RJC1978 schreef:
Alli schreef:
RJC1978 Tegen Cambuur speelde Nisbet als CVM. In de laatste oefenwedstrijd tegen Beerschot speelde Nisbet inderdaad als CAM. As zaterdag zullen we zien wat Penders voor ogen heeft. Zal met het beoogde basiselftal gaan starten denk ik. Al kan ik... Lees het volledige bericht hier
23 juli 2026 om 04:00
Quote: "In het tweede uur speelde Roda JC in diezelfde door Penders geliefde formatie, maar dan met elf andere spelers: Stojcevic - Stevelmans, Van den Buijs, Leijten - Kruiver, Müller, Maoujoudi, Marsman - Nisbet, Paulissen - Ferati" In theorie... Lees het volledige bericht hier
23 juli 2026 om 10:03
Nisbet speelde tegen Cambuur samen met Leijten iets meer naar achteren t.o.v. overige middenvelders.
Tegen Beerschot speelde Nisbet samen met Seedorf achter VDH. Afgelopen seizoen heeft Nisbet paar keer laten zien aanvallend ook prima uit de voeten te kunnen. Klein behendig ventje die ook nog eens een steekpass kan geven.
Met het aantrekken van Doorenbosch, hebben we met Muller, Beerten en Deom al genoeg middenvelders die meer verdedigend spelen. Hierdoor zou je Nisbet prima een linie naar voren kunnen schuiven.
De begroting van Heracles die jij noemt is niet correct. Vorig seizoen in de ED had Heracles inderdaad een begroting van €17,5 mlj. Voor dit seizoen kan ik niets vinden, maar wel het volgende stukje tekst uit nieuwsblad Tubantia;
"Heracles Almelo degradeerde kansloos, ontsloeg zijn directeur en moet het met miljoenen minder doen. Financieel directeur Remon Enting leidt de club tijdelijk. Het moet echt anders"
Hieruit concludeer ik dat Heracles flink terug moet in de begroting, en zeker niet met dezelfde begroting als vorig jaar in de ED zal gaan werken.
De begroting van €5,5mlj bij Roda wat je noemt, klopt deels. Ik heb het hier over de totale begroting. Dat was vorig seizoen €8mlj volgens onze Jordens Peeters die dit vertelde tijdens een podcast van TVOK. Hij gaf daarbij aan dat onze begroting structureel moet groeien naar €10+mlj om serieus mee te doen in de top van de KkD.
Die €5,5mlj wat jij noemt, betreft de operationele begroting. Daar zit wel een verschil tussen.
Enfin; zoals ik al had vermeld is de som van totale begroting eigenlijk geen goede graadmeter. Het spelersbudget bepaald natuurlijk hoeveel geld er daadwerkelijk besteed kan worden op 't veld. Toch vond ik het even de moeite waard om te delen. Als je ziet dat NAC (€16mlj) en Vitesse (€15,5mlj) met een begroting werken waar menig ED club alleen maar van kan dromen, slik ik toch wel even.