×Niet ingelogd
Log je in of Maak een account aan om berichten te kunnen plaatsen op ons forum!
Promotie2223
Iemand enig idee of je via ESPN de wedstrijd kan opnemen of op een andere manier ergens volledige wedstrijd kan terugkijken komende vrijdag?
9 min geleden - 26 augustus 2025 om 16:33 # 389733
RJCinBeeld
Weet iemand of het mogelijk is om bij thuiswedstrijden de kaarten van een seizoenskaarthouder niet niet wil/kan gaan over te nemen voor een leuke prijs? Lijkt mij een win win situatie??
12 min geleden - 26 augustus 2025 om 16:30 # 389732
RJC1978
Als je de beelden van VVV nog eens rustig terugkijkt zie je dat Müller bij alle 3 de tegengoals niet vrijuit gaat.

1e: geen pressing op Saddiki
2e: geen mandekking of pressing op Zandbergen
3e: geen mandekking of pressing op Van Zijl

Conclusie: snel terug naar de linksback positie.

Wat je trouwens ook ziet is dat Seedorf een keer of 5 rechtop staat te dromen.
21 min geleden - 26 augustus 2025 om 16:21 # 389731
Alli
Roda7United

Niet helemaal fair. In de voorbereiding speelde Paulissen als CVM en maakte hier geen sterke indruk.
Nu staat hij op 10 en bloeit hij helemaal op. De kracht van Paulissen is zijn aanvallend spel en inzicht.

Weet zeker dat Paulissen op rechtsbuiten ook totaal niet tot zijn recht komt. Dat Breij nu op rechts speelt, is pure armoede omdat Grifits niet voldoet voor de basis, en Lajud pas net 1,5 week het Roda shirt mag dragen.

Alhoewel Grifits kwalitatief tekort komt voor de basis, zou ik toch hem graag op rechts zien indien Lajud niet kan spelen. Is wel een pure buitenspeler en kan met zijn snelheid nog voor gevaar zorgen. Heeft in de voorbereiding en tegen Helmond laten zien van waarde te kunnen zijn.

Maar met Schwirten op 10 en Breij op rechtsbuiten heb je 2 spelers die niet datgene brengen waar je als team beter van wordt. Laten we dan in ieder geval de nr 10 invullen door Breij, die meer kwaliteiten bezit dan Schwirten om de voorhoede spelers te bedienen of zelf eens op die kist te vuren.

Mocht Grifits niet kunnen overtuigen, kun je nog altijd Seedorf op rechts zetten en Maiorano op links. Denk zelf dat VDH dan ook beter in zijn spel komt omdat VDH het juist moet hebben van ballen in de 16. Daar ligt zijn kracht namelijk, en dat zag je duidelijk tegen VVV. Zodra VDH in de 16 aangespeeld wordt, kun je er donder op zeggen dat er iets gaat gebeuren.
34 min geleden - 26 augustus 2025 om 16:08 # 389730
RZP
Eerlijk is eerlijk. Mijn mening over hoe de basiself eruit komt te zien:
4-3-3 (punt naar voren)
Treichel - köther - Van den Buijs - Tol - Kruiver - Nisbet - Muller - Paulissen - Seedorf - Van den Hurk - Lajud.

Waar versterking mag komen is op het middenveld in de zin van kracht en rechtsachter ben ik benieuwd naar concurrentie voor kruiver, maar ik denk wel dat hij in het seizoen sterker wordt.

Positieve: Roda speelt weer superleuk en het is geweldig om het te zien t.o.v. vorig jaar

Negatieve: Goals moeten toch makkelijker vallen vooral met zo'n aanval.
35 min geleden - 26 augustus 2025 om 16:07 # 389729
Roda7United
Ik heb Breij dit seizoen nog helemaal niets zien doen waarvan ik dacht ‘dat ziet er goed uit’. Echt helemaal niks. Paulissen daarentegen wel, in veel minder minuten. Die heeft iets wat niemand anders in deze selectie heeft. Een mix van ervaring, techniek, rust aan de bal en voetbalintelligentie/-gogme. Hij is gewoon fit, dat heeft Van Dessel al aangegeven voor/na de wedstrijd tegen Helmond. En inmiddels zijn we een paar weken verder.

Als Van Dessel weer Breij rechtsvoor zet en niet Lajud dan moet hij niet achteraf verdrietig zijn als het weer een teleurstellende uitkomst wordt. Veel te statisch. Ik hoop er juist op dat deze trainer wat minder hardleers is dan vorige trainers als Streppel en Sibum. Maar daar gaan we snel achter komen.

Ik zou graag Pauli op 10 en Lajud op rechtsvoor zien vrijdag.
58 min geleden - 26 augustus 2025 om 15:44 # 389728
Alli
Roda7United schreef:
Dat er nu echt al meerdere lui zijn die, zelfs na de afgelopen wedstrijden, liever Breij op 10 zien dan Paulissen. Dat vind ik echt ongelofelijk. Ik zal wel scheel zijn.
26 augustus 2025 om 15:28

Voor mij persoonlijk heeft de keuze voor Breij op 10 alles te maken met de fitheid van Paulissen.

Vond Paulissen bij zijn invalbeurten tegen De Graafschap en VVV echt sterk invallen. Maar na 20 minuten lijkt hij de pijp leeg te hebben.

Dan kies ik liever voor Breij op 10 vanaf de start. Is nou ook weer niet zo dat Breij heel veel minder is dan Paulissen. Vlak voor de wedstrijd tegen Helmond gaf KVD aan dat met Paulissen meermaals is gesproken en dat er een plan is opgesteld om hem weer op en top fit te krijgen. Geef die jongen dan ook die tijd en ga niets overhaasten. Die jongen komt er wel, denk dat we dat wel hebben mogen zien tijdens zijn invalbeurten.
1 uur geleden - 26 augustus 2025 om 15:36 # 389727
045J
Roda7United schreef:
Dat er nu echt al meerdere lui zijn die, zelfs na de afgelopen wedstrijden, liever Breij op 10 zien dan Paulissen. Dat vind ik echt ongelofelijk. Ik zal wel scheel zijn.
26 augustus 2025 om 15:28

Eens. Liefste zou ik Lajud willen zien ipv Breij maar dat is tegen beter weten in. Van Dessel gaat Breij nog wel even laten staan ondanks zijn vorm.
1 uur geleden - 26 augustus 2025 om 15:33 # 389726
Alli
NoahP

Lekker laten gaan. Duidelijk verschil van inzicht tussen het gros van dit PB tov Hutch als het op Seedorf aan komt. Een kopie van hetgeen zich vorig seizoen afspeelde, waar Cukur zijn paradepaardje was.

Dat er een verschil van inzicht is, maakt natuurlijk helemaal niks uit. Maakt het juist leuk om discussies te voeren. Maar de toon van zijn prikkers voor zijn nieuwe paradepaardje Seedorf l, zegt voldoende. Geen discussie mogelijk. Lekker laten voor wat het is en vrijdag samen een biertje drinken in ons mooie PLS! 😉
1 uur geleden - 26 augustus 2025 om 15:30 # 389725
Hutch
NoahP schreef:
Hutch schreef:
Vrijdagavond schreef:
[quote]389705[/quote] Je hebt gewoon helemaal gelijk, kerel. Ik hoop dat van Dessel hem snel laat voelen dat hij wel concurrentie heeft in dit elftal. Als hij dat niet gaat voelen kan het zomaar eens dezelfde kant opgaan als bij Limbombe destijds. Die kon doen en laten wat hij wou, er was geen twijfel dat streppel hem ooit zou wisselen. Dit soort spelers moet je scherp houden.
26 augustus 2025 om 13:30
Ik zou Seedorf ook duidelijk maken hoe de verhoudingen liggen. Want de vedetteneigingen die hij niet heeft pikken we in Kerkrade niet! Dan is het RAUSSS! Daarop alvast anticiperend: Heeft Tim Kother niet een tweelingbroer die daar fijn kan hollen?
26 augustus 2025 om 14:53
Poeh, de minste vorm van kritiek tegen een speler die jij ziet zitten en het is gelijk feest. Niemand zegt dat hij weg moet, sterker nog, we geven beide aan dat hij vrijdag gewoon in de basis moet. Om op eenzelfde overdreven manier de prikker van jou te overdrijven zoals jij bij anderen doet. Ik zou Seedorf een standbeeld geven, de Theo Pickée tribune hernoemen naar de Heilige Seedorf tribune, en misschien zelfs de naam veranderen naar Roda CS om zijn initialen te eren. Kother mag je natuurlijk zonder argumenten continu naar beneden praten ook al gaat het niet over hem. Ook mag je Seedorf niet beoordelen op succesvolle dribbels of gecreëerde kansen, maar een verdediger wel op zijn Creativiteit (wat jij overigens bepaald voor iedereen wat dat is). Maakt het echt leuk om met jou over roda te praten, echt interessante discussies.
26 augustus 2025 om 15:14

Ik vraag je gisteren uit te leggen hoe jouw cijfertjes de enorme terugval van Pena-Zauner vorig seizoen verklaren - maar daar verkies je niet op terug te komen.

Snap ik wel, die verklaring is er namelijk niet. De percentages over succesvolle dribbels e.d. zijn precies dat: een kijkje in hoe vaak het goed gaat en hoe vaak niet. Maar ze zeggen niks over de omstandigheden waarin een speler in balbezit komt, de kwaliteit, de snelheid van de inspeelpass en of daar een succesvolle individuele actie van de gever van die pass aan vooraf ging of juist niet. En dat zijn wel belangrijke details in het voetbal want daarmee ontstaat RUIMTE.

Ik staak deze discussie verder. Blijf jij lekker bij je cijfers, we gaan het niet eens worden. En ik vind dat verder ook helemaal prima - even goede vrienden hoor.

Gegroet!
1 uur geleden - 26 augustus 2025 om 15:29 # 389724
Roda7United
Dat er nu echt al meerdere lui zijn die, zelfs na de afgelopen wedstrijden, liever Breij op 10 zien dan Paulissen. Dat vind ik echt ongelofelijk.

Ik zal wel scheel zijn.
1 uur geleden - 26 augustus 2025 om 15:28 # 389723
Alli
Is hier iemand die toevallig gisteren of vandaag de training bezocht heeft? Zo ja; was Lajud aanwezig?

Had toch behoorlijk veel last van die kanonskogel tegen zijn hoofd. Siert die jongen dat hij door wilde spelen, maar duidelijk zichtbaar aangeslagen. Geen enkel risico mee nemen.

Mocht het allemaal meevallen en hij kan vrijdag spelen, zou ik voorin als volgt spelen;

Seedorf----VDH-----Lajud

----------Breij---------

Mocht hij niet fit genoeg blijken;

Seedorf----VDH------Grifits

----------Breij------------

Een speler als Breij als buitenspeler is kapitaalvernietiging. Die moet met zijn kwaliteiten de voorhoede spelers laten excelleren. Had vorig seizoen aardige statistieken als CAM (als we het dan toch over statistieken hebben).

Mag Grifits zich ook gelijk revancheren voor zijn dramatische invalbeurt in Venlo 😉
1 uur geleden - 26 augustus 2025 om 15:20 # 389722
NoahP
Hutch schreef:
Vrijdagavond schreef:
NoahP schreef:
[quote]389700[/quote] Jij begint over paasnauwkeurigheid, ik niet? Ik heb het over succesvolle dribbels, schoten, voorzetten, kansen gecreëerd, etc. Prima als je doelpunten en assists erbij wil pakken, was ook allebei 0 tegen vvv. Ik geef zelfs nog aan dat hij natuurlijk nog in de basis moet staan, maar je wel kritiek moet kunnen hebben als hij een slechte wedstrijd speelt. Daarbij nog geen argument gehoord waarom hij dit seizoen je meest CREATIEVE speler is. Productief zeker, en dat vind ik het belangrijkste en op basis daarvan verdient hij nu nog een basisplaats, maar jij hebt het altijd over creativiteit. Nou zijn cijfers dit seizoen tot nu toe: Productiviteit: 1 goal, 2 assists. Super, hele belangrijke speler. Creativiteit: 2 kansen gecreëerd, evenveel als assists en 0,7 per wedstrijd Succesvolle dribbels 15%, gemiddeld 0,7 per wedstrijd. (2 vd 13 pogingen geslaagd) 13 keer balverlies per wedstrijd. (jij vind het niet belangrijk, ik wel als je minder dan 1 geslaagde dribbel hebt per wedstrijd maar er wel 5 probeert) Dit zijn toch écht niet de cijfers van een in-vorm Seedorf. Maar goed, met je laatste alinea laat je je enorme bekrompenheid zien. Dus zelfs als hij straks dramatisch zou spelen, moet hij blijven staan.
26 augustus 2025 om 09:45
Je hebt gewoon helemaal gelijk, kerel. Ik hoop dat van Dessel hem snel laat voelen dat hij wel concurrentie heeft in dit elftal. Als hij dat niet gaat voelen kan het zomaar eens dezelfde kant opgaan als bij Limbombe destijds. Die kon doen en laten wat hij wou, er was geen twijfel dat streppel hem ooit zou wisselen. Dit soort spelers moet je scherp houden.
Ik zou Seedorf ook duidelijk maken hoe de verhoudingen liggen. Want de vedetteneigingen die hij niet heeft pikken we in Kerkrade niet! Dan is het RAUSSS! Daarop alvast anticiperend: Heeft Tim Kother niet een tweelingbroer die daar fijn kan hollen?
26 augustus 2025 om 14:53

Poeh, de minste vorm van kritiek tegen een speler die jij ziet zitten en het is gelijk feest. Niemand zegt dat hij weg moet, sterker nog, we geven beide aan dat hij vrijdag gewoon in de basis moet. Om op eenzelfde overdreven manier de prikker van jou te overdrijven zoals jij bij anderen doet. Ik zou Seedorf een standbeeld geven, de Theo Pickée tribune hernoemen naar de Heilige Seedorf tribune, en misschien zelfs de naam veranderen naar Roda CS om zijn initialen te eren.
Kother mag je natuurlijk zonder argumenten continu naar beneden praten ook al gaat het niet over hem. Ook mag je Seedorf niet beoordelen op succesvolle dribbels of gecreëerde kansen, maar een verdediger wel op zijn Creativiteit (wat jij overigens bepaald voor iedereen wat dat is). Maakt het echt leuk om met jou over roda te praten, echt interessante discussies.
1 uur geleden - 26 augustus 2025 om 15:14 # 389721
Hutch
Vrijdagavond schreef:
NoahP schreef:
Hutch schreef:
[quote]389698[/quote] Tja man, indrukwekkend maar ik vind dit soort cijfers niet interessant. Als Kother's balletjes op Treichel allemaal aankomen heeft ie een passnauwkeurigheid van 100% en toch NUL aandeel in de totstandkoming van een fatsoenlijke aanval. En nu noem ik zijn naam, maar er zijn er wel meer die op basis van dit soort nietzeggende statistiekjes hogere scores kunnen overleggen dan hun aandeel in een wedstrijd rechtvaardigt. Een aanvaller gaat meer ballen verspelen omdat hij meer risico moet nemen. Dat is van alle tijden en inherent aan de rol die hij heeft te vervullen. Seedorf is tot dusver bij 3 van de 5 doelpunten die we hebben gemaakt betrokken geweest. Maar bij de twee waarin hij geen rol had stond hij niet meer in het veld en KON hij dus geen aandeel hebben... Anders gezegd, bij alle goals die werden gemaakt met hem binnen de lijnen was Seedorf betrokken. En had hij de bal zondag twintig centimeter meer naar rechts gemikt had hij die score nog meer luister bijgezet. Ik weet werkelijk niet wat je als aanvaller nog meer moet doen om je totale onmisbaarheid voor een elftal te onderstrepen. Een fitte Seedorf speelt altijd en gaat er wat mij betreft zonder blessure of oververmoeidheid ook nooit vanaf. Niet in dit elftal. Ze verzinnen maar wat anders...
26 augustus 2025 om 09:07
Jij begint over paasnauwkeurigheid, ik niet? Ik heb het over succesvolle dribbels, schoten, voorzetten, kansen gecreëerd, etc. Prima als je doelpunten en assists erbij wil pakken, was ook allebei 0 tegen vvv. Ik geef zelfs nog aan dat hij natuurlijk nog in de basis moet staan, maar je wel kritiek moet kunnen hebben als hij een slechte wedstrijd speelt. Daarbij nog geen argument gehoord waarom hij dit seizoen je meest CREATIEVE speler is. Productief zeker, en dat vind ik het belangrijkste en op basis daarvan verdient hij nu nog een basisplaats, maar jij hebt het altijd over creativiteit. Nou zijn cijfers dit seizoen tot nu toe: Productiviteit: 1 goal, 2 assists. Super, hele belangrijke speler. Creativiteit: 2 kansen gecreëerd, evenveel als assists en 0,7 per wedstrijd Succesvolle dribbels 15%, gemiddeld 0,7 per wedstrijd. (2 vd 13 pogingen geslaagd) 13 keer balverlies per wedstrijd. (jij vind het niet belangrijk, ik wel als je minder dan 1 geslaagde dribbel hebt per wedstrijd maar er wel 5 probeert) Dit zijn toch écht niet de cijfers van een in-vorm Seedorf. Maar goed, met je laatste alinea laat je je enorme bekrompenheid zien. Dus zelfs als hij straks dramatisch zou spelen, moet hij blijven staan.
Je hebt gewoon helemaal gelijk, kerel. Ik hoop dat van Dessel hem snel laat voelen dat hij wel concurrentie heeft in dit elftal. Als hij dat niet gaat voelen kan het zomaar eens dezelfde kant opgaan als bij Limbombe destijds. Die kon doen en laten wat hij wou, er was geen twijfel dat streppel hem ooit zou wisselen. Dit soort spelers moet je scherp houden.

Ik zou Seedorf ook duidelijk maken hoe de verhoudingen liggen. Want de vedetteneigingen die hij niet heeft pikken we in Kerkrade niet! Dan is het RAUSSS!

Daarop alvast anticiperend: Heeft Tim Kother niet een tweelingbroer die daar fijn kan hollen?

1 uur geleden - 26 augustus 2025 om 14:53 # 389720
DurumKneus
kirchroa schreef:
Lajud en Seedorf op de vleugels. Brey-Pauli-Beerten op het middenveld. Müller linksback.
26 augustus 2025 om 08:24

Köther heeft een slechte wedstrijd afgeleverd en mag alweer terug op de bank. Bedenk iets anders voor de RB positie. Dat is degene die werkelijk iedere wedstrijd de kantjes er vanaf loopt. Wilde hem eigenlijk vergelijken met Absalem, maar die bracht aanvallend tenminste nog iets.
1 uur geleden - 26 augustus 2025 om 14:48 # 389719
Hendrik
Die creativiteit is hier wel een dingetje. Maar wat is dat eigenlijk? Een speler die goed kan dribbelen? Iemand die een goal maakt?
Voor mij is dat een Reijnders ( De Bruyne) die met een splijtende pass de verdediging openrijt en Haaland met een loopactie voor de keeper zet. Het moderne voetbal zeg maar.

De oudere generatie zal heimwee hebben naar de dribbelaars zoals Maradona Cruijf…
Niks mis mee. Iedereen zijn mening. Ik zag ze ook graag spelen.

Seedorf is ook voor mij een belangrijke speler en ééntje met een actie, creatief vind ik hem allerminst omdat hij heel vaak hetzelfde doet. Naar binnenkomen en schieten, maar dat doet hij geweldig goed. Een heel leuke om in je team te hebben maar Paulissen gaat voor de creativiteit moeten zorgen. Die ziet het allemaal wat sneller en beter als de rest. Daar zit je creativiteit.

Ik zou Seedorf trouwens ook nooit op de bank de zetten tenzij er geen inzet is. Daar ligt voor mij de grens. Iedereen kan een slechte wedstrijd spelen maar inzet is voor mij het absolute minimum.
En als die er niet is, mag wat mij betreft om het even wie eens gaan banken, tenzij je Messi bent.
2 uur geleden - 26 augustus 2025 om 14:32 # 389718
Tomrjc
Wie weet kan Iggy Houben wel een soort zelfde traject afleggen als Ruben Van Bommel😉

Hopen mag altijd
2 uur geleden - 26 augustus 2025 om 14:29 # 389717
SchaesbergKoempel
yellowblack schreef:
Nu al naar de stand kijken 😅
26 augustus 2025 om 13:59

Totaal zinloos inderdaad, de huidige top 3 eindigt waarschijnlijk niet eens in het linkerrijtje.
2 uur geleden - 26 augustus 2025 om 14:18 # 389716
yellowblack
Laat er de komende 15 wedstrijden maar een team ontstaan. Geen onnodige punten laten liggen maar vanaf dan moet je een stabiele winnaar zijn wil je promoveren.
2 uur geleden - 26 augustus 2025 om 14:00 # 389715
yellowblack
Nu al naar de stand kijken 😅
2 uur geleden - 26 augustus 2025 om 13:59 # 389714
matrix
Plek 4 in de stand maar het hoeft maar iets tegen te zitten of je staat alweer zevende.
3 uur geleden - 26 augustus 2025 om 13:42 # 389713
Vrijdagavond
NoahP schreef:
Hutch schreef:
NoahP schreef:
Hutch je mag toch best kritisch zijn op Seedorf na een slechte wedstrijd? Ja het is je meest bepalende speler, maar deze wedstrijd speelde hij slecht. Daarnaast valt zijn creativiteit voor mij juist nog tegen dit seizoen, hij is enorm productief, maar een stuk minder vaak dreigend als vorig seizoen en komt minder zijn man voorbij. Even zijn cijfers erbij gehaald tegen vvv, dan kun je toch met enige zekerheid zeggen dat dit zijn slechtste wedstrijd in het roda shirt was: Seedorf tegen vvv, in 55 minuten: 45 aanrakingen, 19 keer balverlies 3 voorzetten en 1 lange bal, geen aangekomen 1 schot, 0 op doel 0 sleutelpasses 5 dribbels, 1x succesvol de rest balverlies 4 vd 13 duels gewonnen Tuurlijk moet hij komende vrijdag wel weer in de basis staan, maar dan zal hij wel echt uit een ander vaatje moeten tappen. Iedereen is weer op 0 begonnen dit seizoen, en hij kan ontzettend goed voetballen maar dan moet hij dit wel meer laten zien.
26 augustus 2025 om 08:31
Tja man, indrukwekkend maar ik vind dit soort cijfers niet interessant. Als Kother's balletjes op Treichel allemaal aankomen heeft ie een passnauwkeurigheid van 100% en toch NUL aandeel in de totstandkoming van een fatsoenlijke aanval. En nu noem ik zijn naam, maar er zijn er wel meer die op basis van dit soort nietzeggende statistiekjes hogere scores kunnen overleggen dan hun aandeel in een wedstrijd rechtvaardigt. Een aanvaller gaat meer ballen verspelen omdat hij meer risico moet nemen. Dat is van alle tijden en inherent aan de rol die hij heeft te vervullen. Seedorf is tot dusver bij 3 van de 5 doelpunten die we hebben gemaakt betrokken geweest. Maar bij de twee waarin hij geen rol had stond hij niet meer in het veld en KON hij dus geen aandeel hebben... Anders gezegd, bij alle goals die werden gemaakt met hem binnen de lijnen was Seedorf betrokken. En had hij de bal zondag twintig centimeter meer naar rechts gemikt had hij die score nog meer luister bijgezet. Ik weet werkelijk niet wat je als aanvaller nog meer moet doen om je totale onmisbaarheid voor een elftal te onderstrepen. Een fitte Seedorf speelt altijd en gaat er wat mij betreft zonder blessure of oververmoeidheid ook nooit vanaf. Niet in dit elftal. Ze verzinnen maar wat anders...
Jij begint over paasnauwkeurigheid, ik niet? Ik heb het over succesvolle dribbels, schoten, voorzetten, kansen gecreëerd, etc. Prima als je doelpunten en assists erbij wil pakken, was ook allebei 0 tegen vvv. Ik geef zelfs nog aan dat hij natuurlijk nog in de basis moet staan, maar je wel kritiek moet kunnen hebben als hij een slechte wedstrijd speelt. Daarbij nog geen argument gehoord waarom hij dit seizoen je meest CREATIEVE speler is. Productief zeker, en dat vind ik het belangrijkste en op basis daarvan verdient hij nu nog een basisplaats, maar jij hebt het altijd over creativiteit. Nou zijn cijfers dit seizoen tot nu toe: Productiviteit: 1 goal, 2 assists. Super, hele belangrijke speler. Creativiteit: 2 kansen gecreëerd, evenveel als assists en 0,7 per wedstrijd Succesvolle dribbels 15%, gemiddeld 0,7 per wedstrijd. (2 vd 13 pogingen geslaagd) 13 keer balverlies per wedstrijd. (jij vind het niet belangrijk, ik wel als je minder dan 1 geslaagde dribbel hebt per wedstrijd maar er wel 5 probeert) Dit zijn toch écht niet de cijfers van een in-vorm Seedorf. Maar goed, met je laatste alinea laat je je enorme bekrompenheid zien. Dus zelfs als hij straks dramatisch zou spelen, moet hij blijven staan.

Je hebt gewoon helemaal gelijk, kerel.

Ik hoop dat van Dessel hem snel laat voelen dat hij wel concurrentie heeft in dit elftal. Als hij dat niet gaat voelen kan het zomaar eens dezelfde kant opgaan als bij Limbombe destijds. Die kon doen en laten wat hij wou, er was geen twijfel dat streppel hem ooit zou wisselen.

Dit soort spelers moet je scherp houden.
3 uur geleden - 26 augustus 2025 om 13:30 # 389712
Vrijdagavond
kirchroa schreef:
Lajud en Seedorf op de vleugels. Brey-Pauli-Beerten op het middenveld. Müller linksback.
26 augustus 2025 om 08:24

Laat je Nisbet banken?
3 uur geleden - 26 augustus 2025 om 13:23 # 389711
Klopp
NoahP schreef:
Klopp schreef:
Mijn opmerking was cynisch bedoeld!
26 augustus 2025 om 09:48
Excuus, verkeerd begrepen :)
26 augustus 2025 om 09:53

Oke.
6 uur geleden - 26 augustus 2025 om 09:56 # 389710
NoahP
Klopp schreef:
26 augustus 2025 om 09:48

Excuus, verkeerd begrepen :)
6 uur geleden - 26 augustus 2025 om 09:53 # 389709
Hutch
NoahP schreef:
Hutch schreef:
NoahP schreef:
Hutch je mag toch best kritisch zijn op Seedorf na een slechte wedstrijd? Ja het is je meest bepalende speler, maar deze wedstrijd speelde hij slecht. Daarnaast valt zijn creativiteit voor mij juist nog tegen dit seizoen, hij is enorm productief, maar een stuk minder vaak dreigend als vorig seizoen en komt minder zijn man voorbij. Even zijn cijfers erbij gehaald tegen vvv, dan kun je toch met enige zekerheid zeggen dat dit zijn slechtste wedstrijd in het roda shirt was: Seedorf tegen vvv, in 55 minuten: 45 aanrakingen, 19 keer balverlies 3 voorzetten en 1 lange bal, geen aangekomen 1 schot, 0 op doel 0 sleutelpasses 5 dribbels, 1x succesvol de rest balverlies 4 vd 13 duels gewonnen Tuurlijk moet hij komende vrijdag wel weer in de basis staan, maar dan zal hij wel echt uit een ander vaatje moeten tappen. Iedereen is weer op 0 begonnen dit seizoen, en hij kan ontzettend goed voetballen maar dan moet hij dit wel meer laten zien.
Tja man, indrukwekkend maar ik vind dit soort cijfers niet interessant. Als Kother's balletjes op Treichel allemaal aankomen heeft ie een passnauwkeurigheid van 100% en toch NUL aandeel in de totstandkoming van een fatsoenlijke aanval. En nu noem ik zijn naam, maar er zijn er wel meer die op basis van dit soort nietzeggende statistiekjes hogere scores kunnen overleggen dan hun aandeel in een wedstrijd rechtvaardigt. Een aanvaller gaat meer ballen verspelen omdat hij meer risico moet nemen. Dat is van alle tijden en inherent aan de rol die hij heeft te vervullen. Seedorf is tot dusver bij 3 van de 5 doelpunten die we hebben gemaakt betrokken geweest. Maar bij de twee waarin hij geen rol had stond hij niet meer in het veld en KON hij dus geen aandeel hebben... Anders gezegd, bij alle goals die werden gemaakt met hem binnen de lijnen was Seedorf betrokken. En had hij de bal zondag twintig centimeter meer naar rechts gemikt had hij die score nog meer luister bijgezet. Ik weet werkelijk niet wat je als aanvaller nog meer moet doen om je totale onmisbaarheid voor een elftal te onderstrepen. Een fitte Seedorf speelt altijd en gaat er wat mij betreft zonder blessure of oververmoeidheid ook nooit vanaf. Niet in dit elftal. Ze verzinnen maar wat anders...

Yep. In DIT elftal wel.

Zeker zolang zich geen betere aandient. En die zie ik nog niet.

Maar dat hij dramatisch speelt is helemaal niet aan de orde. En de statistieken die werkelijk relevant zijn zijn indrukwekkend. Off the charts zelfs.

Echt, alleen bij deze club heb je dan nog wat uit te leggen.
6 uur geleden - 26 augustus 2025 om 09:50 # 389708
Klopp
6 uur geleden - 26 augustus 2025 om 09:48 # 389707
NoahP
Klopp schreef:
Je vooral vasthouden aan de stats niet aan wat je ziet.
26 augustus 2025 om 09:44

Vond jij hem goed spelen tegen vvv? Dan los van de cijfers, vond ik hem de minste van het veld. Normaal je belangrijkste dus moet voor nu zeker nog blijven staan, maar ik heb hem werkelijk niks goed zien doen dus daar mag je toch kritisch op zijn?
6 uur geleden - 26 augustus 2025 om 09:46 # 389706
NoahP
Hutch schreef:
NoahP schreef:

Jij begint over paasnauwkeurigheid, ik niet? Ik heb het over succesvolle dribbels, schoten, voorzetten, kansen gecreëerd, etc. Prima als je doelpunten en assists erbij wil pakken, was ook allebei 0 tegen vvv. Ik geef zelfs nog aan dat hij natuurlijk nog in de basis moet staan, maar je wel kritiek moet kunnen hebben als hij een slechte wedstrijd speelt.

Daarbij nog geen argument gehoord waarom hij dit seizoen je meest CREATIEVE speler is. Productief zeker, en dat vind ik het belangrijkste en op basis daarvan verdient hij nu nog een basisplaats, maar jij hebt het altijd over creativiteit. Nou zijn cijfers dit seizoen tot nu toe:

Productiviteit:
1 goal, 2 assists. Super, hele belangrijke speler.

Creativiteit:
2 kansen gecreëerd, evenveel als assists en 0,7 per wedstrijd
Succesvolle dribbels 15%, gemiddeld 0,7 per wedstrijd. (2 vd 13 pogingen geslaagd)
13 keer balverlies per wedstrijd. (jij vind het niet belangrijk, ik wel als je minder dan 1 geslaagde dribbel hebt per wedstrijd maar er wel 5 probeert)

Dit zijn toch écht niet de cijfers van een in-vorm Seedorf. Maar goed, met je laatste alinea laat je je enorme bekrompenheid zien. Dus zelfs als hij straks dramatisch zou spelen, moet hij blijven staan.
6 uur geleden - 26 augustus 2025 om 09:45 # 389705
Klopp
Je vooral vasthouden aan de stats niet aan wat je ziet.
6 uur geleden - 26 augustus 2025 om 09:44 # 389704
SchaesbergKoempel
Maiorano moet nog 10x beter worden voordat hij de plaats van Seedorf in de basis kan overnemen. Blind sprinten op iedere bal doet het altijd goed bij het publiek (zie Bangura), maar uiteindelijk moet het ook wat opleveren.
7 uur geleden - 26 augustus 2025 om 09:30 # 389703
Rodajc1974
Hutch schreef:
NoahP schreef:
sorry wat een flauwekul. dus omdat Seedorf bij 3 van de 5 goals betrokken was mag hij de kantjes eraf lopen?

Het was zwaar irritant hoe Seedorf erbij liep elk duel verliest, geen enkele intentie of felheid had. Ik was verbaasd dat hij in de rust niet al was gewisseld.

Ook al ben je bij 3 van de 5 goals betrokken dit wilt niet zeggen dat je hierop kunt teren. Je zult elke wedstrijd de juiste instelling moeten hebben. Hij leek wel alsof hij wat hoog in de bol had gekregen, meneer Seedorf hoeft niet te werken omdat hij bij 3 van de 5 goals betrokken was..

7 uur geleden - 26 augustus 2025 om 09:17 # 389702
Klopp
Als Maiorano alle wedstrijden gespeeld had was hij misschien bij 4 goals betrokken geweest.😂😂
Zo kun je nog uren doorgaan.
7 uur geleden - 26 augustus 2025 om 09:14 # 389701
Hutch
NoahP schreef:

Tja man, indrukwekkend maar ik vind dit soort cijfers niet interessant. Als Kother's balletjes op Treichel allemaal aankomen heeft ie een passnauwkeurigheid van 100% en toch NUL aandeel in de totstandkoming van een fatsoenlijke aanval. En nu noem ik zijn naam, maar er zijn er wel meer die op basis van dit soort nietzeggende statistiekjes hogere scores kunnen overleggen dan hun aandeel in een wedstrijd rechtvaardigt. Een aanvaller gaat meer ballen verspelen omdat hij meer risico moet nemen. Dat is van alle tijden en inherent aan de rol die hij heeft te vervullen.

Seedorf is tot dusver bij 3 van de 5 doelpunten die we hebben gemaakt betrokken geweest. Maar bij de twee waarin hij geen rol had stond hij niet meer in het veld en KON hij dus geen aandeel hebben...

Anders gezegd, bij alle goals die werden gemaakt met hem binnen de lijnen was Seedorf betrokken. En had hij de bal zondag twintig centimeter meer naar rechts gemikt had hij die score nog meer luister bijgezet.

Ik weet werkelijk niet wat je als aanvaller nog meer moet doen om je totale onmisbaarheid voor een elftal te onderstrepen. Een fitte Seedorf speelt altijd en gaat er wat mij betreft zonder blessure of oververmoeidheid ook nooit vanaf. Niet in dit elftal. Ze verzinnen maar wat anders...
7 uur geleden - 26 augustus 2025 om 09:07 # 389700
045J
Hutch schreef:
045J schreef:
Hutch schreef:
Anderhalf jaar matig tot slecht voetbal en nog is de angst op het middenveld 'overlopen' te worden groter dan de wens eindelijk eens tot meer dan twee fatsoenlijk uitgespeelde aanvallen per wedstrijd te komen. Misschien zit het anoniem achter de tegenstander aanhobbelen in ons DNA en verdienen we niet beter.
26 augustus 2025 om 01:37
Een balans op het middenveld is juist de basis voor goede resultaten. Je kunt niet 11 spelers hebben die alleen creatief moeten zijn. Er zijn meer aspecten wat je nodig hebt in een basiselftal. En als jij goed de wedstrijden bekijkt zie je dat wij op het middenveld zeker duelkracht missen. Beetje kort de bocht deze reactie.
26 augustus 2025 om 02:48
Wie heeft het over "11 spelers die alleen creatief moeten zijn"??? We hebben er nu welgeteld ÉÉN en als je voorzichtig voorstelt daar misschien eens TWEE van te maken wordt er al ingewikkeld gedaan. Want gutteguttegut wat zou dat kunnen betekenen voor 'de balans op het middenveld'. Sterker nog, die ENE speler die iets van een actie en explosiviteit heeft stellen we ook nog ter discussie. Waarschijnlijk omdat ie pas een rechtstreeks aandeel heeft gehad in drie van de vijf doelpunten die er tot dusver zijn gemaakt. 60% van de totale productie! Manmanman, het moet allemaal niet veel gekker worden.
26 augustus 2025 om 07:59

Paulissen en Nisbet gaat gewoon niet werken op het middenveld. Dat jij dat niet ziet kan ik niks aan doen. Met Paulissen, Breij, Seedorf, Nisbet zou je normaal gesproken genoeg creativiteit moeten hebben voorin. Dat dat er niet uit komt word niet opgelost door Paulissen op 6 te zetten en de verdedigende taak op het middenveld maar over te slaan.

Verder advies om het je niet zo aan te trekken dat mensen een andere mening kunnen hebben. Zo werkt het op de wereld.
8 uur geleden - 26 augustus 2025 om 08:38 # 389699
NoahP
Hutch je mag toch best kritisch zijn op Seedorf na een slechte wedstrijd? Ja het is je meest bepalende speler, maar deze wedstrijd speelde hij slecht. Daarnaast valt zijn creativiteit voor mij juist nog tegen dit seizoen, hij is enorm productief, maar een stuk minder vaak dreigend als vorig seizoen en komt minder zijn man voorbij. Even zijn cijfers erbij gehaald tegen vvv, dan kun je toch met enige zekerheid zeggen dat dit zijn slechtste wedstrijd in het roda shirt was:

Seedorf tegen vvv, in 55 minuten:
45 aanrakingen, 19 keer balverlies
3 voorzetten en 1 lange bal, geen aangekomen
1 schot, 0 op doel
0 sleutelpasses
5 dribbels, 1x succesvol de rest balverlies
4 vd 13 duels gewonnen

Tuurlijk moet hij komende vrijdag wel weer in de basis staan, maar dan zal hij wel echt uit een ander vaatje moeten tappen. Iedereen is weer op 0 begonnen dit seizoen, en hij kan ontzettend goed voetballen maar dan moet hij dit wel meer laten zien.
8 uur geleden - 26 augustus 2025 om 08:31 # 389698
kirchroa
8 uur geleden - 26 augustus 2025 om 08:24 # 389697
Hutch
045J schreef:
Hutch schreef:
Anderhalf jaar matig tot slecht voetbal en nog is de angst op het middenveld 'overlopen' te worden groter dan de wens eindelijk eens tot meer dan twee fatsoenlijk uitgespeelde aanvallen per wedstrijd te komen. Misschien zit het anoniem achter de tegenstander aanhobbelen in ons DNA en verdienen we niet beter.
Een balans op het middenveld is juist de basis voor goede resultaten. Je kunt niet 11 spelers hebben die alleen creatief moeten zijn. Er zijn meer aspecten wat je nodig hebt in een basiselftal. En als jij goed de wedstrijden bekijkt zie je dat wij op het middenveld zeker duelkracht missen. Beetje kort de bocht deze reactie.
26 augustus 2025 om 02:48

Wie heeft het over "11 spelers die alleen creatief moeten zijn"??? We hebben er nu welgeteld ÉÉN en als je voorzichtig voorstelt daar misschien eens TWEE van te maken wordt er al ingewikkeld gedaan. Want gutteguttegut wat zou dat kunnen betekenen voor 'de balans op het middenveld'.

Sterker nog, die ENE speler die iets van een actie en explosiviteit heeft stellen we ook nog ter discussie. Waarschijnlijk omdat ie pas een rechtstreeks aandeel heeft gehad in drie van de vijf doelpunten die er tot dusver zijn gemaakt. 60% van de totale productie!

Manmanman, het moet allemaal niet veel gekker worden.
8 uur geleden - 26 augustus 2025 om 07:59 # 389696
viro
Schaesbergkoempel

Paulissen is beter op 8 dan op 10. Paulissen op 8 en Breij op 10. Dan heb je genoeg voetbal om ook te zorgen dat v/ d Hurk nuttig gebruikt wordt. Die heeft 1 echte kans gehad ( Helmond Sport ) in 3 wedstrijden verder is die niet gebruikt waar hij het sterkst is. Namelijk in de 16 van de tegenstander
9 uur geleden - 26 augustus 2025 om 06:48 # 389695
045J
Hutch schreef:

13 uur geleden - 26 augustus 2025 om 02:48 # 389694
Hutch
Anderhalf jaar matig tot slecht voetbal en nog is de angst op het middenveld 'overlopen' te worden groter dan de wens eindelijk eens tot meer dan twee fatsoenlijk uitgespeelde aanvallen per wedstrijd te komen.

Misschien zit het anoniem achter de tegenstander aanhobbelen in ons DNA en verdienen we niet beter.
15 uur geleden - 26 augustus 2025 om 01:37 # 389693
TjRjC
045jc schreef:
045J schreef:
Frank123 schreef:
Gisteren is pijnlijk blootgelegd dat we niet zonder de fussbalgotten cukur en leijten kunnen!
25 augustus 2025 om 12:41
Uiteraard. Vergeet El Maach niet. Word zeer gemist
25 augustus 2025 om 13:40
Duidelijk geen verstand van voetbal, aan de aanval of de keeper ligt het niet.. Zonder Veendorp is onze verdediging gewoon gatenkaas!
25 augustus 2025 om 23:11

Hier zie ik een kenner spreken. Als ik Servais was, zou ik er alles aan doen om Veendorp nog naar ons PLS te halen.
gisteren om 23:46 - 25 augustus 2025 om 23:46 # 389692
045jc
045J schreef:
Hutch schreef:
Nisbet-Breij-Paulissen, Lajud op rechts, Seedorf op links en Van den Hurk in de spits. En lopen de voorhoedespelers op hun tandvlees: Maiorano, Cooper-Love en Griffith. Hoe moeilijk kan het zijn.
25 augustus 2025 om 23:07
Müller en Nisbet loopt al niet optimaal. Met Paulissen daar word je zeker overlopen. Paulissen hoort op 10 want die liet in een half uur al zien over meer creativiteit te beschikken dan Schwirten. Schwirten leuk dat hij twee doelpunten maakt en ik gun hem dat maar creatief brengt hij niks.
25 augustus 2025 om 23:11

Zou eens een middenveld duo van Beerten en Nisbet willen zien, die functioneert toch veel beter als 6 dan Müller.. Kan Nisbet ook creatief met meer vrijheid spelen en kan Müller linksback voor Köther, die gisteren toch zwak speelde in mijn ogen (Of Müller banken om Köther nog een kans te geven, aangezien die de eerste 2 wedstrijden toch oke was)
gisteren om 23:14 - 25 augustus 2025 om 23:14 # 389691
045jc
045J schreef:
Frank123 schreef:
Gisteren is pijnlijk blootgelegd dat we niet zonder de fussbalgotten cukur en leijten kunnen!
25 augustus 2025 om 13:40

Duidelijk geen verstand van voetbal, aan de aanval of de keeper ligt het niet.. Zonder Veendorp is onze verdediging gewoon gatenkaas!
gisteren om 23:11 - 25 augustus 2025 om 23:11 # 389690
045J
Hutch schreef:
Nisbet-Breij-Paulissen, Lajud op rechts, Seedorf op links en Van den Hurk in de spits. En lopen de voorhoedespelers op hun tandvlees: Maiorano, Cooper-Love en Griffith. Hoe moeilijk kan het zijn.
25 augustus 2025 om 23:07

Müller en Nisbet loopt al niet optimaal. Met Paulissen daar word je zeker overlopen. Paulissen hoort op 10 want die liet in een half uur al zien over meer creativiteit te beschikken dan Schwirten. Schwirten leuk dat hij twee doelpunten maakt en ik gun hem dat maar creatief brengt hij niks.
gisteren om 23:11 - 25 augustus 2025 om 23:11 # 389689
SchaesbergKoempel
Is nu toch al duidelijk dat Paulissen alleen maar op 10 gaat spelen, experiment met hem op 6 werkte al niet in de voorbereiding.
gisteren om 23:11 - 25 augustus 2025 om 23:11 # 389688
Hutch
Nisbet-Breij-Paulissen, Lajud op rechts, Seedorf op links en Van den Hurk in de spits. En lopen de voorhoedespelers op hun tandvlees: Maiorano, Cooper-Love en Griffith.

Hoe moeilijk kan het zijn.
gisteren om 23:07 - 25 augustus 2025 om 23:07 # 389687
Durum
045J schreef:
Treichel Kruiver - Tol - Van de Buijs - Müller Beerten - Nisbet Paulissen Breij - Van de Hurk - Seedorf Zo zou ik vrijdag beginnen. Wil Breij ook wel eens samen zien met onze Mitchel
25 augustus 2025 om 22:17

Gaat niet gebeuren.
Blijft zelfde opstelling.
Alleen denk ik dat Martinez zal starten ten faveure van Schwirten
gisteren om 22:40 - 25 augustus 2025 om 22:40 # 389686
045J
Treichel

Kruiver - Tol - Van de Buijs - Müller

Beerten - Nisbet

Paulissen

Breij - Van de Hurk - Seedorf

Zo zou ik vrijdag beginnen. Wil Breij ook wel eens samen zien met onze Mitchel
gisteren om 22:17 - 25 augustus 2025 om 22:17 # 389685
RJCinBeeld
Ik denk dat Paulissen icm van VDH echt goed kan werken. Paulissen kan met listige balletjes VDH meer in stelling brengen dan nu gebeurd. Schwirten blijft niet goed genoeg, heeft 2x op de juiste plek gestaan, maar speelde alle drie de wedstrijden zeer matig. Mijn middenveld zou zijn: Beerten, Nisbet en Paulissen.
gisteren om 21:48 - 25 augustus 2025 om 21:48 # 389684
RJC96
Eml schreef:
Jong Utrecht mist 2x een strafschop tegen jong Ajax . Ruststand 1-1
25 augustus 2025 om 20:50

Interessant spektakel.
gisteren om 21:01 - 25 augustus 2025 om 21:01 # 389683
Eml
Jong Utrecht mist 2x een strafschop tegen jong Ajax . Ruststand 1-1
gisteren om 20:50 - 25 augustus 2025 om 20:50 # 389682
Landgraaf045
Gaan we 15 September weer de herdgang massaal veroveren?
gisteren om 19:46 - 25 augustus 2025 om 19:46 # 389681
Heerlen
RJC1978 schreef:
Kr1t1sjeRodatuup schreef:
Ik vind dat de Roda supporter hier snel van slag raakt. We hebben een uitwedstrijd verloren, niets meer en minder. En ga je het analyseren komt het op een paar momenten aan. Een tackle die een kaart verdiende, een zondagsschot die via de rug in het doel beland. Een stroef en stroperig veld. Slap beginnen.Duelkracht die niet voldeed en een hoop gemiste kansen. Echter er zit nog veel rek in dit team. Natuurlijk zijn de nodige pijnpunten blootgesteld. Ik zou daarin zelver niet te rigoureus daarin handelen. Gewoon weer met hetzelfde team en hoogstens 1 mutatie en dan ontkom je niet aan Paulussen, is een niveau beter dan Schwirten. 90% van onze thuiswedstrijden winnen en 30% van onze uitwedstrijden en je bent er. Over een wedstrijd of 5 kan je pas echt zien waar we staan.
25 augustus 2025 om 11:29
Ik vond niet dat roda slap begon. Integendeel, roda begon fel en scherp. Roda verslapte na de 1e tegengoal, die blootlegde dat het organisatorisch niet goed stond (net als bij de 2e tegengoal). Paulissen brengt rust en routine en hij doorziet heel snel de looplijnen. VD Hurk is iemand die veel in de bal komt (en dat doet hij vaak prima) maar dan is het fijn als je middenvelders hebt die eroverheen gaan. Dat is weer de kwaliteit van Schwirten die vaak in de box vd tegenstander komt. Tegen VVV was dat ook de valkuil omdat Saddiki hierdoor veel teveel ruimte kreeg (en uiteindelijk ook scoorde). Duurde lang voor dit werd doorzien. Schwirten had daarentegen toch weer enkele goede doelkansen (en een bijna assist). Tegen EHV zou ik voor meer balans starten met Paulissen. Of eventueel de variant Paulissen-Nisbet-Schwirten waarbij Paulissen een meer controlerende/spelverdelende rol heeft.
25 augustus 2025 om 18:16

Mij viel op dat Nisbet vaak de diepte zocht maar de bal niet over de verdediging werd gelegd. Seedorf speelde met de handrem erop. Lijkt wel alsof die niet helemaal fit is of niet durft na zijn blessure. Dat hij niet fit is werd trouwens ontkracht door onze td en ad.
Schwirten scoort weer bijna…dat had zijn basisplaats weer met een week verlengd. Nu speelde hij verder erg onzichtbaar en zal het niet lang duren voordat Pauli de kans krijgt.
Kan je nu alvast zeggen dat Schwirten de rest van het seizoen niet veel meer presteert aangezien zijn vertrouwen weer weg zal ebben.
gisteren om 19:21 - 25 augustus 2025 om 19:21 # 389680
RJC1978
Kr1t1sjeRodatuup schreef:
Ik vind dat de Roda supporter hier snel van slag raakt. We hebben een uitwedstrijd verloren, niets meer en minder. En ga je het analyseren komt het op een paar momenten aan. Een tackle die een kaart verdiende, een zondagsschot die via de rug in het doel beland. Een stroef en stroperig veld. Slap beginnen.Duelkracht die niet voldeed en een hoop gemiste kansen. Echter er zit nog veel rek in dit team. Natuurlijk zijn de nodige pijnpunten blootgesteld. Ik zou daarin zelver niet te rigoureus daarin handelen. Gewoon weer met hetzelfde team en hoogstens 1 mutatie en dan ontkom je niet aan Paulussen, is een niveau beter dan Schwirten. 90% van onze thuiswedstrijden winnen en 30% van onze uitwedstrijden en je bent er. Over een wedstrijd of 5 kan je pas echt zien waar we staan.
25 augustus 2025 om 11:29

Ik vond niet dat roda slap begon. Integendeel, roda begon fel en scherp. Roda verslapte na de 1e tegengoal, die blootlegde dat het organisatorisch niet goed stond (net als bij de 2e tegengoal).

Paulissen brengt rust en routine en hij doorziet heel snel de looplijnen.

VD Hurk is iemand die veel in de bal komt (en dat doet hij vaak prima) maar dan is het fijn als je middenvelders hebt die eroverheen gaan. Dat is weer de kwaliteit van Schwirten die vaak in de box vd tegenstander komt. Tegen VVV was dat ook de valkuil omdat Saddiki hierdoor veel teveel ruimte kreeg (en uiteindelijk ook scoorde). Duurde lang voor dit werd doorzien.

Schwirten had daarentegen toch weer enkele goede doelkansen (en een bijna assist).

Tegen EHV zou ik voor meer balans starten met Paulissen. Of eventueel de variant Paulissen-Nisbet-Schwirten waarbij Paulissen een meer controlerende/spelverdelende rol heeft.
gisteren om 18:16 - 25 augustus 2025 om 18:16 # 389679
Klopp
Alli schreef:
Klopp schreef:
Bij mij is van paniek geen sprake. Soms zit het mee en nu zat het even tegen. Maar Seedorf straalde niet al te veel zelfvertrouwen uit en dan is onze voorhoede mede ook door Breij niet goed genoeg. Maiorano was een alternatief geweest. Lajud is ook hoopgevend dus genoeg mensen om te wisselen. En niet nerveus worden van stats, die goal was meer van Koglin en de keeper van de Graafschap hielp ook een handje.
25 augustus 2025 om 15:17
Precies dat. Zit genoeg voetbal in deze ploeg. Ook gisteren echt wel met vlagen leuk voetbal gezien met als hoogtepunt (voor mij) de aanval voorafgaand het rollertje van Grifits waar Haanderjong terecht naar verwijst. Wellicht was ik inderdaad wat fel over Seedorf tot nog toe. We hebben allemaal kunnen zien waar Seedorf tot in staat is, maar het verschil met dit seizoen is te groot. Dat betekent niet dat Seedorf opeens een slechte voetballer is. Tegen Helmond stond hij de eerste 20 minuten echt te slapen. Gisteren speelde hij by far zijn slechtste wedstrijd in het Roda shirt. Dat hij die bal voor open goal niet eens tussen de palen krijgt, zegt eigenlijk alles over zijn vorm tot dusver. Staat te vaak te slapen en komt bij mij ongeïnteresseerd over. Verloor gisteren vlak voor zijn wissel de bal, en deed geen enkele moeite om die bal terug te veroveren. Straalde een bepaalde "berusting" uit, alsof hij er niet helemaal bij is met z'n koppie. Zal toch echt uit een ander vaatje moeten gaan tappen met een jonge en gretige Maiorano achter zich. Daarmee zeg ik overigens niet dat Maiorano een betere voetballer is, maar die heeft wel die drive en absolute wil om zich te bewijzen. Misschien dat Seedorf het even nodig heeft om die concurrentie serieus aan te moeten gaan om zijn plek in de basis te behouden. Verder lees ik hier dat je een wijsneus bent als je (opbouwende) kritiek hebt en vooral de ploeg moet aanmoedigen ipv hier op het forum te prikken. In mijn beleving kunnen die 2 zaken prima hand in hand gaan. De ploeg naar voren schreeuwen tijdens thuiswedstrijden? Ja absoluut!! Maar tegelijkertijd mag je ook best kritisch zijn op het vertoonde spel tot dusver, en zeker als na de eerste 3 wedstrijden een patroon zichtbaar begint te worden die de zwakke plekken van het elftal bloot geven. Er zijn sommige hier op dit PB die na een nederlaag roepen dat alles kut is, zonder enige onderbouwing. Daar kunnen we allemaal niks mee, en zorgt voor frustratie. Maar zolang er op een normale, respectvolle manier gediscussieerd kan worden met elkaar, is dit PB toch juist de ultieme uitlaatklep?
25 augustus 2025 om 17:26

Prima verhaal!
gisteren om 17:57 - 25 augustus 2025 om 17:57 # 389678
viro
Probleem van Seedorf is dat het onze enige buitenspeler is waar je iets van verwacht als hij de bal heeft. De rest heeft gewoon de snelheid niet. Zou me ook niks verbazen als wanneer dit door dringt tot KvD hij met 2 spitsen gaat spelen en 4 man op het middenveld.
gisteren om 17:44 - 25 augustus 2025 om 17:44 # 389677
Alli
Klopp schreef:
Bij mij is van paniek geen sprake. Soms zit het mee en nu zat het even tegen. Maar Seedorf straalde niet al te veel zelfvertrouwen uit en dan is onze voorhoede mede ook door Breij niet goed genoeg. Maiorano was een alternatief geweest. Lajud is ook hoopgevend dus genoeg mensen om te wisselen. En niet nerveus worden van stats, die goal was meer van Koglin en de keeper van de Graafschap hielp ook een handje.
25 augustus 2025 om 15:17

Precies dat. Zit genoeg voetbal in deze ploeg. Ook gisteren echt wel met vlagen leuk voetbal gezien met als hoogtepunt (voor mij) de aanval voorafgaand het rollertje van Grifits waar Haanderjong terecht naar verwijst.

Wellicht was ik inderdaad wat fel over Seedorf tot nog toe. We hebben allemaal kunnen zien waar Seedorf tot in staat is, maar het verschil met dit seizoen is te groot. Dat betekent niet dat Seedorf opeens een slechte voetballer is. Tegen Helmond stond hij de eerste 20 minuten echt te slapen. Gisteren speelde hij by far zijn slechtste wedstrijd in het Roda shirt. Dat hij die bal voor open goal niet eens tussen de palen krijgt, zegt eigenlijk alles over zijn vorm tot dusver.
Staat te vaak te slapen en komt bij mij ongeïnteresseerd over. Verloor gisteren vlak voor zijn wissel de bal, en deed geen enkele moeite om die bal terug te veroveren. Straalde een bepaalde "berusting" uit, alsof hij er niet helemaal bij is met z'n koppie.

Zal toch echt uit een ander vaatje moeten gaan tappen met een jonge en gretige Maiorano achter zich. Daarmee zeg ik overigens niet dat Maiorano een betere voetballer is, maar die heeft wel die drive en absolute wil om zich te bewijzen. Misschien dat Seedorf het even nodig heeft om die concurrentie serieus aan te moeten gaan om zijn plek in de basis te behouden.

Verder lees ik hier dat je een wijsneus bent als je (opbouwende) kritiek hebt en vooral de ploeg moet aanmoedigen ipv hier op het forum te prikken.
In mijn beleving kunnen die 2 zaken prima hand in hand gaan. De ploeg naar voren schreeuwen tijdens thuiswedstrijden? Ja absoluut!! Maar tegelijkertijd mag je ook best kritisch zijn op het vertoonde spel tot dusver, en zeker als na de eerste 3 wedstrijden een patroon zichtbaar begint te worden die de zwakke plekken van het elftal bloot geven.
Er zijn sommige hier op dit PB die na een nederlaag roepen dat alles kut is, zonder enige onderbouwing. Daar kunnen we allemaal niks mee, en zorgt voor frustratie. Maar zolang er op een normale, respectvolle manier gediscussieerd kan worden met elkaar, is dit PB toch juist de ultieme uitlaatklep?
gisteren om 17:26 - 25 augustus 2025 om 17:26 # 389676
Klopp
Bij mij is van paniek geen sprake. Soms zit het mee en nu zat het even tegen. Maar Seedorf straalde niet al te veel zelfvertrouwen uit en dan is onze voorhoede mede ook door Breij niet goed genoeg. Maiorano was een alternatief geweest. Lajud is ook hoopgevend dus genoeg mensen om te wisselen.
En niet nerveus worden van stats, die goal was meer van Koglin en de keeper van de Graafschap hielp ook een handje.
gisteren om 15:17 - 25 augustus 2025 om 15:17 # 389675
rodafan123
de limburger meldt dat vermaling psv talent keert terug bij roda jc met plan na het eerste het gaat over houben
gisteren om 14:04 - 25 augustus 2025 om 14:04 # 389674
045J
Frank123 schreef:

gisteren om 13:40 - 25 augustus 2025 om 13:40 # 389673
Frank123
gisteren om 12:41 - 25 augustus 2025 om 12:41 # 389672
AllesKumpWeerGood
Een verliespartij en iedereen is hier weer in paniek.

Doorgaan op de ingezette weg.
gisteren om 12:06 - 25 augustus 2025 om 12:06 # 389671
TheBaser87
SchaesbergKoempel schreef:
Klopp schreef:
Hard optreden willen de meesten hier niet maar ik zou al in de eerste helft Seedorf gewisseld hebben en tijdens de rust Schwirten en Breij. Nog een keer beginnen met Seedorf in de basis kan echt niet, net als starten zonder Paulissen.
25 augustus 2025 om 10:17
Seedorf al betrokken bij 3 doelpunten, maar we gaan hem meteen uit de basis halen omdat hij gisteren minder goed speelde. Wat een onzin lees je hier.
25 augustus 2025 om 11:55
Laten we Aad de Mos dan maar aanstellen als trainer, die vernedert zijn spelers graag met wissels in de 15e minuut...
gisteren om 11:59 - 25 augustus 2025 om 11:59 # 389670
SchaesbergKoempel
Klopp schreef:
Hard optreden willen de meesten hier niet maar ik zou al in de eerste helft Seedorf gewisseld hebben en tijdens de rust Schwirten en Breij. Nog een keer beginnen met Seedorf in de basis kan echt niet, net als starten zonder Paulissen.

Seedorf al betrokken bij 3 doelpunten, maar we gaan hem meteen uit de basis halen omdat hij gisteren minder goed speelde. Wat een onzin lees je hier.
gisteren om 11:55 - 25 augustus 2025 om 11:55 # 389669
Kr1t1sjeRodatuup
oost10 schreef:
https://www.limburger.nl/regio/kerkrade/voormalig-psv-talent-keert-terug-bij-roda-met-plan-dat-naar-eerste-elftal-moet-leiden/85672455.html
25 augustus 2025 om 11:14
Kan je zo'n jongen niet omscholen tot linksback. Backs hoor je zelf op te leiden.

gisteren om 11:34 - 25 augustus 2025 om 11:34 # 389668
Klopp
Miln schreef:
Klopp schreef:
Heb het idee dat Paulissen nog geen 90 minuten aan kan.
25 augustus 2025 om 10:28

Dat kan maar dan zou je ook met hem kunnen beginnen totdat hij op is.
gisteren om 11:30 - 25 augustus 2025 om 11:30 # 389667
Kr1t1sjeRodatuup
Ik vind dat de Roda supporter hier snel van slag raakt. We hebben een uitwedstrijd verloren, niets meer en minder. En ga je het analyseren komt het op een paar momenten aan. Een tackle die een kaart verdiende, een zondagsschot die via de rug in het doel beland. Een stroef en stroperig veld. Slap beginnen.Duelkracht die niet voldeed en een hoop gemiste kansen. Echter er zit nog veel rek in dit team.

Natuurlijk zijn de nodige pijnpunten blootgesteld. Ik zou daarin zelver niet te rigoureus daarin handelen. Gewoon weer met hetzelfde team en hoogstens 1 mutatie en dan ontkom je niet aan Paulussen, is een niveau beter dan Schwirten.

90% van onze thuiswedstrijden winnen en 30% van onze uitwedstrijden en je bent er.

Over een wedstrijd of 5 kan je pas echt zien waar we staan.
gisteren om 11:29 - 25 augustus 2025 om 11:29 # 389666
Cheick18
Wat een geneuzel hier over opstellingen, spelers etc. Genoeg Louis van Gaaltjes die het beter denken te weten, en dat na 3 speelrondes… We hebben een aardige selectie, een trainer die logische keuzes maakt, we staan 3e, en nog valt er genoeg te klagen voor velen. Als we dit seizoen de neuzen allemaal dezelfde richting opkrijgen, en elke thuiswedstrijd vol erachter gaan staan, dan kunnen er zeker mooi dingen gebeuren! Dus stop aub met de wijsneus uit te hangen, drink n pilsje op de tribune, en schreeuw roda naar die overwinning. Ipv hier op een forum doen alsof je voetbal hebt uitgevonden.

Vrijdag gelijk een alles of niets potje als het gaat om die 1e periode!
gisteren om 11:25 - 25 augustus 2025 om 11:25 # 389665
Meumon
Traint Lajud vandaag mee of weet iemand meer over zijn situatie?
gisteren om 10:48 - 25 augustus 2025 om 10:48 # 389663
Johnnie
TheBaser87 Nisbet heeft zelden balverlies en speelt vrijwel altijd vooruit. Müller, tol, kruiver en van den Buijs zijn de spelers die de duels moeten winnen. Dan heb je in principe 5 spelers die controlerend kunnen zijn.

miln 70 goeie minuten en Beerten als wissel om de 10 van de tegenstander dood te maken is ook prima
gisteren om 10:40 - 25 augustus 2025 om 10:40 # 389662
Miln
Klopp schreef:

Heb het idee dat Paulissen nog geen 90 minuten aan kan.
gisteren om 10:28 - 25 augustus 2025 om 10:28 # 389661
Vrijdagavond
Het is me opgevallen dat ik het wel grappig vind om mee te lezen hier,na de wedstrijd van gisteren.

Seedorf speelt 1 slechte wedstrijd en hem in de basis zetten zou betekenen dat je het niet meer serieus kunt nemen.

Hij heeft in 3 wedstrijden dan ook maar bijgedragen aan 3 goals. Zijn echt niet de cijfers die je wilt zien van een speler op de flank. Hahaha.
gisteren om 10:24 - 25 augustus 2025 om 10:24 # 389660
Klopp
Hard optreden willen de meesten hier niet maar ik zou al in de eerste helft Seedorf gewisseld hebben en tijdens de rust Schwirten en Breij.
Nog een keer beginnen met Seedorf in de basis kan echt niet, net als starten zonder Paulissen.
gisteren om 10:17 - 25 augustus 2025 om 10:17 # 389659

Voorspel de wedstrijd
Niet ingelogd
Log in of word lid om een voorspelling te kunnen plaatsen
vrijdag 29 augustus 2025 om 20:00
Parkstad Limburg Stadion

Roda JC Kerkrade

FC Eindhoven

Ik geef wijzijnrodajc.nl toestemming mijn emailadres te delen met Roda J.C. B.V. zodat Roda J.C. B.V. mij kan benaderen inzake de seizoenkaart campagne 2025/2026.

Ik wil een reminder ontvangen voorafgaan aan de wedstrijddag indien ik mijn voorspelling nog niet heb doorgegeven.

WZRJC Poule klassement