×Niet ingelogd
Log je in of Maak een account aan om berichten te kunnen plaatsen op ons forum!
Lunatic
JuiceyJJ schreef:
Lucky03 schreef:
Johnnie schreef:
JuiceyJJ natuurlijk niet. Die hebben al een rechtsback gehaald en als ze er uit de kkd halen, zijn het er die aantoonbaar meer aankunnen. Tot die categorie behoort kruiver helemaal niet
10 juli 2026 om 19:15
Nou dat ben ik zeker niet met je eens, denk dat Kruiver echt wel n drijvende kracht is in dit team. En ben ook 100% zeker ervan dat die n stap hoger aan kan. Jij hebt zo je mannetjes die je graag de hand boven t hiifd houd , daar is Kruiver er geen van !!!
10 juli 2026 om 19:42
Ieder zijn mening! Ik denk dat Kruiver echt wel nog de nodige stappen te maken heeft maar de stijgende lijn die je ziet vooral in zijn verdedigende kwaliteiten. Aanvallend gaat hij echt wel pieken in het systeem van. Penders
10 juli 2026 om 20:03

Kruiver speelt prima, maar kan helaas geen voorzet geven. Afgelopen seizoen kwam geen enkele voorzet in de buurt van een Roda speler.
Ik zie niet in hoe hij gaat pieken in een systeem van Penders waarin hij nog meer wordt geacht om aan te vallen en de bal voor te geven.
48 min geleden - 10 juli 2026 om 22:08 # 416854
Adi
Pflucke schreef:
Ik denk dat we nu langzaam wel mogen stellen dat de transfer van de speler met 'bekendere naam' is afgeketst. Jammer!
10 juli 2026 om 20:58

Ach en wat dan nog. Je kunt er helemaal niks zinnigs over zeggen. Misschien was het wel een poging om Rosheuvel terug te halen en mogen we iets/iemand op onze blote knieën bedanken dat dat feest niet door gaat. Who knows.
59 min geleden - 10 juli 2026 om 21:56 # 416853
Meumon
Pflucke schreef:
Hutch schreef:
Pflucke schreef:
Ik denk dat we nu langzaam wel mogen stellen dat de transfer van de speler met 'bekendere naam' is afgeketst. Jammer!
Want?
10 juli 2026 om 21:00
Want er werd gezegd dat bedoeling was om de transfer af te ronden vòòr de start van het trainingskamp
10 juli 2026 om 21:06

Voor zover de berichtgeving me goed bijstaat is er destijds niet aangegeven dat de speler voor of tijdens het trainingskamp zou aansluiten, maar ik laat me graag anders informeren
1 uur geleden - 10 juli 2026 om 21:30 # 416852
Pflucke
NIEUW LID
Hutch schreef:
Pflucke schreef:
Want?
10 juli 2026 om 21:00

Want er werd gezegd dat bedoeling was om de transfer af te ronden vòòr de start van het trainingskamp
1 uur geleden - 10 juli 2026 om 21:06 # 416851
Hutch
Pflucke schreef:

Want?

1 uur geleden - 10 juli 2026 om 21:00 # 416850
Pflucke
NIEUW LID
1 uur geleden - 10 juli 2026 om 20:58 # 416849
Bahbahbah
Laten we ons allen niks wijs maken
We (ik) willen niets liever dat we weer eens promoveren!
Ik ben ook nog uit de goede tijd dat iedereen met de staart tussen de benen naar kaalheide kwam.
Geweldige wedstrijden gezien, passie, strijd, mouwen opstropen.
We moeten gewoon accepteren dat de tijd is veranderd en we niet meer (helaas) erbij horen zoals “vroeger” maar wel nog bestaan.
Ongeacht de pieren of de muisjes, want ze blijven ver en ver achter op onze prestaties moeten we blijven geloven in een wederopstanding alhoewel ik ook heel vaak mijn twijfels heb.
Dit jaar wellicht weer ergernis en kommer en kwel, maar we gaan er weer voor, elke wedstrijd opnieuw….

Supporter in hart en nieren
2 uur geleden - 10 juli 2026 om 20:26 # 416848
SchaesbergKoempel
Hutch Dat was ook mijn punt, beetje optimisme mag wel als je jezelf supporter noemt
2 uur geleden - 10 juli 2026 om 20:22 # 416847
JuiceyJJ
Lucky03 schreef:
Johnnie schreef:
JuiceyJJ natuurlijk niet. Die hebben al een rechtsback gehaald en als ze er uit de kkd halen, zijn het er die aantoonbaar meer aankunnen. Tot die categorie behoort kruiver helemaal niet
Nou dat ben ik zeker niet met je eens, denk dat Kruiver echt wel n drijvende kracht is in dit team. En ben ook 100% zeker ervan dat die n stap hoger aan kan. Jij hebt zo je mannetjes die je graag de hand boven t hiifd houd , daar is Kruiver er geen van !!!
10 juli 2026 om 19:42

Ieder zijn mening! Ik denk dat Kruiver echt wel nog de nodige stappen te maken heeft maar de stijgende lijn die je ziet vooral in zijn verdedigende kwaliteiten. Aanvallend gaat hij echt wel pieken in het systeem van. Penders
2 uur geleden - 10 juli 2026 om 20:03 # 416846
Hutch
Sowieso: ieder beetje positiviteit dien je hier met een wagonlading keiharde bewijzen te onderbouwen, want anders ben je geen "realist", maar de club voortijdig het graf inpraten op basis van de meest diffuse onderbuikgevoelens kan altijd hartstikke prima.
2 uur geleden - 10 juli 2026 om 19:58 # 416845
Hutch
SchaesbergKoempel schreef:
viro schreef:
Op basis van de filmpjes van het trainingskamp en het interview na de wedstrijd met Penders; goede vibes alom. Er moet nog het een en ander gebeuren, maar iedereen heeft er zin en vertrouwen in. Wat een contrast met het prikbord zo nu en dan, waarbij sommigen zich al neer hebben gelegd bij een plek in het rechterrijtje.
10 juli 2026 om 16:06
Moeten ze dan zeggen dat ze er geen vertrouwen in hebben en er eigenlijk geen zin in hebben ? Vorig seizoen riepen de nieuwe spelers ook dat ze naar Roda kwamen om te promoveren.
10 juli 2026 om 16:21
Nee, maar moeten wij dat als supporter dat dan wel?
10 juli 2026 om 19:52

Niks moet, maar als je nu al zeikt om helemaal niets is de vraag wel gerechtvaardigd of je überhaupt supporter bent.

3 uur geleden - 10 juli 2026 om 19:55 # 416844
SchaesbergKoempel
viro schreef:
Op basis van de filmpjes van het trainingskamp en het interview na de wedstrijd met Penders; goede vibes alom. Er moet nog het een en ander gebeuren, maar iedereen heeft er zin en vertrouwen in. Wat een contrast met het prikbord zo nu en dan, waarbij sommigen zich al neer hebben gelegd bij een plek in het rechterrijtje.
Moeten ze dan zeggen dat ze er geen vertrouwen in hebben en er eigenlijk geen zin in hebben ? Vorig seizoen riepen de nieuwe spelers ook dat ze naar Roda kwamen om te promoveren.
10 juli 2026 om 16:21

Nee, maar moeten wij dat als supporter dat dan wel?
3 uur geleden - 10 juli 2026 om 19:52 # 416843
Lucky03
Johnnie schreef:

3 uur geleden - 10 juli 2026 om 19:42 # 416842
Pflucke
NIEUW LID
Johnnie schreef:

Kruiver behoort gewoon tot een van de betere rechtsbacks van de competitie. Het is ook niet voor niets dat er al meerdere clubs geinteresseerd zijn.
3 uur geleden - 10 juli 2026 om 19:30 # 416841
Johnnie
3 uur geleden - 10 juli 2026 om 19:15 # 416840
JuiceyJJ
Kirchroa1953 schreef:
Als kruiver en nisbet weg zouden gaan,dan kun je weer opnieuw beginnen. Om nieuwe spelers in te passen. Daar schiet je niks mee op.
10 juli 2026 om 18:44

Ik zie het ook nog eens gebeuren dat Kruiver eens verkast na dat clubje uit Sittard. Die halen momenteel ook veel spelers uit de KKD.
3 uur geleden - 10 juli 2026 om 19:14 # 416839
Kirchroa1953
Als kruiver en nisbet weg zouden gaan,dan kun je weer opnieuw beginnen.
Om nieuwe spelers in te passen.
Daar schiet je niks mee op.
4 uur geleden - 10 juli 2026 om 18:44 # 416838
mliw101

Deprecated: Automatic conversion of false to array is deprecated in /var/www/vhosts/wijzijnrodajc.nl/httpdocs/forum/view/thread/index.php on line 428
Via @rodajclive:

Penders na Roda JC - SC Cambuur: “De meeste trainers zullen dit wel zeggen, maar we hebben een geweldige week gehad met elkaar. Je ziet de groep groeien. Elke training, elke oefening leer ik de spelers beter kennen.”

“Vandaag heb ik bewust gekozen voor twee gemixte elftallen. Vanaf volgende week zullen we meer naar een vaste elf gaan. Spelers hebben op verschillende posities gespeeld en mij daarin verrast.”

“Ik ben supertevreden over vandaag. We spelen tegen een Eredivisie-ploeg en we hebben de betere kansen gehad, ook de meeste kansen. Dat het beter moet, dat klopt, maar ik heb vandaag wel de volgende stap gezien.”
4 uur geleden - 10 juli 2026 om 18:31 # 416837
DerMister
Oefenwedstrijden zijn totaal niet relevant, we moeten geloof houden en samen blijven strijden voor onze club: Roda JC!
4 uur geleden - 10 juli 2026 om 18:28 # 416836
PLS2000
Er is interesse van clubs voor een aantal spelers bij Roda. Voornamelijk de namen van Kruiver en Nisbet voeren hierin de boventoon. Servais over deze interesse: “Er wordt wel eens geinformeerd door zaakwaarnemers uit naam van clubs. Laat ze maar komen, ze zullen met een goed voorstel moeten komen. Tot nu toe heb ik voorstellen van zaakwaarnemers vriendelijk doch duidelijk afgewimpeld.” #rodajc
Jasper Kluten
4 uur geleden - 10 juli 2026 om 17:58 # 416835
semaj
Kan iemand mij uitleggen dat er voor er ook maar 1 competitiewedstrijd is gespeeld je zo negatief kan zijn?
Word dan supporter van Bayer Munchen, dan weet je dat budget geen probleem is en je 9 van de 10 keer kampioen wordt.
6 uur geleden - 10 juli 2026 om 16:26 # 416834
viro

Moeten ze dan zeggen dat ze er geen vertrouwen in hebben en er eigenlijk geen zin in hebben ?

Vorig seizoen riepen de nieuwe spelers ook dat ze naar Roda kwamen om te promoveren.
6 uur geleden - 10 juli 2026 om 16:21 # 416833
Rodaonfire045
Verdediger Leijten
En zo kwam het deze week tot een experiment op de training: Ryan Leijten, al jaren aanvallende middenvelder, werd centraal in de verdediging geposteerd. Een voor hem volledig nieuwe plek in een, net als voor alle Roda-spelers die er vorig seizoen ook al waren, volledig nieuw spelsysteem.
Want Penders houdt vast aan drie centrale verdedigers, wingbacks die de hele flank bestrijken, en een centrumspits met achter hem aanvallers die vooral aan de binnenkant spelen. "Als je een ander systeem gaat spelen dan het team gewend was, ontkom je er niet aan dat spelers op andere posities terechtkomen. En dan kunnen jongens je verrassen. Ryan had het op de training goed gedaan en ook vandaag was ik daar hartstikke tevreden over. Het wil niet zeggen dat ik hem nu als verdediger zie, maar we hebben daar nu nog weinig vervangers." Lijkt mij dat ze dus ook nog opzoek zijn naar extra verdedigers?
6 uur geleden - 10 juli 2026 om 16:07 # 416832
SchaesbergKoempel
Op basis van de filmpjes van het trainingskamp en het interview na de wedstrijd met Penders; goede vibes alom. Er moet nog het een en ander gebeuren, maar iedereen heeft er zin en vertrouwen in.

Wat een contrast met het prikbord zo nu en dan, waarbij sommigen zich al neer hebben gelegd bij een plek in het rechterrijtje.
6 uur geleden - 10 juli 2026 om 16:06 # 416831
PLS2000
Een gelijkopgaande wedstrijd tussen Cambuur en Roda JC eindigt in een 2-1 overwinning voor de Friese Eredivisionist. Roda oogt energiek, maar mist wel nog wat smaken, vooral aanvallend. Penders en Servais hopen beide daar op korte termijn verandering in te brengen. #rodajc
Jasper Kluten
7 uur geleden - 10 juli 2026 om 15:04 # 416830
Maan
Eindstand na 120 minuten 2-1
8 uur geleden - 10 juli 2026 om 14:21 # 416829
Johnnie
rjc96

Oké Sjummert zeen ver der kloar Veur!

Doorsteake, aanpakke, aaftrikke!

Sjummert combinatie boys

Jammer dan Brian lejeune vandaag aan heeft moeten geven dat zoran bij een inval in z’n been geschoten is.

Jean Phillipe als grens zou ook trouwens punten op kunnen leveren
8 uur geleden - 10 juli 2026 om 14:05 # 416828
Johnnie
Ik zie Maoujoudi een goede bal inschieten(net te zacht waardoor de keeper hem pakt) en een uitgelezen kans bieden aan nisbet(zijnet).

18/19 jaar die jongen. En ja het is een oefen pot. Maar creëert wel zelf al 2 grote kansen tegen een ploeg die eredivisie gaat spelen
8 uur geleden - 10 juli 2026 om 14:04 # 416827
RJC96
FrankArnoldson schreef:
De mensen die willen dat Roda ambitie uitspreekt worden op hun wenken bediend. Jasper Kluten meldt op X dat het seizoen volgens Servais alleen geslaagd is bij promotie.
10 juli 2026 om 13:33

Sow daar heb je wat aan, neem aan dat er dan nog heel wat bijkomt.

Momenteel is de selectie evenveel in balans als die van Sjummertse boys na het wegvallen van Zoran.

Hopelijk geen loze woorden van Rob, het zal me benieuwen.
9 uur geleden - 10 juli 2026 om 13:53 # 416826
FCBM1
Dit bericht is (tijdelijk) verwijderd. Helemaal mee eens. Hebben wij de afgelopen seizoenen überhaupt vooruitgang geboekt. Dacht het niet!!!

9 uur geleden - 10 juli 2026 om 13:34 # 416825
FrankArnoldson
De mensen die willen dat Roda ambitie uitspreekt worden op hun wenken bediend.

Jasper Kluten meldt op X dat het seizoen volgens Servais alleen geslaagd is bij promotie.
9 uur geleden - 10 juli 2026 om 13:33 # 416824
Frank123
Compliment aan de prikborders! Al dat gezeik over dat een seedorf buitenom moet gaan en die bal voor de kis gooiene. Heeft geresulteerd in een doelpunt. Einde-f#cke-lik. Hopelijk gaat we dat komend seizoen vaker zien! Wel onduidelijk wat nu de vaste kern gaat worden... lijkt wel 50 50 opstelling
9 uur geleden - 10 juli 2026 om 12:59 # 416822
PLS2000
RUST in Delden 0-0
SC Cambuur-Roda JC
#rodajc #CAMBUUR #Limburg
10 uur geleden - 10 juli 2026 om 12:29 # 416821
Floris
Wel een topstream van Cambuur 😆
10 uur geleden - 10 juli 2026 om 12:27 # 416820
RJC96
Gastweetikwie schreef:
RodaRambo schreef:
Wereldwonder schreef:
Khaldi, Lajud en Abdi ontbreken vandaag in de wedstrijdselectie. Ik krijg z'n gevoel dat onze nieuwe Algerijnse/Franse aanwinst niet een echt 'fysiek' sterke speler is. Die gaan we dalijk een halfjaar missen aan pijntjes etc. Maargoed, we gaan het zien... maar me voorgevoel zegt niet veel goeds.
10 juli 2026 om 10:16
Pas op, we mogen niks negatiefs zeggen over Khaldi. Onze held die via beelden een contract heeft gekregen. Ik heb er ook een minder voorgevoel bij, maar we gaan het zien.
10 juli 2026 om 11:32
Waarom zou je ook wat negatiefs over hem zeggen? Op basis van wat? Wat is de meerwaarde daarvan? Voelen mensen zich beter als ze kritiek op anderen kunnen geven?
10 juli 2026 om 11:48

Geen kritiek op hem persoonlijk of zelfs op zijn kwaliteiten, want die kennen we niet.

Kritiek is op basis waarvan hij gehaald en het proces. Als je zogezegd amper wat te besteden hebt, met een kleine selectie moet werken en de nadruk op kwaliteit wilt leggen, dan is het heel raar om een jongen vast te leggen waarvan het niveau compleet onbekend is en die je nooit hebt zien spelen.
10 uur geleden - 10 juli 2026 om 12:02 # 416819
045J
Gastweetikwie schreef:
RodaRambo schreef:
Wereldwonder schreef:
Khaldi, Lajud en Abdi ontbreken vandaag in de wedstrijdselectie. Ik krijg z'n gevoel dat onze nieuwe Algerijnse/Franse aanwinst niet een echt 'fysiek' sterke speler is. Die gaan we dalijk een halfjaar missen aan pijntjes etc. Maargoed, we gaan het zien... maar me voorgevoel zegt niet veel goeds.
Pas op, we mogen niks negatiefs zeggen over Khaldi. Onze held die via beelden een contract heeft gekregen. Ik heb er ook een minder voorgevoel bij, maar we gaan het zien.
Waarom zou je ook wat negatiefs over hem zeggen? Op basis van wat? Wat is de meerwaarde daarvan? Voelen mensen zich beter als ze kritiek op anderen kunnen geven?
10 juli 2026 om 11:48

Je gaat in discussie die deze speler al na 1 dag Lajud 2.0 vindt. Heeft geen enkele zin.
10 uur geleden - 10 juli 2026 om 11:58 # 416818
Gastweetikwie
RodaRambo schreef:
Wereldwonder schreef:

11 uur geleden - 10 juli 2026 om 11:48 # 416817
Sjtubkop90
Wel een top stream van cambuur Deom geen enkel balverlies mooie strakke pas lijkt hem vrijwel geen moeite te kosten om dit steeds met dezelfde precisie te doen
11 uur geleden - 10 juli 2026 om 11:48 # 416816
RodaRambo
Wereldwonder schreef:

11 uur geleden - 10 juli 2026 om 11:32 # 416815
Sjtubkop90
Wereldwonder schreef:
Volgens mij heeft het daar niets mee te maken na de oefenpot werd aangegeven dat die flink wat blaren opgelopen had. Als de hiel open was zou het niet gek zijn dat die nu nog niet volledig hersteld is overigens hoop ik dat die berichtgeving klopt. Want jou voorgevoel kan ook zomaar kloppen al lijkt hier dus een andere oorzaak aan ten grondslag te liggen mits het klopt

12 uur geleden - 10 juli 2026 om 10:54 # 416814
Gastweetikwie
Wereldwonder schreef:

Alle ballen op Van De Hurk, haha. Oh, wacht….

Khalid is overigens gehaald voor de langere termijn.

12 uur geleden - 10 juli 2026 om 10:22 # 416813
RJC96
Wereldwonder schreef:

In principe had hij, bij normaal beleid, eerst op proef moeten komen.
12 uur geleden - 10 juli 2026 om 10:19 # 416812
Wereldwonder
Khaldi, Lajud en Abdi ontbreken vandaag in de wedstrijdselectie.

Ik krijg z'n gevoel dat onze nieuwe Algerijnse/Franse aanwinst niet een echt 'fysiek' sterke speler is.

Die gaan we dalijk een halfjaar missen aan pijntjes etc. Maargoed, we gaan het zien... maar me voorgevoel zegt niet veel goeds.
12 uur geleden - 10 juli 2026 om 10:16 # 416811
PLS2000
Het duel is, onder voorbehoud van een goede verbinding, live te volgen via ons ( Cambuur) YouTube-kanaal.

#RODCAM

https://m.youtube.com/watch?v=AkwHL12z2yw&pp=0gcJCWQCo7VqN5tDiggCQAE%3D
13 uur geleden - 10 juli 2026 om 09:10 # 416810
Wereldwonder
Via het youtube kanaal van SC Cambuur is het duel live te volgen straks.
13 uur geleden - 10 juli 2026 om 09:03 # 416809
KampfenundSiegen
045J schreef:
Iemand een idee of de wedstrijd zo wordt uitgezonden?
10 juli 2026 om 08:08

Vorig jaar werd dat ook last-minute aangekondigd, dus als dat zo is weten we het pas vlak voor de wedstrijd denk ik.
14 uur geleden - 10 juli 2026 om 08:39 # 416808
045J
Iemand een idee of de wedstrijd zo wordt uitgezonden?
14 uur geleden - 10 juli 2026 om 08:08 # 416807
Hutch
045 schreef:
3750 seizoenskaarten verkocht tot nu toe 💪
10 juli 2026 om 02:26

... en dat na een seizoen waarin de club vier van de twintig thuiswedstrijden wist te winnen.

Gewoon een heel respectabel aantal inderdaad.

Ikzelf wacht ook even af: ontbijten met de coach of darten met de spelers is echt niet nodig, en zelfs promoveren is geen absolute must. Voor een beetje fatsoenlijk aanvalsspel in plaats van een hoop fantasieloos geschuif doe ik het al.
16 uur geleden - 10 juli 2026 om 06:41 # 416806
045
3750 seizoenskaarten verkocht tot nu toe 💪
20 uur geleden - 10 juli 2026 om 02:26 # 416805
Alli
BramBuijssen

In seizoen 21/22 + 22/23 speelde Roda O21 in de 2e divisie. Dat is een beduidend beter niveau dan de 4e divisie waar de O21 nu al 2 jaar in speelt. Hier speel je voornamelijk tegen top amateurs.

Ter vergelijking; van de lichting van Roda O21 seizoen 21/22 + 22/23 waar Ouaissa onderdeel van was, hebben slechts 3 andere spelers het betaalde voetbal gehaald;

- Bangura
- Livramento
- Sposito

Voor Bangura zal betaald voetbal heel snel afgelopen zijn, kijkend naar zijn prestaties afgelopen seizoen. Werd door Istra in de winter verhuurd aan een club uit Bosnië en daar zagen ze al snel dat Bangura niet zo goed kan voetballen. Heeft 34 hele minuten gespeeld de 2e seizoenshelft. Die speelt binnen nu en 2 jaar bij Chevremont.

Livramento heeft 1 leuk seizoen gehad bij MVV, that's it. Afgelopen 2 seizoenen helemaal niks gepresteerd; 59 wedstrijden gespeeld, 1 doelpunt en 3 assists. En dat als spits.

Sposito doet het prima op het 3e niveau van België

De rest van deze lichting heeft het betaalde voetbal niet eens gered.

Wat denk je hoe groot de stap dan wel niet is vanaf de 4e divisie naar de KKD. Die is nog vele malen groter.
Er spelen best wel leuke spelers bij de O21, maar die komen echt op alle vlakken ontzettend veel kwaliteit tekort om aanspraak te maken op een plekje in de selectie. Een Houben en Filip Janssen hadden geweldige statistieken bij de O21, maar beide zijn vertrokken omdat ze geen kans krijgen (lees: kwalitatief tekort komen)

Zolang de O21 op amateur niveau speelt zal er geen enkele speler vanuit de jeugd doorbreken. Die stap naar de KKD is gewoon veel en veel te groot. Trouwens, ook de O19 speelt op datzelfde niveau, dus de aanwas van onderuit is er ook niet.

De jongens die nu op basis van amateur contract mogen aansluiten bij Roda 1 is gewoon voor opvulling en dienen enkel als pionnetje voor op de training. Idem voor Lajud en Leijten, alleen die krijgen er ook nog eens voor betaald.....
21 uur geleden - 10 juli 2026 om 01:06 # 416804
Meumon
RZP schreef:
Over Nisbet gesproken. Heb gehoord dat zijn lease auto is opgezegd samen met die van Van den Hurk. Hoeft niet veel te zeggen, maar toch een teken.
9 juli 2026 om 23:23

Kan best te maken hebben met de heffing die de overheid per 2027 gaat heffen op nieuwe autos met uitstoot. Contacten worden al afgekocht om het wagenpark te elektrificeren.
22 uur geleden - 10 juli 2026 om 00:21 # 416803
Roda7United
BramBuijssen schreef:
Roda7United schreef:
BramBuijssen schreef:
[quote]416794[/quote] bepaalde spelers van U21 niet onderschatten of eens wat vaker gaan kijken😉 Het is nog geen Nisbet maar als je geen geld hebt of niks wilt betalen moet je het gewoon met jeugd doen, daarbij kun je het altijd proberen, is er niet voor niets bijgehaald. je hebt zo te horen geen vertrouwen in de jeugd en zoals je het zegt klinkt het net alsof we messi hebben rondlopen, het is voor roda een buitengewone speler die je moet koesteren maar niet overdrijven. die Mik Vergoossen heeft ook flink wat talent, straalt rust uit, heeft een goede voorzet en kan aardig dribbelen.
9 juli 2026 om 21:32
In het land der blinden is eenoog koning. De Roda jeugd speelt zo laag, als je daar enigszins positief opvalt moet je nog 10 niveau’s omhoog tot je als waardige selectiespeler gerekend kan worden. Als al één van de O21 spelers gaat doorbreken, zou dat dan die ene zijn die op de valreep toch mee mocht na die 10 anderen? Ik schat de kans klein in. En als vervanger van Nisbet hoeven we het dan al helemaal niet te hebben.
9 juli 2026 om 21:39
als dat zo is, waarom worden ze dan bij de selectie gehaald van het eerste? jeugd is belangrijk maar als ze niet voldoen aan het niveau kan je ze beter weg laten. ik ben ondanks het niveau wat de jeugd speelt wel in voor de een en ander en weet ik zeker dat er talenten rondlopen waar we in het eerste iets aan kunnen hebben. Afwachten dan maar, Sami speelde t zelfde niveau trouwens, en kijk wat we eraan hebben gehad en waar die nu is.
9 juli 2026 om 23:26

Waarom ze erbij zitten? Omdat je aan 17 man niet genoeg hebt om op trainingskamp te gaan en bepaalde trainingsvormen te doen. En om ze natuurlijk een kans te geven definitief aan te haken, maar die kans is denk ik niet heel groot gezien de afgelopen jaren. Ik zou het enorm toejuichen wanneer het wel gebeurt, maar mijn hoop is flink afgezwakt de laatste jaren en ingehaald door realisme.

Ouaissa is één uitzondering in de laatste 20 jaar, gaan we dat als argument gebruiken? Vind ik niet heel sterk.
gisteren om 23:44 - 9 juli 2026 om 23:44 # 416802
BramBuijssen
Roda7United schreef:
BramBuijssen schreef:
Roda7United schreef:
Och gelukkig, als Nisbet vertrekt loopt zijn opvolger gewoon in de jeugd rond. Wat een geluk hebben wij met zo een jeugdopleiding, echt een luxe!
9 juli 2026 om 20:41
bepaalde spelers van U21 niet onderschatten of eens wat vaker gaan kijken😉 Het is nog geen Nisbet maar als je geen geld hebt of niks wilt betalen moet je het gewoon met jeugd doen, daarbij kun je het altijd proberen, is er niet voor niets bijgehaald. je hebt zo te horen geen vertrouwen in de jeugd en zoals je het zegt klinkt het net alsof we messi hebben rondlopen, het is voor roda een buitengewone speler die je moet koesteren maar niet overdrijven. die Mik Vergoossen heeft ook flink wat talent, straalt rust uit, heeft een goede voorzet en kan aardig dribbelen.
In het land der blinden is eenoog koning. De Roda jeugd speelt zo laag, als je daar enigszins positief opvalt moet je nog 10 niveau’s omhoog tot je als waardige selectiespeler gerekend kan worden. Als al één van de O21 spelers gaat doorbreken, zou dat dan die ene zijn die op de valreep toch mee mocht na die 10 anderen? Ik schat de kans klein in. En als vervanger van Nisbet hoeven we het dan al helemaal niet te hebben.
9 juli 2026 om 21:39
als dat zo is, waarom worden ze dan bij de selectie gehaald van het eerste? jeugd is belangrijk maar als ze niet voldoen aan het niveau kan je ze beter weg laten. ik ben ondanks het niveau wat de jeugd speelt wel in voor de een en ander en weet ik zeker dat er talenten rondlopen waar we in het eerste iets aan kunnen hebben.
Afwachten dan maar, Sami speelde t zelfde niveau trouwens, en kijk wat we eraan hebben gehad en waar die nu is.
gisteren om 23:26 - 9 juli 2026 om 23:26 # 416801
RZP
Over Nisbet gesproken. Heb gehoord dat zijn lease auto is opgezegd samen met die van Van den Hurk. Hoeft niet veel te zeggen, maar toch een teken.
gisteren om 23:23 - 9 juli 2026 om 23:23 # 416800
Roda7United
BramBuijssen schreef:
Roda7United schreef:
Och gelukkig, als Nisbet vertrekt loopt zijn opvolger gewoon in de jeugd rond. Wat een geluk hebben wij met zo een jeugdopleiding, echt een luxe!
bepaalde spelers van U21 niet onderschatten of eens wat vaker gaan kijken😉 Het is nog geen Nisbet maar als je geen geld hebt of niks wilt betalen moet je het gewoon met jeugd doen, daarbij kun je het altijd proberen, is er niet voor niets bijgehaald. je hebt zo te horen geen vertrouwen in de jeugd en zoals je het zegt klinkt het net alsof we messi hebben rondlopen, het is voor roda een buitengewone speler die je moet koesteren maar niet overdrijven. die Mik Vergoossen heeft ook flink wat talent, straalt rust uit, heeft een goede voorzet en kan aardig dribbelen.

In het land der blinden is eenoog koning. De Roda jeugd speelt zo laag, als je daar enigszins positief opvalt moet je nog 10 niveau’s omhoog tot je als waardige selectiespeler gerekend kan worden.

Als al één van de O21 spelers gaat doorbreken, zou dat dan die ene zijn die op de valreep toch mee mocht na die 10 anderen? Ik schat de kans klein in. En als vervanger van Nisbet hoeven we het dan al helemaal niet te hebben.
gisteren om 21:39 - 9 juli 2026 om 21:39 # 416799
BramBuijssen
045J schreef:
Roda7United schreef:
Echt he. Plek 18 here we go!
9 juli 2026 om 20:48

We zijn geen MVV😂
gisteren om 21:32 - 9 juli 2026 om 21:32 # 416798
BramBuijssen
Roda7United schreef:
bepaalde spelers van U21 niet onderschatten of eens wat vaker gaan kijken😉

Het is nog geen Nisbet maar als je geen geld hebt of niks wilt betalen moet je het gewoon met jeugd doen, daarbij kun je het altijd proberen, is er niet voor niets bijgehaald. je hebt zo te horen geen vertrouwen in de jeugd en zoals je het zegt klinkt het net alsof we messi hebben rondlopen, het is voor roda een buitengewone speler die je moet koesteren maar niet overdrijven. die Mik Vergoossen heeft ook flink wat talent, straalt rust uit, heeft een goede voorzet en kan aardig dribbelen.

gisteren om 21:32 - 9 juli 2026 om 21:32 # 416797
Socio
Kom op mannen. Positief blijven😉 Hey kunt Roda…
gisteren om 21:20 - 9 juli 2026 om 21:20 # 416796
045J
Roda7United schreef:

Echt he. Plek 18 here we go!
gisteren om 20:48 - 9 juli 2026 om 20:48 # 416795
Roda7United
gisteren om 20:41 - 9 juli 2026 om 20:41 # 416794
RJC96
BramBuijssen schreef:
Nee hem bedoel ik niet, minuut 4:55 komt hij in beeld aan tafel, later in de video ook nog eens als hij in een ijsbad moet. dus de bevestiging dat hij het was kreeg ik ietwat later haha, wel heel top dat ze hem erbij hebben gevoegd. Hij kan het middenveld optimaal opvullen mocht een Nisbet ofzo uitvallen of vertrekken ect, je hoeft in mijn ogen dus geen vervanger aan te trekken.
9 juli 2026 om 18:35

Wie?
gisteren om 19:25 - 9 juli 2026 om 19:25 # 416793
BramBuijssen
Cas520 schreef:
Cas520 schreef:
Ik hoor via via dat een auto van west ham united bij het stadion stond. Kwam hem zelf tegen op de heerlerbaan. Groetjes koempels
9 juli 2026 om 13:42
Hoe moet ik me een auto van West Ham voorstellen?
9 juli 2026 om 14:22
Hele auto had een wrap van de club
9 juli 2026 om 14:36
misschien een ongelooflijk grote fan van west ham die hier misschien op vakantie is en zich een roda outfitje scoort.

gisteren om 18:38 - 9 juli 2026 om 18:38 # 416792
BramBuijssen
Nee hem bedoel ik niet, minuut 4:55 komt hij in beeld aan tafel, later in de video ook nog eens als hij in een ijsbad moet. dus de bevestiging dat hij het was kreeg ik ietwat later haha, wel heel top dat ze hem erbij hebben gevoegd. Hij kan het middenveld optimaal opvullen mocht een Nisbet ofzo uitvallen of vertrekken ect, je hoeft in mijn ogen dus geen vervanger aan te trekken.
gisteren om 18:35 - 9 juli 2026 om 18:35 # 416791
Meumon
BramBuijssen schreef:
Vergoossen toch mee op trainingskamp in Delden? te zien in de youtube vide van Roda in minuut 4:56. Stond niet op de spelerslijst maar vind het alleen maar positief als hij er bij zit.
9 juli 2026 om 17:38

Ik denk dat je doelt op de jongen links van Cain? Denk dat dat Francesco Buono is
gisteren om 18:07 - 9 juli 2026 om 18:07 # 416790
BramBuijssen
Vergoossen toch mee op trainingskamp in Delden? te zien in de youtube vide van Roda in minuut 4:56. Stond niet op de spelerslijst maar vind het alleen maar positief als hij er bij zit.
gisteren om 17:38 - 9 juli 2026 om 17:38 # 416789
Frank123
Vanavond Frankrijk - Marokko, de uitslag zal alles bepalend zijn voor onze nieuwe aanwinst! Word het een 12 uit een dozijn deense alleskunner of een fanatieke duitse balletje breed patser. In elk geval beginnen we het seizoen met mooie shirts! Als we een constant seizoen spelen zonder dieptepunten ben ik inmiddels al tevreden. Promoveren is allang niet meer de doelstelling....
gisteren om 17:08 - 9 juli 2026 om 17:08 # 416788
Rodafrenske
StefanRaets Bij NAC moet er nog wel wat gebeuren, wil dat een titeluitdager worden. Verloren gisteren verdiend van FC Eindhoven en de sfeer schijnt daar behoorlijk verrot te zijn. Zelden een trainer zich zo vroeg in de voorbereiding zo negatief horen uitlaten over zijn selectie (en dat met allemaal doorlopende contracten).
9 juli 2026 om 14:58

Zegt allemaal niet veel.
Bij Ado hadden ze begin vorig seizoen ook een hoop problemen en die werden glansrijk kampioen.

gisteren om 16:49 - 9 juli 2026 om 16:49 # 416787
Danke88
Pflucke schreef:
Juul Timmermans naar Bremer SV
9 juli 2026 om 14:03

Heeft een barbershop in Bremen geopend🤣 succes Juul😎
gisteren om 16:42 - 9 juli 2026 om 16:42 # 416786
HuusGupperts
Ik zie het al voor me, een afgevaardigde van West Ham gaat een gesprekje aan met Roda om gewoon even kennis te maken of bij te kletsen en dan is het natuurlijk logisch dat je de auto pakt met West Ham United stickers..

Je merkt dat het tijd wordt voor echt nieuws..
gisteren om 15:40 - 9 juli 2026 om 15:40 # 416785
KampfenundSiegen
FrankArnoldson schreef:
MaartenF schreef:
Cas520 schreef:
Ik hoor via via dat een auto van west ham united bij het stadion stond. Kwam hem zelf tegen op de heerlerbaan. Groetjes koempels
Summerville op huurbasis
9 juli 2026 om 14:25
Zou typisch Roda zijn. Weer opleiden voor andere clubs 😜
9 juli 2026 om 15:05

We hebben geen geld. Als je een samenwerking kan aangaan met een grote club, zeg ik doen. Je krijgt spelers boven het niveau die je kan halen, ze kosten vaak niets/weinig. Kijk naar Dordrecht, hoe goed die het al kunnen doen dankzij Feyenoord huurlingen. Ik acht de kans klein op West Ham, maar over het algemeen ben ik er positief over.
gisteren om 15:13 - 9 juli 2026 om 15:13 # 416784
FrankArnoldson
MaartenF schreef:
Cas520 schreef:
Summerville op huurbasis
9 juli 2026 om 14:25

Zou typisch Roda zijn. Weer opleiden voor andere clubs 😜
gisteren om 15:05 - 9 juli 2026 om 15:05 # 416783
SchaesbergKoempel
StefanRaets Bij NAC moet er nog wel wat gebeuren, wil dat een titeluitdager worden. Verloren gisteren verdiend van FC Eindhoven en de sfeer schijnt daar behoorlijk verrot te zijn. Zelden een trainer zich zo vroeg in de voorbereiding zo negatief horen uitlaten over zijn selectie (en dat met allemaal doorlopende contracten).
gisteren om 14:58 - 9 juli 2026 om 14:58 # 416782
StefanRaets
IM1999 schreef:
Roda7United schreef:
Zuid14 schreef:
Ondanks toezegging dat er nog een speler van naam zou komen voor het trainingskamp is het inmiddels ernstig rustig op de burelen van Roda JC. Vermoedelijk zal deze speler elders iets anders/beters hebben kunnen krijgen en is dat niet doorgegaan, wellicht naar de toekomst toe slimmer om hier dan niet over te communiceren voordat het écht zeker is. In F1 land zouden ze zeggen we zitten nu in Silly Season, maar als we geen fatsoenlijke aanvallende versterkingen hebben voor 7 augustus en dat is nu nog een kleine maand, dan zie ik het ondanks de andere 'versterkingen' die we wel al gehaald hebben, niet echt gebeuren dat we een flitsende start maken. Tuurlijk we hebben een Khaldi en wellicht is dat de nieuwe Hadj Moussa, maar een is geen en we weten allemaal dat VDH en Paulissen beiden max 70 minuten meekunnen. Schwirten komt nog terug van een blessure, wat kan die wel/niet nog ? Das toch ook alsof je in een casino alles op zwart of rood zet ? Het zal me benieuwen, maar ik begin ook met de dag sceptischer te worden, ondanks dat ik wél verwacht dat Rob het beter gaat doen dan Kevin.
9 juli 2026 om 11:27
Het is echt ongelofelijk. Hier op dit forum worden woorden van Servais verdraaid en wanneer dit dan niet klopt krijgt Robbie het te verduren. De woorden waren dat ze in gesprek waren met een volledig onbekende speler en een bekendere. ‘Bekendere’ zegt niks over het niveau van de speler maar dat hij bijv. bekend is in de competitie. Inmiddels zijn die woorden verdraaid tot ‘een speler van naam’ waarmee geïnsinueerd wordt dat er een grote naam zou komen. Stelletje analfabeten hiero. Continu commentaar op de leiding van Roda maar zelf kunnen ze nog niet eens lezen.
9 juli 2026 om 12:24
Dat heet tegenwoordig populisme
9 juli 2026 om 12:37

Ach - een ding is zeker: we spelen de 1e 2 potten tegen ploegen die wat recente oud-spelers van ons herbergen.
Weet je meteen waar je staat t.o.v. je eigen verleden (FC Emmen). Ook te bedenken dat ze de afgelopen paar jaar vergelijkbaar hebben gepresteerd.

Met Breij, Kongolo bij Emmen en Koglin bij Helmond komen er wat namen voorbij die veel minuten bij ons gemaakt hebben.
Als je beter dan die ploegen bent start je in ieder geval goed en daarna zie je het wel.

Sowieso een lekker pittige start: Emmen (U) | Helmond (T) is gemiddeld, maar daarna mag je ook bij het nog onbekende Dordrecht en tegen de titeluitdager (?) spelen voordat je in september aanbelandt.
Dan moet de ploeg wel klaar zijn wat mij betreft: al helemaal omdat we dan MVV op de planning hebben staan.

Heb er wel weer ouderwets zin in, maar de zomer is nog lang.
gisteren om 14:52 - 9 juli 2026 om 14:52 # 416781
Cas520
Cas520 schreef:
Hoe moet ik me een auto van West Ham voorstellen?
9 juli 2026 om 14:22

Hele auto had een wrap van de club
gisteren om 14:36 - 9 juli 2026 om 14:36 # 416780

Voorspel de wedstrijd
Niet ingelogd
Log in of word lid om een voorspelling te kunnen plaatsen
vrijdag 17 juli 2026 om 00:00
Parkstad Limburg Stadion

Roda JC Kerkrade

Beerschot

Ik geef wijzijnrodajc.nl toestemming mijn emailadres te delen met Roda J.C. B.V. zodat Roda J.C. B.V. mij kan benaderen inzake de seizoenkaart campagne 2026/2027.

Ik wil een reminder ontvangen voorafgaan aan de wedstrijddag indien ik mijn voorspelling nog niet heb doorgegeven.

WZRJC Poule klassement