StefanRaets
viro schreef:
StefanRaets schreef:
derjong1 schreef:
Nogmaals bedankt stefan. Deze tekst werd eerder reeds hier gekopieerd.
12 mei 2025 om 16:34
Ah my bad - niet gezien. In ieder geval: ik lees het meer als een perspectief/opiniestuk van een docent dan een harde waarheid. Er komen wat duidelijke cijfers in naar voren, maar het artikel... Lees het volledige bericht hier
12 mei 2025 om 16:37
Als er zoveel meer in het vat zit waarom lukt het dan geen limburgse club om dat eruit te halen ? Zelfs Nol Hendriks was een groot voorstander van FCL gedrocht. Mischien is het gewoon tijd om te accepteren dat het is zoals het is nu. Hoe pijnlijk en moeilijk dat ook is.
12 mei 2025 om 16:42

Je wil me niet vertellen dat 4 groepjes van 3-4 mensen een realistische afspiegeling zijn van wat er wel en niet mogelijk is. Je kunt anno 2025 gewoon een hele hoop met goede organisatorische keuzes, maar BVO's trekken nou eenmaal niet de mensen aan die ontzettend goed zijn in het runnen van een bedrijf.

Buiten AZ zijn er gewoon heel weinig goede en vooral veel slecht gerunde clubs in Nederland.

Dat verhaal van Nol ga ik niet eens op in. Dat zijn argumenten uit 2005, toen het TV-geld een tiende was van wat het vandaag is en de gemiddelde totale transferinkomsten per club verwaarloosbaar waren. 2004/05 was het nog per club in de Eredivisie 3.9 miljoen per jaar en inmiddels bijna 17 miljoen per club per jaar.

Je moet een club gewoon goed runnen en binnen je mogelijkheden de voorwaarden opzetten om geld te kunnen genereren. Wij hebben 30 jaar niets gedaan aan een jeugdopleiding, dus het moet van de scouting komen. Dan is het voor mij onverklaarbaar dat we het met praktisch alleen van Mierlo doen en wanneer we een data-analist halen die alleen op het huidige 1e elftal zit. Dat je weinig aan sponsoring binnenhaalt snap ik, maar je kunt je rustig op zaken focussen die we snel kunnen opzetten. Het hoeft niet ieder jaar een Vente-transfer te zijn, maar 2 of 3 Oude Kotte's per jaar zijn ook al voldoende om geld binnen te laten stromen.
ma 12 mei 2025 om 17:25 - 12 mei 2025 om 17:25 # 375736
Voorspel de wedstrijd
Niet ingelogd
Log in of word lid om een voorspelling te kunnen plaatsen
vrijdag 24 juli 2026 om 00:00
Parkstad Limburg Stadion

Roda JC Kerkrade

Alemannia Aachen

Ik geef wijzijnrodajc.nl toestemming mijn emailadres te delen met Roda J.C. B.V. zodat Roda J.C. B.V. mij kan benaderen inzake de seizoenkaart campagne 2026/2027.

Ik wil een reminder ontvangen voorafgaan aan de wedstrijddag indien ik mijn voorspelling nog niet heb doorgegeven.

WZRJC Poule klassement