Batistuta
Miln schreef:
Alli schreef:
Egelse1962 schreef:
[quote]364505[/quote] Is altijd daar,alleen tegen Ajax en Feyenoord zitten er 12 duizend mensen. Tegen pak en beet Sparta komen ze niet verder dan 8500 a 9000. Ter vergelijking bij ons ten tijden eredivisie 13-15 duizend gemiddeld. Conclusie:het leeft daar niet.
9 februari 2025 om 14:48
Capaciteit stadion Fortuna 12800 Gemiddeld aantal toeschouwers dit seizoen 10.240 Betekent een bezettingsgraad van gemiddeld 80% Capaciteit PLS 19900 Gemiddeld aantal toeschouwers dit seizoen 7.550 Betekent een bezettingsgraad van gemiddeld 38% Het klopt dat... Lees het volledige bericht hier
10 februari 2025 om 03:34
Ik denk juist dat Roda gemiddeld juist meer dan 13.000 supporters zal trekken in de Eredivisie. Na jarenlang ploeteren in de KKD zal een eventuele promotie echt voelen als de heilige graal. Denk dat je in de Eredivisie echt gaat doorstoten naar een gemiddelde van 14.000-15.000 met uitschieters naar 17.000 tegen de top 3.
10 februari 2025 om 09:18

Dat zal er ook vanaf hangen hoe lang het duurt voordat we weer Eredivisie gaan spelen. Als het nog jaren duurt, dan heb je een verloren generatie die nooit in aanraking met Roda is gekomen. Dat negatieve effect op toeschouwersaantallen zal jarenlang aanhouden, dat zie je ook bij Fortuna. Het is daarom essentieel dat we snel gaan promoveren. Nog langer bivakkeren in de KKD is funest voor de toekomst van Roda, want dan worden we structureel een kleine club als Telstar of Eindhoven.

Er moet nu een concreet plan gemaakt worden om volgend seizoen te promoveren, want het huidige seizoen kunnen we afschrijven. Wat hebben we nodig om volgend seizoen te promoveren? Welke spelers? Welke technische staf? Hoeveel gaat dat kosten? Hoe gaat de club dat financieren? Dat zijn de vragen die het bestuur nu zal moeten beantwoorden. Als het beleid niet verandert dan mogen we ook niet verwachten dat de sportieve prestaties veranderen en spelen we volgend seizoen dus gewoon weer rond plek 10. We kunnen natuurlijk hopen dat we een keer mazzel hebben en alles mee zit zoals afgelopen seizoen, maar dat is geen beleid en dan degraderen we waarschijnlijk meteen weer.

Wat is het verhaal waarmee we nieuwe spelers én nieuwe sponsoren én nieuwe fans gaan aantrekken? Dat verhaal moet overtuigend zijn én realistisch
ma 10 februari 2025 om 10:17 - 10 februari 2025 om 10:17 # 364677
Voorspel de wedstrijd
Niet ingelogd
Log in of word lid om een voorspelling te kunnen plaatsen
vrijdag 7 augustus 2026 om 20:00
JENS Vesting

FC Emmen

Roda JC Kerkrade

Ik geef wijzijnrodajc.nl toestemming mijn emailadres te delen met Roda J.C. B.V. zodat Roda J.C. B.V. mij kan benaderen inzake de seizoenkaart campagne 2026/2027.

Ik wil een reminder ontvangen voorafgaan aan de wedstrijddag indien ik mijn voorspelling nog niet heb doorgegeven.

WZRJC Poule klassement