☰
☰
Wereldwonder
Alli schreef:
Opvallend om te zien dat recent 2 nieuwe Roda platforms gelanceerd zijn; - KMPL - MissieMaat Vind de look en feels van deze 2 platforms aardig op elkaar lijken. Zit hier dezelfde beheerder achter of... Lees het volledige bericht hier
23 september 2026 om 11:58

Lang verhaal kort:

Ben het ermee eens dat er samenwerkingen kunnen plaats vinden tussen de sites. Echter zitten hier compleet andere personen achter.

KMPL - Is ontstaan door Ben (Fotograaf) doormiddel van Fotografie wilde hij een website opstarten met overzichtelijke wedstrijdverslagen en foto rapportages. Hierbij zijn uiteindelijk ook de nieuwsartikelen bij gekomen en nieuwe geruchten/discussiepunten.
Op VRAAG van Supporters is er een supportersplein ontstaan, echter zoals ik het zelf zie is dit niet mega populair en plaatsen maar hier een aantal personen informatie. (Wat niet erg is maar het is in dat opzich redelijk klein).

Missiemaat - Een groep vrienden die jarenlang naar Roda gaan en uit hun passie een eigen plek willen creëren. Hierbij worden wedstrijdverslagen gedeeld, opinie's gevraagd en is er ook een soort van shoutbox systeem waarin mensen kunnen discussieren. Dit trekt een groot publiek wat hier ook op WZRJC prikt maar maakt ook een nieuwe groei mee.

WZRJC - Jarenlang de vaste plek voor Roda supporters, nadat verschillende ideeén van zowel discord servers als andere website projecten niet fatsoenlijk van de grond kwamen blijft deze website wel de bakermat van de Roda supporter online. Echter is mijn kanttekening dat deze website niet veelvuidig wordt onderhouden, weinig recente futures, weinig vernieuwende updates en vooral weinig controle. Door menig mens is deze website ook bestempeld als 'censuur' en krijg je een ban 'onnodig'. (Los er van of ik het hier nou mee eens/oneens ben.)

Kort samengevat, alle 3 de websites hebben zijn eigen charme. Leef en laat leven, samenwerkingen kunnen gezocht worden maar waarin ik vooral een KMPL en Missiemaat veelvuidig actief zie op Instagram/Facebook en ook nieuwe gezichten naar de website weet te trekken zie ik redelijk lang stilstand bij WZRJC. Soms komt er nieuwe aanwas maar dit is erg beperkt.

Wie weet wat de toekomst gaat brengen, ik denk echter dat het goed is om verschillende websites te hebben om zowel meerdere futures te hebben en ook om meerdere plekken te hebben waar men hun ei kwijt kan.
wo 23 september 2026 om 15:19 - 23 september 2026 om 15:19 # 424835
Voorspel de wedstrijd
Niet ingelogd
Log in of word lid om een voorspelling te kunnen plaatsen
zaterdag 26 september 2026 om 20:00
Parkstad Limburg Stadion

Roda JC Kerkrade

RKC Waalwijk

Ik geef wijzijnrodajc.nl toestemming mijn emailadres te delen met Roda J.C. B.V. zodat Roda J.C. B.V. mij kan benaderen inzake de seizoenkaart campagne 2026/2027.

Ik wil een reminder ontvangen voorafgaan aan de wedstrijddag indien ik mijn voorspelling nog niet heb doorgegeven.

WZRJC Poule klassement