Kaalhei90 schreef:Alli schreef:Waarom ben jij voor elke wedstrijd toch zo angstig? Je doet net alsof we elke week tegen Barcelona spelen terwijl de realiteit is dat het voetbal van de meeste clubs in de KKD heel weinig voorstelt. Zo'n schijterige instelling is juist het probleem waar Roda al jarenlang mee kampt.
Heb VVV een paar keer zien spelen dit seizoen en ben echt aangenaam verrast. Spelen met veel energie en hebben i.t.t. ons aanvallend ontzettend veel diepgang en bewegende spelers. De kracht van VVV is hun... Lees het volledige bericht hier29 september 2026 om 03:1129 september 2026 om 09:27
Het gaat mij niet zozeer om angst voor VVV. Ik benoem al weken dat ik vooral zorgen heb over ons eigen aanvalsspel. En die zorgen heb ik niet alleen; nagenoeg iedere Roda-supporter heeft die. Zelfs spelers en trainer beamen dat. Diepgang is vaak ver te zoeken en als we op achterstand komen, heb ik er een hard hoofd in dat we een wedstrijd nog kunnen kantelen.
Dat speelt tegen VVV voor mij juist mee. Hun kracht ligt voorin. Tel daarbij op dat we waarschijnlijk in een uitverkochte Koel spelen en VVV supporters deze wedstrijd als derby zien en de ploeg dus een extra steuntje in de rug zullen gaan geven. We hebben tegen MVV wel gezien wat dit met een ploeg kan doen. Die schoten ook furieus uit de startblokken.
We hebben dit seizoen al meerdere wedstrijden gehad waarin we vanaf de aftrap niet scherp waren. Als VVV er vanaf minuut 1 vol op zit en vroeg op voorsprong komt, moeten wij komen. Dat moest tegen MVV ook, maar stelde toch bijzonder weinig voor wat we daar lieten zien.
Tegelijkertijd zie ik ook echt wel mogelijkheden zondag. Hun backs staan ontzettend hoog en daarachter ligt ruimte. Vooral hun linkerkant is sterk, maar juist daar kun je ze ook pijn doen. Alleen zie ik dat met een Sleegers en Doorenbosch achter VDH niet snel gebeuren. Tenzij Marsman het op z'n heupen krijgt. Ben vooral benieuwd hoeveel en hoe ver hij naar voren kan/mag/gaat, aangezien VVV met een klassieke buitenspeler speelt en hun back ontzettend hoog staat.
Dus nee, ik doe niet alsof we tegen Barcelona spelen. Ik probeer gewoon te kijken naar de speelwijze van VVV, waar hun kracht en zwakte ligt en hoe Roda daarmee om moet gaan. Hun linkerkant is dit seizoen al goed voor 7 assists en 4 doelpunten. Wat doet dat bijvoorbeeld met de aanvallende intenties van Marsman?
Als wij zelf als eerste scoren, kan het natuurlijk een heel andere wedstrijd worden. Mijn zorg zit vooral in het scenario waarin VVV vroeg op voorsprong komt en Roda vervolgens het spel moet maken. Op basis van wat ik dit seizoen heb gezien, heb ik er simpelweg weinig vertrouwen in dat wij aanvallend genoeg kwaliteit hebben om een achterstand weg te poetsen of de wedstrijd nog om te draaien.
Conclusie; geen angst voor VVV an sich. Vooral angst, of beter gezegd "zorgen" dat wij ons laten verassen in de beginfase doordat we weer eens als makke lammetjes aan de wedstrijd beginnen en ik weinig vertrouwen heb dat we dan genoeg kwaliteit hebben voorin om dit te repareren of zelfs om te kunnen draaien.
Wellicht moet ik dit wat meer loslaten en wat meer vertrouwen hebben gezien de stand op de ranglijst. Maar met ons povere aanvalsspel zal het heel lang gaan duren voordat ik een wedstrijd echt met vertrouwen tegemoet zal gaan zien. Heeft niks met de tegenstander te maken, maar met mijn kijk op Roda de eerste 8 wedstrijden van het seizoen.
Inloggen
Wachtwoord vergeten
Nieuw account maken
Word gratis lid