StefanRaets schreef:hoe een club gerund wordt, m.a.w. beleid, is altijd mijn belangrijkste argument tegen een fusie geweest. Waar veel mensen meteen in de "te klein achterland" reflex schieten waarbij ze willen redeneren dat fuseren de enige optie is, zag ik vooral 3 clubs waar al lang geen sprake was van goed beleid. Beleid waarmee ook FC Limburg gedegradeerd zou zijn.viro schreef:Je wil me niet vertellen dat 4 groepjes van 3-4 mensen een realistische afspiegeling zijn van wat er wel en niet mogelijk is. Je kunt anno 2025 gewoon een hele hoop met goede organisatorische... Lees het volledige bericht hierStefanRaets schreef:Als er zoveel meer in het vat zit waarom lukt het dan geen limburgse club om dat eruit te halen ? Zelfs Nol Hendriks was een groot voorstander van FCL gedrocht. Mischien is het gewoon tijd om te accepteren dat het is zoals het is nu. Hoe pijnlijk en moeilijk dat ook is.
[quote]375730[/quote] Ah my bad - niet gezien. In ieder geval: ik lees het meer als een perspectief/opiniestuk van een docent dan een harde waarheid. Er komen wat duidelijke cijfers in naar voren, maar het artikel... Lees het volledige bericht hier12 mei 2025 om 16:3712 mei 2025 om 16:4212 mei 2025 om 17:25
Daarom ben ik nu zo "tevreden" met hoe het nu gaat. We krabbelen nog steeds op uit een diep ravijn en dat laat zich nog merken. Een hervorming van de jeugdopleiding en/of scouting is mijns inziens ook nodig, maar nu we voor het eerst in lange tijd zwarte cijfers schrijven lijkt het me niet verstandig om meteen weer veel geld in zulke dingen te steken, hoe belangrijk de ook zijn. Roda moet hier wel keuzes in gaan maken, maar niet tegen elke prijs die de directe financiële situatie van de club weer zwakker maakt.
Het stapje voor stapje opbouwen van een club is nou net het enige wat in Limburg nog nooit echt vertoond is, dus laten we dat eens 10-15 jaar proberen en zien waar we staan met Roda en de andere Limburgse clubs. Het loslaten van de ingeslagen weg omdat er één seizoen op transfergebied te veel missers gemaakt zijn (dat valt niet te ontkennen) kan maar een ding genoemd worden en dat is Wanbeleid.
Inloggen
Wachtwoord vergeten
Nieuw account maken
Word gratis lid