Roda7United schreef:
BramLennartz schreef:
Dag allen,
Wilt Penders nou eigenlijk 5-3-2 of 3-4-3 spelen? Ik meen mij te kunnen herinneren dat het 5-3-2 zou worden. In de wedstrijd tegen Sjevemet leek het op een 4-3-3. Logisch, gezien het feit dat de spelersgroep nog niet compleet is.
Indien het een 5-3-2 wordt hoop ik op nog twee CV’s, een spits en een 10. Dan heb je met aanvulling van de jeugd een leuk team staan. Schwirten mag van mij indien fit dan de strijd aangaan voor de 10 positie.
3 juli 2026 om 12:36
Toen Penders in het begin werd gevraagd of hij 532 ging spelen noemde hij dat zelf 343.
3 juli 2026 om 13:04
Het zal ook 3-4-3 worden.
VD hurk is geen type spits voor een 2 spitsen systeem (mist lengte, snelheid en diepgang). Je hebt vleugelspitsen nodig. Geen types die aan de lijn plakken maar zoals het woord al zegt schaduwspitsen die opereren vanaf de vleugel en ook naar binnen kunnen trekken om te scoren. Khaldi lijkt me zo'n type en Sleegers ook.
Hurk kan dan optioneel ook wat meer in de bal komen zoals hij van nature doet.
De combi Janssen-Hurk heeft zich vorig jaar al bewezen en ik vermoed dat daar de combi Marsman-Hurk vamaf rechts bij gaat komen.
Met Sleegers, Khaldi, Dorenbosch en Marsman is de voorwaartse dreiging alvast een stuk toegenomen icm een meer dynamische spelopvatting.
Hopelijk lukt het Schwirten om eind 26 zijn oude niveau weer enigszins aan te tikken. Ik gun het hem sws. Pauli idem.
Nu nog een stand-in voor VD Hurk, een jonger type centrum spits met lengte en kopkracht en een dubbele bezetting op de flank (ipv Seedorf en Lajud).