×Niet ingelogd
Log je in of Maak een account aan om berichten te kunnen plaatsen op ons forum!
Klopp
Waren we maar een soort Telstar. Altijd een paar leuke spelers, te weinig om echt mee te doen, en publiek dat niet beter weet dan KKD.
31 sec geleden - 07 mei 2025 om 22:38 # 375039
Roda7United
Ik zit 6 minuten te luisteren naar de podcast. De eerste reactie op de ‘bring a friend’ actie is ‘ik zou zeggen laat je vrienden thuis’. En voor zo een podcast maakt Roda ook nog regelmatig reclame, ongelofelijk. Iedereen ontmoedigen om te gaan en tegelijkertijd jarenlang zeiken dat er niet genoeg geld is. IQ van een eierdopje.
2 min geleden - 07 mei 2025 om 22:36 # 375038
MaartenF
Denk dat het goed zou zijn als de beleidmakers van Roda eens naar de laatste TVOK afleverimg moeten luisteren. En asnsluitend naar Tafel Voetbal want toevallig worden daar wel hele verstandige dingen gezegd over hoe het wel moet. Qua transparantie, duidelijke verantwoordelijkheid en functieprofiel, jeugdspelers.

Ik kan me bijna niet voorstellen dat een organisatie als Roda het gewoon niet snapt. Dat ze niet naar de voice of consumer luisteren. Dat kan toch niet? Het is gewoon gratis feedback. Ze zeggen in de podcast best zinnige dingen over waar de achterban behoefte aan heeft. Geef daar dan gewoon gehoor aan. Doe dat gewoon het kost je niks extra.

En niet tijdelijk en even een jordens update posten. Nee, gewoon structureel doen. Hoe staan we ervoor? Wat leeft er? Wat is actueel? Fans willen dit horen en het verhoogt betrokkenheid.

8 min geleden - 07 mei 2025 om 22:30 # 375037
Dieter
Ik zou alle rechtlullers toch vooral willen aanraden om eens de laatste aflevering van de TVOK-podcast te beluisteren, misschien komen ze dan tot de constatering dat het sentiment dat door hen steeds wordt afgedaan als ‘dan ben je geen echte supporter’ of ‘het zijn altijd dezelfde trollen met heel veel accounts’ wel degelijk breed leeft onder de achterban, en dat de goegemeente hier niet de stem van de gehele achterban vertegenwoordigt, eerder van een kleine minderheid.

Ik ga zelf al zo’n 30 jaar naar Roda maar heb nu nog niet verlengd, en heb ook grote twijfels of ik dat wel zal gaan doen. Dan kan er wel weer schamper gedaan worden dat je daar niks mee bereikt, maar als überfans zoals socio al afhaken dan zouden eigenlijk alle alarmbellen af moeten gaan, en is dat in mijn ogen een teken dat zelfs onder de trouwste fans de aantallen nu terug zullen gaan lopen. En dan kun je wel redeneren dat de funders dat koud laat, en waarschijnlijk is dat ook zo, maar uiteindelijk zullen ze daardoor wel voor een keuze worden gesteld: óf eens echt serieus werk ervan gaan maken om uit dat KKD-moeras te komen, óf een stap terugzetten en anderen de kans geven.

En jaa ik weet dat dat daarmee gelijk ons voortbestaan in gevaar komt, en jaa ik weet dat andere betrouwbare investeerders bepaald niet voor het oprapen liggen, maar doorgaan op deze route levert vroeg of laat ook de doodsteek op, en dan ben je uiteindelijk verworden tot een soort Telstar dat de olympische gedachte, de zogenaamde waarde voor de maatschappij en het streven naar zwarte cijfers (wat voor een club als Roda in de KKD totaal onrealistisch is) belangrijker vindt dan de sportieve prestaties. Wie niet waagt wie niet wint.
21 min geleden - 07 mei 2025 om 22:17 # 375036
Rodahatz
LennardPelzer
Je verwoordt het perfect. Gelukkig dooft de liefde voor de club bij de supporters die tijdelijk wegblijven nooit uit.
29 min geleden - 07 mei 2025 om 22:09 # 375035
MaartenF
Ik ga gewoon en ik hoop op een beter seizoen waar we mee kunnen doen met de top5. Dat is een gezonde en realistische ambitie. Ik ga en koop een kaart, datbis alle invloed die ik heb.

Hoe meer mensen een seizoenskaart nemen en geld uitgeven in het stadion, hoe meer financiële middelen Roda heeft. Dat helpt.

Maar ik begrijp ook dat Liefde van twee kanten moet komen en dat sommige mensen het gewoon niet meer kunnen opbrengen.

Verder maak ik me er niet heel druk over. Nul invloed op.
40 min geleden - 07 mei 2025 om 21:58 # 375034
Dieter
LennardPelzer schreef:
viro schreef:
Roda leeft alleen als het goed gaat. Dat was 30 jaar geleden zo en zal over 30 nog steeds zo zijn. Is ook niks mis mee. Je veranderd dat niet dus druk maken erover heeft ook geen zin. Gewoon bidden en hopen op een goed seizoen zodat de mensen het stadion weer weten te vinden.
07 mei 2025 om 21:01
Het hangt er vanaf wat je verstaat onder “leeft.” Kijk je naar de periode 2000–2018, sinds de komst van het Parkstad Limburg Stadion, dan zie je dat Roda in de Eredivisie vaak in de middenmoot of zelfs in de degradatiezone eindigde. Toch bleven de gemiddelde toeschouwersaantallen seizoen na seizoen structureel boven de 13.000 à 14.000. Zelfs in het degradatiejaar 2013/14 zaten er gemiddeld bijna 14.000 mensen op de tribune. Zet dat af tegen Roda in de Keuken Kampioen Divisie: daar kelderen de aantallen meteen. Het is dus aantoonbaar: Roda “leeft” ieder seizoen in de Eredivisie, ongeacht sportief succes. In de KKD is sportief succes wél een voorwaarde om echt te leven. Daarmee bewijst de stelling juist dat Roda alleen levensvatbaar is op het hoogste niveau en dat we er alles aan moeten doen om daar zo snel mogelijk naar terug te keren.
07 mei 2025 om 21:28

Geen speld tussen te krijgen. Uitgeluld in goed Nederlands, maar sommige lieden hier zijn gewoon verknocht geraakt aan de KKD en lijken het wel best te vinden zo. Jezelf vooral niet te druk maken, en bidden voor een goed jaar.
45 min geleden - 07 mei 2025 om 21:53 # 375033
Roda7United
viro schreef:
Roda leeft alleen als het goed gaat. Dat was 30 jaar geleden zo en zal over 30 nog steeds zo zijn. Is ook niks mis mee. Je veranderd dat niet dus druk maken erover heeft ook geen zin. Gewoon bidden en hopen op een goed seizoen zodat de mensen het stadion weer weten te vinden.

Is overal zo in Nederland. Heeft niks met Roda te maken maar met Nederland in zijn algemeen. Misschien 3 clubs die hierop een uitzondering zijn. Zelfs bij het zogenaamde oh zo geweldige legioen in Rotterdam waren duizenden lege stoeltjes te zien toen ze 5e stonden 5 jaar terug.
46 min geleden - 07 mei 2025 om 21:52 # 375032
LennardPelzer
viro schreef:

Het hangt er vanaf wat je verstaat onder “leeft.” Kijk je naar de periode 2000–2018, sinds de komst van het Parkstad Limburg Stadion, dan zie je dat Roda in de Eredivisie vaak in de middenmoot of zelfs in de degradatiezone eindigde. Toch bleven de gemiddelde toeschouwersaantallen seizoen na seizoen structureel boven de 13.000 à 14.000. Zelfs in het degradatiejaar 2013/14 zaten er gemiddeld bijna 14.000 mensen op de tribune. Zet dat af tegen Roda in de Keuken Kampioen Divisie: daar kelderen de aantallen meteen.

Het is dus aantoonbaar: Roda “leeft” ieder seizoen in de Eredivisie, ongeacht sportief succes. In de KKD is sportief succes wél een voorwaarde om echt te leven. Daarmee bewijst de stelling juist dat Roda alleen levensvatbaar is op het hoogste niveau en dat we er alles aan moeten doen om daar zo snel mogelijk naar terug te keren.
1 uur geleden - 07 mei 2025 om 21:28 # 375031
TheBaser87
Kevin87 schreef:
Hey is komkomertijd bij het ad Meneer doet niet meer dan een open solicitatie in de hoop dat een topclub die hem niet kent aanneemt. Keeperstrainer Dennis Telgenkamp doet open sollicitatie op LinkedIn Gezocht: club in het betaald voetbal. De binnenkort werkloze keeperstrainer Dennis Telgenkamp (37) uit Wierden doet een opmerkelijke oproep op LinkedIn. „Ik wil zoveel mogelijk mensen in voetbalwereld wakker schudden.” Ralph Blijlevens 07-05-25, 09:00 Nog één wedstrijd en dan is het werk klaar van Dennis Telgenkamp bij Roda JC. Aan het eind van dit seizoen is de keeperstrainer uit Wierden werkloos, zijn contract bij de eerstedivisionist uit Kerkrade loopt af. En wat dan? Telgenkamp, voormalig doelman van onder meer Heracles Almelo, SC Cambuur en FC Emmen, heeft nog geen nieuwe club voor volgend seizoen. Zijn zaakwaarnemer is al bezig, maar de 37-jarige Wierdenaar helpt hem een handje. ‘Mooie uitdaging’ Op het zakelijke socialemediaplatform LinkedIn heeft Telgenkamp een open sollicitatie geplaatst. ‘Op zoek naar een mooie uitdaging als keeperstrainer in het betaald voetbal’, staat erboven. Létterlijk het beste cadeau voor Moederdag bgBestel nu „Ik ben al wel links en rechts bezig, maar je wilt natuurlijk dat er nog meer reuring op de markt komt. Natuurlijk is het ons kent ons in de voetbalwereld en lopen er allerlei lijntjes, maar ik denk niet dat iedereen zal weten dat mijn contract bij Roda afloopt. Ik probeer dan ook de rest van die wereld wakker te schudden. Er hoeft er maar één bij te zitten waarvan je denkt: dat is wel interessant.” Een wanhoopskreet is volgens Telgenkamp de oproep op LinkedIn zeker niet. „Nee, dat is veel te zwaar aangezet. Ik wil gewoon dat zoveel mogelijk mensen het weten dat ik beschikbaar ben voor keeperswerk
07 mei 2025 om 12:00
erg dramatische kop inderdaad, bedankt voor het delen Kevin87

fckip ik beoordeel vooral de sensatiekop van het AD en het feit dat we nog nooit iets opvallends van Telgenkamp gehoord hebben. En dat hoeft ook niet van een keeperstrainer.

Het feit dat hij wat overgewicht heeft benoem ik omdat dit van Telgenkamp tot Koeman en van Veendorp tot Jeroen Verhoeven (heeft het wel tot Ajax geschopt)gewoon vreemd is bij een sportman. Ik oordeel nergens over hoe hij zijn werk doet.

Moet je je overal mee bemoeien middels dit soort reacties? Kun je echt alleen reageren met persoonlijke aanvallen en tegenargumenten gebaseerd op je eigen aannames? Als dat werkelijk zo is laat ik je vanaf nu gewoon links liggen hoor, maar ik hoop toch dat ik je hoger in mag schatten.

Ik vraag iemand om het hele artikel te delen omdat ik een kop opvallend vind en ik krijg van jou een bak azijn over me heen. Over negativisme en vervelende mannetjes gesproken :)

Heb je inmiddels dat spreekwoord met die pot en die ketel opgezocht?
1 uur geleden - 07 mei 2025 om 21:10 # 375030
viro
1 uur geleden - 07 mei 2025 om 21:01 # 375029
DnWinkbuul
Ergens een beetje cru, Bangura weer gebruiken voor de social media, en 'm gegarandeerd weer 4 minuten laten ballen.
2 uur geleden - 07 mei 2025 om 20:04 # 375028
West14
Niet helemaal met je eens hutch.
Als de successen er zijn, en dan heb ik het geeneens over flamboyant voetbal dan komen de supporters wel terug.
Dat zag je vorig seizoen.
Ze hebben het dit seizoen ook voor mekaar gekregen om het stadion weer leeg te spelen.
En dat gedoe van, er hebben zich spelers gemeld die een meerwaarde hebben maar die hebben we de deur gewezen geloof ik he-le-maal niks van.
4 uur geleden - 07 mei 2025 om 18:36 # 375027
Hutch
FCKip schreef:
Hutch schreef:
De mensen die niet verlengen maken het verschil met NAC en - nog indrukwekkender - Schalke 04. Dat laatste keer dat ik keek bungelde die club net boven de degradatiestreep van Liga 2. En er zal in Gelsenkirchen ongetwijfeld dezelfde onvrede onder supporters zijn als hier, maar weglopen is geen optie. De club draagt de grootste schuld, maar het zit ook wel in de mentaliteit van de mensen.
07 mei 2025 om 18:03
Precies! Het is iets wat in je DNA moet zitten…
07 mei 2025 om 18:06

Ik ben langer weg uit de regio dan ik er heb gewoond, maar ik ben er geboren, kom er nog wel eens en herken de mentaliteit: we klagen graag en veel. En het glas is altijd halfleeg.

En nu geven de prestaties wel alle aanleiding, maar toch: het is en blijft je club. En bij een ziek kind loop je ook niet weg, toch?

Ik moet mijn mond houden over wedstrijdbezoek want ik kan er op vrijdagavonden gewoon niet zijn maar mijn seizoenskaart verlengen is wel het minste. En dat ga ik ook doen.

Iedereen moet zijn eigen keuzes maken, maar in de signaalfunctie die wegblijvers hopen te geven geloof ik niet: je schaadt simpelweg je club. Ik hoop dan ook dat de fans die er nu klaar mee zijn zich straks toch bedenken.
4 uur geleden - 07 mei 2025 om 18:28 # 375026
Nike01
Als ik de discussies lees over wel of niet verlengen dan kan ik begrip opbrengen voor een ieders standpunt. Als ik mezelf dan afvraag hoe ik zelf over de situatie denk kan ik me eigenlijk maar een ding bedenken. Heel lang geleden werd ik als klein ventje door mijn vader en mijn oom meegenomen naar kaalheide. Vanaf die dag was Roda mijn clubje. Jaar in jaar uit stonden we samen op de tribune, eerst op kaalheide en daarna in het mooie PLS. Inmiddels zijn we bijna 37 jaar verder en ga ik nog steeds.

Ook ik denk weleens met weemoed terug aan de andere tijden maar in welke divisie er ook gespeeld wordt ik zal altijd op de tribune blijven zitten.

Het gevoel wat ik heb zullen veel medeprikborders ook hebben, daarom hoop ik ook dat ondanks alle teleurstellingen mensen als Socio toch komend seizoen weer op de tribune te vinden zijn.
4 uur geleden - 07 mei 2025 om 18:17 # 375025
Malki89
Hutch schreef:
De mensen die niet verlengen maken het verschil met NAC en - nog indrukwekkender - Schalke 04. Dat laatste keer dat ik keek bungelde die club net boven de degradatiestreep van Liga 2. En er zal in Gelsenkirchen ongetwijfeld dezelfde onvrede onder supporters zijn als hier, maar weglopen is geen optie. De club draagt de grootste schuld, maar het zit ook wel in de mentaliteit van de mensen.

Jij blijft constant een vergelijking maken met NAC, kijk eens naar andere clubs die hetzelfde doormaken als wij.

Ook haal je steeds vorig seizoen aan, terwijl andere seizoenen teleurstellend waren.
4 uur geleden - 07 mei 2025 om 18:09 # 375024
Malki89
StefanRaets schreef:
LennardPelzer schreef:
StefanRaets In het stadion hoor je mensen onderling praten, daarbij ken je waarschijnlijk ook vrienden of kennissen die Roda-supporter zijn, maar niet hier op het prikbord schrijven. In mijn omgeving sluit dat beeld in ieder geval aan bij wat ik hier eerder al schreef: veel mensen zijn er klaar mee. Het negatieve sentiment overheerst, het positieve momentum is weg en veel gehoord: “eerst zien, dan geloven.” Er heerst frustratie, maar ook gelatenheid, met opmerkingen als “het wordt toch nooit wat.” Je kent het wel. Als je liever naar objectieve cijfers kijkt: volgens Transfermarkt ligt het gemiddelde toeschouwersaantal dit seizoen op 7.566. Vorig seizoen was dat nog 9.560. Bij de laatste wedstrijd tegen ADO zaten er volgens de cijfers 6.754 toeschouwers. Op basis van eigen waarneming vind ik dat trouwens nog aan de hoge kant ingeschat. Het verschil spreekt dus voor zich.
07 mei 2025 om 17:23
Die pot tegen ADO hecht ik niet veel waarde aan: op een doordeweekse dag, donderdag volgens mij, met een al uitgespeeld Roda. Die 2K wat je minder trekt over de hele lijn dit seizoen t.o.v. vorig seizoen vind ik overigens wel vrij logisch. Je hebt de vaste schare, de schare wanneer het goed gaat in de KKD en dan de schare die alleen op Eredivisieniveau komt kijken. Gemiddeld 7.5 in een slecht jaar, 9.5 in een goed jaar KKD en (ik schat) 14K in een Eredivisiejaar vind ik ook wel representatief voor onze club. Het negatieve segment is wel vrij kortzichtig: sportief was het een kut jaar, maar financieel gaat het ontzettend goed. Het slaat namelijk ook snel om. Als een Penders met 2 spelers dalijk wordt aangekondigd is iedereen er weer van overtuigd dat we gaan promoveren. Van de andere kant: we mogen als supporter ook makkelijk in ons sentiment swingen, daar zijn we supporter voor. Ik geloof niet dat mensen er echt klaar mee zijn in ieder geval. Die uitspraak hoor ik al 7 of 8 jaar op KKD-niveau en na 3 goede wedstrijden zijn ze weer allemaal terug.
07 mei 2025 om 17:47

Waarom gaat het financieel goed? Spelersbudget gaat ongeveer gelijk blijven, daar draait het toch om? Funders moeten nog steeds bijspekken. Ben benieuwd naar de komende jaarcijfers.
4 uur geleden - 07 mei 2025 om 18:07 # 375023
FCKip
Hutch schreef:

Precies! Het is iets wat in je DNA moet zitten…
4 uur geleden - 07 mei 2025 om 18:06 # 375022
Hutch
De mensen die niet verlengen maken het verschil met NAC en - nog indrukwekkender - Schalke 04.

Dat laatste keer dat ik keek bungelde die club net boven de degradatiestreep van Liga 2. En er zal in Gelsenkirchen ongetwijfeld dezelfde onvrede onder supporters zijn als hier, maar weglopen is geen optie.

De club draagt de grootste schuld, maar het zit ook wel in de mentaliteit van de mensen.

4 uur geleden - 07 mei 2025 om 18:03 # 375021
StefanRaets
LennardPelzer schreef:
StefanRaets In het stadion hoor je mensen onderling praten, daarbij ken je waarschijnlijk ook vrienden of kennissen die Roda-supporter zijn, maar niet hier op het prikbord schrijven. In mijn omgeving sluit dat beeld in ieder geval aan bij wat ik hier eerder al schreef: veel mensen zijn er klaar mee. Het negatieve sentiment overheerst, het positieve momentum is weg en veel gehoord: “eerst zien, dan geloven.” Er heerst frustratie, maar ook gelatenheid, met opmerkingen als “het wordt toch nooit wat.” Je kent het wel. Als je liever naar objectieve cijfers kijkt: volgens Transfermarkt ligt het gemiddelde toeschouwersaantal dit seizoen op 7.566. Vorig seizoen was dat nog 9.560. Bij de laatste wedstrijd tegen ADO zaten er volgens de cijfers 6.754 toeschouwers. Op basis van eigen waarneming vind ik dat trouwens nog aan de hoge kant ingeschat. Het verschil spreekt dus voor zich.
07 mei 2025 om 17:23

Die pot tegen ADO hecht ik niet veel waarde aan: op een doordeweekse dag, donderdag volgens mij, met een al uitgespeeld Roda.
Die 2K wat je minder trekt over de hele lijn dit seizoen t.o.v. vorig seizoen vind ik overigens wel vrij logisch.
Je hebt de vaste schare, de schare wanneer het goed gaat in de KKD en dan de schare die alleen op Eredivisieniveau komt kijken.
Gemiddeld 7.5 in een slecht jaar, 9.5 in een goed jaar KKD en (ik schat) 14K in een Eredivisiejaar vind ik ook wel representatief voor onze club.

Het negatieve segment is wel vrij kortzichtig: sportief was het een kut jaar, maar financieel gaat het ontzettend goed.
Het slaat namelijk ook snel om. Als een Penders met 2 spelers dalijk wordt aangekondigd is iedereen er weer van overtuigd dat we gaan promoveren.
Van de andere kant: we mogen als supporter ook makkelijk in ons sentiment swingen, daar zijn we supporter voor.

Ik geloof niet dat mensen er echt klaar mee zijn in ieder geval. Die uitspraak hoor ik al 7 of 8 jaar op KKD-niveau en na 3 goede wedstrijden zijn ze weer allemaal terug.
4 uur geleden - 07 mei 2025 om 17:47 # 375020
rodafanWeert
Kaalheide schreef:
Ik wil gerust nog eens de volgende discussie aanwakkeren: Hebben we liever een seizoenskaarthouder die als het niet naar behoren loopt de laatste 7 wedstrijden niet meer komt kijken of als het regent thuis blijft, of toch liever de supporter die 10 losse kaartjes per seizoen koopt omdat deze supporter vaak op vrijdag verhindert is. En als deze supporter dan een los kaartje koopt neemt hij zijn buurman en of collega mee die normaal niet komt kijken en samen nuttigen ze een aantal biertjes en een broodje frikandel. Ik vraag me dat echt af hier op dit prikbord. Ooit wel eens gelezen dat bezoekers zonder seizoenskaart geen supporters zijn, maar ik weet wel beter……
07 mei 2025 om 15:53

Iedereen die wel eens een wedstrijd bezoekt is supporter.
Personen die geen wedstrijd bezoeken en ook nog eens elke dag klagen op dit forum (hier zitten er enkele) zijn echt geen supporter.
Dat die in godsnaam wegblijven hier.

5 uur geleden - 07 mei 2025 om 17:38 # 375019
LennardPelzer
StefanRaets

In het stadion hoor je mensen onderling praten, daarbij ken je waarschijnlijk ook vrienden of kennissen die Roda-supporter zijn, maar niet hier op het prikbord schrijven. In mijn omgeving sluit dat beeld in ieder geval aan bij wat ik hier eerder al schreef: veel mensen zijn er klaar mee. Het negatieve sentiment overheerst, het positieve momentum is weg en veel gehoord: “eerst zien, dan geloven.” Er heerst frustratie, maar ook gelatenheid, met opmerkingen als “het wordt toch nooit wat.” Je kent het wel. Als je liever naar objectieve cijfers kijkt: volgens Transfermarkt ligt het gemiddelde toeschouwersaantal dit seizoen op 7.566. Vorig seizoen was dat nog 9.560. Bij de laatste wedstrijd tegen ADO zaten er volgens de cijfers 6.754 toeschouwers. Op basis van eigen waarneming vind ik dat trouwens nog aan de hoge kant ingeschat. Het verschil spreekt dus voor zich.
5 uur geleden - 07 mei 2025 om 17:23 # 375018
StefanRaets
LennardPelzer schreef:
Kaalheide Dat we het nu hebben over het feit dat zelfs jarenlange, trouwe/fanatieke supporters twijfelen over het verlengen van hun seizoenkaart zegt eigenlijk alles. Het is een duidelijk signaal dat de grens voor velen is bereikt en de huidige gang van zaken niet langer geaccepteerd wordt. De frustratie beperkt zich niet tot de teleurstellende sportieve prestaties. Wat ik ook teruglees in de prikkers, is het onbegrip over de gelaten houding van spelers plus clubleiding en het ontbreken van een duidelijk perspectief. Essentiële vragen blijven tot nu toe nog onbeantwoord: wat willen ze met deze club eigenlijk bereiken? Hoe gaan ze dat aanpakken? En wat doen ze om te voorkomen dat we opnieuw zo’n teleurstellend seizoen moeten meemaken? Het mag geen verrassing zijn dat mensen hun geduld verliezen. We staan op de drempel van het achtste (!) opeenvolgende seizoen in de KKD. De enige houvast voor aankomend seizoen lijkt “hoop” te zijn. Dat is een zorgwekkend perspectief. Zelf blijf ik verlengen: het geel-zwarte bloed kruipt waar het niet gaan kan en ik blijf toch maar weer hopen op betere tijden. Maar ik begrijp volkomen dat anderen genoeg hebben van de huidige koers.
07 mei 2025 om 16:06

Je kunt je afvragen of het WZR-prikbord representatief is voor het gelaat van de algemene Roda-supporter.
Wat hebben we hier, misschien 50 actieve prikkers?
Denk dat ik dan al aan de bovenkant zit.
De kans dat die groep representatief is voor wat er echt in het stadion leeft acht ik vrij klein.

Zou graag meer verschillende supporters hier zien (niet verschillende persoonlijkheden van dezelfde supporter), maar die hebben we als prikkers zelf de deur uitgejaagd.
5 uur geleden - 07 mei 2025 om 17:08 # 375017
Sjevemet
Roda7United schreef:
Ik vraag me af wat de niet-verlengers dan gaan doen op vrijdagavond. Netflixen op de bank? Koffie leuten bij de schoonmoeder? Jeu de boulen? Man, wat is er nou mooier dan de saamhorigheid in een voetbalstadion. Zij aan zij met mensen uit dezelfde regio, schreeuwen voor dezelfde kleuren. Biertje erbij. Ook al is het voetbal niet om aan te zien. Nee sorry ik zal het niet begrijpen.
07 mei 2025 om 16:50

Sorry hoor. Maar welke saamhorigheid is er op de tribunes? We zijn voor dezelfde club. Daar is alles mee gezegd. Op west is de sfeer bagger. Een kleine groep die het probeert en de rest zijn allemaal zeik beren. Ik wordt scheef aangekeken en krijg commentaar dat ik maar bij die "andere gekken" moet staan. En als je dan zegt als het je niet bevalt ga je maar op oost staan ben ik de respectloze?! Geloof me als de sfeer ook een stuk beter was boeide dat hele voetbal geen ene reet. Maar helaas er wordt alleen maar geklaagd. Ik ben ook kritisch maar eenmaal op mijn vaste plek zing ik constant mee. In de rust dan weer ff klagen dat het bagger is en dan nog een helft erachter staan.
5 uur geleden - 07 mei 2025 om 17:07 # 375016
Malki89
Roda7United schreef:
Ik vraag me af wat de niet-verlengers dan gaan doen op vrijdagavond. Netflixen op de bank? Koffie leuten bij de schoonmoeder? Jeu de boulen? Man, wat is er nou mooier dan de saamhorigheid in een voetbalstadion. Zij aan zij met mensen uit dezelfde regio, schreeuwen voor dezelfde kleuren. Biertje erbij. Ook al is het voetbal niet om aan te zien. Nee sorry ik zal het niet begrijpen.
07 mei 2025 om 16:50

Ik héb al verlengd, moet de deur uit van de vrouw🤣
5 uur geleden - 07 mei 2025 om 16:59 # 375015
Roda7United
Ik vraag me af wat de niet-verlengers dan gaan doen op vrijdagavond. Netflixen op de bank? Koffie leuten bij de schoonmoeder? Jeu de boulen?

Man, wat is er nou mooier dan de saamhorigheid in een voetbalstadion. Zij aan zij met mensen uit dezelfde regio, schreeuwen voor dezelfde kleuren. Biertje erbij. Ook al is het voetbal niet om aan te zien.

Nee sorry ik zal het niet begrijpen.
5 uur geleden - 07 mei 2025 om 16:50 # 375014
Malki89
Ik neem toch aan dat de club de tribunes ook liever vol ziet. En wanneer er minder seizoenkaarten verkocht worden dit toch een teken aan de heren is. Er wordt geen duidelijke doelstelling uitgesproken, de een heeft het over dit, de ander over dat ( spanningsveld?!!) lekker duidelijk allemaal. De weg naar de eredivisie wordt niet besproken ( opstaan en aanpakken?). Zolang er geen transparantie en duidelijkheid naar buiten komt en de prestaties niet gaan verbeteren gaan er sowieso minder mensen komen, geheel logisch ook. Vorig seizoen was goed ja, maar geen garantie dat we meer van die seizoenen gaan krijgen. Er zal water bij de wijn moeten, er moet duidelijkheid komen over de gang naar boven en promotie, wanneer er niet gepresteerd wordt hoef je ook geen grote getale supporters te verwachten, mensen hebben wel wat anders te doen dan naar een troosteloos potje voetbal te gaan kijken. En wijs maar naar NAC, bij de meeste clubs werkt dat dus niet zo.
5 uur geleden - 07 mei 2025 om 16:41 # 375013
Kaalheide
LennardPelzer schreef:
Kaalheide Dat we het nu hebben over het feit dat zelfs jarenlange, trouwe/fanatieke supporters twijfelen over het verlengen van hun seizoenkaart zegt eigenlijk alles. Het is een duidelijk signaal dat de grens voor velen is bereikt en de huidige gang van zaken niet langer geaccepteerd wordt. De frustratie beperkt zich niet tot de teleurstellende sportieve prestaties. Wat ik ook teruglees in de prikkers, is het onbegrip over de gelaten houding van spelers plus clubleiding en het ontbreken van een duidelijk perspectief. Essentiële vragen blijven tot nu toe nog onbeantwoord: wat willen ze met deze club eigenlijk bereiken? Hoe gaan ze dat aanpakken? En wat doen ze om te voorkomen dat we opnieuw zo’n teleurstellend seizoen moeten meemaken? Het mag geen verrassing zijn dat mensen hun geduld verliezen. We staan op de drempel van het achtste (!) opeenvolgende seizoen in de KKD. De enige houvast voor aankomend seizoen lijkt “hoop” te zijn. Dat is een zorgwekkend perspectief. Zelf blijf ik verlengen: het geel-zwarte bloed kruipt waar het niet gaan kan en ik blijf toch maar weer hopen op betere tijden. Maar ik begrijp volkomen dat anderen genoeg hebben van de huidige koers.
07 mei 2025 om 16:06

Zelf heb ik 35 jaar een seizoenskaart gehad. Van Noord of overdekt zitten op Kaalheide tot Zuid en op het laatst West in het PLS. Ik ben 6 jaar geleden afgehaakt omdat ik op vrijdagavond ook een andere hobby uitvoer. Een aantal keren per seizoen koop ik een los kaartje ongeacht de prijs daarvan, daar zullen je me nooit over horen kutten. Meestal neem ik dan ook vriend(en) mee. En juist deze doelgroep neemt de laatste jaren fors toe. Indien we weer op zaterdag/zondag gaan spelen neem ik weer twee seizoenskaarten. Maar er moet ook weer duidelijkheid zijn, dat ben ik volledig met je eens. En hoelang we nog in de KKD spelen hangt af van: GELUK. Op een normale manier(eindigen bij de eerste twee) gaat never nooit meer gebeuren.
6 uur geleden - 07 mei 2025 om 16:23 # 375012
Herman
Teammanager is toch Reuleaux?
6 uur geleden - 07 mei 2025 om 16:12 # 375011
Herman
Kaalheide
Zou jij die 10 losse kaartjes in de planning opnemen?
Die SK zijn wél in de planning
6 uur geleden - 07 mei 2025 om 16:11 # 375010
Johnnie
bob2000 wie is die teammanager die vertrekt?
6 uur geleden - 07 mei 2025 om 16:11 # 375009
LennardPelzer
Kaalheide

Dat we het nu hebben over het feit dat zelfs jarenlange, trouwe/fanatieke supporters twijfelen over het verlengen van hun seizoenkaart zegt eigenlijk alles. Het is een duidelijk signaal dat de grens voor velen is bereikt en de huidige gang van zaken niet langer geaccepteerd wordt.

De frustratie beperkt zich niet tot de teleurstellende sportieve prestaties. Wat ik ook teruglees in de prikkers, is het onbegrip over de gelaten houding van spelers plus clubleiding en het ontbreken van een duidelijk perspectief. Essentiële vragen blijven tot nu toe nog onbeantwoord: wat willen ze met deze club eigenlijk bereiken? Hoe gaan ze dat aanpakken? En wat doen ze om te voorkomen dat we opnieuw zo’n teleurstellend seizoen moeten meemaken?

Het mag geen verrassing zijn dat mensen hun geduld verliezen. We staan op de drempel van het achtste (!) opeenvolgende seizoen in de KKD. De enige houvast voor aankomend seizoen lijkt “hoop” te zijn. Dat is een zorgwekkend perspectief. Zelf blijf ik verlengen: het geel-zwarte bloed kruipt waar het niet gaan kan en ik blijf toch maar weer hopen op betere tijden. Maar ik begrijp volkomen dat anderen genoeg hebben van de huidige koers.
6 uur geleden - 07 mei 2025 om 16:06 # 375008
RodaWeert
Kaalheide schreef:
Ik wil gerust nog eens de volgende discussie aanwakkeren: Hebben we liever een seizoenskaarthouder die als het niet naar behoren loopt de laatste 7 wedstrijden niet meer komt kijken of als het regent thuis blijft, of toch liever de supporter die 10 losse kaartjes per seizoen koopt omdat deze supporter vaak op vrijdag verhindert is. En als deze supporter dan een los kaartje koopt neemt hij zijn buurman en of collega mee die normaal niet komt kijken en samen nuttigen ze een aantal biertjes en een broodje frikandel. Ik vraag me dat echt af hier op dit prikbord. Ooit wel eens gelezen dat bezoekers zonder seizoenskaart geen supporters zijn, maar ik weet wel beter……
07 mei 2025 om 15:53

Amen!
6 uur geleden - 07 mei 2025 om 16:01 # 375007
Bob2000
Lezen in ieder geval mee hierop wat betreft de onnodige grootte van de staf. Teammanager en keeperstrainer weg na dit seizoen.
6 uur geleden - 07 mei 2025 om 15:58 # 375006
Kaalheide
Ik wil gerust nog eens de volgende discussie aanwakkeren:
Hebben we liever een seizoenskaarthouder die als het niet naar behoren loopt de laatste 7 wedstrijden niet meer komt kijken of als het regent thuis blijft, of toch liever de supporter die 10 losse kaartjes per seizoen koopt omdat deze supporter vaak op vrijdag verhindert is. En als deze supporter dan een los kaartje koopt neemt hij zijn buurman en of collega mee die normaal niet komt kijken en samen nuttigen ze een aantal biertjes en een broodje frikandel.
Ik vraag me dat echt af hier op dit prikbord. Ooit wel eens gelezen dat bezoekers zonder seizoenskaart geen supporters zijn, maar ik weet wel beter……
6 uur geleden - 07 mei 2025 om 15:53 # 375005
DrHerjod
045 schreef:
Socio schreef:
Roda7United schreef:
[quote]374961[/quote] Er zal vast een betere spits op het veld staan volgend seizoen door jouw krachtige signaal.
07 mei 2025 om 09:38
Zoals gezegd verleng ik voor het eerst in decennia niet blindelings vooruit! Ik wacht nu eens af wat er gebeurt. Bevalt het me dan pak ik er weer 1. Bevalt het me niet dan geef ik de pijp eens aan Maarten! Dan boeit het me niet wie er in de spits staat! Zo ver is het nu bij mij gekomen! Een van de velen die-hard Roda supporters die er gewoon ff geen zin meer in heeft zoals het nu gaat op het veld! Ik ben gewoon te veel supporter dat ik dat geklooi niet meer kan aanschouwen. Het bederft mijn weekend gewoon en daar heb ik geen zin meer in. Soms is houden van ook loslaten!
07 mei 2025 om 11:16
Houd er wel rekening mee, als je na 9 mei een seizoenskaart aanschaft niet meer op de eerste rij zit en meer gaat betalen dan de 220 euro van dit seizoen. Vandaag met 3 maten van mij toch maar weer verlengd. Ik zie het als een gezellig uitje, en als we daar per toeval ook nog eens leuk voetbal zien ben ik spekkoper. Slechter als dit seizoen kan echt niet meer en zie het als Win/Win situatie.
07 mei 2025 om 12:31

Op de eerste rij zit je in de regen en die 10 euro meer... Poeh Poeh! Ze zetten ons echt tegen de muur met dat aanbod. 😆 Dat ze maar eens aantonen dat ze ons als supporters serieus nemen. Wij zitten daar 19 wedstrijden door weer en wind naar die zaad partijen te koekeloeren...
7 uur geleden - 07 mei 2025 om 15:16 # 375004
StefanRaets
EenRodaFan1 schreef:
StefanRaets schreef:
Miln schreef:
[quote]374998[/quote] Serieus? Dan is die man kennelijk beter dan gedacht. Leek mij een simpele KKD-verdediger te zijn in de categorie Röseler.
07 mei 2025 om 13:45
Ik dacht hetzelfde. Zal niet zeggen dat ik die knul veel heb zien voetballen, maar de sterkhouder halen van een defensie die nog wat lekker was dan de onze afgelopen seizoen leek me niet per se de aanwinst van de zomer.
07 mei 2025 om 14:04
Dat werd ook gezegd over Thomas Oude Kotte…
07 mei 2025 om 14:29

Ik ben dan ook geen voetbalscout. ;-)
Kom nog redelijk overweg met data analyses, maar laat me niet beoordelen of er lucht of zand in een bal zit.
7 uur geleden - 07 mei 2025 om 15:07 # 375003
EenRodaFan1
StefanRaets schreef:
Miln schreef:
Sjunsteopderwelt schreef:
Volendam heeft ook interesse in Rick Ketting. Zie hem niet zo snel naar Roda komen
07 mei 2025 om 12:53
Serieus? Dan is die man kennelijk beter dan gedacht. Leek mij een simpele KKD-verdediger te zijn in de categorie Röseler.
Ik dacht hetzelfde. Zal niet zeggen dat ik die knul veel heb zien voetballen, maar de sterkhouder halen van een defensie die nog wat lekker was dan de onze afgelopen seizoen leek me niet per se de aanwinst van de zomer.
07 mei 2025 om 14:04

Dat werd ook gezegd over Thomas Oude Kotte…
8 uur geleden - 07 mei 2025 om 14:29 # 375002
StefanRaets
Miln schreef:
Volendam heeft ook interesse in Rick Ketting. Zie hem niet zo snel naar Roda komen
Serieus? Dan is die man kennelijk beter dan gedacht. Leek mij een simpele KKD-verdediger te zijn in de categorie Röseler.

Ik dacht hetzelfde.
Zal niet zeggen dat ik die knul veel heb zien voetballen, maar de sterkhouder halen van een defensie die nog wat lekker was dan de onze afgelopen seizoen leek me niet per se de aanwinst van de zomer.
8 uur geleden - 07 mei 2025 om 14:04 # 375001
Miln

8 uur geleden - 07 mei 2025 om 13:45 # 375000
derjong1
Socio

Je staat als 12 man te boek, en komt hier vertellen dat je geen sc meer afneemt.
Is er niemand anders die naar je luistert?
Ieder heeft zo zijn eigen visie, over het verleden en toekomst van onze club.
En ja dit voetbal jaar valt tegen, met vergelijking vorig seizoen.
Dit met al zijn bekende gebeurtenissen.
Ikzelf heb reeds in de winterstop mijn twijfels gehad, over een goede afloop van dit seizoen.
Maar nooit en te nimmer zal ik onze club laten vallen.

In nomine patris.
9 uur geleden - 07 mei 2025 om 13:34 # 374999
Sjunsteopderwelt
9 uur geleden - 07 mei 2025 om 12:53 # 374998
FCKip
TheBaser87 schreef:
oost10 schreef:
https://www.ad.nl/wierden/keeperstrainer-dennis-telgenkamp-doet-open-sollicitatie-op-linkedin~acc913d3/ Mooi, die gaat ook weg.
07 mei 2025 om 09:05
ben nu toch benieuwd wat voor plannen hij heeft, hij wil zo veel mogelijk mensen in de voetballerij wakker schudden? Onze relatief nietszeggende keeperstrainer met een bierbuik heeft blijkbaar revolutionaire ideeën die de voetballerij op zijn grondvesten zal laten schudden:) Heeft iemand met een AD abonnement het hele artikel gelezen?
07 mei 2025 om 11:57

Wat ben jij een vervelend mannetje om iemand op uiterlijk te beoordelen. Zegt helemaal 0 over zijn kwaliteiten. Ancelotti heeft ook geen sixpack, zegt ook niks over zijn kwaliteiten.

Überhaupt dat negatieve altijd. De man spreekt alleen maar goed over Roda in het artikel. Iedereen die vertrekt moet hier het liefst door sommigen met pek en veren vertrekken. Nergens voor nodig.
9 uur geleden - 07 mei 2025 om 12:49 # 374997
045
Socio schreef:
Roda7United schreef:
Socio schreef:
Luister maar de stellingen podcast van onze TVOK van vandaag. Die vatten mijn gevoel mooi samen. Scheelt mij wat tijd om hier een heel pleidooi over te schrijven. Ik ga vrijdag iig NIET. Ik geef daar mijn signaal mee af
07 mei 2025 om 06:43
Er zal vast een betere spits op het veld staan volgend seizoen door jouw krachtige signaal.
Zoals gezegd verleng ik voor het eerst in decennia niet blindelings vooruit! Ik wacht nu eens af wat er gebeurt. Bevalt het me dan pak ik er weer 1. Bevalt het me niet dan geef ik de pijp eens aan Maarten! Dan boeit het me niet wie er in de spits staat! Zo ver is het nu bij mij gekomen! Een van de velen die-hard Roda supporters die er gewoon ff geen zin meer in heeft zoals het nu gaat op het veld! Ik ben gewoon te veel supporter dat ik dat geklooi niet meer kan aanschouwen. Het bederft mijn weekend gewoon en daar heb ik geen zin meer in. Soms is houden van ook loslaten!

Houd er wel rekening mee, als je na 9 mei een seizoenskaart aanschaft niet meer op de eerste rij zit en meer gaat betalen dan de 220 euro van dit seizoen.
Vandaag met 3 maten van mij toch maar weer verlengd. Ik zie het als een gezellig uitje, en als we daar per toeval ook nog eens leuk voetbal zien ben ik spekkoper.
Slechter als dit seizoen kan echt niet meer en zie het als Win/Win situatie.
10 uur geleden - 07 mei 2025 om 12:31 # 374996
Kevin87
Hey is komkomertijd bij het ad
Meneer doet niet meer dan een open solicitatie in de hoop dat een topclub die hem niet kent aanneemt.

Keeperstrainer Dennis Telgenkamp doet open sollicitatie op LinkedIn
Gezocht: club in het betaald voetbal. De binnenkort werkloze keeperstrainer Dennis Telgenkamp (37) uit Wierden doet een opmerkelijke oproep op LinkedIn. „Ik wil zoveel mogelijk mensen in voetbalwereld wakker schudden.”

Ralph Blijlevens 07-05-25, 09:00

Nog één wedstrijd en dan is het werk klaar van Dennis Telgenkamp bij Roda JC. Aan het eind van dit seizoen is de keeperstrainer uit Wierden werkloos, zijn contract bij de eerstedivisionist uit Kerkrade loopt af. En wat dan?

Telgenkamp, voormalig doelman van onder meer Heracles Almelo, SC Cambuur en FC Emmen, heeft nog geen nieuwe club voor volgend seizoen. Zijn zaakwaarnemer is al bezig, maar de 37-jarige Wierdenaar helpt hem een handje.

‘Mooie uitdaging’
Op het zakelijke socialemediaplatform LinkedIn heeft Telgenkamp een open sollicitatie geplaatst. ‘Op zoek naar een mooie uitdaging als keeperstrainer in het betaald voetbal’, staat erboven.

Létterlijk het beste cadeau
voor Moederdag
bgBestel nu
„Ik ben al wel links en rechts bezig, maar je wilt natuurlijk dat er nog meer reuring op de markt komt. Natuurlijk is het ons kent ons in de voetbalwereld en lopen er allerlei lijntjes, maar ik denk niet dat iedereen zal weten dat mijn contract bij Roda afloopt. Ik probeer dan ook de rest van die wereld wakker te schudden. Er hoeft er maar één bij te zitten waarvan je denkt: dat is wel interessant.”

Een wanhoopskreet is volgens Telgenkamp de oproep op LinkedIn zeker niet. „Nee, dat is veel te zwaar aangezet. Ik wil gewoon dat zoveel mogelijk mensen het weten dat ik beschikbaar ben voor keeperswerk
10 uur geleden - 07 mei 2025 om 12:00 # 374995
TheBaser87
oost10 schreef:
https://www.ad.nl/wierden/keeperstrainer-dennis-telgenkamp-doet-open-sollicitatie-op-linkedin~acc913d3/ Mooi, die gaat ook weg.
ben nu toch benieuwd wat voor plannen hij heeft, hij wil zo veel mogelijk mensen in de voetballerij wakker schudden? Onze relatief nietszeggende keeperstrainer met een bierbuik heeft blijkbaar revolutionaire ideeën die de voetballerij op zijn grondvesten zal laten schudden:)

Heeft iemand met een AD abonnement het hele artikel gelezen?
10 uur geleden - 07 mei 2025 om 11:57 # 374994
Miln
Socio schreef:
Roda7United schreef:
Socio schreef:
Luister maar de stellingen podcast van onze TVOK van vandaag. Die vatten mijn gevoel mooi samen. Scheelt mij wat tijd om hier een heel pleidooi over te schrijven. Ik ga vrijdag iig NIET. Ik geef daar mijn signaal mee af
Er zal vast een betere spits op het veld staan volgend seizoen door jouw krachtige signaal.

Heel begrijpelijk, vooral dat laatste deel. Denk dat de stille menigte daar ook zo tegenaan kijkt.
10 uur geleden - 07 mei 2025 om 11:51 # 374993
Maan
Ben dit seizoen selectief geweest met het bezoeken van wedstrijden omdat ik de bui al zag aankomen na de verlies partij tegen jong az ......daarom begrijp ik Socio heel goed
10 uur geleden - 07 mei 2025 om 11:47 # 374992
Socio
Roda7United schreef:
Socio schreef:

11 uur geleden - 07 mei 2025 om 11:16 # 374991
Lange
schrouffbelgie schreef:
Het antwoord van de academie heeft gisteren middag de ACFF gekregen... Roda jc laat weten dat volgend seizoen zal de wedstrijd plaats vinden..... Goed nieuws ...misschien lezen ze toch de forum....hihi
07 mei 2025 om 10:14
:-)

11 uur geleden - 07 mei 2025 om 10:55 # 374990
Johnnie
mijnstreek ik denk ook gewoon penders. Maar een afzegging van Meijer zegt me weinig. Als je geen club vindt, wordt de interesse van Meijer in Roda vanzelf weer vloeibaar eventueel.

Ramzi hoor je trouwens niet, meer, over. Is dat dan überhaupt geen kandidaat geweest? Of wordt dit het konijn uit de hoge hoed wellicht?
12 uur geleden - 07 mei 2025 om 10:32 # 374989
Alli
Socio schreef:

Heb nog niet geluisterd. Kun je een korte samenvatting geven wat daar besproken is?
12 uur geleden - 07 mei 2025 om 10:30 # 374988
oost10
Tuppetei2 schreef:
oost10 schreef:
Tuppetei2 schreef:
[quote]374969[/quote] op basis van wat is dit mooi? Doet volgens mij prima werk.
07 mei 2025 om 09:41
El Maach is mede op zijn advies gehaald. Die heeft toch verdomd weinig ballen tegen gehouden
07 mei 2025 om 09:46
Dat is wel heel makkelijk. Bovendien kan ik me van jou nog een oist herinneren na zijn eerste wedstrijd. Buiten dat is het makkelijk affakkelen als iemand anders een fout maakt.
07 mei 2025 om 10:03

Eerste wedstrijden was ie aardig idd.
Daarna heb ik me gruwelijk aan hem geërgerd.
12 uur geleden - 07 mei 2025 om 10:29 # 374987
Mijnstreek
Geloof niet dat het Meijer wordt. Heeft meerdere opties (ook in het buitenland). Volgens mij was er laatst toch ook al een nieuwsbericht dat hij Roda had afgezegd?
Ik hoop zelf ook op Penders en anders op Ramzi
12 uur geleden - 07 mei 2025 om 10:28 # 374986
PLS2000
Johnnie schreef:
Pec kiest niet voor Meijer 😉 Emmen lijkt voor van Dinteren te gaan RKC heeft Duits Penders Meijer Er zal toch zeker een van naar ons komen. Anders zitten ze zonder club(waar ze hoofdtrainer kunnen zijn)
07 mei 2025 om 10:21
Ik hoop op Penders.

12 uur geleden - 07 mei 2025 om 10:25 # 374985
045J
Roda7United schreef:
045J schreef:
Roda7United schreef:
[quote]374973[/quote] El Maach stond er bij Twente heel goed op. Zagen in hem een toekomstige eerste keeper. Maar hij had nog bijna geen wedstrijden in het betaald voetbal gespeeld dus dan is het lastig in te schatten hoe iemand het er vanaf brengt wanneer er echt druk op staat. Dat hij een flinke bierbuik heeft en flink overgewicht vind ik stuitender. Dat past niet bij de topsport cultuur die Sibum nastreeft. Eigenlijk ironisch dat hij zo veeleisend zou zijn en dat Telgenkamp en Veendorp uitgerekend via hem zijn gekomen.
07 mei 2025 om 10:05
Ook weer zo’n prikker wat werkelijk nergens op slaat. El Maach heeft echt geen overgewicht of een bierbuik. Maar ik snap voor mensen die nog nooit een sportschool van binnen gezien hebben dat dat moeilijk te onderscheiden is van elkaar.
07 mei 2025 om 10:12
Dat ging over Telgenkamp.
07 mei 2025 om 10:20

Dan ben ik het met je eens
12 uur geleden - 07 mei 2025 om 10:22 # 374984
Johnnie
Pec kiest niet voor Meijer 😉
Emmen lijkt voor van Dinteren te gaan
RKC heeft Duits

Penders
Meijer

Er zal toch zeker een van naar ons komen. Anders zitten ze zonder club(waar ze hoofdtrainer kunnen zijn)
12 uur geleden - 07 mei 2025 om 10:21 # 374983
Roda7United
045J schreef:
Roda7United schreef:
oost10 schreef:
[quote]374972[/quote] El Maach is mede op zijn advies gehaald. Die heeft toch verdomd weinig ballen tegen gehouden
El Maach stond er bij Twente heel goed op. Zagen in hem een toekomstige eerste keeper. Maar hij had nog bijna geen wedstrijden in het betaald voetbal gespeeld dus dan is het lastig in te schatten hoe iemand het er vanaf brengt wanneer er echt druk op staat. Dat hij een flinke bierbuik heeft en flink overgewicht vind ik stuitender. Dat past niet bij de topsport cultuur die Sibum nastreeft. Eigenlijk ironisch dat hij zo veeleisend zou zijn en dat Telgenkamp en Veendorp uitgerekend via hem zijn gekomen.
Ook weer zo’n prikker wat werkelijk nergens op slaat. El Maach heeft echt geen overgewicht of een bierbuik. Maar ik snap voor mensen die nog nooit een sportschool van binnen gezien hebben dat dat moeilijk te onderscheiden is van elkaar.
07 mei 2025 om 10:12

Dat ging over Telgenkamp.
12 uur geleden - 07 mei 2025 om 10:20 # 374982
Johnnie
Malki89 hij was er toch niet vanaf dag 1?
12 uur geleden - 07 mei 2025 om 10:19 # 374981
schrouffbelgie
Het antwoord van de academie heeft gisteren middag de ACFF gekregen...
Roda jc laat weten dat volgend seizoen zal de wedstrijd plaats vinden.....
Goed nieuws ...misschien lezen ze toch de forum....hihi

12 uur geleden - 07 mei 2025 om 10:14 # 374980
045J
Roda7United schreef:
oost10 schreef:
Tuppetei2 schreef:
[quote]374969[/quote] op basis van wat is dit mooi? Doet volgens mij prima werk.
El Maach is mede op zijn advies gehaald. Die heeft toch verdomd weinig ballen tegen gehouden
El Maach stond er bij Twente heel goed op. Zagen in hem een toekomstige eerste keeper. Maar hij had nog bijna geen wedstrijden in het betaald voetbal gespeeld dus dan is het lastig in te schatten hoe iemand het er vanaf brengt wanneer er echt druk op staat. Dat hij een flinke bierbuik heeft en flink overgewicht vind ik stuitender. Dat past niet bij de topsport cultuur die Sibum nastreeft. Eigenlijk ironisch dat hij zo veeleisend zou zijn en dat Telgenkamp en Veendorp uitgerekend via hem zijn gekomen.

12 uur geleden - 07 mei 2025 om 10:12 # 374979
Roda7United
oost10 schreef:
Tuppetei2 schreef:
oost10 schreef:
op basis van wat is dit mooi? Doet volgens mij prima werk.

El Maach stond er bij Twente heel goed op. Zagen in hem een toekomstige eerste keeper. Maar hij had nog bijna geen wedstrijden in het betaald voetbal gespeeld dus dan is het lastig in te schatten hoe iemand het er vanaf brengt wanneer er echt druk op staat.

Dat hij een flinke bierbuik heeft en flink overgewicht vind ik stuitender. Dat past niet bij de topsport cultuur die Sibum nastreeft. Eigenlijk ironisch dat hij zo veeleisend zou zijn en dat Telgenkamp en Veendorp uitgerekend via hem zijn gekomen.
12 uur geleden - 07 mei 2025 om 10:05 # 374978
045J
oost10 schreef:
Tuppetei2 schreef:
oost10 schreef:

Kom op. Bijna iedereen hier vond El Maach een goede keuze. Dat het minder uitpakt kan niemand wat aan doen behalve El Maach zelf.
12 uur geleden - 07 mei 2025 om 10:05 # 374977
Malki89
Tuppetei2 schreef:
oost10 schreef:

Verkoos Bucker boven Treichel….
12 uur geleden - 07 mei 2025 om 10:05 # 374976
Tuppetei2
oost10 schreef:
Tuppetei2 schreef:
oost10 schreef:

Dat is wel heel makkelijk. Bovendien kan ik me van jou nog een oist herinneren na zijn eerste wedstrijd.

Buiten dat is het makkelijk affakkelen als iemand anders een fout maakt.
12 uur geleden - 07 mei 2025 om 10:03 # 374975
Johnnie
oost10 oh ja? Haalde telgenkamp el maach?
12 uur geleden - 07 mei 2025 om 10:02 # 374974
oost10
Tuppetei2 schreef:
oost10 schreef:

El Maach is mede op zijn advies gehaald.
Die heeft toch verdomd weinig ballen tegen gehouden
12 uur geleden - 07 mei 2025 om 09:46 # 374973
Tuppetei2
oost10 schreef:

12 uur geleden - 07 mei 2025 om 09:41 # 374972
Roda7United
Socio schreef:

13 uur geleden - 07 mei 2025 om 09:38 # 374971
045J
oost10 schreef:

Eigenlijk als je ziet hoeveel spelers en staf vertrekt dan is het bijna logisch dat niemand meer 100 % geeft. Seizoen is voorbij en veel zitten met hun hoofd al bij een nieuwe uitdaging. Tijd voor een frisse wind komend seizoen en met mensen die er echt voor willen gaan .
13 uur geleden - 07 mei 2025 om 09:18 # 374970
Klopp
Boh ben blij dat het er vrijdag op zit. Sibum scheidt er ook op het goede moment mee uit. Op een gegeven moment kun je het gewoon van iemand niet meer hebben.
Heerlijk een paar maanden geen Roda, afwachten welke weg ze kiezen voor volgend jaar. Met een 10e begroting gokken op plaats 8 of misschien toch...
13 uur geleden - 07 mei 2025 om 08:43 # 374968
Kueb
Socio schreef:

Dan mis je wel de pitch invasion!

Wim Frijns gaat omroepen dat we gewoon wèl gepromoveerd zijn!
13 uur geleden - 07 mei 2025 om 08:42 # 374967
NLV043
Tja, je kunt vrijdag wel of niet gaan...Geef je er een signaal mee af om niet te gaan aan Roda? Denk niet dat Servais/Jordens naar het toeschouwersaantallen gaat kijken komende vrijdag, dus denk dat je er niet veel mee bereikt. Zeker als er weer acties zijn en kaarten worden gesponsord.

Ik ga in ieder geval wel, het is toch je clubje, ondanks het vrij matige seizoen...

Iemand enig idee wat de wedstrijdpremie voor de spelers is tegenwoordig? Klnkt stom, maar als je door te verliezen, zeg eens 20K (in totaal voor de selectie) niet hoeft te betalen, kun je dat weer investeren in komend seizoen. Ik weet, het is een rare redenering, wellicht moet ik deze hier ook niet posten, maar als deze wedstrijd toch geen ene moer uitmaakt, verlies hem dan in de laatste minuut met 0-1, en je hebt 20K extra salarisruimte voor volgend jaar, waardoor die ene goede speler toch voor Roda kiest voor die 20K extra..
14 uur geleden - 07 mei 2025 om 08:36 # 374966
Malki89
Hutch schreef:
Socio schreef:
Wat voor signaal? Als ze nou zelf vonden dat er een lekker seizoen was gedraaid kon ik me er iets bij voorstellen, maar ook binnen de club is iedereen zich bewust dat er hard is gefaald. En ik geloof ook niet dat wegblijven de funders ertoe zal aanzetten hun bijdrage te verhogen. Als er al een signaal van uitgaat is het dat de stop er misschien wel uitkan. En daar zit niemand op te wachten.
07 mei 2025 om 07:03

Wat zal de club daar aan gaan doen? Sportieve ambities zijn er op dit moment erg weinig. Welk ander signaal kunnen wij als supporters geven?
Ik heb het idee dat Peters en Servais wel degelijk meer willen, maar dit kan op deze manier gewoon niet. Als de transferinkomsten al naar de gaten in de begroting gaan en niet naar het spelersbudget dan is het einde wel zoek. Zo kan je nooit stappen omhoog gaan maken.

14 uur geleden - 07 mei 2025 om 08:25 # 374965

Voorspel de wedstrijd
Niet ingelogd
Log in of word lid om een voorspelling te kunnen plaatsen
vrijdag 09 mei 2025 om 20:00
Parkstad Limburg Stadion

Roda JC Kerkrade

FC Eindhoven

Ik geef wijzijnrodajc.nl toestemming mijn emailadres te delen met Roda J.C. B.V. zodat Roda J.C. B.V. mij kan benaderen inzake de seizoenkaart campagne 2024/2025.

Ik wil een reminder ontvangen voorafgaan aan de wedstrijddag indien ik mijn voorspelling nog niet heb doorgegeven.

WZRJC Poule klassement