Limburgsepieter schreef:
Miln schreef:
Klopp schreef:
Heeft iemand een opstelling?
15 augustus 2025 om 15:58
Treichel
Kruiver - Tol - Van den Buijs - Kother
Nisbet - Muller
Schwirten
Breij - Van den Hurk - Seedorf
15 augustus 2025 om 16:02
Enig idee of lajud op de bank zit?
15 augustus 2025 om 16:04
Roda-aanwinst Daniel Lajud is speelgerechtigd, maar ontbreekt desondanks in de wedstrijdselectie tegen De Graafschap. Coach Kevin van Dessel lijkt voor dezelfde elf namen te kiezen als in de eerste wedstrijd van het seizoen.
Het was donderdagochtend nog hoogst onzeker of de Griekse voetbalbond Lajud op tijd vrij zou geven, zodat de aanvaller vrijdag direct inzetbaar zou zijn tegen De Graafschap. De deadline werd gehaald en dus leek de Libanees zich op te kunnen maken voor zijn debuut, maar omdat hij slechts één training met de groep heeft meegedaan, is besloten nog een weekje te wachten.
Lajud, een Libanees international heeft in Kerkrade een contract tot medio 2027 ondertekend.
„Voor mij was het vandaag ook de eerste keer dat ik Daniel aan het werk zag”, aldus coach Kevin van Dessel na de training. „Ik heb uiteraard beelden van hem gezien en met hem gesproken, dan krijg je een indruk van zo’n jongen, maar nu gaan we het echt zien. Hij zal ook tijd nodig hebben om zich aan te passen.”
Fitte selectie
De Belg beschikt verder over een volledig fitte selectie en lijkt voor dezelfde elf namen te kiezen als tegen Helmond Sport, met Michael Breij dus aan de rechterkant. De zege in de ouverture heeft zijn selectie goed gedaan, merkt de coach.
„Er is maar één ding leuk aan voetbal, en dat is winnen. Het was voetballend niet top en het moet absoluut beter, maar als je verliest, heb je kans dat de sfeer in de groep verandert, en je wil ten koste van alles voorkomen dat je in een negatieve spiraal terechtkomt.”
Met De Graafschap wacht nu een serieuze graadmeter. „Ik vind De Graafschap een heel dynamisch elftal, met veel kwaliteit in de ploeg. Er liggen zeker mogelijkheden. Wij moeten als elftal zelf vooral stappen zetten in het herkennen van wat er gevraagd wordt in een wedstrijd en dan onze principes effectief toepassen.”
Ervaren jongens
Tegen Helmond had zijn ploeg daar in de openingsfase veel moeite mee, omdat de tegenstander iets anders druk zette dan verwacht. „Ik verwacht van de ervaren jongens dat ze daarin de leiding nemen.” Hij somt op: Dario van den Buijs, Marco Tol, Mitchel Paulissen, Michael Breij, Joshua Nisbet en Anthony van den Hurk.
„De spelers in de as. Ik zie ook dat ze daarmee bezig zijn, dat ze op trainingen met elkaar in gesprek gaan om dingen te bespreken. Dat is fijn, daar geniet ik van als trainer, dat helpt mij ook als trainer.”