Hutch
DrHerjod schreef:
Hutch schreef:
DrHerjod schreef:
[quote]419823[/quote] Ja dat van die appel en een banaan is tenenkrommend. Ik was gisteren met 117 kinderen uit probleemwijken in Heerlen op pad in Toverland. Ik kan je zeggen, in die rugzakjes zat veel, maar geen fruit! 😂 En dan dragen veel kids ook nog een Roda tenue he! Gezond in Mijnstreek. Het levert geen klote op.
7 augustus 2026 om 23:01
Goed verhaal. Maar ondertussen ligt de levensverwachting van de mensen in De Mijnstreek ver onder het landelijk gemiddelde. Dat jij daar je schouders bij ophaalt, moet jij weten - maar ik vind dat de regio beter verdient. En dat de club zich daar sterk voor maakt is geweldig. Ik ben er in ieder geval trots op.
7 augustus 2026 om 23:17
Wacht even. Haal ik daar mijn schouders voor op? Waar zeg ik dat? Ik geef alleen aan dat de mindset bij mensen duidelijk niet is veranderd als je je kids tassen vol met snoep... Lees het volledige bericht hier
7 augustus 2026 om 23:22

Als jij zo in de wedstrijd zit, hoor je ieder initiatief dat de club onderneemt te omarmen. 'Het levert geen klote op' is dan een wel erg makkelijke conclusie.

Het is een beetje zoals het lerarenvak: de meeste kids interesseert het geen hol wat ze horen krijgen - maar een paar pikken er iets van op. En die maken de leerplicht toch de moeite waard.

Zelfs als je als cynische Roda=supporter dat Gezond in Mijn Streek een manifestatie van linkse drammerigheid of betutteling vindt kan je er met een beetje goede wil ook best pragmatisch naar kijken: lukt het om kindertjes in de Mijnstreek minder frikandellenbroodjes te laten eten en van hun bewegingsarmoede te bevrijden, breekt er straks bij de club misschien wel wat meer regionaal talent door. Kijk er voor mijn part dan zo tegenaan.

za 8 augustus 2026 om 00:05 - 8 augustus 2026 om 00:05 # 419870
Voorspel de wedstrijd
Niet ingelogd
Log in of word lid om een voorspelling te kunnen plaatsen
vrijdag 14 augustus 2026 om 20:00
Parkstad Limburg Stadion

Roda JC Kerkrade

Helmond Sport

Ik geef wijzijnrodajc.nl toestemming mijn emailadres te delen met Roda J.C. B.V. zodat Roda J.C. B.V. mij kan benaderen inzake de seizoenkaart campagne 2026/2027.

Ik wil een reminder ontvangen voorafgaan aan de wedstrijddag indien ik mijn voorspelling nog niet heb doorgegeven.

WZRJC Poule klassement