Kaalheideroosje
StefanRaets schreef:
Hutch schreef:
Dat AZ. Jaloersmakend. En er is geen enkele andere aanwijsbare reden voor het succes dan solide technisch beleid.
6 maart 2025 om 19:43
Breek me de bek niet open. Al jaren het voorbeeld waar ik van droom als ik aan Roda denk. Ploeg die technisch failliet was en bijna niet meer bestond na het DSB-debacle in 2009.... Lees het volledige bericht hier
6 maart 2025 om 19:48

Helemaal mee eens.

Bij Roda kan een bloeiende jeugdopleiding ook. Die slappe excuses dat we zoveel concurrentie hebben van PSV en Genk slaan helemaal nergens op.
We hebben zoveel concurrentie omdat we het zelf niet goed geregeld hebben. Praat maar eens met ouders van wie de kinderen in de jeugd van Roda spelen.

Je moet zorgen dat de organisatie en de faciliteiten top zijn. Dat er daadwerkelijk jaarlijks een Ouaissa kan doorgroeien.

Op een moment dat bij ons de faciliteiten top zijn, gaan de meeste ouders echt geen grote afstanden rijden met hun kinderen naar Eindhoven of Genk.

Aan de jeugdopleiding kun je echt kapitalen verdienen. Als je een paar spelers rond hebt lopen die het goed doen. Bij elke transfer is het weer kassa.
Denk maar eens aan de transfer van Flekken. Dat heeft ons een paar ton opgeleverd, terwijl hij slechts een paar jaar in de opleiding heeft gespeeld.
Als zo'n jongen hier langer zit, wordt dat bedrag veel hoger. Zelfs aan spelers op een lager niveau krijg je soms nog een vergoeding binnen volgens Danny Volkers in de Podcast.
AZ heeft een groot aantal jongens rondlopen bij zowel grote als kleine clubs. dat is elk jaar weer kassa.

Daarnaast is een goede jeugdopleiding je uitstraling naar de regio en zijn het vaak deze spelers die na hun carriere weer wat gaan betekenen voor de club.

Wil je echt wat gaan doen dan moet de cultuur bij Roda helemaal om. Geen bezigheidstherapie meer, maar een echt topsport klimaat creƫren. Daarnaast jonge jongens echt de kans geven om aan te sluiten bij het eerste.
Waarom krijgen spelers als Vansca, Seidiu, Cukur, Baeten enz wel wekelijks een kans, terwijl ze het niet waarmaken en krijgen eigen spelers deze kansen niet?

vr 7 maart 2025 om 09:37 - 7 maart 2025 om 09:37 # 368245
Voorspel de wedstrijd
Niet ingelogd
Log in of word lid om een voorspelling te kunnen plaatsen
vrijdag 7 augustus 2026 om 20:00
JENS Vesting

FC Emmen

Roda JC Kerkrade

Ik geef wijzijnrodajc.nl toestemming mijn emailadres te delen met Roda J.C. B.V. zodat Roda J.C. B.V. mij kan benaderen inzake de seizoenkaart campagne 2026/2027.

Ik wil een reminder ontvangen voorafgaan aan de wedstrijddag indien ik mijn voorspelling nog niet heb doorgegeven.

WZRJC Poule klassement