TheBaser87
NoahP schreef:
TheBaser87 schreef:
NoahP schreef:
[quote]424044[/quote] Nouja is toch een feit dat we 1 vd laatste 5 tegen jong ajax hebben gewonnen terwijl ze die seizoenen 15, 17 en 20e zijn geƫindigd. Kans dat het zaterdag een lastige wedstrijd wordt is dan toch wel aanwezig, ook al verliezen ze gisteren 6-1
15 september 2026 om 11:45
De relevantie van deze feitjes en de relevantie om hiermee bezig te zijn ontgaat me. Als we tegen een team in vorm spelen, lees je hier 10 redenen waarom we kansloos zijn. Als we... Lees het volledige bericht hier
15 september 2026 om 12:31
Ik heb t over een lastige wedstrijd, wat ik idd wel verwacht. De relevantie van de cijfers zit het hem er mij in dat ajax van de jong ploegen degene is waartegen we het... Lees het volledige bericht hier
15 september 2026 om 12:46
Dat is wel een andere toon dan zeggen dat Bounida er drie in gaat leggen omdat dat typisch roda zou zijn. Of dat we gaan verliezen omdat hun 1e keeper geschorst is (die kwam niet van jou, ik vat even de toon van vandaag samen).

Het hoeft van mij ook geen makkelijke wedstrijd te worden, maar als ik dat soort dingen lees kan ik alleen maar glimlachen. Feit is ook dat Roda dit seizoen een van de minst gepasseerde defensies heeft, en dat is juist niet "typisch roda". Dat argument alleen is voor mij al 100x relevanter dan hoe vaak Roda in het verleden met andere spelers heeft gewonnen van een eveneens volledig ander jong Ajax.

In 2006 en 1996 won Roda met 2-0 van het grote Ajax en ergens in de jaren 70 werd het zelfs 4-0 voor Roda, overigens net als in 2020 in de uitwedstrijd op de toekomst. Die laatste dan weer tegen het jeugdteam. Ik zie dit soort feitjes hier nooit om te beargumenteren dat we gaan winnen, dus waarom andersom dan wel? Iedere wedstrijd is er een op zich met compleet andere spelers, trainers, speelwijzen en andere factoren dan de vorige editie, maar als we lekker negatief willen zijn word dat altijd vergeten en tellen alleen de negatieve resultaten uit het verleden.

Ik vraag me dan af hoe dat werkt in de hoofden van mensen :)
di 15 september 2026 om 13:02 - 15 september 2026 om 13:02 # 424055
Voorspel de wedstrijd
Niet ingelogd
Log in of word lid om een voorspelling te kunnen plaatsen
zaterdag 26 september 2026 om 20:00
Parkstad Limburg Stadion

Roda JC Kerkrade

RKC Waalwijk

Ik geef wijzijnrodajc.nl toestemming mijn emailadres te delen met Roda J.C. B.V. zodat Roda J.C. B.V. mij kan benaderen inzake de seizoenkaart campagne 2026/2027.

Ik wil een reminder ontvangen voorafgaan aan de wedstrijddag indien ik mijn voorspelling nog niet heb doorgegeven.

WZRJC Poule klassement