Roda7United
peppie schreef:
Roda7United schreef:
StefanRaets schreef:
[quote]363887[/quote] Voor de leuk eens door de cijfers van Fortuna heen duiken. Hebben afgelopen seizoen voor 6,9 miljoen aan incidentele baten (lening bij aandeelhouders) moeten rapporteren om de boel te lijmen. 11,5 miljoen omzet met 18 miljoen aan kosten. Geen stuiver in kas en geen eigen vermogen. Lijkt niet vol te houden als je 50% van de omzet moet bijstorten op jaarlijkse basis, maar wie ben ik.
6 februari 2025 om 13:31
Vraag me ook oprecht af wat het plan is van dit soort clubs. Deze winter gewoon nog 2 spelers gehaald, waaronder Sinkgraven. Die heeft zijn contract laten ontbinden in La Liga, dus dat is... Lees het volledige bericht hier
6 februari 2025 om 18:59
Ik hoef jou toch niet te vertellen dat als de funders stoppen en je geen tranfers hebt dat je zelf ook meer dan 1 miljoen de min in gaat hè.
6 februari 2025 om 19:04

Dat hoef je mij niet te vertellen nee. Maar Roda is momenteel geen negatief vermogen aan het opbouwen dat als maar groter wordt. En daar lag mijn punt. Daarnaast worden de verliezen (zonder funders) per jaar bij Roda elk jaar een stukje kleiner. Dus dat is precies de andere richting op.

En ja, ze spelen Eredivisie, dat weet ik. Maar ik ben gewoon oprecht benieuwd wat je plan is als je al 2 jaar op rij 7 miljoen verlies maakt en dan maar spelers blijft halen. Is gewoon gigantisch veel geld voor die club en er is ook geen eigenaar die dat zo even wegpoetst, want anders had die dat al gedaan toch? Vraag me dan af wanneer ze van plan zijn dat negatieve vermogen omlaag te brengen en hoe ze dat denken te doen. Want met de afgelopen 2 jaar allebei 7 miljoen verlies dan gaan ze de komende jaren ook echt geen winst draaien. Vitesse is ook zo in de situatie gekomen waarin ze nu zitten. Kan blijkbaar gewoon allemaal.
do 6 februari 2025 om 19:08 - 6 februari 2025 om 19:08 # 363935
Voorspel de wedstrijd
Niet ingelogd
Log in of word lid om een voorspelling te kunnen plaatsen
vrijdag 7 augustus 2026 om 20:00
JENS Vesting

FC Emmen

Roda JC Kerkrade

Ik geef wijzijnrodajc.nl toestemming mijn emailadres te delen met Roda J.C. B.V. zodat Roda J.C. B.V. mij kan benaderen inzake de seizoenkaart campagne 2026/2027.

Ik wil een reminder ontvangen voorafgaan aan de wedstrijddag indien ik mijn voorspelling nog niet heb doorgegeven.

WZRJC Poule klassement