complex en veelomvattend geweest. Van Dessel is van het soort dat veel tijd steekt in zijn vak. “Om zeven uur 's morgens ben ik op de club. Dat leg ik mezelf op. Dan moet iedereen nog rustig opstarten. Ik vind het belangrijk dat ik als hoofdtrainer de staf en spelers kan aansturen. Eén op één beelden bekijken van tegenstanders, dan krijg je meer reactie. In een groep nemen altijd dezelfde het woord. De nieuwe generatie is visueel ingesteld. Ze zijn opgegroeid met een telefoon en iPad. Beelden zijn confronterend. Daar kun je winst uit halen. Door dingen te laten zien, schep je ook een vertrouwensband. Maar je moet ook over koetjes en kalfjes praten. Het menselijk aspect is belangrijk. Van Dessel is zijn actieve loopbaan gevormd door trainers die hij meemaakte. Herken veel bij mezelf en Sef Vergoossen. Altijd rustig, familiair in de omgang en duidelijk. Soms moet je hard zijn, maar altijd jezelf blijven. Anders prikken spelers er zo doorheen. De grootste uitdaging is om spelers te overtuigen dat wat je wilt succes brengt. Soms de arm eromheen slaan, soms de aai over de kop. Herkennen wat nodig is. Van dat ze weet dat hij lerende is als hoofdtrainer. Ik loop af en toe tegen dingen aan waar ik van leer. De chaos in mijn hoofd moet ik ordenen. Ik ontwikkel me ook. Ik kan zaken goed gescheiden houden. Een meningsverschil blijft binnenskamers. Geen speler mag aanzien dat er iets is. Als het even minder gaat, komt de vraag of je misschien iets anders moet doen. Als ik twijfel, gaat het team ook twijfelen. Vasthouden aan je idee. Zeker als het voetbal niet slecht is en je kansen krijgt. Alleen heb je die bevestiging wel nodig. Die bevestiging krijgt ze van dat ze vaak van de trainer waar hij assistent van was, Wouter vanen. Ik ben beïnvloed door Wouter. 90% van wat ik doe is hetzelfde. Ik heb nog geen één wedstrijd van zijn treide gemist. Vooral wat je tegenover speelwijze van tegenstanders zet, kopieer ik vaak. De oefenmeester van de Kerkraadse ploeg hangt de Hollandse 4-3-3 aan. “Maar soms wordt dat 4-4-2, als de principes maar kloppen. Een trainer beoordelen is heel zwart-wit. Wat is een goede en wat is een slechte trainer? Resultaten bepalen, maar ook werken met beperkte middelen en toch herkenbaar spelen. Ik heb veel respect voor collega's van wie je de handtekening onder een ploeg ziet staan. Dat streef ik ook na.”
StolzRJC
[quote]405963[/quote]
Deel 2

Van Dessel is op zijn plek in Limburg, bij de club die hij zo goed kent. “Het bevalt me heel goed. Plannen kun je niet in de voetballerij, maar ik had wel iets in mijn hoofd. Ik wilde ergens naartoe werken. Dat is veertien jaar geleden begonnen. Ik kwam toen terug uit Cyprus en moest stoppen door een blessure. Ik ben toen jeugdtrainer geworden bij Roda en had in mijn hoofd om hier ooit hoofdtrainer te worden. Het was Raymond Atteveld die me ooit vroeg of trainer worden niets voor mij was. Ik was al met de jeugd bezig, maar was me er nog niet bewust van zolang ik nog lekker kon voetballen. Als speler had ik wel altijd over het spelletje nagedacht. Veel middenvelders die overzicht hadden in het veld zijn trainer geworden. Vanaf dat moment ben ik er rustig naartoe gaan werken. “

Rugzak.

Van Dessel begon zijn periode bij VV Venlo, 2008 tot 2010, al aan de trainerscursus. Toen ging ik nog een jaartje naar Cyprus en heb ik het on hold gezet. Dat was een betaalde vakantie. Naast het trainen van de jeugd bij Roda ben ik bij EVV gaan spelen en trainen. Daar heb ik de eerste stapjes gezet. Ik was nog te veel speler en te weinig trainer. Het vertalen naar een spelersgroep lukte nog niet. Ik had daar genoeg leuke vormen gehad in de loop der jaren. Dat kon ik wel, maar ik moest nog veel leren. Daarna ging ik naar de jeugd van Genk, het hoogste niveau van België qua opleiding. Daar heb ik echt stappen gezet. Met de belofte van Genk prijzen gewonnen en in die periode het hoogste diploma behaald. Wouter Vrancken was één van hen. We hadden goed contact, hadden samen gespeeld bij de nationale ploeg en ik had weinig perspectief bij Genk. Hij haalde me als assistent naar KV Mechelen.”

Vranken en Van Dessel leken een onafscheidelijk koppel. “Ik was achteraf blij dat ik nog niet direct hoofdtrainer was. Wouter was verder. Ik heb op de eerste rij mee mogen kijken. Heb mijn rugzak gevuld. Gaandeweg wil je die stap maken. Je krijgt vaak de vraag of je zelf ook ambities hebt. Natuurlijk heb ik die. Maar hoeveel trainers krijgen in België de kans? Dat zijn er niet zoveel. Er wordt altijd eerst gekeken naar een buitenlandse trainer. Er zijn voldoende trainers. En ook goede trainers in België. Maar je moet wel de kans krijgen. Via een jong ploeg en dat mogen overnemen, zoals dat in Duitsland vaak gebeurt. Die stellen liever een zelfopgeleide Duitser aan. Die kiezen voor eigen trainers. Dat durven Belgische clubs niet. Ik las vorige week dat Vranken de langst zittende coach is nu. Die is tien maanden in dienst. Dat geeft wel iets aan. Het zegt iets over het voetbalwereldje in België, waar druk en prestaties leidend zijn. “

Wat dat betreft is Van Dessel op zijn plek in de KKD. “Het is ideaal als start. Wouter had bij Gent al vroeg gezegd dat hij niet door zou gaan. Toen ben ik gaan nadenken wat ik echt wilde. Bas Sibum ging naar Heracles. Het leek voor de hand te liggen. Zelf heb ik weinig initiatief genomen. Ze kennen mij. Ik had eerder aangegeven dat ik het wilde. Kom maar op, dacht ik. Ze zullen wel bellen. Dat gebeurde in eerste instantie niet. Uiteindelijk koos Wouter voor Sint-Truiden. Daar kon ik altijd heen. Ik heb ook gesprek gevoerd. De club heeft een enorme inspanning gedaan. In de laatste week kwam Roda alsnog. Ik hoefde alleen de kabel nog te zetten bij Sint-Truiden. Maar nu was het moment om zelf aan de slag te gaan als hoofdtrainer. Ik moest ervoor gaan.”

Het kind van de club komt thuis.

“Het verleden helpt. Ik ken de club. Dat is zeker een voordeel. Ik weet wat mensen verwachten. De club is bovendien rustig nu. Drie of vier jaar geleden met de Russen en die Mexicaan was ik er nooit van mijn leven aan begonnen. Nu, met goede mensen als Rob Servais en Jordens Peters, in een veilige omgeving kan ik als trainer groeien entoch zijn er verwachtingen in Kerkrade. “Dat is overal zo”, weet Van Dessel als geen ander. “Maar het is geen druk zoals bij Genk of Gent. Het is niet van moeten. Ook wel een beetje, maar anders.”

StolzRJC
[quote]405960[/quote]

Aardig inkijkje in de wijze waarop KVD trainerschap invult én hoe nuchter/realistisch hij naar de huidig situatie kijkt

Deel 1 van artikel




Kevin van Dessel droomt van Eredivisie met Roda: ‘Het mag best wat minder braaf’

Chris Tempelman
10:00, Vandaag

Roda JC Kerkrade bevindt zich al jaren in de anonimiteit in de Keuken Kampioen Divisie. Alleen de trainer doet denken aan vervlogen succesvolle tijden. Kevin van Dessel wil Roda dolgraag terugbrengen waar de club volgens hem hoort. Maar realisme overheerst.

Van Dessel (46) speelde tussen 1999 en 2007 voor Roda JC. De Belgische middenvelder maakte fraaie jaren mee, met de bekerwinst en de gedenkwaardige Europese ontmoeting met AC Milan. Nu is hij hoofdtrainer van de Limburgse club. Van een club die inmiddels voor het achtste seizoen op een rij bivakkeert in de Keuken Kampioen Divisie.

Dit verhaal is afkomstig uit het VI-weekblad.

Roda JC wil terug naar de Eredivisie. Op termijn. ‘Mocht het nu gebeuren, dan zijn we Telstar 2.0’, geeft Van Dessel aan. ‘We zijn er nog niet klaar voor. Wat gaan wij doen in de Eredivisie? We hebben nog niet alles op orde. We moeten onszelf wat tijd geven. Wel uitspreken dat het de ambitie is en we kunnen zeker meedoen, maar we moeten ook realistisch zijn.’

Van Dessel dagdroomt hardop. ‘Hier is alles aanwezig om een stabiele club in de Eredivisie te zijn. Ik heb zelf de tijden meegemaakt dat het vol zat. Hoe mooi zou het zijn als ik het voor elkaar krijg om terug te keren? Ik zit hier op mijn plaats, maar ik denk dat ik voor Roda JC ook de juiste trainer ben op het juiste moment.’

Van Dessel en zijn manschappen zullen alle zeilen moeten bijzetten om de play-offs te halen. ‘De eerste ronde skippen zou mooi meegenomen zijn. We zijn er volop mee bezig. We moeten nu nog niet pieken. We hebben een aantal belangrijke spelers lang moeten missen; qua fysieke paraatheid werken we naar de play-offs toe. Aan het einde van de rit worden de prijzen verdeeld. Kijk naar Telstar. Ik vind de groep nog te braaf, het mag best een beetje minder braaf.’ Het zijn de woorden van een vernederlandste Belg. ‘Dat zeiden ze vroeger over mij ook inderdaad’, geeft hij toe.

StolzRJC
Als de beunhazenn UK zich al uberhaupt bewust waren van zoveel onkunde bij wat een gave pyro actie had moeten worden.. het boeit ze toch niet.. onze UK willen zich laten gelden ten opzichte van andere UKs. Alleen als er iemand binnen de UK met enige autoriteit optreedt is er mss wat aan te doen.. diepe zucht gr[quote]404884[/quote]

StolzRJC
Beide aanwinsten zijn speelgerechtigd voor vrijdag .. heet nieuws vanaf de Roda JC bingo