Egelse1962 schreef:Frank123 schreef:Is altijd daar,alleen tegen Ajax en Feyenoord zitten er 12 duizend mensen. Tegen pak en beet Sparta komen ze niet verder dan 8500 a 9000. Ter vergelijking bij ons ten tijden eredivisie 13-15 duizend gemiddeld. Conclusie:het leeft daar niet.
Denk dat didden eieren voor zijn geld kiest, falen bij Roda dan is je carriere over en bij utrecht gaat die veel meer verdienen en zijn er nog 3 stappen terug te zetten als het... Lees het volledige bericht hier9 februari 2025 om 14:469 februari 2025 om 14:48
Capaciteit stadion Fortuna 12800
Gemiddeld aantal toeschouwers dit seizoen 10.240
Betekent een bezettingsgraad van gemiddeld 80%
Capaciteit PLS 19900
Gemiddeld aantal toeschouwers dit seizoen 7.550
Betekent een bezettingsgraad van gemiddeld 38%
Het klopt dat Roda in tijden van de ED gemiddeld rond de 13.000 toeschouwers zat. Maar dan praat je over 7 (!!) jaar geleden. Mocht Roda ooit weer promoveren, zie ik ons dit gemiddelde niet meer halen. Denk eerder rond de 11.000.
Vorig seizoen hadden we gemiddeld 9.600 toeschouwers, terwijl we het hele seizoen op plek 1 of 2 hebben gestaan.
Over de sfeer bij Fortuna kan ik niet meepraten, aangezien ik amper een wedstrijd van Fortuna heb gezien. Waar ik wel over mee kan praten is de sfeer in ons PLS. Geeft een vertekend beeld, want het PLS is een stuk groter waardoor de sfeer op de Koempeltribune minder tot uiting komt. Als ik op de Koempeltribune zit is het altijd gezellig en sfeervol, maar zodra ik halverwege op Zuid zit, of op Oost, valt de sfeer toch tegen.
En daarmee wil ik niemand tekort doen, heb juist respect voor iedereen die op welke manier dan ook Roda aanmoedigt.
Maar laten we niet doen alsof het bij ons allemaal beter is, want dat valt vies tegen. Geeft soms een vertekend beeld omwille van ons prachtig stadion. Hierdoor zijn we voor vele nog steeds een grote club. Maar in werkelijkheid zijn De Graafschap en Cambuur ons al voorbij gestreefd. Het grote Roda van weleer is al jaren niet meer.
Inloggen
Wachtwoord vergeten
Nieuw account maken
Word gratis lid