☰
☰
Hutch
HensFischer schreef:
Kr1t1sjeRodatuup schreef:
Tja na 10 jaar ballen in de kelder divisie, zijn die toeschouwersaantallen wel te verklaren. Desalnietemin, zijn we de vijfde club qua aantallen in de eerste divisie. Op 1 Nac, maar dat is ook logisch,... Lees het volledige bericht hier
25 september 2026 om 10:46
Als nac nu 2 jaar achterelkaar in in het rechter rijtje KKD eindigt en vervolgens nog eens 6 jaar kkd balt. Is daar ook het halve stadion leeg. Het feit dat we na onze 2e degradatie de eerste jaren geen enkel perspectief op een terugkeer hebben gehad is onze doodsteek geweest wat betreft toeschouwersaantallen.
25 september 2026 om 11:11

NAC wil ik even niet meerekenen, het avondje NAC heeft een andere dynamiek. Voetbal en daarna een avondje uit in een stad met een bruisend uitgaansleven gaan daar hand in hand. Bij ons sta je om 21:45 uur op een tochtig industrieterrein, op kilometers afstand van een leuk kroegengebied. En Heerlen en Kerkrade vallen als steden niet te vergelijken met Breda - zo eerlijk moet je wel zijn. Dat maakt het echt wel anders.

Er wordt veel geklaagd over de opkomst bij Roda, maar ik zit daar toch heel anders in: gezien het voetbal en het geringe succes in het achterliggende decennium vind ik de belangstelling nog altijd heel erg netjes. De wedstrijd tegen Cambuur heb ik niet in het stadion beleefd, maar die in de play-offs tegen Excelsior een paar jaar eerder wel en ik vond het destijds afgeladen vol. Onverklaarbaar afgeladen vol zelfs. En hoe het vorig jaar zo druk kon zijn tegen Willem II snap ik nu nog steeds niet. Ook niet bij alle acties. Je gaat gewoon niet als het je geen zier interesseert.

Maar de mensen komen bij het minste of geringste WEL. Er is daarom geen enkele reden voor wanhoop als het gaat om de passie die de club nog altijd genereert. Er is ook geen verloren generatie die niet meer teruggewonnen gaat worden. Allemaal fatalistische onzin. De belangstelling is er, en misschien wel sterker dan in de sportieve hoogtijdagen die ik van nabij heb meegemaakt. Maar wil je dat in het stadion terugzien, zul je structureel een beter product moeten aanbieden. Moeilijker dan dat is het niet. En de verantwoordelijkheid daarvoor ligt bij de club zelf, niet bij de achterban.
vr 25 september 2026 om 11:52 - 25 september 2026 om 11:52 # 424889
Voorspel de wedstrijd
Niet ingelogd
Log in of word lid om een voorspelling te kunnen plaatsen
zondag 4 oktober 2026 om 14:30
Seacon Stadion

VVV-Venlo

Roda JC Kerkrade

Ik geef wijzijnrodajc.nl toestemming mijn emailadres te delen met Roda J.C. B.V. zodat Roda J.C. B.V. mij kan benaderen inzake de seizoenkaart campagne 2026/2027.

Ik wil een reminder ontvangen voorafgaan aan de wedstrijddag indien ik mijn voorspelling nog niet heb doorgegeven.

WZRJC Poule klassement