☰
☰
×Niet ingelogd
Log je in of Maak een account aan om berichten te kunnen plaatsen op ons forum!
Kr1t1sjeRodatuup
Derharrie schreef:
Mag hopen dat we snel door een investeerder worden overgenomen ,want dit beleid van de heilig verklaarde funders leidt tot niks,daar zijn ze tegenwoordig ook wel achter als je het interview van de föhn dezeweek terug leest. Funders en ideale schoonzonen Servais en Jorden Peeters raus!! Op naar het zoveelste overgangsjaar. Gelukkig hebben we wel Hutch ,de Randstadse geitenwollensokken d66-er , ... zit wel nooit op de tribune maar daarom lekker hier oreren.
10 oktober 2026 om 20:26
Daar neigt het wel naar moet ik toegeven.

1 uur geleden - 11 oktober 2026 om 00:08 # 426110
Kr1t1sjeRodatuup
Ardvanpeppie schreef:
Kr1t1sjeRodatuup schreef:
Kaalheide schreef:
[quote]426088[/quote] Ik begrijp werkelijk niet waarom Jansen steeds in de basis staat. Hopeloos uit vorm, te weinig zelfkritiek en geen passie of strijdlust. Op basis van zijn huidige prestaties verdient hij die basisplaats niet.
10 oktober 2026 om 14:42
Jansen is statistisch daar veel beter. Laatste wedstrijden niet, maar ligt dat aan Jansen?
10 oktober 2026 om 17:51
Volgens welke statistieken? Niet de aanvallende kant want zijn voorzetten komen zo goed als nooit aan. Kan een man alleen langs op snelheid. Verdedigend betwijfel ik het ook sterk. Daar ligt zijn kracht zeker niet.
10 oktober 2026 om 18:23
In vind hem van de spelers die we hebben voor die positie momemteel de betere keus. Wellicht dat er in de jeugd een betere rond of iemand met meer potentieel rondloopt, maar daar heb ik geen zicht op.

Wat betreft voorzetten, er wordt ook wel slecht bewogen voor de goal vind je niet. En het afmaken zijn ze bij ons veleerd.

Al moet ik zeggen in de laatste wedstrijd waren daar wel momenten, dat er een aantal in de box komen.

1 uur geleden - 11 oktober 2026 om 00:06 # 426109
JulesRJC045
Ik zag net een reactie onder Instagram post van de wedstrijd van gisteren waar ik het wel mee eens was het ging over het staat onder de reactie van dat Penders snel het roer om moet gooien en schrijft eronder met dit team en paar namen hoor je simpelweg echt wel met de top mee te kunnen draaien ook vraag ik me twee dingen af 1 Penders moet toch ook op een training zien dat het spel niet lekker loopt ik bezoek zelf nooit open trainingen maar voor de mensen die het wel doen wat zie je op zo n training? Hoe loopt het daar en dan ten tweede ik vraag me soms af wat voor een communicatie er tussen het bestuur servais en penders is spelers als een bentoumi halen en dan wedstrijden laten banken terwijl je er nog geld tegen aan gooit dan gaat er toch echt iets mis…
gisteren om 21:52 - 10 oktober 2026 om 21:52 # 426108
Batistuta
Derharrie schreef:
Mag hopen dat we snel door een investeerder worden overgenomen ,want dit beleid van de heilig verklaarde funders leidt tot niks,daar zijn ze tegenwoordig ook wel achter als je het interview van de föhn dezeweek terug leest. Funders en ideale schoonzonen Servais en Jorden Peeters raus!! Op naar het zoveelste overgangsjaar. Gelukkig hebben we wel Hutch ,de Randstadse geitenwollensokken d66-er , ... zit wel nooit op de tribune maar daarom lekker hier oreren.

Jouw typering van Hutch is volledig correct, dat is de grootste trol die hier al jaren zijn gang mag gaan.
gisteren om 21:31 - 10 oktober 2026 om 21:31 # 426107
Vrijdagavond
Derharrie schreef:

Er zullen vast dingen goed gegaan zijn, maar als je hoort dat ze in het begin hun best deden om al het externe geld buiten de deur te houden om vervolgens, jaren later, te roepen dat we niet kunnen groeien zonder extern geld kun je dat best een stukje wanbeleid noemen.

Als je ziet dat er sportief niets gepresteerd werd maar de td toch verlengt mag je dat een stukje wanbeleid noemen.

Als je een clubman de deur uit zet omdat er geen perspectief zou zijn voor hem, om hem vervolgens in te ruilen voor de o zo gewenste opvolger, en die presteert helemaal niks, dan mag je dat best een stukje wanbeleid noemen.

Iedere keer is het dat ze jaren later leren van hun fouten om het vervolgens nog slechter te doen. Het is gewoon allemaal heel erg matig tot slecht te noemen, verpakt in een politiek correct verhaaltje.

Goede prikker, Harrie.
gisteren om 20:59 - 10 oktober 2026 om 20:59 # 426106
Egelse1962
Derharrie schreef:

+100 voor DrHarrie!
Spijker op zn kopf.
gisteren om 20:58 - 10 oktober 2026 om 20:58 # 426105
Egelse1962
RodaRambo schreef:
Descotte, daar hadden ze slagvaardig voor moeten zijn. Dat was pas een aanwinst geweest. Wij kregen Schenten.
10 oktober 2026 om 20:32

Daarom hebben wij Robbie en Robbie.
Upke en dupke.
gisteren om 20:57 - 10 oktober 2026 om 20:57 # 426104
RodaRambo
Descotte, daar hadden ze slagvaardig voor moeten zijn. Dat was pas een aanwinst geweest. Wij kregen Schenten.
gisteren om 20:32 - 10 oktober 2026 om 20:32 # 426103
Derharrie
Mag hopen dat we snel door een investeerder worden overgenomen ,want dit beleid van de heilig verklaarde funders leidt tot niks,daar zijn ze tegenwoordig ook wel achter als je het interview van de föhn dezeweek terug leest.
Funders en ideale schoonzonen Servais en Jorden Peeters raus!!

Op naar het zoveelste overgangsjaar. Gelukkig hebben we wel Hutch ,de Randstadse geitenwollensokken d66-er , ... zit wel nooit op de tribune maar daarom lekker hier oreren.
gisteren om 20:26 - 10 oktober 2026 om 20:26 # 426102
Kirchroa1953
Hutch schreef:
Welja, laten we ook de spelers die gewoon voldoen de grond in praten. Er is niet zoveel mis met de vorm van onze wingbacks. Ook met Koen niet. De tegenstander zet het soms anders neer - dat is van invloed.... Lees het volledige bericht hier
10 oktober 2026 om 19:13

Denk je met deze zienswijze wel verandering komt.
Er was gewoon geen beleving,terwijl het eigenlijk minstens 2 of 3 nul had kunnen zijn als er meer tempo werd gemaakt.maar bij deze wedstrijd was het echt slaapverwekkend.
Niet meer en niet minder.
gisteren om 20:25 - 10 oktober 2026 om 20:25 # 426101
Hutch
Welja, laten we ook de spelers die gewoon voldoen de grond in praten.

Er is niet zoveel mis met de vorm van onze wingbacks. Ook met Koen niet. De tegenstander zet het soms anders neer - dat is van invloed.

Jong PSV deed het gisteren anders dan Jong Ajax en VVV, en het werd daardoor een andere wedstrijd, met wat meer ruimte op de vleugels, en wat minder directe duels over het hele veld.

Voor beide backs lagen daarmee wat meer aanvalende mogelijkheden, die ook wel werden benut. Waar ze wel tekort schoten was in de eindpass. Die vond maar zelden een medespeler. Dat is sowieso een probleem: komen we door is de laatste bal onzuiver. De keuzes zijn ook vaak niet goed. Een actie als afspelen voor de hand ligt, of juist andersom. Loopacties zijn het vaak ook net niet. Het zijn de symptomen van een ploeg die niet overloopt van vertrouwen en zoekende is, niet van een ploeg die er met de pet naar gooit. Sorry, maar zo zie ik het.

En er vol op inhakken gaat daar niet veel aan veranderen.
gisteren om 19:13 - 10 oktober 2026 om 19:13 # 426100
Ardvanpeppie
Kaalheide schreef:
Kirchroa1953 schreef:
[quote]426087[/quote] Aub geen janssen,zet daar marsman neer.
10 oktober 2026 om 13:28
Ik begrijp werkelijk niet waarom Jansen steeds in de basis staat. Hopeloos uit vorm, te weinig zelfkritiek en geen passie of strijdlust. Op basis van zijn huidige prestaties verdient hij die basisplaats niet.
Jansen is statistisch daar veel beter. Laatste wedstrijden niet, maar ligt dat aan Jansen?
10 oktober 2026 om 17:51

Volgens welke statistieken?
Niet de aanvallende kant want zijn voorzetten komen zo goed als nooit aan. Kan een man alleen langs op snelheid.

Verdedigend betwijfel ik het ook sterk. Daar ligt zijn kracht zeker niet.
gisteren om 18:23 - 10 oktober 2026 om 18:23 # 426099
Kr1t1sjeRodatuup
Kaalheide schreef:
Kirchroa1953 schreef:
Treichel Peixoto Tol Van den Buijs Jansen Dorenbosch Paulissen Nisbet Mensah Schenten Van den Hurk
10 oktober 2026 om 13:10
Aub geen janssen,zet daar marsman neer.
Ik begrijp werkelijk niet waarom Jansen steeds in de basis staat. Hopeloos uit vorm, te weinig zelfkritiek en geen passie of strijdlust. Op basis van zijn huidige prestaties verdient hij die basisplaats niet.

gisteren om 17:51 - 10 oktober 2026 om 17:51 # 426098
Kr1t1sjeRodatuup
Ik heb er nietvecht verstand van maar beide opstellingen zijn tactisch een groot risico
Herman een 3 mansachterhoede zonder echte backs zet de flanken wagenwijd open achter Peixoto en Marsman. Tegenstanders met snelle vleugels trekken dan onze verdediging zo helemaal uit elkaar denk il, terwijl Nisbet het verdedigend in z'n eentje op moet lossen. En Schenten staat voorin op een eiland.
Kirchroa1953 nul balans vrees ik. Met Paulissen, Bentoumi én Mensah voor Nisbet staat hij als enige nummer6 compleet te verdrinken bij balverlies. Tel daar Marsman op linksback bij op en je loopt bij elke omschakeling in het mes.
Als je zo aanvallend speelt, heb je op het middenveld simpelweg een balafpakker als Dorenbosch nodig om niet te verdrinken.
gisteren om 17:49 - 10 oktober 2026 om 17:49 # 426097
Tuppetei2
Maar goed. Maar 6 punten achter op plek2. En als je dan ziet hoe je soms de punten bent kwijt geraakt.

Gewoon zonde. Ga eens wat anders proberen dit is gewoon het jaar dat het kan. Geen enkel pmoeg steekt er bovenuit. Ondanks dat het op papier een zware competitie is.
gisteren om 17:42 - 10 oktober 2026 om 17:42 # 426096
Tomrjc
RJC1978 schreef:
Z12 schreef:
RJC1978 schreef:
[quote]426077[/quote] Voor wat betreft Nisbet gaat die redenering niet op, die denkt en handelt wel degelijk vooruit. Dorenbosch speelde ook wat dieper dan normaal gisteren (kun je aan passing en heatmap zien). De wingbacks staan idd niet diep genoeg, spelen... Lees het volledige bericht hier
10 oktober 2026 om 12:13
Jij stelt Maoujoudi op. Is Schenten bij jou dan al helemaal uit de picture? Ongeacht wie je in de spits opstelt, in het systeem van Penders zal deze een ondergeschikte rol spelen. Ik gaf vorige week al aan dat... Lees het volledige bericht hier
10 oktober 2026 om 12:45
Hurk laat zich van nature heel diep inzakken. De ruimtes in de halfspaces worden dan nog kleiner. Je hebt in dit systeem een spits nodig die dieper staat anders klapt je systeem. Ik vind Maoujoudi ondanks zijn leeftijd een... Lees het volledige bericht hier
10 oktober 2026 om 15:52

Als je dan op het laatst schrijft dat maoujoudi completer en verder is al Schenten zakt mij de broek af.

Die jongen is veel verder en kun je ook niet vergelijken.
Hij heeft een blessure gehad en penders geeft hem ook amper een kans
gisteren om 16:52 - 10 oktober 2026 om 16:52 # 426095
Lexor
Herman schreef:
Kirchroa1953 schreef:
Dit zou ik doen, Treichel Peixoto tol v/d buijs marsman Nisbet Paulissen bertoumi. Mensah Schenten. V/d hurk
10 oktober 2026 om 13:39
Treichel Tol v/d Buijs Beerten Peixoto Nisbet Marsman Seedorf Paulissen Bertoumi Schenten Dan laat je het achterste geddelte in hun kracht en voorin heb je heel andere smaken
10 oktober 2026 om 15:25

Helemaal met deze opstelling eens! 4 verdedigend ingestelde spelers en 4 aanvallend ingestelde spelers. Met de 2 wing backs die in beide situaties aanwezig zijn, zul je niet in ondertal zijn en heb je ook meer dreiging naar voren. Penders kijk je mee?!
gisteren om 15:53 - 10 oktober 2026 om 15:53 # 426094
RJC1978
Z12 schreef:
RJC1978 schreef:
oost10 schreef:
[quote]426072[/quote] Klopt. Het is vooral de manier waarop het systeem wordt ingevuld. De backs spelen niet diep genoeg. De aanvallende middenvelders spelen te ver van de spits en beide centrale middenvelders vertragen het spel en denken te weinig vooruit.
10 oktober 2026 om 11:50
Voor wat betreft Nisbet gaat die redenering niet op, die denkt en handelt wel degelijk vooruit. Dorenbosch speelde ook wat dieper dan normaal gisteren (kun je aan passing en heatmap zien). De wingbacks staan idd niet diep genoeg, spelen... Lees het volledige bericht hier
Jij stelt Maoujoudi op. Is Schenten bij jou dan al helemaal uit de picture? Ongeacht wie je in de spits opstelt, in het systeem van Penders zal deze een ondergeschikte rol spelen. Ik gaf vorige week al aan dat... Lees het volledige bericht hier
10 oktober 2026 om 12:45

Hurk laat zich van nature heel diep inzakken. De ruimtes in de halfspaces worden dan nog kleiner. Je hebt in dit systeem een spits nodig die dieper staat anders klapt je systeem.

Ik vind Maoujoudi ondanks zijn leeftijd een complete voetballer, technisch, overzicht, steekpass in huis, rust aan de bal en scorend vermogen.

Schenten heeft mij zowel in de competitie als tijdens diverse oefenwedstrijden nog niet kunnen overtuigen behalve dat hij heel sterk is en een poeier van een schot in de benen heeft.

Qua fysiek en lengte doen ze niet voor elkaar onder maar Maoujoudi is technisch vaardiger en kan beter een bal controleren. Schenten is nog wat ongepolijster.

Het gaat erom dat Hurk momenteel al 10 wedstrijden geen rendement heeft dan moet je of het systeem aanpassen, of een andere spits brengen.
gisteren om 15:52 - 10 oktober 2026 om 15:52 # 426093
Herman
Kirchroa1953 schreef:
Dit zou ik doen, Treichel Peixoto tol v/d buijs marsman Nisbet Paulissen bertoumi. Mensah Schenten. V/d hurk
10 oktober 2026 om 13:39

Treichel

Tol v/d Buijs Beerten

Peixoto Nisbet Marsman

Seedorf Paulissen Bertoumi

Schenten

Dan laat je het achterste geddelte in hun kracht en voorin heb je heel andere smaken
gisteren om 15:25 - 10 oktober 2026 om 15:25 # 426092
Kaalheide
Kirchroa1953 schreef:
Treichel Peixoto Tol Van den Buijs Jansen Dorenbosch Paulissen Nisbet Mensah Schenten Van den Hurk

gisteren om 14:42 - 10 oktober 2026 om 14:42 # 426091
Batistuta
Vrijdagavond schreef:
Hutch schreef:
Ik vind het merendeel van de reacties naar aanleiding van het potje van gisteren zwaar overdreven. Bij vlagen op het hysterische af. Goed was anders, je kan wat vinden van de vorm van een aantal spelers en het systeem, maar... Lees het volledige bericht hier
10 oktober 2026 om 12:24
Serieus? Stug doorgaan? Reacties zijn zwaar overdreven? Na 10 wedstrijden hebben we 1 uitgespeelde goal gemaakt, en in veel wedstrijden niet eens een kans gecreëerd. Eerst dacht ik dat je gewoon niet serieus te nemen was maar dit is puur Sittards trollengedrag.
10 oktober 2026 om 12:57

Eindelijk begint men hier door te krijgen dat Hutch een trol is die ervan geniet de Roda fans in de zeik te nemen.
gisteren om 13:43 - 10 oktober 2026 om 13:43 # 426090
Kirchroa1953
Dit zou ik doen,

Treichel

Peixoto tol v/d buijs marsman

Nisbet

Paulissen bertoumi. Mensah

Schenten. V/d hurk

gisteren om 13:39 - 10 oktober 2026 om 13:39 # 426089
Kirchroa1953

gisteren om 13:28 - 10 oktober 2026 om 13:28 # 426088
Kr1t1sjeRodatuup
Treichel

Peixoto Tol Van den Buijs Jansen

Dorenbosch

Paulissen Nisbet

Mensah

Schenten Van den Hurk
gisteren om 13:10 - 10 oktober 2026 om 13:10 # 426087
Vrijdagavond
Hutch schreef:
Ik vind het merendeel van de reacties naar aanleiding van het potje van gisteren zwaar overdreven. Bij vlagen op het hysterische af. Goed was anders, je kan wat vinden van de vorm van een aantal spelers en het systeem, maar... Lees het volledige bericht hier

Serieus? Stug doorgaan?

Reacties zijn zwaar overdreven? Na 10 wedstrijden hebben we 1 uitgespeelde goal gemaakt, en in veel wedstrijden niet eens een kans gecreëerd.

Eerst dacht ik dat je gewoon niet serieus te nemen was maar dit is puur Sittards trollengedrag.
gisteren om 12:57 - 10 oktober 2026 om 12:57 # 426086
Vrijdagavond
Vanzelfsprekend komt talent er niet uit als de trainer antivoetbal wil spelen.
gisteren om 12:49 - 10 oktober 2026 om 12:49 # 426085
Z12
RJC1978 schreef:
oost10 schreef:
SchaesbergKoempel schreef:
Ik vind het verhaal dat het systeem van Penders helemaal niet werkt, wat ver gaan. Tot op een zekere hoogte werkt het naar behoren. Alleen in de laatste fase ontbreekt elke vorm van structuur. Als je dan ook nog iedere... Lees het volledige bericht hier
10 oktober 2026 om 11:25
Klopt. Het is vooral de manier waarop het systeem wordt ingevuld. De backs spelen niet diep genoeg. De aanvallende middenvelders spelen te ver van de spits en beide centrale middenvelders vertragen het spel en denken te weinig vooruit.
Voor wat betreft Nisbet gaat die redenering niet op, die denkt en handelt wel degelijk vooruit. Dorenbosch speelde ook wat dieper dan normaal gisteren (kun je aan passing en heatmap zien). De wingbacks staan idd niet diep genoeg, spelen... Lees het volledige bericht hier

Jij stelt Maoujoudi op. Is Schenten bij jou dan al helemaal uit de picture?

Ongeacht wie je in de spits opstelt, in het systeem van Penders zal deze een ondergeschikte rol spelen. Ik gaf vorige week al aan dat bij wijze van spreken Lewandowski nog niet fatsoenlijk zou functioneren in dit systeem. Wat dat betreft kun je nog beter terugvallen op het ouderwetse 4-3-3 systeem met een linkspoot als linksbuiten en een rechtspoot als rechtsbuiten. Pas dan zou de centrumspits eventueel fatsoenlijk kunnen functioneren als hij bruikbare voorzetten krijgt.

Zorgwekkend vind ik ook de vorm van Mensah. In de eerste wedstrijden van dit seizoen liet hij bij vlagen zijn klasse zien door 1 of meer tegenstanders uit te spelen. Nu lukt hem nagenoeg niets meer. Hoe komt dat? Het is sowieso een minder leuke constatering om te zien dat beide Duitse "toptalenten" tot nu toe allerminst aan die status/verwachting voldoen. Zou dat ook met Penders te maken hebben?
gisteren om 12:45 - 10 oktober 2026 om 12:45 # 426084
045J
Hutch schreef:

Als wij 19e zouden staan zou jij het nog prima vinden allemaal.

Het is niet alleen gisteren maar vanaf wedstrijd 1 al om niet aan te zien. Dat je resultaten boekt verbloemt dan het een en ander echter je kunt ook verwachten dat als op een gegeven moment de resultaten uitblijven dat mensen klagen. Daarnaast was het tegen VVV en MV het bijzonder matig ook. Dat helpt ook niet mee.

En 100% kansen om zeep gaat helpen tja. Je creëert er hooguit twee wat ik tegen een jong elftal van PSV toch ook zeer teleurstellend vind.

Het meest bijzondere blijft dat er 9 verdedigend ingestelde spelers op het veld staan dus ik neem het de spelers niet eens kwalijk meer. Het is gewoon matig allemaal en zo’n systeem helpt daar niet bij.

Daarnaast spelen we na de jong teams nog tegen Heracles, Almere en Volendam.. Ben benieuwd waar je dan staat. Op deze manier echt geen 6e in ieder geval.
gisteren om 12:31 - 10 oktober 2026 om 12:31 # 426083
RodaRambo
Hutch schreef:

Met alle respect, Jong PSV was gister echt niet goed. Speelt gewoon tegen een jeugdelftal omdat PSV 1 ook speelde gisteren. Ze zijn 2 keer voor de goal geweest. Dus kom niet met “deze potjes zijn het moeilijkste”. Ik heb weinig strijdlust gezien gisteren, dus ik vraag me af naar welke wedstrijd jij hebt zitten te kijken.
gisteren om 12:26 - 10 oktober 2026 om 12:26 # 426082
Hutch
Ik vind het merendeel van de reacties naar aanleiding van het potje van gisteren zwaar overdreven. Bij vlagen op het hysterische af.

Goed was anders, je kan wat vinden van de vorm van een aantal spelers en het systeem, maar de wil om er het beste van te maken heb ik absoluut gezien. En de bereidheid vanaf de bank dingen om te zetten ook.

Zoals met alle jong teams was de tegenstander wat sterker dan gehoopt, maar heeft meer te maken met de overspannen verwachtingspatronen van sommigen.

Ik denk dat dit de moeilijkste potjes zijn. De verwachting dat je dit wel even klaart, de lauwe ambience die daaruit volgt, en dan ook nog een harde kern die besluit niet mee te doen - het helpt allemaal niet mee. En als je dan ook nog 100% kansen om zeep gaat helpen is het sjagrijn na afloop groot.

Maar we staan op plek 7, Parijs is ver - er is genoeg om voor te voetballen. Stug doorgaan dus.
gisteren om 12:24 - 10 oktober 2026 om 12:24 # 426081
RJC1978
oost10 schreef:
RJC1978 schreef:
oost10 schreef:
[quote]426072[/quote] Klopt. Het is vooral de manier waarop het systeem wordt ingevuld. De backs spelen niet diep genoeg. De aanvallende middenvelders spelen te ver van de spits en beide centrale middenvelders vertragen het spel en denken te weinig vooruit.
Nisbet vertraagde gisteren een aantal keer heel opzichtig. Maar dat had er ook mee te maken dat er niemand voor de bal stond en iedereen veel te traag omschakelde.
10 oktober 2026 om 12:15

Dat heet spelinzicht. Nisbet is by far je meest intelligente speler.
gisteren om 12:18 - 10 oktober 2026 om 12:18 # 426080
oost10
RJC1978 schreef:
oost10 schreef:
Ik vind het verhaal dat het systeem van Penders helemaal niet werkt, wat ver gaan. Tot op een zekere hoogte werkt het naar behoren. Alleen in de laatste fase ontbreekt elke vorm van structuur. Als je dan ook nog iedere... Lees het volledige bericht hier
Klopt. Het is vooral de manier waarop het systeem wordt ingevuld. De backs spelen niet diep genoeg. De aanvallende middenvelders spelen te ver van de spits en beide centrale middenvelders vertragen het spel en denken te weinig vooruit.

Nisbet vertraagde gisteren een aantal keer heel opzichtig. Maar dat had er ook mee te maken dat er niemand voor de bal stond en iedereen veel te traag omschakelde.
gisteren om 12:15 - 10 oktober 2026 om 12:15 # 426079
RJC1978
oost10 schreef:

Voor wat betreft Nisbet gaat die redenering niet op, die denkt en handelt wel degelijk vooruit. Dorenbosch speelde ook wat dieper dan normaal gisteren (kun je aan passing en heatmap zien).

De wingbacks staan idd niet diep genoeg, spelen teveel achteruit, Marsman is geen 10/AM en Hurk is compleet uit vorm.

Je kunt beter beginnen met Peixoto, Maoujoudi, Khoums en Bentoumi.

Moet je eens zien wat er dan voorin ontstaat.

En achterin stoppen met tikkie terug.
gisteren om 12:13 - 10 oktober 2026 om 12:13 # 426078
oost10

gisteren om 11:50 - 10 oktober 2026 om 11:50 # 426077
Pflucke
En dan te bedenken dat we nog meer dan anderhalf jaar aan dit anti-voetbal van Penders verbonden zijn...
gisteren om 11:44 - 10 oktober 2026 om 11:44 # 426076
kirchroa
Je mag niet terug in de tijd gaan, maar ik doe het toch.
Theo de Jongh als voorbeeld. Die mocht alleen naar het vijandelijke doel kijken en scoren. Achter hem stonden Terry Lees en Leo Ehlen. Die waren niet vies van een sliding over 10 meter. Bovendien hadden we toen backs die en konden verdedigen en aanvallen. Dus onze aanvallers konden en moesten doen waar ze goed in waren, aanvallen en scoren.

Als we we vandaag een doelpunt tegen krijgen, heb je brand in de hut. 9 VERDEDIGENDE spelers met NUL creativiteit moeten gaan scoren. Slaat werkelijk helemaal nergens op.

gisteren om 11:36 - 10 oktober 2026 om 11:36 # 426075
kirchroa
Hens Fischer, sorry dat klopt. Als invaller dan........
gisteren om 11:30 - 10 oktober 2026 om 11:30 # 426074
HensFischer
kirchroa schreef:
Nisbet en Dorenbosch samen in de as van het veld werkt ook voor geen meter. Een van die twee banken en daar een echte voetballer voor in de plaats. Marsman voorlopig op de plaats van Jansen en Mensah effe uitlenen aan KVC Oranje. Willen we voetbal zien en wedstrijden dan winnen, zal Penders met minimaal 4 aanvallend ingestelde spelers moeten ballen. Ik zie het alleen nog niet gebeuren.....
10 oktober 2026 om 11:23

De vraag is of Mensah daar gaat spelen. KVC heeft er namelijk een zeer succesvolle competitiestart op zitten met 9 uit 3.
gisteren om 11:26 - 10 oktober 2026 om 11:26 # 426073
SchaesbergKoempel
Ik vind het verhaal dat het systeem van Penders helemaal niet werkt, wat ver gaan. Tot op een zekere hoogte werkt het naar behoren. Alleen in de laatste fase ontbreekt elke vorm van structuur. Als je dan ook nog iedere week een andere samenstelling opstelt en in de rust al weer wisselt om het te corrigeren, krijg je het idee dat men enorm zoekende is.

Ik zou zeggen, stel je beste 5 aanvallers (wingbacks even meegerekend) op en geef ze minimaal 5 wedstrijden de kans om zich te laten zien. Wbt is dat dan Jansen-Seedorf-vd Hurk-Bentoumi-Peixoto.
gisteren om 11:25 - 10 oktober 2026 om 11:25 # 426072
kirchroa
Nisbet en Dorenbosch samen in de as van het veld werkt ook voor geen meter. Een van die twee banken en daar een echte voetballer voor in de plaats. Marsman voorlopig op de plaats van Jansen en Mensah effe uitlenen aan KVC Oranje. Willen we voetbal zien en wedstrijden dan winnen, zal Penders met minimaal 4 aanvallend ingestelde spelers moeten ballen. Ik zie het alleen nog niet gebeuren.....
gisteren om 11:23 - 10 oktober 2026 om 11:23 # 426071
Rodafan
Die Penders krijgt het niet aan de gang, er zit totaal geen systeem in, het is maar leunen op de verdediging en dan hopen dat er eentje voorin eruit springt. Ik had van begin al niet gevoel dat Penders het zou worden, meer van hetzelfde en dan kom ik toch weer uit bij onze technische leiding. Ook dat er weer vriendjes van Penders aan bord gehaald worden blijkt van weinig technische vooruitblik. De enige waar ik wat van zou verwachten zijn onze Franse gasten waarvan een echt heel veel pech heeft gehad. Die zullen dus uit de scouting naar voren zijn gekomen, maar waarom een Sleegers halen die over de top is (ex Eindhoven), waarom een Dorenbosch ook ex Eindhoven, getuigt niet van een groot netwerk en maar leunen op oude contacten van de trainer. Denk dat in zomerstop de bezem er eens doorheen moet qua technische leiding anders blijft het maar aanmodderen net onder de top. Veiligheid boven alles en vooral geen risico nemen in je spel. wordt weer meer van hetzelfde dit seizoen, wellicht weer slechter want de spelers worden alleen maar onzekerder door dit gebreuzel.
gisteren om 11:16 - 10 oktober 2026 om 11:16 # 426070
Socio
Wat een eensgezindheid hier op dit prikbord. En terecht. Onze liefde voor onze club, als mede onze hunkering naar betere tijden, beter voetbal en een voller stadion is zo groot dat we de mooie verhalen en de verschillende meerjarenplanningen/doelstellingen van onze directie jaar in, jaar uit slikken als zoete koek. Na ieder teleurstellend seizoen verwerken wij onze teleurstelling en scharen wij ons weer vol vertrouwen achter onze directie en hun mooie plannen om het daaropvolgende seizoen wederom teleurgesteld te worden. Hoe lang houden wij dit nog vol? Hoe lang accepteren wij dit nog? Waarom protesteren wij niet meer zoals vroeger? We berusten, vallen in slaap, raken in coma en sterven!
gisteren om 11:16 - 10 oktober 2026 om 11:16 # 426069
RealGazza
Het is nu wel duidelijk dat de heer Penders speelt om niet te verliezen. Verschrikkelijk om naar te kijken. Dit lijkt wel op ordinair Catenaccio voetbal. Op deze manier gaat VDH nog geen 5 doelpunten maken. Die jongen behoort in de 16 te staan en niet met zijn rug naar de goal op 40 meter afstand. Mensah was gisteren een verschrikking. Seedorf had vaak een actie maar heeft dan de oogkleppen op. Ik zie Penders geen enkel andere systeem spelen en hier moeten we het mee doen. Het wordt in ieder geval met de week slechter. Daar waar ze vorige week op twee punten konden komen van plek 2 sta je er nu 6 achter.
gisteren om 11:15 - 10 oktober 2026 om 11:15 # 426068
Vrijdagavond
Spelers die voetballend veel talent hebben, waar dat in het begin van het seizoen wel uitkwam maar nu niet meer, is het typisch gevolg van de verkeerde trainer voor de groep.
Het is duidelijk dat Penders balbezit nog boven winnen probeert te verkiezen. Als je dan jongens hebt die acties willen maken maar het niet 100% succesvol is, zal dat niet te goed vallen bij de trainer. Te veel risico op balverlies.
Je ziet de onzekerheid bij dit soort jongens met de week groeien.
Bentoumi lijkt de meeste creativiteit van de selectie te hebben, daar kan de trainer onverwachte acties van verwachten, en net dat moet hij niet hebben. Die gaan we dit seizoen nauwelijks in actie zien.
Penders baalt dat hij niet 11 Doornboschen en Sleegers heeft.
Is er een afspeelpunt voorin? Eerst checken of je hem nog naar achteren kunt spelen.

Achja, dit weekend weer mwt een nare smaak begonnen. Volgend weekend weer precies hetzelfde.
gisteren om 10:51 - 10 oktober 2026 om 10:51 # 426067
Pflucke
Gisteren echt een dramatisch slechte wedstrijd gezien. Wat een anti-voetbal zeg.
Het leek wel gewoon alsof ze er geen zin hadden. Werkelijk iedereen liep te wandelen en helemaal niemand die een loopactie maakt, op 1 iemand na: Marsman. En dan lijkt het de trainer ook nog verstandig om hem er met de rust vanaf te halen. Ongelooflijk.
Af en toe mis je echt het gif dat Maiorano had, maar ja, die werd te duur bevonden. Voor dat geld haalden ze liever onze maestro Sleegers. 🫠

De enige lichtpuntjes gisteren waren Treichel en Beerten. Laatsgenoemde laat echt een goede indruk achter dit seizoen, erg consistent ook. Verder viel Seedorf ook goed in, de enige speler waar dreiging vanaf kwam in de 2e helft. Zet die jongen eens in de basis alsjeblieft.

Wat is er trouwens gebeurd met Mensah?? De eerste wedstrijden liet hij hele leuke dingen zien, maar daar is niks meer van over.

Verder vond ik het opvallend dat Khaldi in de rust niet even het veld op kwam. Hij was gewoon aanwezig in het stadion en het was een mooi moment geweest om even een teken van leven te geven aan de supporters, die hem dan hadden kunnen toejuichen. Bijzondere keuze van de directie.
gisteren om 10:38 - 10 oktober 2026 om 10:38 # 426066
045
The day after….
Wat was het stil gisteren in het PLS, was het berusting, was het het vertoonde spel de aanstichter of weten we niet beter.
Ik merkte van mijzelf dat ik alleen maar negatief was over het vertoonde spel en ik daar ook de hele wedstrijd met mijn maten over heb gesproken.
Bij de oproep “man of the match” heb ik niks ingevuld omdat ik het gewoon niet wist.
Ik was hoopvol op een mooi seizoen met drie gehuurde parels, een solide verdediging en een nieuwe trainer.
Maar al je aanvallende spelers op de bank zetten tegen een zeer jeugdig psv , daar moet je voor schamen…en heel diep.
Volgende week gaan we weer een lekker verdedigend spelen tegen het altijd lastige Jong Utrecht. Ik vul alvast een 1-1 of verliespartij in.
Laten we hopen dat Penders dat ook ziet en snel alle poppetjes op de juiste plaats zet.
gisteren om 10:33 - 10 oktober 2026 om 10:33 # 426065
Vrijdagavond
Wanneer gaan ze de rest van de stoeltjes bedekken met van die doeken?
gisteren om 10:21 - 10 oktober 2026 om 10:21 # 426064
Herman
Hutch schreef:
De sfeer is hier altijd wel giftig, maar na thuiswedstrijden tegen Jong Teams staat er geen maat op. Je kan er de klok op zetten. Zelfs de zon in Venlo en de regen in Kerkrade is dan opeens reden om... Lees het volledige bericht hier
10 oktober 2026 om 08:55

Wat wil je dan horen? Dat het allemaal top was?
Je kunt geen een speler een verwijt maken. Maar de trainer des te meer. En dat was alweer vóór de wedstrijd al duidelijk.
Penders is gewoon waardeloos en heeft velen onder ons weer eens een weekend verstiert. Moeten we dat leuk vinden of mogen we er wat van zeggen?
gisteren om 10:16 - 10 oktober 2026 om 10:16 # 426063
Kr1t1sjeRodatuup
Over veld bezettingen gesproken. Ik denk dat we alles in huis hebben voor een 442. Natuurlijk in een ruit. Je komt dan wel regelmatig in een ondertal op het middenveld, dus je geeft wat meer weg daar, maar win je daar slagen, creeër je ook ontzettend veel kansen.

Niet dat we veranderen moeten, mijn irritatie zit het in het kijkspel, het is saai. Had je 6 punten meer gehad en doe je mee, dan zet je daarover heen met het doel heiligt de middelen.

We hebben 16 punten. Wat denken jullie, zouden we minder punten hebben gehaal als we met een andere veldbezetting hadden gevoetbald?
gisteren om 10:14 - 10 oktober 2026 om 10:14 # 426062
Z12
Geen beelden gezien, maar zo ongeveer alle commentaren hier en in de social media zeggen voldoende: Het moet weer dramatisch slecht zijn geweest!

Net als vele anderen, was ook ik enthousiast over de komst van Penders voorafgaand aan dit seizoen. Onder hem zou het gegarandeerd beter gaan lopen dan onder Van Dessel. Qua positie op de ranglijst klopt dit nog, maar qua vertoond spel zijn we er onder Penders allesbehalve op vooruitgegaan. Sterker nog: het spel van Roda is wellicht minder aantrekkelijk geworden! Dat hij een defensief ingestelde trainer zou zijn, kon je vooraf weten. Trainers die zelf verdediger zijn geweest, zijn doorgaans wat behoudender ingesteld. Penders is echter de overtreffende trap van verdedigend voetbal en dat had niemand verwacht. Ook de clubleiding niet!

Wat bezielt hem om tegen een ultrajong Jong PSV met zoveel defensief ingestelde spelers te starten, terwijl je enkele creatieve jongens op de bank laat starten. En dat voor eigen publiek!! Ik kan dan niets anders constateren dat het een soort van angst is bij deze trainer. Angst om te verliezen. En deze is bij Penders wekelijks groter dan de wil om te winnen. Hij speelt het angsthazenvoetbal op die manier in de kaart en dat is uiteraard terecht tegen het zere been van de achterban. De supporters willen juist een aanvallend ingesteld Roda zien, zeker in thuiswedstrijden.

Is er niemand binnen de Technische Staf die Penders hierop eens serieus aanspreekt? Of is Penders wars van al deze kritiek en staat hij niet open voor visies van anderen? Servais en Peters kunnen toch onmogelijk tevreden zijn met het vertoonde spel dit seizoen. Ik zou het heel normaal vinden als ze Penders hierop eens attenderen in een gesprek.

Deze week trok iemand hier de vergelijking met Dijkhuizen van VVV. Die laat zijn ploeg verfrissend aanvallend voetbal zien waarvoor het publiek naar het stadion komt. Hij is dan ook zelf aanvaller (spits) geweest. Je ziet dan ook meteen het grote verschil met Penders.

Volgende week maandag wacht dan de uitwedstrijd bij hekkensluiter Jong Utrecht. Als Penders dan weer met defensieve opstelling start, dan mag hij wat mij betreft zijn koffers pakken. In die wedstrijd verwacht ik Peixoto en Bentoumi aan de aftrap.
gisteren om 10:13 - 10 oktober 2026 om 10:13 # 426061
Vrijdagavond
BratwurstUnited schreef:
Ik snap dat we attractiever voetbal willen zien, dat wil ik uiteraard ook. Maar vooralsnog staan we op een 6e plaats die recht geeft op playoffs. Met deze speelwijze kan je wel iets bereiken in de playoffs, het doel heiligt... Lees het volledige bericht hier
10 oktober 2026 om 09:53

De plek op de ranglijst geeft een verkeerd beeld.
Zodra we 1 goal tegen krijgen is de wedstrijd standaard afgelopen.
We zijn op dit moment net zo stabiel als mvv.

Helemaal, maar dan ook echt helemaal, niks dit seizoen. Scoren kunnen we niet en met geluk houden we de 0.
Ook gisteren viel onze goal weer uit een standaardsituatie. 10 wedstrijden onderweg en een normale uitgespeelde goal zit er niet tussen op 1 of 2 na.

Volgende week weer dezelfde kutzooi, 8 verdedigers, 1 middenvelder en vd hurk.

En weet je wat? Volgend seizoen is ook al weggegooid want Penders heeft een 2 jarig contract.
gisteren om 10:09 - 10 oktober 2026 om 10:09 # 426060
SchaesbergKoempel
RJC1978 schreef:
Hutch schreef:
De sfeer is hier altijd wel giftig, maar na thuiswedstrijden tegen Jong Teams staat er geen maat op. Je kan er de klok op zetten. Zelfs de zon in Venlo en de regen in Kerkrade is dan opeens reden om... Lees het volledige bericht hier
Het gaat om de intentie waarmee je een (thuis)duel begint. Ik zie spelers continue kiezen voor de veilige bal terug waar iemand op het midddeneld of voorin aanspeelbaar is. Gebrek aan lef, niet vooruit durven te spelen. Hand van... Lees het volledige bericht hier
10 oktober 2026 om 09:49

Ik wil het wel een beetje voor Jansen opnemen. Die krijgt zo vaak de bal aangespeeld met 0 afspeelmogelijkheden, dat hij wel terug moet passen. Dat is dan ook een kwestie van veldbezetting.

gisteren om 09:58 - 10 oktober 2026 om 09:58 # 426059
BratwurstUnited
Ik snap dat we attractiever voetbal willen zien, dat wil ik uiteraard ook. Maar vooralsnog staan we op een 6e plaats die recht geeft op playoffs. Met deze speelwijze kan je wel iets bereiken in de playoffs, het doel heiligt de middelen. We kunnen wel volle bak gaan aanvallen, als je daarmee het mes in loopt ben je ook nergens. Ik snap dat dit niet leuk is om te horen, maar ik heb liever resultaat dan een leuke pot voetbal en nog 5 jaar KKD. Overigens hebben we wel gewoon de spelers om leuk voetbal te spelen, alleen worden die niet gezamenlijk opgesteld. Van Mensah en Schenten vraag ik me wel af en toe af waar die hoge marktwaarde vandaan komt.
gisteren om 09:53 - 10 oktober 2026 om 09:53 # 426058
RJC1978
Hutch schreef:

Het gaat om de intentie waarmee je een (thuis)duel begint.

Ik zie spelers continue kiezen voor de veilige bal terug waar iemand op het midddeneld of voorin aanspeelbaar is. Gebrek aan lef, niet vooruit durven te spelen. Hand van de trainer ontbreekt.

Tol, Beerten, Janssen, Treichel, VD Berg, kijk het eerste kwartier eens terug. Janssen speelt de eerste 15 balcontacten zonder enige creativiteit of durf terug naar achter, als je aanvallende wingback. Tegen een JPSV waarvan je weet dat het zwakker is. Als trainer zou ik na 5 minuten lichtjes ontploffen langs de lijn.

Marsman 2 (!!) balcontacten, staat op de verkeerde positie.
VD Hurk 9 (!!) ballen naar een tegenstander.
VD Berg, 8 balcontacten, 5 achteruit en 1 naar de tegenstander.

Kijk dan eens naar de intensiteit en aanvalsdrift waarmee Heracles begint aan een duel.

Als je zo begint hoef je ook niks te corrigeren na 60 minuten.
Het is de omgekeerde tactiek.

We mogen blij zijn dat Nisbet een dribbel durft te maken, hij doet waf de rest niet kan, niet ziet, niet durft of niet gecoacht wordt.
gisteren om 09:49 - 10 oktober 2026 om 09:49 # 426057
FCTrade
Dat positieve gebral hier gaat ook geen zoden aan de dijk zetten. Alles maar slikken als zoete koek. In welke wereld leef jij?
Gooi er volgend jaar weer 40e bovenop zou ik zeggen. Jaja die inflatie he. Het zal leger en leger worden. Wegblijven en niks doen is net zo erg als dat positieve gebral. Het is tijd voor actie!!

2025-2026 geen punten thuis
2026-2027 geen doelpunten thuis
2027-2028 geen fans meer thuis

Is dit onze toekomst heren?
gisteren om 09:09 - 10 oktober 2026 om 09:09 # 426056
Zuid14
Ik had nooit kunnen bevroeden dat Penders zo'n verdedigende trainer zou zijn, maar helaas, we hebben er weer een. En dat na Sibum en Van Dessel, volgens mij was Servais vroeger ook verdediger, dus die zal wel een klik hebben met mannen die vertrekken vanuit een 'solide' basis .... Als solide de overhand neemt dan krijg je dit wat we al 10 wedstrijden mogen verdragen. Dijkhuizen bij VVV en zijn voorganger John Lammers, beiden spits geweest en veel opportunistischer als trainer, dat VVV pakt gewoon relatief eenvoudig drie punten bij Jong Ajax dat is ons met dat betonvoetbal niet gelukt. En nogmaals we kunnen niet degraderen uit deze klumpkes divisie.... dan beter met opportunistisch voetbal op de waffel dan dit schaakspel voor amateurs. Voetbal is een kijksport! Tenslotte, Mensah, 18 jaar, een potentiele parel, maar laat die maar eens merken dat het beter moet, die teert op zijn talent en is het werken verleerd. Op naar de volgende gruwel tegen Jong Utrecht....
gisteren om 09:06 - 10 oktober 2026 om 09:06 # 426055
oost10
Opvallend trouwens dat Paulissen en Dorenbosch in de interviews na de wedstrijd een stuk kritischer waren dan Penders.

Wat betreft speelwijze zit men niet helemaal op één lijn volgens mij
gisteren om 09:05 - 10 oktober 2026 om 09:05 # 426054
Hutch
FCTrade schreef:
De oplossing? Raus Raus Raus Gister liep ik in mijn uppie de mars; nog 2 maanden en we hebben weer een echte mars. Ik ben erbij. Het wordt eens tijd dat ze wakker worden op Noord. Of zitten daar alleen... Lees het volledige bericht hier
10 oktober 2026 om 08:57

Wat let je? Hang een bord om en ga daar staan als je het zo belangrijk vindt. Dan doe je wat. Hier klagen gaat weinig zoden aan de dijk zetten.

gisteren om 09:03 - 10 oktober 2026 om 09:03 # 426053
FCTrade
De oplossing?
Raus
Raus
Raus
Gister liep ik in mijn uppie de mars; nog 2 maanden en we hebben weer een echte mars.
Ik ben erbij. Het wordt eens tijd dat ze wakker worden op Noord. Of zitten daar alleen nog relaties van relaties van relaties tegenwoordig?

Hadden we dhr Hendriks nog maar. Hadden we meneer Pickee nog maar. Hadden we dhr en mevr Wijnen nog
maar. Hadden we Yannis nog maar. Hadden we Kalac nog maar. Hadden we Kah nog maar. Waar is dr Gerrie? Om te huilen is het. Hadden we nog maar fans. Kritische fans die we altijd hadden. Hadden we nog maar een pindaverkoper. Hadden we nog maar….
gisteren om 08:57 - 10 oktober 2026 om 08:57 # 426052
Hutch
De sfeer is hier altijd wel giftig, maar na thuiswedstrijden tegen Jong Teams staat er geen maat op. Je kan er de klok op zetten. Zelfs de zon in Venlo en de regen in Kerkrade is dan opeens reden om alles kut te vinden.

Misschien worden die elftallen toch wat onderschat. NAC, Almere en De Graafschap gingen ieder dit seizoen in de eigen hut al gewoon op hun muil tegen Jong ploegen. Want ja, de spelers van die elftallen zijn wel jeugdig, maar worden ook gescout en opgeleid met een ander beoogd eindniveau in gedachten. En hoe pijnlijk ook, dat zie je gewoon in het veldspel terug.

Roda speelde gisteren niet best, maar was altijd als winnaar van het veld gestapt als Dorenbosch en Nisbet die mega-kansen hadden benut. En alles waarbij je één goal meer maakt dan de tegenstander is een uitstekend resultaat tegen deze teams. Van het veld af blazen gaat nooit meer gebeuren. Wen er maar aan. Dat lukte de ploeg van Sibum met Sami en Walid trouwens ook niet.

Je kan het anders zien: zelfs met dit elftal waaraan (nog) van alles schort staan we niet op een onoverbrugbare afstand. Een beter bewijs dat er niet zo vreselijk veel nodig is om stappen te zetten is er niet. En bij alle ellende, zag ik gisteren toch wel wat hoopvolle aanzetten. Vooral in de keuze van onze coach gedurende de wedstrijd voor meer voetbal. Bij Van Dessel heb ik daar vorig jaar een heel seizoen tevergeefs op zitten wachten - Penders deed die aanpassingen wel. Hopelijk krijgt dat een vervolg.
gisteren om 08:55 - 10 oktober 2026 om 08:55 # 426051
Tuppetei2
Gumpun schreef:
Dit elftal is nog slechter dan het elftal van vorig jaar. Ook Penders stelt tot op heden enorm teleur.
10 oktober 2026 om 08:09

Onzin. Dit elftal is op bijna elke positie beter. Vd buijs terug is winst. Alleen die lookalike “mr bean” trainer van ons is gewoon een drama.

Het lijkt wel zodra een trainer bij ons binnen stapt ze het vak compleet vergeten. Alle creativiteit op de bank. En drvertjes als doorenbosch, mensah opstellen.

Gewoon 4-3-3
Paixoto, tol, vd buijs, janssen
Bentoumi paulissen, nisbet
Seedorf, vd hurck, khoums

Ja die khoums viel prima in.

Alleen mr bean zet seedorf weer op rechts die moet gewoon op links enkhiums op rechts

Wat mij gisteren opviel. Staat seedorf op links geeft die nooit een voorzet. Nu staat die op rechts trekt die alsnog naar binnen en schiet die met links. Schiet mij maar lek.

Maar alsnog was seedorf de enige met dreiging.

Gewoon afstappen van dit achterlijke systeem. En je cretiviteit opstellen.

En hopen dat khaldi een schot in de roos is ooit.
gisteren om 08:24 - 10 oktober 2026 om 08:24 # 426050
Gumpun
Doelstelling van meneer Servais is om het stadion vol te krijgen.
Ik denk dat hij deze ochtend bij de hornbach op de stoep staat om nog wat extra doeken te gaan kopen om nog wat meer tribunevakken te bedekken.

gisteren om 08:17 - 10 oktober 2026 om 08:17 # 426049
Gumpun
Dit elftal is nog slechter dan het elftal van vorig jaar. Ook Penders stelt tot op heden enorm teleur.

gisteren om 08:09 - 10 oktober 2026 om 08:09 # 426048
Materazzi
kirchroa schreef:
Ronduit schandalig!! Je jaagt je eigen supporters de deur uit. En de bewierookte Mensah had al na een kwartier mogen douchen. Wat een afknapper. Iedere keer als je denkt het kan niet slechter, dan heeft Roda (Penders) wel een verassing voor je in huis. Hoe verpest ik een avond. Roda heeft de oplossing in huis!!
10 oktober 2026 om 07:29

Penders was ook nog verontwaardigd dat Roda na een goede start op safe ging spelen. Dan heb je als trainer toch ook een enorme plank voor je kop. Hij stelt 9 verdedigend ingestelde spelers op!?
Mensah inderdaad een enorme flop. Lijkt totaal geen motivatie te hebben.
gisteren om 08:03 - 10 oktober 2026 om 08:03 # 426047
kirchroa
Ronduit schandalig!! Je jaagt je eigen supporters de deur uit.
En de bewierookte Mensah had al na een kwartier mogen douchen. Wat een afknapper.
Iedere keer als je denkt het kan niet slechter, dan heeft Roda (Penders) wel een verassing voor je in huis.
Hoe verpest ik een avond. Roda heeft de oplossing in huis!!
gisteren om 07:29 - 10 oktober 2026 om 07:29 # 426046
HuusGupperts
Ik denk dat veel supporters solidair gaan zijn aan de UK en lekker thuis blijven bij de volgende jong-ploegen thuis en geef ze eens ongelijk.

Lekker gezellig in een kroegje waar je niet de hele wedstrijd hoeft te kijken..
gisteren om 07:01 - 10 oktober 2026 om 07:01 # 426045
Kaalheide
Ik zeg het maar zoals het is: dit seizoen halen we de play\-offs niet\! Daarvoor zijn zowel de spelersgroep als de technische staf simpelweg veel te zwak\. Te weinig kwaliteit, te weinig overtuiging en veel te weinig vertrouwen in een goede afloop\. Als dit het niveau is waarop we verder moeten, kunnen we de ambities beter bijstellen\.
gisteren om 05:42 - 10 oktober 2026 om 05:42 # 426044
Alli
Wat een contrast met vorige week in Venlo waar het prachtige weer, een uitverkochte Koel en prima sfeer vanuit thuis en uitvak, alle ingrediënten aanwezig waren voor een heerlijke ouderwetse zondagmiddag wedstrijd.

Vanavond waren die ingrediënten allesbehalve aanwezig; koud, nat, donker, sfeerloos en een akelig leeg PLS waar het gebrek aan vertrouwen op een goed resultaat duidelijk voelbaar was en dat deed wel wat met mij. Ik hoop het gevoel wat ik in het stadion had voor de wedstrijd, echt niet meer mee te maken want als dit de standaard wordt, ga ik toch voor een andere invulling kiezen op de vrijdagavond.

Waar je dan tegen beter weten in hoopt op een verfrissend Roda, viel ook dat (alweer) vies tegen. De eerste 5 minuten + de laatste 10 minuten van de eerste helft hadden nog enigzins een beetje amusementswaarde. Alles daar tussenin was weer 3x niks. Evenals de 2e helft waar alleen het laatste kwartier iets weg had van betaald voetbal.

Helaas vergeten we onszelf te belonen in de 1e helft. Krijgen we eindelijk eens wat kansen, vergeet je ze af te maken.

In de 2e helft mogen we Treichel bedanken dat hij ons in de wedstrijd houdt. Niet de eerste keer dit seizoen overigens. Wat een safe op die penalty. Ongelooflijk.

Ik hoop dat Penders nu inziet dat een aanvallendere speelwijze echt wel mogelijk is. We hebben er 10 wedstrijden op moeten wachten, maar aanvallend stonden er dan eens eindelijk meer dan 2 Roda spelers in de 16 van de tegenstander! Kon m'n ogen haast niet geloven.

Dat dan een van richting veranderd schot het PLS liet juichen, zegt veel.
Dat Paulissen niet eens in de gaten had dat hij gescoord had omdat hij te druk was met het claimen van een penalty ivm vermeende hansbal, vat dit seizoen tot nu toe het beste samen wat mij betreft.

gisteren om 04:50 - 10 oktober 2026 om 04:50 # 426043
RJCwierttt
Waarom zouden we dit moeten accepteren? Ja, we hebben weinig centen. Maar dat betekent niet dat we geen aantrekkelijk voetbal kunnen spelen. Het gaat er allemaal om wat je met je beschikbare centen doet. Er zijn tig clubs die het met minder centen wel lukt om een uitgebalanceerd elftal samen te stellen, dat ook nog enigszins attractief voetbal speelt.

Servais en Peters zijn vast top zakenlui, die er zeker voor gezorgd hebben dat de club financieel alles op de rit heeft. Maar er mist voetbalknowhow. Een uitgebalanceerd elftal samenstellen lukt hen al 3 jaar niet, dat mogen we nu toch wel langzaam concluderen?
gisteren om 01:50 - 10 oktober 2026 om 01:50 # 426042
045J
Respect voor zowel Servais als Penders op het meest saaiste seizoen tot op heden. Prestatie op zich al. Want wat hebben we toch belabberde seizoenen gehad.

We zullen moeten accepteren dat dit gewoon het Roda is. Elke week een leeg stadion en met geluk de play-offs halen. Meer zit er gewoon niet meer in.
gisteren om 01:23 - 10 oktober 2026 om 01:23 # 426041
RJCwierttt
Tuppetei2 schreef:
Zouden ze niet gewoon alsnog schwirten moeten terughalen.? Nog steeds zonder contract
10 oktober 2026 om 00:11

Nog een loper, asjeblieft niet zeg. We hebben iemand nodig met een goede trap, die een mannetje uit kan kappen, teamgenoten vrij voor de goal kan zetten en die het spel kan lezen. Schwirten had dit allemaal totaal niet.

Hadden we die Diemers maar aangetrokken..
gisteren om 00:36 - 10 oktober 2026 om 00:36 # 426040
Tuppetei2
Zouden ze niet gewoon alsnog schwirten moeten terughalen.? Nog steeds zonder contract
gisteren om 00:11 - 10 oktober 2026 om 00:11 # 426039
Batistuta
SoundBlaze schreef:
Het aanvalsspel dat bij dit systeem hoort, kan uiterst effectief zijn. Dat valt en staat alleen met de uitvoering. Je hebt een groot deel van de ingrediënten, maar de uitvoering is steevast verkeerd. In dit systeem hebben de wingbacks een... Lees het volledige bericht hier
9 oktober 2026 om 23:55

Allemaal leuk en aardig dit soort tactische bespiegelingen, maar feit is dat onze jongens niet eens een bal over 5 meter naar elkaar kunnen passen. Dan kun je wel gaan lullen over hoe diep de wingbacks staan, maar dat heeft allemaal geen zin. Het begint bij de basis, en die is niet op orde bij Roda. Daar is Penders verantwoordelijk voor.
gisteren om 00:04 - 10 oktober 2026 om 00:04 # 426038
Hutch
Ik denk dat het stukje van DDL al klaar was toen de wedstrijd nog aan de gang was. Krappe deadline, krant moet naar de drukker - ik snap het allemaal wel. Maar nu is het beeld een beetje scheef.

En mij hoeft niemand te geloven hoor. Gewoon het aantal keren dat Roda vandaag opdook in de zestien van de tegenstander turven en vervolgens afzetten tegen het aantal keren dat dat tegen Jong Ajax en VVV lukte.

Goed was het zeker niet, maar 'hemeltergend saai' is ook overdreven. Zeker in helft twee golfde het spel op en neer en was er genoeg dreiging van beide teams. Maar ook de eindfase van helft 1, waarin Roda zijn grootste kansen verprutste viel het met het gebrek aan spektakel wel mee.

Doorbraak wat mij betreft was dat Penders Seedorf bracht en Mensah liet staan. En Pauli er in de rust ook nog bij zette. Het was voor het eerst dat er zo offensief werd gewisseld, en het leidde meteen tot beter voetbal. Hopelijk zien we dat vanaf nu wat vaker zo.
gisteren om 00:01 - 10 oktober 2026 om 00:01 # 426037
SoundBlaze
Het aanvalsspel dat bij dit systeem hoort, kan uiterst effectief zijn. Dat valt en staat alleen met de uitvoering. Je hebt een groot deel van de ingrediënten, maar de uitvoering is steevast verkeerd.

In dit systeem hebben de wingbacks een belangrijke rol in de aanval. Die moeten bij balbezit doorschuiven in de aanval en als buitenspelers fungeren. Dat heeft alleen nut als vervolgens je spits ook in de 16 meter te vinden is. En je twee 10-en daar vlak achter. Je wilt immers een overal situatie in de 16 creëren. Maar dan moeten de ballen dus wel ook naar de vleugels gaan.

Nu komen bijna alle ballen dwars door de as. Van Treichel, van de CV’s maar ook van de middenvelders. Staan de wingsbacks dan misschien te verdedigend opgesteld? Je zag het toen Seedorf op rechts ging spelen de tweede helft. Er was veel meer diepgang en gevaar vanaf die kant. En van de Hurk maar ook Mensa laten zich veel en veel te ver terug zakken. Je hebt ze in de aanval nodig. Niet op het centrale middenveld, waar het dan overvol wordt.

Wat me ook opvalt is dat de spelers na hun eerste aannname bijna nooit open draaien. Ze staan heel vaak met hun rug naar het vijandelijke doel als ze ingespeeld worden. Bijna nooit in de loop of in de diepte. En als die bal al komt, is die onzuiver. Of Paulissen zo langzaam dat de bal over de achterlijn gaat.
vr 9 oktober 2026 om 23:55 - 9 oktober 2026 om 23:55 # 426036

Voorspel de wedstrijd
Niet ingelogd
Log in of word lid om een voorspelling te kunnen plaatsen
maandag 19 oktober 2026 om 20:00

Jong FC Utrecht

Roda JC Kerkrade

Ik geef wijzijnrodajc.nl toestemming mijn emailadres te delen met Roda J.C. B.V. zodat Roda J.C. B.V. mij kan benaderen inzake de seizoenkaart campagne 2026/2027.

Ik wil een reminder ontvangen voorafgaan aan de wedstrijddag indien ik mijn voorspelling nog niet heb doorgegeven.

WZRJC Poule klassement