☰
☰
Alli
Hoewel ik absoluut begrip heb voor het standpunt van de UK, vind ik de manier waarop ze dit tot uiting willen brengen echt verkeerd.

Al jarenlang hangen er in verschillende stadions spandoeken met teksten als ‘Stop de beloftes!’. Dat gebeurt niet alleen in ons PLS. Veel effect heeft het tot nu toe niet gehad, want de KNVB is geen millimeter opgeschoven.

Vervolgens boycotten onze Ultra’s al enige tijd de uitwedstrijden tegen beloftenteams. Ook daarvan lijkt de KNVB niet bepaald onder de indruk.

En nu, één dag voor de wedstrijd, wordt aangekondigd dat onze ultra's voortaan ook thuiswedstrijden tegen beloftenteams gaat boycotten.

Ja, het kan haast niet anders dat de KNVB inmiddels wel met de handen in het haar zal zitten nu. De hoge heren in Zeist zullen ongetwijfeld slapeloze nachten hebben nu de Roda Ultra's hebben besloten om zowel uit als thuiswedstrijden tegen beloftenteams te boycotten. Ze staan met de rug tegen de muur en zullen waarschijnlijk ieder moment aan gaan kondigen dat de beloftenteams per direct, of anders uiterlijk vanaf seizoen 2027/2028, uit de KKD verdwijnen!

Alle gekheid op een stokje: is deze actie besproken met supportersverenigingen van andere KKD clubs?

Want als dat niet het geval is, ben ik oprecht benieuwd hoe de UK denkt dat deze boycot gaat bijdragen aan het bereiken van het doel. Zolang de boycot beperkt blijft tot één supportersgroep van 30 a 40 man, vraag ik mij af hoeveel druk de KNVB hier daadwerkelijk van zal voelen.

Wat is uiteindelijk het doel? Willen jullie samen met supportersgroepen van andere KKD clubs één front vormen om de KNVB onder druk te zetten? Of wordt er op eigen houtje actiegevoerd waarbij alleen Roda zelf de dupe is?

Want het belang van de vier beloftenteams lijkt op deze manier uiteindelijk zwaarder te wegen dan het steunen van je eigen club. En dat vind ik nogal tegenstrijdig... 😉
gisteren om 02:43 - 9 oktober 2026 om 02:43 # 425749
Voorspel de wedstrijd
Niet ingelogd
Log in of word lid om een voorspelling te kunnen plaatsen
maandag 19 oktober 2026 om 20:00

Jong FC Utrecht

Roda JC Kerkrade

Ik geef wijzijnrodajc.nl toestemming mijn emailadres te delen met Roda J.C. B.V. zodat Roda J.C. B.V. mij kan benaderen inzake de seizoenkaart campagne 2026/2027.

Ik wil een reminder ontvangen voorafgaan aan de wedstrijddag indien ik mijn voorspelling nog niet heb doorgegeven.

WZRJC Poule klassement