☰
☰
×Niet ingelogd
Log je in of Maak een account aan om berichten te kunnen plaatsen op ons forum!
Tuppetei2
Gumpun schreef:
Dit elftal is nog slechter dan het elftal van vorig jaar. Ook Penders stelt tot op heden enorm teleur.
10 oktober 2026 om 08:09

Onzin. Dit elftal is op bijna elke positie beter. Vd buijs terug is winst. Alleen die lookalike “mr bean” trainer van ons is gewoon een drama.

Het lijkt wel zodra een trainer bij ons binnen stapt ze het vak compleet vergeten. Alle creativiteit op de bank. En drvertjes als doorenbosch, mensah opstellen.

Gewoon 4-3-3
Paixoto, tol, vd buijs, janssen
Bentoumi paulissen, nisbet
Seedorf, vd hurck, khoums

Ja die khoums viel prima in.

Alleen mr bean zet seedorf weer op rechts die moet gewoon op links enkhiums op rechts

Wat mij gisteren opviel. Staat seedorf op links geeft die nooit een voorzet. Nu staat die op rechts trekt die alsnog naar binnen en schiet die met links. Schiet mij maar lek.

Maar alsnog was seedorf de enige met dreiging.

Gewoon afstappen van dit achterlijke systeem. En je cretiviteit opstellen.

En hopen dat khaldi een schot in de roos is ooit.
22 min geleden - 10 oktober 2026 om 08:24 # 426050
Gumpun
Doelstelling van meneer Servais is om het stadion vol te krijgen.
Ik denk dat hij deze ochtend bij de hornbach op de stoep staat om nog wat extra doeken te gaan kopen om nog wat meer tribunevakken te bedekken.

28 min geleden - 10 oktober 2026 om 08:17 # 426049
Gumpun
Dit elftal is nog slechter dan het elftal van vorig jaar. Ook Penders stelt tot op heden enorm teleur.

37 min geleden - 10 oktober 2026 om 08:09 # 426048
Materazzi
kirchroa schreef:
Ronduit schandalig!! Je jaagt je eigen supporters de deur uit. En de bewierookte Mensah had al na een kwartier mogen douchen. Wat een afknapper. Iedere keer als je denkt het kan niet slechter, dan heeft Roda (Penders) wel een verassing voor je in huis. Hoe verpest ik een avond. Roda heeft de oplossing in huis!!
10 oktober 2026 om 07:29

Penders was ook nog verontwaardigd dat Roda na een goede start op safe ging spelen. Dan heb je als trainer toch ook een enorme plank voor je kop. Hij stelt 9 verdedigend ingestelde spelers op!?
Mensah inderdaad een enorme flop. Lijkt totaal geen motivatie te hebben.
43 min geleden - 10 oktober 2026 om 08:03 # 426047
kirchroa
Ronduit schandalig!! Je jaagt je eigen supporters de deur uit.
En de bewierookte Mensah had al na een kwartier mogen douchen. Wat een afknapper.
Iedere keer als je denkt het kan niet slechter, dan heeft Roda (Penders) wel een verassing voor je in huis.
Hoe verpest ik een avond. Roda heeft de oplossing in huis!!
1 uur geleden - 10 oktober 2026 om 07:29 # 426046
HuusGupperts
Ik denk dat veel supporters solidair gaan zijn aan de UK en lekker thuis blijven bij de volgende jong-ploegen thuis en geef ze eens ongelijk.

Lekker gezellig in een kroegje waar je niet de hele wedstrijd hoeft te kijken..
1 uur geleden - 10 oktober 2026 om 07:01 # 426045
Kaalheide
Ik zeg het maar zoals het is: dit seizoen halen we de play\-offs niet\! Daarvoor zijn zowel de spelersgroep als de technische staf simpelweg veel te zwak\. Te weinig kwaliteit, te weinig overtuiging en veel te weinig vertrouwen in een goede afloop\. Als dit het niveau is waarop we verder moeten, kunnen we de ambities beter bijstellen\.
3 uur geleden - 10 oktober 2026 om 05:42 # 426044
Alli
Wat een contrast met vorige week in Venlo waar het prachtige weer, een uitverkochte Koel en prima sfeer vanuit thuis en uitvak, alle ingrediënten aanwezig waren voor een heerlijke ouderwetse zondagmiddag wedstrijd.

Vanavond waren die ingrediënten allesbehalve aanwezig; koud, nat, donker, sfeerloos en een akelig leeg PLS waar het gebrek aan vertrouwen op een goed resultaat duidelijk voelbaar was en dat deed wel wat met mij. Ik hoop het gevoel wat ik in het stadion had voor de wedstrijd, echt niet meer mee te maken want als dit de standaard wordt, ga ik toch voor een andere invulling kiezen op de vrijdagavond.

Waar je dan tegen beter weten in hoopt op een verfrissend Roda, viel ook dat (alweer) vies tegen. De eerste 5 minuten + de laatste 10 minuten van de eerste helft hadden nog enigzins een beetje amusementswaarde. Alles daar tussenin was weer 3x niks. Evenals de 2e helft waar alleen het laatste kwartier iets weg had van betaald voetbal.

Helaas vergeten we onszelf te belonen in de 1e helft. Krijgen we eindelijk eens wat kansen, vergeet je ze af te maken.

In de 2e helft mogen we Treichel bedanken dat hij ons in de wedstrijd houdt. Niet de eerste keer dit seizoen overigens. Wat een safe op die penalty. Ongelooflijk.

Ik hoop dat Penders nu inziet dat een aanvallendere speelwijze echt wel mogelijk is. We hebben er 10 wedstrijden op moeten wachten, maar aanvallend stonden er dan eens eindelijk meer dan 2 Roda spelers in de 16 van de tegenstander! Kon m'n ogen haast niet geloven.

Dat dan een van richting veranderd schot het PLS liet juichen, zegt veel.
Dat Paulissen niet eens in de gaten had dat hij gescoord had omdat hij te druk was met het claimen van een penalty ivm vermeende hansbal, vat dit seizoen tot nu toe het beste samen wat mij betreft.

3 uur geleden - 10 oktober 2026 om 04:50 # 426043
RJCwierttt
Waarom zouden we dit moeten accepteren? Ja, we hebben weinig centen. Maar dat betekent niet dat we geen aantrekkelijk voetbal kunnen spelen. Het gaat er allemaal om wat je met je beschikbare centen doet. Er zijn tig clubs die het met minder centen wel lukt om een uitgebalanceerd elftal samen te stellen, dat ook nog enigszins attractief voetbal speelt.

Servais en Peters zijn vast top zakenlui, die er zeker voor gezorgd hebben dat de club financieel alles op de rit heeft. Maar er mist voetbalknowhow. Een uitgebalanceerd elftal samenstellen lukt hen al 3 jaar niet, dat mogen we nu toch wel langzaam concluderen?
6 uur geleden - 10 oktober 2026 om 01:50 # 426042
045J
Respect voor zowel Servais als Penders op het meest saaiste seizoen tot op heden. Prestatie op zich al. Want wat hebben we toch belabberde seizoenen gehad.

We zullen moeten accepteren dat dit gewoon het Roda is. Elke week een leeg stadion en met geluk de play-offs halen. Meer zit er gewoon niet meer in.
7 uur geleden - 10 oktober 2026 om 01:23 # 426041
RJCwierttt
Tuppetei2 schreef:
Zouden ze niet gewoon alsnog schwirten moeten terughalen.? Nog steeds zonder contract
10 oktober 2026 om 00:11

Nog een loper, asjeblieft niet zeg. We hebben iemand nodig met een goede trap, die een mannetje uit kan kappen, teamgenoten vrij voor de goal kan zetten en die het spel kan lezen. Schwirten had dit allemaal totaal niet.

Hadden we die Diemers maar aangetrokken..
8 uur geleden - 10 oktober 2026 om 00:36 # 426040
Tuppetei2
Zouden ze niet gewoon alsnog schwirten moeten terughalen.? Nog steeds zonder contract
8 uur geleden - 10 oktober 2026 om 00:11 # 426039
Batistuta
SoundBlaze schreef:
Het aanvalsspel dat bij dit systeem hoort, kan uiterst effectief zijn. Dat valt en staat alleen met de uitvoering. Je hebt een groot deel van de ingrediënten, maar de uitvoering is steevast verkeerd. In dit systeem hebben de wingbacks een... Lees het volledige bericht hier
9 oktober 2026 om 23:55

Allemaal leuk en aardig dit soort tactische bespiegelingen, maar feit is dat onze jongens niet eens een bal over 5 meter naar elkaar kunnen passen. Dan kun je wel gaan lullen over hoe diep de wingbacks staan, maar dat heeft allemaal geen zin. Het begint bij de basis, en die is niet op orde bij Roda. Daar is Penders verantwoordelijk voor.
8 uur geleden - 10 oktober 2026 om 00:04 # 426038
Hutch
Ik denk dat het stukje van DDL al klaar was toen de wedstrijd nog aan de gang was. Krappe deadline, krant moet naar de drukker - ik snap het allemaal wel. Maar nu is het beeld een beetje scheef.

En mij hoeft niemand te geloven hoor. Gewoon het aantal keren dat Roda vandaag opdook in de zestien van de tegenstander turven en vervolgens afzetten tegen het aantal keren dat dat tegen Jong Ajax en VVV lukte.

Goed was het zeker niet, maar 'hemeltergend saai' is ook overdreven. Zeker in helft twee golfde het spel op en neer en was er genoeg dreiging van beide teams. Maar ook de eindfase van helft 1, waarin Roda zijn grootste kansen verprutste viel het met het gebrek aan spektakel wel mee.

Doorbraak wat mij betreft was dat Penders Seedorf bracht en Mensah liet staan. En Pauli er in de rust ook nog bij zette. Het was voor het eerst dat er zo offensief werd gewisseld, en het leidde meteen tot beter voetbal. Hopelijk zien we dat vanaf nu wat vaker zo.
8 uur geleden - 10 oktober 2026 om 00:01 # 426037
SoundBlaze
Het aanvalsspel dat bij dit systeem hoort, kan uiterst effectief zijn. Dat valt en staat alleen met de uitvoering. Je hebt een groot deel van de ingrediënten, maar de uitvoering is steevast verkeerd.

In dit systeem hebben de wingbacks een belangrijke rol in de aanval. Die moeten bij balbezit doorschuiven in de aanval en als buitenspelers fungeren. Dat heeft alleen nut als vervolgens je spits ook in de 16 meter te vinden is. En je twee 10-en daar vlak achter. Je wilt immers een overal situatie in de 16 creëren. Maar dan moeten de ballen dus wel ook naar de vleugels gaan.

Nu komen bijna alle ballen dwars door de as. Van Treichel, van de CV’s maar ook van de middenvelders. Staan de wingsbacks dan misschien te verdedigend opgesteld? Je zag het toen Seedorf op rechts ging spelen de tweede helft. Er was veel meer diepgang en gevaar vanaf die kant. En van de Hurk maar ook Mensa laten zich veel en veel te ver terug zakken. Je hebt ze in de aanval nodig. Niet op het centrale middenveld, waar het dan overvol wordt.

Wat me ook opvalt is dat de spelers na hun eerste aannname bijna nooit open draaien. Ze staan heel vaak met hun rug naar het vijandelijke doel als ze ingespeeld worden. Bijna nooit in de loop of in de diepte. En als die bal al komt, is die onzuiver. Of Paulissen zo langzaam dat de bal over de achterlijn gaat.
gisteren om 23:55 - 9 oktober 2026 om 23:55 # 426036
Bankzitter
Zo, weer ruim zestig kilometer gereden om een Roda te zien dat geen meter opschiet in het doel dat het voor ogen heeft: promoveren. Wat een armoedig voetbal, totaal geen bezieling, geen dynamiek, geen creativiteit en scoringskracht. Het lijkt wel of we al jaren in dezelfde groef van de langspeelplaat blijven hangen. En toch weer bij elke start van het seizoen de hoop hebben dat het nu echt beter gaat worden. Steeds maar weer laten we ons een rad voor onze ogen draaien met een nieuwe trainer en een vers geopend blik aan spelers. En ook ik geloof er iedere keer weer in, heb het vertrouwen dat de ommekeer nu echt aanstaande is. Tja, de blinde vlek van de supporter toch blijkbaar. Teleurstelling na teleurstelling. En elk jaar heb ook ik dan weer de neiging om de trainer af te schrijven, hoewel ik, i.t.t. vorig jaar, in eerste instantie blij ben met de keuze van de nieuwe coach, in dezen Penders dit jaar.
Wat is dat toch, dat de match steeds verkeerd uitvalt, het positieve perspectief teniet wordt gedaan, er steeds weer op nul wordt begonnen om uiteindelijk op min één uit te komen. Er is werkelijk geen enkele progressie merkbaar. Triest, triest, triest.
Maar goed, over enkele weken ben ik er weer en zit me weer te verbijten over het initiatiefloze en inspiratieloze voetbal van mijn club. Wat een zelfkastijding!
gisteren om 23:46 - 9 oktober 2026 om 23:46 # 426035
DrHerjod
joost schreef:
DrHerjod schreef:
FCTrade schreef:
Realisten zijn hier genoeg. Mijn mening voor aanvang van dit seizoen komt aardig uit. Zelfs top 5 zit er niet in. Ach we zijn pas 10 potjes onderweg… het seizoen is nog lang blablabla. We zijn al jaren onderweg. Jaren... Lees het volledige bericht hier
9 oktober 2026 om 23:02
Of je wordt een keer wakker met een realistische kijk op de gang van zaken. Dat kan ook. Zonder Hendriks waren wij waarschijnlijk nooit lang in de eredivisie gebleven. Deze club heeft een suikeroom nodig blijkt dag in dag... Lees het volledige bericht hier
9 oktober 2026 om 23:25
Dat is geen reden om te verzaken tegen een juniorenploegje.
9 oktober 2026 om 23:31

Die junioren zijn overigens niet voor de kat zijn kloten spelers van Psv.

Maar goed, helaas wint de rest van de top 10 hun thuis en uitwedstrijden wel van dit jonge ploegje. Die verzaken nooit namelijk.

Het kan gewoon gebeuren. Alleen de manier waarop. Penders geeft aan dat we op 10 minuten na hebben gedomineerd. Ik vind balbezit geen dominantie. Kansen creëren daarintegen... En die waren er bijna niet. Blijf er wel bij dat het gewoon 3-1 had moeten zijn. Is het niet. En Penders kan zijn spelers niet met een joystick besturen.
gisteren om 23:44 - 9 oktober 2026 om 23:44 # 426034
oost10
RJCwierttt schreef:
joost schreef:
Ze zouden toch in ieder geval moeten kunnen probéren te voetballen, maar zelfs een poging tot voetbal heb ik niet kunnen ontdekken.
9 oktober 2026 om 23:06
Wie moet er voetballen dan? De uitgerangeerde Paulissen? Die paar jonge talentjes waarvan niemand weet of ze het niveau aankunnen? Je laat je laatste rasvoetballer Breij vertrekken, goed voor gemiddeld 5-10 assists en een zelfde aantal doelpunten, maar haalt... Lees het volledige bericht hier
9 oktober 2026 om 23:16

Ik denk dat we die voetballer hebben met Bentoumi. Maar die mag nooit meedoen
gisteren om 23:32 - 9 oktober 2026 om 23:32 # 426033
joost
DrHerjod schreef:
FCTrade schreef:
Realisten zijn hier genoeg. Mijn mening voor aanvang van dit seizoen komt aardig uit. Zelfs top 5 zit er niet in. Ach we zijn pas 10 potjes onderweg… het seizoen is nog lang blablabla. We zijn al jaren onderweg. Jaren... Lees het volledige bericht hier
Of je wordt een keer wakker met een realistische kijk op de gang van zaken. Dat kan ook. Zonder Hendriks waren wij waarschijnlijk nooit lang in de eredivisie gebleven. Deze club heeft een suikeroom nodig blijkt dag in dag... Lees het volledige bericht hier
9 oktober 2026 om 23:25

Dat is geen reden om te verzaken tegen een juniorenploegje.
gisteren om 23:31 - 9 oktober 2026 om 23:31 # 426032
Willie84
Al wedstrijden lang speelt Mensah waardeloos en raakt geen pepernoot. Marsman wordt steeds op de verkeerde plek gezet terwijl Janssen waardeloos voetbalt. Dan speel van dennBerg wel en dan weer niet, dan weer wel dan weer niet. Peixoto speelde gewoon 2 keer heel stabiel, rustig en je zag kwaliteit aan de bal. Nu maakt die geen minuten… Bentoumi verdient zeker oom een kans… zelfs Nisbet kan geen fatsoenlijke pass meer geven over 5 meter.

Daarentegen vind ik Treichel beter meespelen. Oftewel minder gepiemeld achterin. Dat werd verdomme tijd.

Paulissen daarentegen was ook vandaag weer een voele piemel. Goed, hij maakt de goal. Standaard situatie… grabbelbal. Maarja een groot geleerde zei ooit “drin is drin en joal is joal”. Sleegers en van den Hurk worden gewoon niet bereikt en Hurk krijgt alleen maar ballen die hij terug moet leggen. Kun je dus ook geen klote mee…
gisteren om 23:30 - 9 oktober 2026 om 23:30 # 426031
joost
RJCwierttt schreef:
joost schreef:
Ze zouden toch in ieder geval moeten kunnen probéren te voetballen, maar zelfs een poging tot voetbal heb ik niet kunnen ontdekken.
Wie moet er voetballen dan? De uitgerangeerde Paulissen? Die paar jonge talentjes waarvan niemand weet of ze het niveau aankunnen? Je laat je laatste rasvoetballer Breij vertrekken, goed voor gemiddeld 5-10 assists en een zelfde aantal doelpunten, maar haalt... Lees het volledige bericht hier
9 oktober 2026 om 23:16

Ik schreef niet dat ze zouden moeten voetballen en wie dat zou moeten doen, ik schreef dat ze het niet eens leken te proberen, al wil ik voor Treichel een uitzondering maken. Ik heb zelden zo'n treurigheid op een voetbalveld aanschouwd, al was het vorige week natuurlijk ook driewerf bagger.

En om je vraag toch een beetje te beantwoorden: iemand als Nisbeth zou de boel wel wat meer op sleeptouw mogen nemen, maar ook hij maakte een uitgebluste indruk. Leuk hoor, zo'n lobje, maar je koopt er niks voor.

"hemeltergend saai duel" is de kop in De Limburger, en dat is allerminst overdreven.
gisteren om 23:28 - 9 oktober 2026 om 23:28 # 426030
Vrijdagavond
JulesRJC045 schreef:
Kunnen we ondanks allen ellende wel een groot compliment aan Treichel geven keept een hele goeie eerste seizoenshelft zonder hem hadden we stuk lager op de ranglijst gestaan
9 oktober 2026 om 23:17

Zeker, ik vind hem een hele goede keeper voor ons. Heeft soms een offday, maar dat staat niet in contrast met het aantal punten dat hij voor ons pakt.
gisteren om 23:28 - 9 oktober 2026 om 23:28 # 426029
DrHerjod
FCTrade schreef:

Of je wordt een keer wakker met een realistische kijk op de gang van zaken. Dat kan ook. Zonder Hendriks waren wij waarschijnlijk nooit lang in de eredivisie gebleven. Deze club heeft een suikeroom nodig blijkt dag in dag uit. Eentje met verstand van het spelletje. We staan waar we horen, maar niet waar we willen. Dan krijg je dat gelul over "dit is niet te accepteren" en "als je je hierbij neerlegt ben je geen echte supporter" bla bla gezwets in de ruimte. Hebben gewoon ontzettend lang boven onze stand geleefd blijkt wel. Maar dat zand moet bij menigeen nog uit de ogen worden gewassen. Denk maar niet dat we ooit nog een keer tegenover AC Milan komen te staan. Slovan Liberec mss... Als we ooit zouden promoveren, en als we dan ooit eens wat hoger eindigen. Als als als. En zelfs die positieve gedachte is niet realistisch. We zitten voor het 10 jaar in deze kut competitie. En pas 1x zijn we dicht bij promotie geweest. En zelfs die kans was ongewenst blijkt uit het interview met onze AD. Als je als club niet klaar bent voor een promotie, dan zegt dat heel wat. Helaas.
gisteren om 23:25 - 9 oktober 2026 om 23:25 # 426028
Kevin1
De reden dat Penders vdh blijft opstellen is heel simpel. Vdh kan af en toe nog eens een bal vasthouden, Schenten totaal niet. Schenten is een echte spits, maar helaas komen we zo weinig bij de goal dat je hier helemaal niks aan hebt
gisteren om 23:22 - 9 oktober 2026 om 23:22 # 426027
JulesRJC045
Kunnen we ondanks allen ellende wel een groot compliment aan Treichel geven keept een hele goeie eerste seizoenshelft zonder hem hadden we stuk lager op de ranglijst gestaan
gisteren om 23:17 - 9 oktober 2026 om 23:17 # 426026
RJCwierttt
joost schreef:

Wie moet er voetballen dan? De uitgerangeerde Paulissen? Die paar jonge talentjes waarvan niemand weet of ze het niveau aankunnen? Je laat je laatste rasvoetballer Breij vertrekken, goed voor gemiddeld 5-10 assists en een zelfde aantal doelpunten, maar haalt vervolgens geen vervanger.

En mensen zijn hier verbaasd over Cooper Love die bij Emmen aan de lopende band scoort. Voor hem geldt hetzelfde als VDH. Het zijn gewoon sluwe aanvallers met een neusje voor de goal, maar wel alleen als ze aanvoer krijgen. Hier worden/werden ze getracht om zelf te voetballen en dat kunnen deze jongens niet. Die hebben goeie aanvoer nodig van jongens die creatief zijn en iemand vrij voor de keeper kunnen zetten. Helaas lukt het ons als sinds Ould Chick niet meer om zulke spelers te halen…

Dus ja, leuk allemaal dat onze verdediging goed staat en we weinig tegengoals krijgen. Maar zonder doelpunten gaan we geen wedstrijden winnen.
gisteren om 23:16 - 9 oktober 2026 om 23:16 # 426025
joost
gisteren om 23:06 - 9 oktober 2026 om 23:06 # 426024
FCTrade
Realisten zijn hier genoeg. Mijn mening voor aanvang van dit seizoen komt aardig uit. Zelfs top 5 zit er niet in. Ach we zijn pas 10 potjes onderweg… het seizoen is nog lang blablabla. We zijn al jaren onderweg. Jaren met de verkeerde mensen aan het roer. Zolang die blijven zitten is het niks en wordt het niks.
Dit wordt zo n typisch Molenaar seizoen. Op het einde allesnog verspelen.
Ach we zijn op doelsaldo niet meer de slechtste van limburg dat zegt ook iets.
gisteren om 23:02 - 9 oktober 2026 om 23:02 # 426023
RJCwierttt
Erg dat we een spits als VDH hebben, maar dat je gewoon niemand hebt die hem kan bedienen. Is daardoor totaal nutteloos.
gisteren om 23:01 - 9 oktober 2026 om 23:01 # 426022
045
Zo, weer thuis. Wat een verschrikkelijke avond met vooral anti voetbal. Als je zo defensieve selectie het veld in stuurt tegen de pupillen van Eindhoven verdien je vooral geen applaus.
Dat de penalty er niet in gaat mag een wonder zijn. Vandaag vooral weer wat mensen het stadion uitgejaagd. Chapeau
gisteren om 22:59 - 9 oktober 2026 om 22:59 # 426021
RodaRambo
Mijn excuses aan alle orakels, zuurpruimen, negatieve… jullie hadden gelijk, het is gewoon kut. Wat een armoede troef. Penders is al weken aan het schuiven met de spelers, er zit geen vastigheid in. Ze halen een lading spelers, sterkere breedte sinds jaren. En nog zijn (blijkbaar) onze jeugdspelers de betere wissels. Sleegers wordt steeds ingezet en ik moet mezelf eraan herinneren dat hij er ook in staat. Totaal onzichtbaar die gast. Jansen weer op een of andere manier niet meer hoe hij moet voetballen en passen kan geen enkele speler meer over 3 meter. Van den Hurk kan beter een barkruk op de middenstip zetten, verder komt hij niet meer. Hij kijkt alleen maar naar onze verdediging, hij weet denk ik niet eens hoe de goal van de tegenstander eruit ziet. Mensah was zo goed in de eerste wedstrijden, niet normaal. Maar die heeft zijn tweelingbroer laten opstellen, want op dit niveau wilde hij niet spelen geloof ik. En Bentoumi? Megatalent waar ze moeite voor hebben doen? Welk talent dan? Waarom krijgt hij geen minuten? Is hij 6e keus? Het is gewoon weer 9e jaar op rij teleurgesteld worden, verschrikkelijk. Geen idee hoe Penders dit gaat oplossen.
gisteren om 22:41 - 9 oktober 2026 om 22:41 # 426020
Sjtubkop90
Niveau na venlo wederom beneden peil had gehoopt op een reactie vanuit de groep. Defensief staat het prima aanvallend creeren we niets van den hurk loopt als dissonant rond op een eiland ten opzichte van de ploegen waarmee we ons zouden willen meten veel te weinig scorend vermogen en doelpuntenmakers. Ik ben niet meer zo positief gestemd hoop op een ander beeld maar zolang Penders niet overstapt op een plan B wanneer nodig vrees ik dat het niet veel beter wordt. Het is simpelweg niet goed genoeg zelfs een jong ploeg kunnen we de wil niet opleggen thuis lijkt mij toch voldoende stof tot nadenken
gisteren om 22:34 - 9 oktober 2026 om 22:34 # 426019
Vrijdagavond
SchaesbergKoempel schreef:
Vrijdagavond Er zit best kwaliteit verborgen in de selectie, maar als je Bentoumi, Schenten en Peixoto op de bank laat…
9 oktober 2026 om 22:28

Dat is het hem inderdaad.
Bij het binnenhalen van die jongens merkte je ook aan Servais dat hij vond dat hij een slag had geslagen.
Wat dat betreft heeft hij goed werk verricht, heel zonde dat het niet wordt benut.
gisteren om 22:33 - 9 oktober 2026 om 22:33 # 426018
Batistuta
Realisme schreef:
Boven mvv nu eindelijk
9 oktober 2026 om 22:27

Je maakt op deze manier Roda heel erg klein zonder het zelf door te hebben.
gisteren om 22:29 - 9 oktober 2026 om 22:29 # 426017
Batistuta
Vrijdagavond schreef:
Batistuta schreef:
Cooper Love weer gescoord. Die heeft er nu al 6 gemaakt terwijl hij er bij Roda 7 heeft gemaakt in een heel seizoen... hoe kan dat nou???
9 oktober 2026 om 22:18
Gewoon pijnlijk, ieder jaar lijken we sportief een stapje terug te zetten. Ik denk dat het dit jaar alleen niet aan de selectie ligt.
9 oktober 2026 om 22:25

Eens, de selectie is voor KKD begrippen best prima. Het ligt aan de laffe tactiek van Penders die gewoon niet werkt maar waar hij stug aan vast blijft houden.
gisteren om 22:28 - 9 oktober 2026 om 22:28 # 426016
SchaesbergKoempel
Vrijdagavond Er zit best kwaliteit verborgen in de selectie, maar als je Bentoumi, Schenten en Peixoto op de bank laat…
gisteren om 22:28 - 9 oktober 2026 om 22:28 # 426015
Realisme
Boven mvv nu eindelijk
gisteren om 22:27 - 9 oktober 2026 om 22:27 # 426014
Vrijdagavond
Batistuta schreef:
Cooper Love weer gescoord. Die heeft er nu al 6 gemaakt terwijl hij er bij Roda 7 heeft gemaakt in een heel seizoen... hoe kan dat nou???

Gewoon pijnlijk, ieder jaar lijken we sportief een stapje terug te zetten.

Ik denk dat het dit jaar alleen niet aan de selectie ligt.
gisteren om 22:25 - 9 oktober 2026 om 22:25 # 426013
Kr1t1sjeRodatuup
Je kan dit weer gaan relativeren maar dat doen we al jaren.
gisteren om 22:23 - 9 oktober 2026 om 22:23 # 426012
SchaesbergKoempel
Batistuta schreef:

Bij Emmen mag hij iedere week starten, hij heeft nu al 2/3e van zijn totale speelminuten voor ons gespeeld.
gisteren om 22:22 - 9 oktober 2026 om 22:22 # 426011
Batistuta
gisteren om 22:18 - 9 oktober 2026 om 22:18 # 426010
RJCwierttt
Ik maak me toch echt zorgen. Verliezen kan, maar dit..

Het voetbal wordt met het jaar slechter. Het lukt gewoon niet om creatieve voetballers te scouten. Iedereen gaf vorig jaar af op Breij, maar die mis je toch wel enorm nu. Die had tenminste nog iets van voetbalintelligentie.
gisteren om 22:15 - 9 oktober 2026 om 22:15 # 426009
Batistuta
DelaVega schreef:
Vrijdagavond schreef:
Hoeveel spijt zou Bentoumi hebben van zijn overstap?
9 oktober 2026 om 22:07
Zag hem na Vitesse thuis nog genieten en lachen (met zijn vrouw) in de McDonalds Kerkrade, dus zal daar wel zijn vreugde uit halen.
9 oktober 2026 om 22:09

Dan snap ik ook waarom hij te zwaar oogt...
gisteren om 22:12 - 9 oktober 2026 om 22:12 # 426008
DelaVega
rodafanWeert schreef:
DelaVega schreef:
Venlo boeit me eigelijk vrij weinig, leuk dat ze in Limburg spelen, maar die spelen zo hoog in het noorden dat gevoelens bij deze club helemaal niet meespelen, denk dat die ''haat/gevoelens'' meer eenzijdig is naar het ''grote'' Limburgse broertje Roda. Scoren er nu lekker op los tegen Jong Ajax waar wij in de hele wedstrijd in de blessure tijd 1 kans van Bentoumi tegen hebben gecreeerd.
9 oktober 2026 om 22:05
Bij mij en mede Rodafans hier boeit dat mvv minder, wij hebben dat meer met Venlo. Logisch toch.
9 oktober 2026 om 22:09

Klopt, merendeel van de supporters wonen in de regio Parkstad en daar is Roda ook gevestigd, logischerwijs zijn die gevoelens naar Fortuna en MVV ook sterker (en andersom).
gisteren om 22:11 - 9 oktober 2026 om 22:11 # 426007
Boogie
DelaVega schreef:
Toch nog een lichtpuntje vandaag; we zijn niet meer de slechtste club van Limburg.
9 oktober 2026 om 21:49

😉🫢🤭
gisteren om 22:11 - 9 oktober 2026 om 22:11 # 426006
Batistuta
Materazzi schreef:
Johnnie schreef:
@hutch dit moet sarcasme zijn. Of je bent helemaal niet geweest. Kan niet anders
Dat is overduidelijk helemaal geen Roda-supporter.
9 oktober 2026 om 22:08

Dat is toch allang duidelijk. Hutch is een trol die er van geniet om Roda fans in de zeik te nemen.
gisteren om 22:11 - 9 oktober 2026 om 22:11 # 426005
DelaVega
Vrijdagavond schreef:

Zag hem na Vitesse thuis nog genieten en lachen (met zijn vrouw) in de McDonalds Kerkrade, dus zal daar wel zijn vreugde uit halen.
gisteren om 22:09 - 9 oktober 2026 om 22:09 # 426004
rodafanWeert
DelaVega schreef:
Venlo boeit me eigelijk vrij weinig, leuk dat ze in Limburg spelen, maar die spelen zo hoog in het noorden dat gevoelens bij deze club helemaal niet meespelen, denk dat die ''haat/gevoelens'' meer eenzijdig is naar het ''grote'' Limburgse broertje Roda. Scoren er nu lekker op los tegen Jong Ajax waar wij in de hele wedstrijd in de blessure tijd 1 kans van Bentoumi tegen hebben gecreeerd.

Bij mij en mede Rodafans hier boeit dat mvv minder, wij hebben dat meer met Venlo. Logisch toch.
gisteren om 22:09 - 9 oktober 2026 om 22:09 # 426003
Materazzi
Johnnie schreef:
@hutch dit moet sarcasme zijn. Of je bent helemaal niet geweest. Kan niet anders

Dat is overduidelijk helemaal geen Roda-supporter.
gisteren om 22:08 - 9 oktober 2026 om 22:08 # 426002
DelaVega
Rodafan1996 schreef:
Van den Hurk kan echt niet meer jongens..

Als alle simpele balletjes breed naar de inkomende man alle kanten opvliegen dan houdt het wel op
gisteren om 22:07 - 9 oktober 2026 om 22:07 # 426001
Vrijdagavond
gisteren om 22:07 - 9 oktober 2026 om 22:07 # 426000
Materazzi
Jammer van die 1-1 eigenlijk. Had Penders en Servais de complete afgang wel gegund.
gisteren om 22:07 - 9 oktober 2026 om 22:07 # 425999
Rodafan1996
Penders OUT
gisteren om 22:07 - 9 oktober 2026 om 22:07 # 425998
Rodafan1996
Van den Hurk kan echt niet meer jongens..
gisteren om 22:07 - 9 oktober 2026 om 22:07 # 425997
Hutch
Doen Dorenbosch en Nisbet waar ze voor zijn ingehuurd win je 'm comfortabel. Heb je geen sikkepitje beter gevoetbald. Maar hoor je hier echt helemaal niemand.

Da's voetbal. En dit prikbord al helemaal.

Er is een hoop voor verbetering vatbaar. Maar vanavond zag ik in ieder geval de wil te winnen. Tegen VVV werd het niet eens geprobeerd.
gisteren om 22:06 - 9 oktober 2026 om 22:06 # 425996
DrHerjod
Willen de moderators aub geen ban meer uitdelen aan bepaalde mensen? Nu heb ik er privé last van. 😂😂😂
gisteren om 22:05 - 9 oktober 2026 om 22:05 # 425995
Johnnie
gisteren om 22:05 - 9 oktober 2026 om 22:05 # 425994
DelaVega
gisteren om 22:05 - 9 oktober 2026 om 22:05 # 425993
verweg
Hutch schreef:
DerBulle schreef:
Schaam je kapot Penders met je kut voetbal.
De hysterie klotst hier tegen de plinten. De mensen in het stadion hebben gewoon een leuke tweede helft gezien. Op basis van de kansen had je 'm ook gewoon moeten winnen. Maar Dorenbosch kopt slecht in en uit een... Lees het volledige bericht hier
9 oktober 2026 om 21:56

Ben het vaak met je eens, en hoef ook niet zo nodig naar de bodem van de eredivisie.

Maar dit was gewoon niet goed. Je zag na 15 minuten dat het niet liep zoals gedacht. Toch werd pas na de rust omgezet. daar hadden we gewoon al achter kunnen staan.
Ja, toen werd het leuker doordat er ruimtes kwamen. Maar er zijn gewoon geen aanvallende plannen dan alle ballen op van den Hurk, en die moet hem afleggen op de inkomende man.

In een wedstrijd als deze kan de coach door verschillende opties in opdracht geven invloed hebben.

Met andere woordn, het is niet het resultaat, maar het gaat om het spel/ slimheid in het spel.
gisteren om 22:04 - 9 oktober 2026 om 22:04 # 425992
Batistuta
DelaVega schreef:
Batistuta schreef:
verweg schreef:
[quote]425946[/quote] Nee, Als hij had willen blijven had ik hem nooit voor die paar stuivers laten gaan.
9 oktober 2026 om 21:50
Ja was een nuttige speler om in de selectie te hebben, ik mis hem ook wel.
9 oktober 2026 om 21:51
Jay wilde zelf weg, heeft Servais zelf aangegeven in de Podcast.
9 oktober 2026 om 21:58

OK, dat wist ik niet. Jammer, had hem er graag bij gehouden, maar als hij het niet meer ziet zitten bij Roda dan houdt het natuurlijk op.
gisteren om 22:04 - 9 oktober 2026 om 22:04 # 425991
DnWinkbuul
Kaalheide schreef:
Dit elftal kan gewoon niet beter. Het is te hopen dat we PO halen om dan in de eerste ronde te worden afgeschoten….
9 oktober 2026 om 21:57

Bullshit. Dit roepen we al 8 jaar. Het zijn verdomme mannen die betaald krijgen om een bal te schoppen. Dan verwacht ik dat je 10x naar dezelfde kleur kunt spelen. Niet 2x.
gisteren om 22:03 - 9 oktober 2026 om 22:03 # 425990
DrHerjod
Hutch schreef:
DerBulle schreef:
De hysterie klotst hier tegen de plinten. De mensen in het stadion hebben gewoon een leuke tweede helft gezien. Op basis van de kansen had je 'm ook gewoon moeten winnen. Maar Dorenbosch kopt slecht in en uit een... Lees het volledige bericht hier

Precies.
gisteren om 22:03 - 9 oktober 2026 om 22:03 # 425989
Batistuta
Hutch schreef:
DerBulle schreef:

Hoe weet jij dat nou? Jij bent nooit in het stadion, dus je zit weer dom te lullen.

Jij bent een huichelaar die ervan geniet dat Roda zo slecht presteert.
gisteren om 22:03 - 9 oktober 2026 om 22:03 # 425988
rodafanWeert
Pietjepuk schreef:
rodafanWeert schreef:
Pietjepuk schreef:
Ach we kunnen het ook anders zien we staan boven de sjengen
En we staan onder die van venlo, vind ik nog erger.
9 oktober 2026 om 21:59
Ja maar eerlijk is eerlijk die spelen niet verkeerd
9 oktober 2026 om 22:01

Daar gaat het niet om
gisteren om 22:02 - 9 oktober 2026 om 22:02 # 425987
Johnnie
@pietjepuk ergere dingen heeft geen klote te maken met meer genot halen uit je rivaal dan uit je eigen spel. Dat is gewoon beschamend
gisteren om 22:01 - 9 oktober 2026 om 22:01 # 425986
Pietjepuk
rodafanWeert schreef:
Pietjepuk schreef:
9 oktober 2026 om 21:59

Ja maar eerlijk is eerlijk die spelen niet verkeerd
gisteren om 22:01 - 9 oktober 2026 om 22:01 # 425985
Johnnie
Jay kruiver. Jezus Christus, we gaan toch niet naar armoede terugverlangen zeg
gisteren om 22:00 - 9 oktober 2026 om 22:00 # 425984
Pietjepuk
Johnnie schreef:
En dan juichen dat mvv achter staat. Maar zelf de bal 2x naar de goeie kleur spelen lukt ons niet
9 oktober 2026 om 21:57

Weet je er zijn ergere dingen in het leven,Wat had je dan verwacht met deze spelers de uitblinker vond ik Treichel.
gisteren om 22:00 - 9 oktober 2026 om 22:00 # 425983
rodafanWeert
Pietjepuk schreef:

gisteren om 21:59 - 9 oktober 2026 om 21:59 # 425982
Johnnie
Kaalheide kwaliteit kan het probleem zijn. Maar dan wil ik wel een tactisch idee terug zien. Backs hoog, druk op de bal, met je laatste linie niet in eigen 16 en diepte zoeken in je spel. Maar er werkelijk geen enkel idee te bekennen in het spel. Ik neem toch aan dat je de hele week kunt trainen op je tactiek en dat je die intentie in ieder geval moet kunnen herkennen. Los van het feit of het eruit komt of niet
gisteren om 21:59 - 9 oktober 2026 om 21:59 # 425981
rodafanWeert
Weer onnodig punten verspeeld
gisteren om 21:58 - 9 oktober 2026 om 21:58 # 425980
DelaVega
Batistuta schreef:
verweg schreef:
Batistuta schreef:
Is er iemand die Kruijver mist of zijn we die allemaal al vergeten?
9 oktober 2026 om 21:47
Nee, Als hij had willen blijven had ik hem nooit voor die paar stuivers laten gaan.
9 oktober 2026 om 21:50
Ja was een nuttige speler om in de selectie te hebben, ik mis hem ook wel.

Jay wilde zelf weg, heeft Servais zelf aangegeven in de Podcast.
gisteren om 21:58 - 9 oktober 2026 om 21:58 # 425979
Johnnie
En dan juichen dat mvv achter staat. Maar zelf de bal 2x naar de goeie kleur spelen lukt ons niet
gisteren om 21:57 - 9 oktober 2026 om 21:57 # 425978
Kaalheide
Dit elftal kan gewoon niet beter. Het is te hopen dat we PO halen om dan in de eerste ronde te worden afgeschoten….
gisteren om 21:57 - 9 oktober 2026 om 21:57 # 425977
DelaVega
verweg schreef:
Laten we maar het positieve ervan zien: Ook Penders moet vanavond gezien hebben dat een andere speelstijl, meer opportunistisch, beter bij dit team past. en dan zijn er nog meer dan genoeg wedstrijden

Dat dacht ik al een paar wedstrijden geleden en telkens flikt die het om weer met 7 verdedigend ingestelde spelers op de proppen te komen én zelfs een linksback als 10. Dan valt je toch niks meer in.
gisteren om 21:57 - 9 oktober 2026 om 21:57 # 425976

Voorspel de wedstrijd
Niet ingelogd
Log in of word lid om een voorspelling te kunnen plaatsen
maandag 19 oktober 2026 om 20:00

Jong FC Utrecht

Roda JC Kerkrade

Ik geef wijzijnrodajc.nl toestemming mijn emailadres te delen met Roda J.C. B.V. zodat Roda J.C. B.V. mij kan benaderen inzake de seizoenkaart campagne 2026/2027.

Ik wil een reminder ontvangen voorafgaan aan de wedstrijddag indien ik mijn voorspelling nog niet heb doorgegeven.

WZRJC Poule klassement