West14 schreef:viro schreef:Ben ik niet met je eens. Ik heb liever een vast team waarbij bij verkoop of einde contract een betere speler wordt teruggehaald die vooraf al is gescout (net als in de tijd van Nol, een 6 vertrekt en de opvolger was al bekend) en je team alleen maar beter wordt.
Niemand weet of het een beter seizoen wordt als vorig jaar. Ik hoop dat van Dessel er een team van gemaakt krijgt en dat iedereen fit blijft. 1 jaar geleden dachten we ook dat we mee gingen doen om de prijzen en waren en we blij met spelers als Cükur en Baeten. Achteraf bleek de selectie totaal niet in balans te zijn. Het leuke eraan dat we elk jaar een nieuw team hebben is dat je vooral niet weet wat je verwachten kan.09 juli 2025 om 06:5809 juli 2025 om 08:25
Ik denk dat Servais dat ook het liefste heeft, alleen heeft Roda niet meer de financiele slagkracht en wellicht überhaupt niet meer de aantrekkingskracht om voor iedere potentiele uitgaande transfer al een vervanger te hebben klaar staan. Er zijn anno 2025 ook veel meer makelaars actief en spelers hebben overal opties.
Overigens blijkt uit de podcast met Servais wel dat hij het hele jaar door overal contacten onderhoud en wel degelijk een lijst met potentiele spelers op zijn minst in zijn hoofd heeft. Nisbet stond ook al langer op de radar en was alleen transfervrij en dus haalbaar omdat Ross Country uiteindelijk de play-offs voor degradatie niet overleefde. Ook met van den Hurk liepen al langer contacten en Paulissen was 2 jaar geleden ook al benaderd.
Met andere woorden, volgens mij doet Servais ongeveer wat jij beschrijft, maar zonder zak geld lijkt het al snel minder slagvaardig dan bij Nol Hendriks
En viro heeft hier volgens mij wel een punt, hoe matig veel spelers afgelopen seizoen ook waren, qua prestaties had het zo slecht helemaal niet hoeven zijn. Het was alleen geen moment een team en er waren constant meerdere spelers afwezig. Een coach die er een team van maakt gaat gewoon de play-offs halen, zeker omdat er naar mijn mening meer kwaliteit is dan afgelopen jaar.