×Niet ingelogd
Log je in of Maak een account aan om berichten te kunnen plaatsen op ons forum!
RodaWeert
Hutch schreef:
RodaWeert schreef:
Tol en VDB fantastisch vandaag! Hebben amper iets weggegeven. Treichel vond ik wat rommelig keepen en had ook niet alle ballen even klemvast. Weet iemand waarom Griffith vandaag niet inviel? Breij deed het prima vandaag, maar is overduidelijk geen rechtsbuiten. Nisbet verder heel solide. Echt een geniale voetballer die goed weet hoe hij zijn lengte kan gebruiken om telkens weer overtredingen mee te krijgen. De wissel Kother-Janssen begreep ik totaal niet. Bij Janssen zie je ook dat hij nog steeds inhoudt in duels. Onbegrijpelijk dat Kother er vanaf moest, die deed het gewoon prima. Wellicht een blessure? Al met al staat redelijk goed, maar we missen echt creativiteit. Maiorano komt vooralsnog echt tekort en is veel te onbesuisd ook. Had eigenlijk twee keer geel moeten krijgen. Van det Hurk is trouwens een fantastische spits voor ons. Ontzettend balvast, altijd aanspeelbaar en wint veel duels. Ik hoop dat Seedorf snel zijn vorm terug vindt en dat Lajud kan brengen wat er van hem verwacht wordt. Met de juiste aanvoer zal VDH het netje wel gaan vinden!
16 augustus 2025 om 02:00
Wat valt er nou weer aan te merken op Seedorf? Die speelde tegen de beste man op het veld. Bovendien had Marinus Dijkhuizen zijn tactiek op hem afgesteld. Overal werd er 1 tegen 1 gespeeld, maar ging de bal richting Seedorf stapte een mannetje uit. Tja , dan moeten anderen het over nemen. En dan nog: weer een assist. Na de goal en assist van vorige week. Hij heeft een doorslaggevende rol gehad in bijna de hele productie tot dusver. Gewoon prima bezig...
16 augustus 2025 om 02:41

Er is weinig aan te merken op Seedorf, maar hij zit er gewoon nog niet helemaal lekker in, dat zag je vorige week ook al. Werd ook niet voor niks gewisseld. En heel logisch overigens hoor, want heeft er lang uitgelegen na die blessure. Als hij weer in topvorm komt dan is hij nog veel gevaarlijker dan dat hij afgelopen wedstrijden liet zien!
51 min geleden - 16 augustus 2025 om 02:50 # 388340
RodaWeert
Weet iemand trouwens hoe die groepjes Graafschap supporters op Zuid kwamen? Beveiligers wisten ook dat ze er waren, wantze werden constant in de gaten gehouden. Hebben zich keurig gedragen hoor, maar vraag me toch af hoe zoiets mogelijk is.
55 min geleden - 16 augustus 2025 om 02:46 # 388339
Hutch
RodaWeert schreef:
Tol en VDB fantastisch vandaag! Hebben amper iets weggegeven. Treichel vond ik wat rommelig keepen en had ook niet alle ballen even klemvast. Weet iemand waarom Griffith vandaag niet inviel? Breij deed het prima vandaag, maar is overduidelijk geen rechtsbuiten. Nisbet verder heel solide. Echt een geniale voetballer die goed weet hoe hij zijn lengte kan gebruiken om telkens weer overtredingen mee te krijgen. De wissel Kother-Janssen begreep ik totaal niet. Bij Janssen zie je ook dat hij nog steeds inhoudt in duels. Onbegrijpelijk dat Kother er vanaf moest, die deed het gewoon prima. Wellicht een blessure? Al met al staat redelijk goed, maar we missen echt creativiteit. Maiorano komt vooralsnog echt tekort en is veel te onbesuisd ook. Had eigenlijk twee keer geel moeten krijgen. Van det Hurk is trouwens een fantastische spits voor ons. Ontzettend balvast, altijd aanspeelbaar en wint veel duels. Ik hoop dat Seedorf snel zijn vorm terug vindt en dat Lajud kan brengen wat er van hem verwacht wordt. Met de juiste aanvoer zal VDH het netje wel gaan vinden!
16 augustus 2025 om 02:00

Wat valt er nou weer aan te merken op Seedorf? Die speelde tegen de beste man op het veld. Bovendien had Marinus Dijkhuizen zijn tactiek op hem afgesteld. Overal werd er 1 tegen 1 gespeeld, maar ging de bal richting Seedorf stapte een mannetje uit. Tja , dan moeten anderen het over nemen.

En dan nog: weer een assist. Na de goal en assist van vorige week. Hij heeft een doorslaggevende rol gehad in bijna de hele productie tot dusver.

Gewoon prima bezig...
1 uur geleden - 16 augustus 2025 om 02:41 # 388338
RodaWeert
Tol en VDB fantastisch vandaag! Hebben amper iets weggegeven. Treichel vond ik wat rommelig keepen en had ook niet alle ballen even klemvast.

Weet iemand waarom Griffith vandaag niet inviel? Breij deed het prima vandaag, maar is overduidelijk geen rechtsbuiten.

Nisbet verder heel solide. Echt een geniale voetballer die goed weet hoe hij zijn lengte kan gebruiken om telkens weer overtredingen mee te krijgen.

De wissel Kother-Janssen begreep ik totaal niet. Bij Janssen zie je ook dat hij nog steeds inhoudt in duels. Onbegrijpelijk dat Kother er vanaf moest, die deed het gewoon prima. Wellicht een blessure?

Al met al staat redelijk goed, maar we missen echt creativiteit. Maiorano komt vooralsnog echt tekort en is veel te onbesuisd ook. Had eigenlijk twee keer geel moeten krijgen.

Van det Hurk is trouwens een fantastische spits voor ons. Ontzettend balvast, altijd aanspeelbaar en wint veel duels. Ik hoop dat Seedorf snel zijn vorm terug vindt en dat Lajud kan brengen wat er van hem verwacht wordt. Met de juiste aanvoer zal VDH het netje wel gaan vinden!

1 uur geleden - 16 augustus 2025 om 02:00 # 388337
Dino
Rodajc1974 schreef:
ik vond de stadionspeaker overigens een verademing. wat een vooruitgang tov van het gebrabbel van Frijns
16 augustus 2025 om 00:48

+1
2 uur geleden - 16 augustus 2025 om 01:39 # 388336
Dino
Het ontbreekt nog zichtbaar aan automatismen in het samenspel van dit team, hetgeen natuurlijk niet vreemd is in deze fase, maar veel wordt momenteel goedgemaakt met vechtlust.
Als ze die vechtlust weten te behouden, ook als er straks automatismen bijkomen, dan gaan we wellicht nog een mooi seizoen beleven.

Ik vond De Graafschap trouwens sterk voor de dag komen, je ziet ècht wel dat er kwaliteit rondloopt. Die gaan zeker ook een rol van betekenis spelen in de KKD dit jaar. Des te mooier dat we de overwinning over de streep hebben weten te sleuren. 3 heel belangrijke punten op mogelijk één van de kanshebbers dit jaar.
2 uur geleden - 16 augustus 2025 om 01:36 # 388335
RodaWeert
Johnnie schreef:
Oprechte vraag aan de dagjes mensen, zonder het verkeerd te bedoelen. Jullie zijn altijd welkom. Maar wat zou de reden zijn om volgende thuiswedstrijd er niet gewoon weer te zitten?
15 augustus 2025 om 22:57

Financiën, reistijd, noem maar op. Wat denk je hoeveel extra kosten je hebt als je van ver komt? Benzine en parkeerkosten zijn voor mij zo 25 euro extra per wedstrijd. Voorbeeld: als ik een seizoenskaart neem en 17 wedstrijden kom, ben ik 425 euro extra kwijt. Dat betekent dus eigenlijk dat ik nog 2 seizoenskaarten extra aan financiële kosten heb. Als je in de buurt woont besef je je dat misschien helemaal niet, omdat je deze kosten dan niet hebt.

Ook zijn de speeldagen/tijden vaak vervelend. Voor mij betekent het naast extra kosten maken, dat ik ook nog extra verlof aan moet vragen. Mijn verlofdagen zijn net zoals mijn financiën niet oneindig, dus ook daar houdt het een keer op.

En heel eerlijk: een wedstrijd tegen FC Eindhoven klinkt daarnaast gewoon veel minder aantrekkelijk dan een wedstrijd tegen FC Twente bijvoorbeeld. Ik kies dus bewust mijn wedstrijden uit en ga vaak op wedstrijddagen tegen mindere tegenstanders liever wat anders doen.

Overall komt het erop neer dat het allemaal draait om keuzes maken. Roda staat hoog op mijn prioriteitenlijst, maar er zijn andere dingen die nog veel belangrijker zijn in mijn leven!
2 uur geleden - 16 augustus 2025 om 01:18 # 388334
Durum
Klopp schreef:
Ik vond het een prima schouwspel. Het enige wat me opviel is dat Breij op die positie verdedigend tekort schiet qua snelheid.
16 augustus 2025 om 00:05

Pauli ook
2 uur geleden - 16 augustus 2025 om 01:06 # 388333
Durum
Vanuit Griekenland na Albanië.
Va hatse proficiat luu
2 uur geleden - 16 augustus 2025 om 01:03 # 388332
Keanan
Klopp schreef:
Ik vond het een prima schouwspel. Het enige wat me opviel is dat Breij op die positie verdedigend tekort schiet qua snelheid.
16 augustus 2025 om 00:05

op dit moment konden we nog niet anders, verwacht dat breij volgende week op CAM staat en de nieuwe meteen in de basis
2 uur geleden - 16 augustus 2025 om 00:56 # 388331
Keanan
Johnnie schreef:
Oprechte vraag aan de dagjes mensen, zonder het verkeerd te bedoelen. Jullie zijn altijd welkom. Maar wat zou de reden zijn om volgende thuiswedstrijd er niet gewoon weer te zitten?

school, werk en mijn vriendin
2 uur geleden - 16 augustus 2025 om 00:50 # 388330
Rodajc1974
ik vond de stadionspeaker overigens een verademing. wat een vooruitgang tov van het gebrabbel van Frijns
2 uur geleden - 16 augustus 2025 om 00:48 # 388329
Lucky03
Wordt veel negatief gepraat over Kruiver de laatste tijd, maar ik vond hem vandaag toch echt top verdedigen. Zat er telkens goed bij/tussen.
2 uur geleden - 16 augustus 2025 om 00:46 # 388328
Dorpsgek
Het lijkt een mooi seizoen te gaan worden!!

#missiemaat
3 uur geleden - 16 augustus 2025 om 00:32 # 388327
harigejoop
Prima pot van Roda,waarin een gelijkspel meer op z’n plaats was geweest.

Treichel toch wel motm,veel eruit gehouden.

En Schwirten prima begin,2 uit 2.

Maar dit zijn wel de lekkerste,van mij mogen ze er nog 30 van deze spelen en dus winnen,dan spelen we namelijk een tree hoger.
3 uur geleden - 16 augustus 2025 om 00:24 # 388326
harigejoop
Maan schreef:
8292 toeschouwers
15 augustus 2025 om 23:35

Waren nog wel wat mensen op vakantie vgm.
3 uur geleden - 16 augustus 2025 om 00:21 # 388325
045J
Zonder Nisbet te kort te doen want ben groot fan van hem vond ik hem juist tegenvallen tov vorige week. Je ziet dat hij wel rust brengt maar ik miste toch vaak die pass naar voren waar er wel ruimte was. Zat er ook vaak naast en liet zich soms wel makkelijk uitkappen. Daarin tegen zit er echt veel potentie in hem en qua strijd een hele verbetering.
3 uur geleden - 16 augustus 2025 om 00:12 # 388324
Klopp
3 uur geleden - 16 augustus 2025 om 00:05 # 388323
Materazzi
Opdracht voor Servais: contract van Treichel verlengen! Verder, wat zijn die Van den Buijs en Nisbet klasbakken. Ballen met precies de juiste snelheid inspelen naar een medespeler bleek vorig seizoen voor iedereen een te zware opgave, maar deze 2 halen daarin moeiteloos een 100%-sccore.
gisteren om 23:56 - 15 augustus 2025 om 23:56 # 388322
045J
Voetballend niet altijd mooi maar wat een pit in dit team zeg. Je voelt als supporter toch meer met dit team verbonden dan vorig jaar.

Van de Hurk voetballend erg sterk zeg af en toe. Centrale duo man of the match. Geeft vrijwel niets weg.
gisteren om 23:40 - 15 augustus 2025 om 23:40 # 388321
West14
Blij met de 3 punten.
Ik kom al 50 jaar bij Roda. Vandaag had ik toch een beveiliger die me fouilleerde. Die dacht dat die op missie was en Steven Seagal, Chuck Norris, Silvester Stalone en Marco Kroon in 1 was.
gisteren om 23:35 - 15 augustus 2025 om 23:35 # 388320
Maan
8292 toeschouwers
gisteren om 23:35 - 15 augustus 2025 om 23:35 # 388319
Cheick18
Wat een fijne eerste thuiswedstrijd! Goede sfeer, een team dat voor elke meter vecht, en de drie punten hier gehouden, kan niet beter!

Nisbet wederom vlekkeloos, wat een balcontrole en behendigheid, en vooral spelinzicht. Die kleine man is nu al van grote waarde voor dit team.

Verder speelde Van den Hurk en Van de Buijs ook beide klasse. Met name van den hurk vond ik ijzersterk in de duels, goede kaatsjes en overzicht. Wat een verademing tov Cukur vorig seizoen..

Op naar Venlo, hopelijk kunnen ze daar de goede start doortrekken!
gisteren om 23:33 - 15 augustus 2025 om 23:33 # 388318
045jc
Johnnie schreef:

de reistijd van 2uur is meestal vrij onmogelijk als je op zaterdag gewoon moet werken of voetballen 😅
gisteren om 23:32 - 15 augustus 2025 om 23:32 # 388317
BRANKO
Mooie overwinning en de 3 punten in de pocket, volgende week Vvv uit pakken!
gisteren om 23:28 - 15 augustus 2025 om 23:28 # 388316
Kr1t1sjeRodatuup
Mijn complimenten aan de supporters. Gewoon top sfeertje.
gisteren om 23:24 - 15 augustus 2025 om 23:24 # 388315
Johnnie
Kevin87 ik heb ook nooit iets aan te merken gehad op mensen zonder scc. Ik heb wel eens iets aan te merken gehad op mensen die hier alles tot het bot afkraakte, maar tevens aangaven nooit een thuiswedstrijd te bezoeken. Dat is voor mij iets dat niet te rijmen valt. Als je er nooit bent en er niets van weet(kunt weten), dan zeik je enkel om negatief te kunnen doen. Maar men is nogal selectief in hoe ze dingen willen interpreteren.

Ben blij dat je me begrijpt in ieder geval. Groetjes en hopelijk op den duur betere tijden voor jullie en voor jou weer ruimte om samen te pinten bij onze belangrijkste bijzaak in het leven 😉
gisteren om 23:21 - 15 augustus 2025 om 23:21 # 388314
Kevin87
EricRoufs schreef:
De cijfertjes na een hele sfeervolle avond • Vandaag was een jubileumduel want exact 25 jaar geleden werd het PLS geopend met een vriendschappelijk duel tegen Real Zaragoza; dit duel eindigde in een 2-2 gelijkspel waarbij Samir Ouindi de eerste Roda JC speler was die in het stadion scoorde • Het eerste officiële doelpunt zou drie weken later op 9 september gescoord worden door FC Twente aanvaller Scott Booth; Yannis Annistasiou zorgde met 2 doelpunten voor de 2-2 eindstand, nadat Cairo FC Twente nogmaals op voorsprong had gezet • Joshua Schwirten scoorde wederom na een heel seizoen zonder een doelpunt • Hij is de eerste speler die in twee achtereenvolgende duels weet te scoren sinds Seedorf dit vorig seizoen deed in speelronde 14 en 15 • Hij is ook de eerste Duitser die in twee achtereenvolgende duels weet te scoren sinds Joey Muller dit deed in speelronde 32 en 33 in het seizoen 23/24 • Ook toen waren deze doelpunten goed voor zes punten ; 2-3 zege bij J-PSV en 2-1 zege op VVV • De behaalde zes punten zijn ook zes punten winst tov vorig seizoen; toen werden de duels met Helmond Sport en De Graafschap met 2-1 en 1-4 verloren • Ook de start tov vorig seizoen is vele malen beter; toen stonden er pas na zes speeldagen zes punten op de teller • De zege op De Graafschap is de eerste sinds de 3-2 zege op 12/9/2022 • Sindsdien werd er driemaal verloren en tweemaal gelijkgespeeld • En tenslotte; het was op twaalf dagen na exact 10 jaar geleden dat de wedstrijd Roda JC – De Graafschap in een 1-0 uitslag; het goudhaantje destijds in het 42e eredivisiejaar van Roda JC; Tom van Hyfte veel leesplezier weer; op naar Venlo
15 augustus 2025 om 22:56

Bedankt voor je wekelijkse feitjes blijf dat doen
gisteren om 23:20 - 15 augustus 2025 om 23:20 # 388313
RodaRambo
Niks gezegd
gisteren om 23:18 - 15 augustus 2025 om 23:18 # 388312
Kevin87
En bij Johnnie weet ik dat hij me niet bedoeld hij is nota bene de eerste die me vroeg hoe en waarom en nog wel een keer gevraagd heeft uit intressen

Maargoed blij met de 3 punten op naar venlo
gisteren om 23:18 - 15 augustus 2025 om 23:18 # 388311
Johnnie
rodafanWeert gingen bidons en shirtjes de tribune op na de wedstrijd. En petjes geloof ik
gisteren om 23:15 - 15 augustus 2025 om 23:15 # 388310
Kevin87
Ja daar kan ik niet voor antwoorden maar blijft roda zo spelen trekt het wel aanemelijk meer volk.
Ik vindt het prachtig om te zien day west vol zat
gisteren om 23:15 - 15 augustus 2025 om 23:15 # 388309
rodafanWeert
Iemand de giveaways gezien die Roda in de rust en na de wedstrijd zou uitdelen ? Ik niet.
gisteren om 23:15 - 15 augustus 2025 om 23:15 # 388308
Johnnie
rodafan1996 probeer mij niet in een discussie te trekken welke ik niet eens aanga ajb. mijn vraag is totaal niet gericht op negativiteit of afrekenen
gisteren om 23:13 - 15 augustus 2025 om 23:13 # 388307
Johnnie
rodafan1996 dreigend zijn en een goeie balbehandeling is iets anders dan ook de juiste keuzes maken.

Neem een Schwirten. Die blonk vorig jaar voornamelijk uit in het constant maken van de verkeerde keuze. Dan kun je nog 100x in de 16 opduiken.
gisteren om 23:12 - 15 augustus 2025 om 23:12 # 388306
Rodafan1996
Johnnie schreef:
rodolfo dragonmasternl maar dan heb je het over mensen, inschattend, die altijd komen als ze zouden kunnen. Vandaag zaten er, rondom mij, voornamelijk gezichten die ik nog nooit heb gezien. Mensen komen dan, denk ik, eens kijken wat ze ervan vinden. Zou voor mij moeilijk te begrijpen zijn dat je nu dus 1 keer komt en de rest van het seizoen, bij wijze van spreken niet meer
15 augustus 2025 om 23:09
laat die 2 nu. Op het prikbord mogen ze supporteren en dat is het dan wat ook prima is volgens de meeste

gisteren om 23:12 - 15 augustus 2025 om 23:12 # 388305
Johnnie
kevin87 dat is bekend. Maar bij jou weet ik ook dat je zult komen als je kunt. Het gaat mij om die mensen die vandaag dachten “zullen we anders eens een potje naar Roda gaan?”. Die komen volgende week even hard niet meer is de ervaring. Maar ik vraag me dan wel oprecht af wat nog meer nodig is om ze wel structureel te betrekken. En structureel bedoel ik gewoon zeker een potje of 10 aanwezig
gisteren om 23:11 - 15 augustus 2025 om 23:11 # 388304
Rodafan1996
Klasse overwinning en iedereen minimaal een voldoende gespeeld vandaag!
Lees ik nou echt dat El Kadiri niet goed was? Auwkut elke bal wat die in zijn voeten had was dreigend.

Geef Van den Buijs nu maar al een ton tekenbonus en leg die maar nog 2 jaar vast!
gisteren om 23:10 - 15 augustus 2025 om 23:10 # 388303
Kevin87
Maar met pijn in mijn hart dit seizoen gaat het hem zowiezo niet worden.
gisteren om 23:10 - 15 augustus 2025 om 23:10 # 388302
Johnnie
rodolfo dragonmasternl maar dan heb je het over mensen, inschattend, die altijd komen als ze zouden kunnen. Vandaag zaten er, rondom mij, voornamelijk gezichten die ik nog nooit heb gezien. Mensen komen dan, denk ik, eens kijken wat ze ervan vinden. Zou voor mij moeilijk te begrijpen zijn dat je nu dus 1 keer komt en de rest van het seizoen, bij wijze van spreken niet meer
gisteren om 23:09 - 15 augustus 2025 om 23:09 # 388301
Kevin87
Rodolfo schreef:
Johnnie schreef:
Werk, familie, partner
15 augustus 2025 om 23:04

Financieel en mijn vrouw
gisteren om 23:09 - 15 augustus 2025 om 23:09 # 388300
Vrijdagavond
EricRoufs schreef:
De cijfertjes na een hele sfeervolle avond • Vandaag was een jubileumduel want exact 25 jaar geleden werd het PLS geopend met een vriendschappelijk duel tegen Real Zaragoza; dit duel eindigde in een 2-2 gelijkspel waarbij Samir Ouindi de eerste Roda JC speler was die in het stadion scoorde • Het eerste officiële doelpunt zou drie weken later op 9 september gescoord worden door FC Twente aanvaller Scott Booth; Yannis Annistasiou zorgde met 2 doelpunten voor de 2-2 eindstand, nadat Cairo FC Twente nogmaals op voorsprong had gezet • Joshua Schwirten scoorde wederom na een heel seizoen zonder een doelpunt • Hij is de eerste speler die in twee achtereenvolgende duels weet te scoren sinds Seedorf dit vorig seizoen deed in speelronde 14 en 15 • Hij is ook de eerste Duitser die in twee achtereenvolgende duels weet te scoren sinds Joey Muller dit deed in speelronde 32 en 33 in het seizoen 23/24 • Ook toen waren deze doelpunten goed voor zes punten ; 2-3 zege bij J-PSV en 2-1 zege op VVV • De behaalde zes punten zijn ook zes punten winst tov vorig seizoen; toen werden de duels met Helmond Sport en De Graafschap met 2-1 en 1-4 verloren • Ook de start tov vorig seizoen is vele malen beter; toen stonden er pas na zes speeldagen zes punten op de teller • De zege op De Graafschap is de eerste sinds de 3-2 zege op 12/9/2022 • Sindsdien werd er driemaal verloren en tweemaal gelijkgespeeld • En tenslotte; het was op twaalf dagen na exact 10 jaar geleden dat de wedstrijd Roda JC – De Graafschap in een 1-0 uitslag; het goudhaantje destijds in het 42e eredivisiejaar van Roda JC; Tom van Hyfte veel leesplezier weer; op naar Venlo
15 augustus 2025 om 22:56

Bedankt EricRoufs!

Ik waardeer jouw feitjes heel erg. Altijd interessant om te lezen.
gisteren om 23:08 - 15 augustus 2025 om 23:08 # 388299
Rodolfo
Johnnie schreef:

Werk, familie, partner
gisteren om 23:04 - 15 augustus 2025 om 23:04 # 388298
Boogie
Wie had dat gedacht Joshua club topscorer.
gisteren om 23:03 - 15 augustus 2025 om 23:03 # 388297
dragonmasternl
Johnnie schreef:

Ik vooral met werk.. zoals vandaag ook.
gisteren om 23:02 - 15 augustus 2025 om 23:02 # 388296
JuiceyJJ
DnWinkbuul schreef:
JuiceyJJ schreef:
Johnnie schreef:
Vond el kadiri trouwens vrij zwak. Voor zijn doen dan
15 augustus 2025 om 22:49
was de gevaarlijkste man bij de Graafschap……
15 augustus 2025 om 22:53
Wist er alleen 3x niks mee te doen.

Vrije trap pareert treichel via de lat subliem
gisteren om 23:00 - 15 augustus 2025 om 23:00 # 388295
Johnnie
gisteren om 22:57 - 15 augustus 2025 om 22:57 # 388294
DnWinkbuul
JuiceyJJ schreef:
Johnnie schreef:
15 augustus 2025 om 22:53

Wist er alleen 3x niks mee te doen.
gisteren om 22:57 - 15 augustus 2025 om 22:57 # 388293
Johnnie
JuiceyJJ klopt, maar wel constant de verkeerde keuzes
gisteren om 22:56 - 15 augustus 2025 om 22:56 # 388292
EricRoufs
De cijfertjes na een hele sfeervolle avond

• Vandaag was een jubileumduel want exact 25 jaar geleden werd het PLS geopend met een vriendschappelijk duel tegen Real Zaragoza; dit duel eindigde in een 2-2 gelijkspel waarbij Samir Ouindi de eerste Roda JC speler was die in het stadion scoorde

• Het eerste officiële doelpunt zou drie weken later op 9 september gescoord worden door FC Twente aanvaller Scott Booth; Yannis Annistasiou zorgde met 2 doelpunten voor de 2-2 eindstand, nadat Cairo FC Twente nogmaals op voorsprong had gezet

• Joshua Schwirten scoorde wederom na een heel seizoen zonder een doelpunt

• Hij is de eerste speler die in twee achtereenvolgende duels weet te scoren sinds Seedorf dit vorig seizoen deed in speelronde 14 en 15

• Hij is ook de eerste Duitser die in twee achtereenvolgende duels weet te scoren sinds Joey Muller dit deed in speelronde 32 en 33 in het seizoen 23/24

• Ook toen waren deze doelpunten goed voor zes punten ; 2-3 zege bij J-PSV en 2-1 zege op VVV

• De behaalde zes punten zijn ook zes punten winst tov vorig seizoen; toen werden de duels met Helmond Sport en De Graafschap met 2-1 en 1-4 verloren

• Ook de start tov vorig seizoen is vele malen beter; toen stonden er pas na zes speeldagen zes punten op de teller

• De zege op De Graafschap is de eerste sinds de 3-2 zege op 12/9/2022

• Sindsdien werd er driemaal verloren en tweemaal gelijkgespeeld

• En tenslotte; het was op twaalf dagen na exact 10 jaar geleden dat de wedstrijd Roda JC – De Graafschap in een 1-0 uitslag; het goudhaantje destijds in het 42e eredivisiejaar van Roda JC; Tom van Hyfte

veel leesplezier weer; op naar Venlo
gisteren om 22:56 - 15 augustus 2025 om 22:56 # 388291
JuiceyJJ
Johnnie schreef:

gisteren om 22:53 - 15 augustus 2025 om 22:53 # 388290
Johnnie
gisteren om 22:49 - 15 augustus 2025 om 22:49 # 388289
Kueb
Hutch schreef:
Kueb schreef:
Hutch schreef:
[quote]388275[/quote] Niet helemaal representatief. Die El Kadiri vind ik misschien wel de beste aanvaller in de competitie. Kruiver heeft m nog redelijk in het gareel gehouden. Met wat rugdekking en steun, want er werd keihard gestreden. Ook door Breij. Fanstastische rechtsback bij De Graafschap trouwens. Als die in deze transferwindow niet alsnog wordt opgepikt dan ergens komend jaar. En door een topclub ook want hij is veel te goed voor dit niveau.
15 augustus 2025 om 22:26
0 Assist en 0 doelpunten
15 augustus 2025 om 22:33
Ik ben blij dat jij geen scout bent.
15 augustus 2025 om 22:42

Succes kerel!
gisteren om 22:45 - 15 augustus 2025 om 22:45 # 388288
Rodahats
Mogen we teveden zijn, ja

Kan t beter, ja

Staan hier weer onnozele commentaren, bijv. zoals gebruikelijk MAAN, ja

Stond er een team,ja

Hebben we 6 pnt, ja

Dus, zo door gaan!

gisteren om 22:45 - 15 augustus 2025 om 22:45 # 388287
Johnnie
Kruiver komt wat mij betreft vooral voetballend wat te kort, te veel makkelijke ballen kwijt of verspelen.

Breij loopt veel. Maar het is wel veel alibi verdedigen. Meelopen, maar weinig doen. Zoals al eerder gezegd werd. Daar moet wat meer pit in. Al Maiorano en Breij nu eens keihard tegen elkaar aanlopen, dan heb je samen een goeie, zeg maar…
gisteren om 22:43 - 15 augustus 2025 om 22:43 # 388286
Hutch
Kueb schreef:
Hutch schreef:
Johnnie schreef:
vrijdagavond centraal achterin zijn we 2x zo sterk tov afgelopen seizoen. Meen ik oprecht. Blijf erbij dan onze backs en rechtsbuiten het “zorgenkindje” zijn binnendeur ploeg. En dan komen ze echt niet enorm tekort. Als die Lajud een schot in de roos blijkt; dan gaan we gewoon een heel leuk jaar tegemoet
15 augustus 2025 om 22:20
Niet helemaal representatief. Die El Kadiri vind ik misschien wel de beste aanvaller in de competitie. Kruiver heeft m nog redelijk in het gareel gehouden. Met wat rugdekking en steun, want er werd keihard gestreden. Ook door Breij. Fanstastische rechtsback bij De Graafschap trouwens. Als die in deze transferwindow niet alsnog wordt opgepikt dan ergens komend jaar. En door een topclub ook want hij is veel te goed voor dit niveau.
0 Assist en 0 doelpunten
15 augustus 2025 om 22:33

Ik ben blij dat jij geen scout bent.

gisteren om 22:42 - 15 augustus 2025 om 22:42 # 388285
kirchroa
Centraal duo, v.d. Hurk en Müller absolute uitblinkers. Ondanks het overwicht van de Graafschap in de tweede helft, hebben we weinig weggeven. Alleen het risicovol uitverdedigen van Treichel, ging me een beetje op de zenuwen.
gisteren om 22:35 - 15 augustus 2025 om 22:35 # 388284
Nike01
Mooie resultaat. Genoten van ons centrale duo achterin. Dit lijkt een goed ploegje te worden. Goede goal van Schwirten. Is hem gegund
gisteren om 22:34 - 15 augustus 2025 om 22:34 # 388283
Kueb
Hutch schreef:
Johnnie schreef:
vrijdagavond centraal achterin zijn we 2x zo sterk tov afgelopen seizoen. Meen ik oprecht. Blijf erbij dan onze backs en rechtsbuiten het “zorgenkindje” zijn binnendeur ploeg. En dan komen ze echt niet enorm tekort. Als die Lajud een schot in de roos blijkt; dan gaan we gewoon een heel leuk jaar tegemoet
Niet helemaal representatief. Die El Kadiri vind ik misschien wel de beste aanvaller in de competitie. Kruiver heeft m nog redelijk in het gareel gehouden. Met wat rugdekking en steun, want er werd keihard gestreden. Ook door Breij. Fanstastische rechtsback bij De Graafschap trouwens. Als die in deze transferwindow niet alsnog wordt opgepikt dan ergens komend jaar. En door een topclub ook want hij is veel te goed voor dit niveau.

0 Assist en 0 doelpunten

gisteren om 22:33 - 15 augustus 2025 om 22:33 # 388282
Vrijdagavond
Johnnie schreef:

Ben ik volledig met je eens Johnnie.

Ik benoemde vd Buijs omdat hij in mijn ogen echt eruit sprong vandaag. Dat we deze wedstrijd geen goal tegen hebben gekregen is echt klasse werk geweest.

Wat werkte Breij ook ontzettend hard ondanks, al door andere leden hier vermeld, dat duidelijk is dat dit niet zijn beste positie is.

Het is precies wat je zegt, als Lajud zijn ding gaat doen kan het echt een heel leuk seizoen gaan worden.
Ben dan wel benieuwd wie op 10 gaat spelen, maar dat wacht ik gewoon af. Heb wel vertrouwen in van Dessel.

Fijn om het weer eens met elkaar eens te zijn kerel. Geniet van de overwinning.

Kleine aanpassing:
Wat backs betreft heb ik wat meer vertrouwen dan jou. Kruiver doet veel goed waar er ook wel eens wat mis kan gaan. Ik zie hem nog wel wat verfijnder worden.
El meliani ben ik benieuwd naar, te weinig gezien.
Linksback vind ik wel goed zitten.
gisteren om 22:31 - 15 augustus 2025 om 22:31 # 388281
Gumpun
Wat ben ik toch blij met Tol en van den Buijs, twee puike verdedigers die heel veel onschadelijk gemaakt hebben.
gisteren om 22:27 - 15 augustus 2025 om 22:27 # 388280
Hutch
Johnnie schreef:

Niet helemaal representatief. Die El Kadiri vind ik misschien wel de beste aanvaller in de competitie. Kruiver heeft m nog redelijk in het gareel gehouden. Met wat rugdekking en steun, want er werd keihard gestreden. Ook door Breij.

Fanstastische rechtsback bij De Graafschap trouwens. Als die in deze transferwindow niet alsnog wordt opgepikt dan ergens komend jaar. En door een topclub ook want hij is veel te goed voor dit niveau.
gisteren om 22:26 - 15 augustus 2025 om 22:26 # 388279
Spekholz
Ik wil niet voorbarig zijn en al te positief, maar als je dit soort potjes over de streep trekt dan kan je als ploeg hoog gaan eindigen.

Zwakste schakel in het team vond ik onze backs, hoewel Janssen prima inviel en mits volledig topfit, wellicht in de basis hoort. Kruiver heb ik lang verdedigd, maar is gewoon een matige speler voor middenmoot KKD..

Laten we hopen op een mooi jaar!
gisteren om 22:24 - 15 augustus 2025 om 22:24 # 388278
Kueb
Wat een verschil met vorig seizoen !!

Toen was Roda - de Graafschap 1-4 ! En daar mocht je ook nog blij mee zijn, want die schoten op paal en lat, we waren nergens.

Nu geen moment bang geweest dat we dit niet gingen winnen.

gisteren om 22:23 - 15 augustus 2025 om 22:23 # 388277
Maan
Man van de wedstrijd....de nummer 4 van graafschap . Wie is dat .echt een geweldenaar.
gisteren om 22:23 - 15 augustus 2025 om 22:23 # 388276
Johnnie
vrijdagavond centraal achterin zijn we 2x zo sterk tov afgelopen seizoen. Meen ik oprecht. Blijf erbij dan onze backs en rechtsbuiten het “zorgenkindje” zijn binnendeur ploeg. En dan komen ze echt niet enorm tekort.

Als die Lajud een schot in de roos blijkt; dan gaan we gewoon een heel leuk jaar tegemoet
gisteren om 22:20 - 15 augustus 2025 om 22:20 # 388275
Johnnie
Dit de graafschap won “gewoon” eenvoudig van vvv. En zo slecht als men vvv doet voorkomen, zijn die ook niet. Met Braem, Foor en saddiki hebben die een prima middenveld bijvoorbeeld
gisteren om 22:18 - 15 augustus 2025 om 22:18 # 388274
Vrijdagavond
Terechte winnaar, hebben er hard voor gevochten.
Wat is die vd Hurk een fijne Spits zeg. Niet om Cukur af te branden, maar wat doet vd Hurk veel goed wat er nog niet goed ging bij Cukur.
Ik denk dat de centrale verdedigers toch meer dan prima zijn vervangen, met tot nu vooral vd Buijs. Welke bal is er niet voor hem?

Dit zijn toch 3 heerlijke punten.
gisteren om 22:17 - 15 augustus 2025 om 22:17 # 388273
NoahP
Hutch schreef:
Complimenten in het bijzonder voor die Tol en Van der Buijs. Op de vleugel was voor De Graafschap nog wel wat te halen, maar in het centrum zat het potdicht. Voetballend houdt het nog altijd niet over. Maar ik klamp me vast aan de invalbeurten van Pauli. Er zit gewoon wat meer dreiging in het spel van die jongen dan in dat van veel van zijn collega's. Oplossingen vooruit, niet altijd breed of terug. Met Seedorf, Lajud en zijn persoontje ziet het er aanvallend achter Vd Hurk/Cooper-Love misschien toch niet zo slecht uit. Spannend. Gaan we aanvallend nog soepeler draaien is er een hoop mogelijk. Zeker met deze defensie. Want die ziet er echt heel erg solide uit.
15 augustus 2025 om 22:13

Ik snap echt dat het voetballend niet super was, maar je hebt ook te maken met een tegenstander. Zoals ik net al zei, iedere wedstrijd die je tegen de graafschap wint is een goede wedstrijd. Ik denk dat er (vrijwel) geen ploeg is die hen even van de mat speelt.
gisteren om 22:16 - 15 augustus 2025 om 22:16 # 388272
Johnnie
Voetballend denk ik wat beter dan afgelopen week? Totdat die lantaarnpaal erin kwam bij de graafschap. Voetballen kon die niet, maar toen gingen wij wel wat terug. De graafschap niet echt in staat om een kans uit te spelen.

Onze vleugels waren zwak vandaag.

Enige wat ik niet echt begreep was de wissel van Kother. Het leek prima te staan achterin, dus daar was ik vanaf gebleven.

Maiorano had tot twee keer toe gewoon zijn tweede geel kunnen/moeten krijgen. Van een scheids die wel heel kleinzerig floot aan één kant en aan de andere kant soms tot potentiële tegendoelpunten leidde(Treichel aangevallen in de vijf waarna je haast een pingel tegen krijgt)

Terecht gewonnen van een matig de graafschap. Balans kun je nog niet opmaken, maar verwacht dat we van geen enkele tegenstander hoeven te verliezen in deze competitie. Echter is het ook geen enkel potje een zekerheid op 3 punten denk ik
gisteren om 22:15 - 15 augustus 2025 om 22:15 # 388271
Hutch
Complimenten in het bijzonder voor die Tol en Van der Buijs. Op de vleugel was voor De Graafschap nog wel wat te halen, maar in het centrum zat het potdicht.

Voetballend houdt het nog altijd niet over. Maar ik klamp me vast aan de invalbeurten van Pauli. Er zit gewoon wat meer dreiging in het spel van die jongen dan in dat van veel van zijn collega's. Oplossingen vooruit, niet altijd breed of terug. Met Seedorf, Lajud en zijn persoontje ziet het er aanvallend achter Vd Hurk/Cooper-Love misschien toch niet zo slecht uit.

Spannend. Gaan we aanvallend nog soepeler draaien is er een hoop mogelijk. Zeker met deze defensie. Want die ziet er echt heel erg solide uit.
gisteren om 22:13 - 15 augustus 2025 om 22:13 # 388270
dragonmasternl
al met al moet ik zeggen, dat rob t goed zei bij ESPN, we zijn een van de darkhorses voor promotie, ALmere W2, Ado, hogere budget, maar buiten dat.

Al met al heeft rob tot heden zn werk prima gedaan
gisteren om 22:09 - 15 augustus 2025 om 22:09 # 388269
dragonmasternl
prima pot moet ik zeggen, en zeer gedurft van KVD om maiorano boven andere buitenspelers te brengen, zegt toch wat voor vertrouwen KVD uitspreekt over hem.

Defensief goed, VDbuijs, beste.
Middenveld, vind ik echt wel goed uitzien, ben benieuwd wat KVD ermee gaat doen.
Seedorf, redelijk, met de tegenstand die die had
Breij hard gewerkt maar je ziet dat t niet zijn positie is.
VDH Goed balvast.
JCL niet veel gezien.
Pauli, stond goed gepositienioneerd, is op weg.
Maiorano gedurft,gevaarlijk, werkte hard, en maakt wat los.
Janssen, goed om hem weer aan t werk te zien.
gisteren om 22:08 - 15 augustus 2025 om 22:08 # 388268
045
Een mooie vechtersploeg hebben we, niet alles loopt zoals we willen zien, maar heb vertrouwen in het seizoen.
gisteren om 22:07 - 15 augustus 2025 om 22:07 # 388267
DelaVega
Zoals al beschreven vd Buijs is een top verdediger. Voor de rest iedereen hard gewerkt en ze gaan voor elkaar door het vuur. De chemie zit goed in elkaar. Dacht even dat Maiorano nog rood ging pakken met die wilde sliding, maar dat zegt ook wel wat over zijn instelling en winnaarsmentaliteit, nog iets te onbezonnen.
gisteren om 22:06 - 15 augustus 2025 om 22:06 # 388266

Voorspel de wedstrijd
Niet ingelogd
Log in of word lid om een voorspelling te kunnen plaatsen
zondag 24 augustus 2025 om 12:15
Seacon Stadion

VVV-Venlo

Roda JC Kerkrade

Ik geef wijzijnrodajc.nl toestemming mijn emailadres te delen met Roda J.C. B.V. zodat Roda J.C. B.V. mij kan benaderen inzake de seizoenkaart campagne 2025/2026.

Ik wil een reminder ontvangen voorafgaan aan de wedstrijddag indien ik mijn voorspelling nog niet heb doorgegeven.

WZRJC Poule klassement