☰
☰
×Niet ingelogd
Log je in of Maak een account aan om berichten te kunnen plaatsen op ons forum!
Hutch
Mammadiepappa schreef:
Socio Tot aan de 0-1 was er niet veel aan de hand. De eerste tegentreffer werd al dan niet opzichtig ingeleid door de heer Jansen. Echter, daarvoor was er niet veel aan de hand. Het was niet goed allemaal, maar... Lees het volledige bericht hier
5 oktober 2026 om 21:58

Aan jouw positiviteit kunnen een hoop mensen een voorbeeld nemen. Niet in de laatste plaats ikzelf.
39 min geleden - 5 oktober 2026 om 22:40 # 425668
GarbaLawal
MaartenF schreef:
Kaalhei90 schreef:
Hutch schreef:
[quote]425655[/quote] Koen Jansen maakt minder aanvallende loopacties omdat iedere tegenstander - te beginnen met MVV - het anders neerzet en Roda met zijn eigen tactische variant bestrijdt. Onze wingbacks zijn niet langer het mannetje extra, maar lopen op het middenveld... Lees het volledige bericht hier
5 oktober 2026 om 14:58
Mooie analyse en je hebt helemaal gelijk: zo kan het niet langer. Met dit saaie voetbal jaagt Penders de mensen het stadion uit.
5 oktober 2026 om 18:44
Ook eens. Ik vond het tegen-ons-zelf-voetballen in het laatste Pflücke seizoen leuker om naar te kijken dan dit. Het is simpelweg niet leuk om onze spits de he-le(!) wedstrijd te zien vallen in de middencirkel en dan soms een... Lees het volledige bericht hier
5 oktober 2026 om 19:19

Ook eens! En inderdaad, vdHurk kan niet blij zijn met dit systeem. Vorig jaar 16x gescoord, nu 1 strafschop uit 9. Vorig jaar was niet best, maar toen kwamen we tenminste voor de goal.
40 min geleden - 5 oktober 2026 om 22:38 # 425667
Mammadiepappa
Socio

Tot aan de 0-1 was er niet veel aan de hand. De eerste tegentreffer werd al dan niet opzichtig ingeleid door de heer Jansen.
Echter, daarvoor was er niet veel aan de hand.
Het was niet goed allemaal, maar we hadden wel nog steeds de nul. En dat was ons wapen tot dan toe: de minste tegendoelpunten van NL!
En VVV was de eerste helft ook niks.

Dus het ging lang gelijkop in de malaise.
Dan komt de ongelukkige 0-1 en dan komen de wissels die niet goed uitpakken.

Maar laten we welwezen: we waren 7 (!) wedstrijden ongeslagen, we scoren weinig maar wél mooi: Marsman, Seedorf en niet te vergeten Peixoto, met een doelpunt vanaf de achterlijn zoals ik het tot dan alleen kende van Ronaldinho.

Dus na 7 wedstrijden verlies je er ene.
Het is begin oktober, moeten we dan nu het kopje laten hangen?
Doe jij dat op het werk ook? Na een mindere prestatie meteen depressief worden of ontslag vragen?
Nee, doorgaan!

Zeker was het bijzonder matig en ja het moet beter.
Maar ik heb in een ijskoud PLS gezeten toen we voorlaatste stonden in de KKD, dat vond ik veel schrijnender dan de situatie waar we nu in zitten.

Je bent altijd een koempel en niet nu opeens niet meer omdat we slecht spelen en verliezen.
Ik loop al 35 jaar met Roda kleren aan, ook op niet-wedstrijddagen!

Laten we vanaf nu samen de sfeer weer omdraaien samen positief vooruit kijken!

Forza Roda!!
💛🖤⚒️
1 uur geleden - 5 oktober 2026 om 21:58 # 425666
Hutch
HensFischer schreef:
EZP10 schreef:
Geef de jeugd gewoon de kans, Rayan khoums viel goed in (beter dan sleegers) Nadir majoudi (beter dan sleegers)
5 oktober 2026 om 20:20
Iedere invalbeurt van Sleegers is een slag in t gezicht van je jeugd. Sws al schandalig hoe hij hier met vriendjespolitiek is binnen gekomen. Na het officieel aanstellen van Penders kreeg Vd Hurk een appje van Joey met de... Lees het volledige bericht hier
5 oktober 2026 om 20:39

Het gehak op aanvallers lijkt me zwaar voorbarig zolang we van achteruit de bal nauwelijks over de middenlijn krijgen.
2 uur geleden - 5 oktober 2026 om 21:02 # 425665
HensFischer
EZP10 schreef:
Geef de jeugd gewoon de kans, Rayan khoums viel goed in (beter dan sleegers) Nadir majoudi (beter dan sleegers)
5 oktober 2026 om 20:20

Iedere invalbeurt van Sleegers is een slag in t gezicht van je jeugd. Sws al schandalig hoe hij hier met vriendjespolitiek is binnen gekomen. Na het officieel aanstellen van Penders kreeg Vd Hurk een appje van Joey met de vraag of er een contract voor hem in het verschiet ligt. Laat ik vooropstellen dat Servais het mijn inziens prima heeft gedaan deze transferzomer,. Echter, meegaan in deze vriendjespolitiek is een grote misser geweest, Sleegers zal namelijk een Prima salaris verdienen. Maar gezien zijn CV van de afgelopen jaren kon je niet veel meer van hem verwachten.
2 uur geleden - 5 oktober 2026 om 20:39 # 425664
EZP10
2 uur geleden - 5 oktober 2026 om 20:20 # 425663
045J
MaartenF schreef:
Kaalhei90 schreef:
Hutch schreef:
[quote]425655[/quote] Koen Jansen maakt minder aanvallende loopacties omdat iedere tegenstander - te beginnen met MVV - het anders neerzet en Roda met zijn eigen tactische variant bestrijdt. Onze wingbacks zijn niet langer het mannetje extra, maar lopen op het middenveld... Lees het volledige bericht hier
Mooie analyse en je hebt helemaal gelijk: zo kan het niet langer. Met dit saaie voetbal jaagt Penders de mensen het stadion uit.
Ook eens. Ik vond het tegen-ons-zelf-voetballen in het laatste Pflücke seizoen leuker om naar te kijken dan dit. Het is simpelweg niet leuk om onze spits de he-le(!) wedstrijd te zien vallen in de middencirkel en dan soms een... Lees het volledige bericht hier
5 oktober 2026 om 19:19

Over die jong teams maak ik mij nog minste zorgen. Want krijgen de wedstrijden erna Almere, Volendam en Heracles met nog een bekerpartij ertussen. Gezien onze matige optredens tegen jong teams en de lastige ploegen erna weten we dan waar wij echt staan.
3 uur geleden - 5 oktober 2026 om 20:02 # 425662
Socio
Ja mannen, het vertoonde spel was niet om aan te gluren. 0, maar dan ook 0 intensiteit.
0, maar dan ook 0 aanvallende intensies.
0, maar dan ook 0 creativiteit.
Tactiek: achter dicht houden en HOPEN op een counter en dan 3 pnt stelen,
Dachten ze soms, toen ze al in de voorbereiding open en bloot communiceerden hoe ze wilden gaan spelen met 5 achterop en dat de wingbacks het belangrijkste wapen moesten worden, dat de tegenstanders zich hier niet op instelden?
En nou vrijdagavond weer lekker met max. 6000 naar fucking Jong PSV kijken? Dan staan ze weer vol onder druk dat er gewonnen MOET worden met alle gevolgen vandien…

Aan de andere kant, zo eerlijk moeten we ook weer zijn, liepen we nu de polonaise als de tactiek was uitgekomen!
3 uur geleden - 5 oktober 2026 om 19:50 # 425661
MaartenF
Kaalhei90 schreef:
Hutch schreef:
Nike01 schreef:
Aan de bal was het gisteren gewoon slecht. Door een domme en naieve fout van Janssen die sowieso al slecht speelde kom je achter en loop je achter de feiten aan. Het is jammer dat je zo simpel punten weggeeft.... Lees het volledige bericht hier
5 oktober 2026 om 14:27
Koen Jansen maakt minder aanvallende loopacties omdat iedere tegenstander - te beginnen met MVV - het anders neerzet en Roda met zijn eigen tactische variant bestrijdt. Onze wingbacks zijn niet langer het mannetje extra, maar lopen op het middenveld... Lees het volledige bericht hier

Ook eens. Ik vond het tegen-ons-zelf-voetballen in het laatste Pflücke seizoen leuker om naar te kijken dan dit.

Het is simpelweg niet leuk om onze spits de he-le(!) wedstrijd te zien vallen in de middencirkel en dan soms een vrije trap krijgen en soms niet. Kan me overigens niet voorstellen dat vdHurk hier zelf blij mee is.

Ben benieuwd of hier op korte termijn nog verandering in komt. Krijgen nu 3 jong teams in 4 wedstrijden.

3 uur geleden - 5 oktober 2026 om 19:19 # 425660
Kaalhei90
Hutch schreef:
Nike01 schreef:
Aan de bal was het gisteren gewoon slecht. Door een domme en naieve fout van Janssen die sowieso al slecht speelde kom je achter en loop je achter de feiten aan. Het is jammer dat je zo simpel punten weggeeft.... Lees het volledige bericht hier
Koen Jansen maakt minder aanvallende loopacties omdat iedere tegenstander - te beginnen met MVV - het anders neerzet en Roda met zijn eigen tactische variant bestrijdt. Onze wingbacks zijn niet langer het mannetje extra, maar lopen op het middenveld... Lees het volledige bericht hier

4 uur geleden - 5 oktober 2026 om 18:44 # 425659
ploem1979
Update situatie Dario vd Buijs? Iemand?
6 uur geleden - 5 oktober 2026 om 16:51 # 425658
Hutch
Nike01 schreef:

Koen Jansen maakt minder aanvallende loopacties omdat iedere tegenstander - te beginnen met MVV - het anders neerzet en Roda met zijn eigen tactische variant bestrijdt.

Onze wingbacks zijn niet langer het mannetje extra, maar lopen op het middenveld inmiddels gewoon tegen de wingbacks van de tegenstander aan. De ruimtes die Jansen vorig seizoen naar hartelust kon bespelen zijn er niet meer. Dat is geen vorm, maar een gevolg van tactische omzettingen bij de tegenstander.

Het was gisteren goed te zien: VVV en Roda neutraliseerden elkaar volkomen en als Koen dat domme balverlies niet had geleden was de wedstrijd in een 0-0 geeindigd. Een exacte kopie van Ajax-uit. Het tot dusver veel scorende VVV creerde namelijk ook niets.

We kunnen dit volhouden en zoals tegen RKC hopen op een bevlieging. Defensief zijn we echt sterk genoeg om zuinige overwinninkjes te stelen. Maar het is wel vreselijk voorspelbaar in zijn hopeloze geschuif. En weinig aantrekkelijk.
Waar ik op hoop is dat dat blok voor de verdediging ein-de-lijk eens wordt aangepakt. Daar moet gewoon meer voetbal in - ook als dat betekent dat we wat kwetsbaarder worden. We zullen vaker en dichter bij onze voorhoedespelers moeten komen - ook vanuit de as. Hoe je het dan tactisch invult is eigenlijk niet eens zo belangrijk. Het gaat om de competenties. We spelen nu toch weer met wat veel spelers die tegenhouden en niet zo heel erg veel die zelf iets creeren.

Misschien zijn we bij onze club te lang en te veel bezig met de vraag hoe we tegenstanders afstoppen (waar we echt behoorlijk goed in zijn!) en te weinig met de vraag hoe we zelf tot iets komen. Doorgeschoten in het spel zonder bal en de vuile meters die daar bij horen. Het zal een belang dienen maar ik zag dat graag omgedraaid. En kost het de play-offs om een begin te maken met weer wat offensieve dadendrang - so be it. Ga lekker voetballen. Dit kan zo niet langer.
8 uur geleden - 5 oktober 2026 om 14:58 # 425657
Haanderjong

Fatal error: Uncaught PDOException: SQLSTATE[HY093]: Invalid parameter number: parameter was not defined in /var/www/vhosts/wijzijnrodajc.nl/httpdocs/forum/view/thread/index.php:476 Stack trace: #0 /var/www/vhosts/wijzijnrodajc.nl/httpdocs/forum/view/thread/index.php(476): PDOStatement->execute() #1 {main} thrown in /var/www/vhosts/wijzijnrodajc.nl/httpdocs/forum/view/thread/index.php on line 476