Ik ben blij dat we de Funders hebben. Zonder hun geld was het waarschijnlijk allang klaar geweest met Roda. Daar hoeven we volgens mij niet moeilijk over te doen.
Maar dat gezegd hebbende blijf ik erbij dat de Funders volgens mij helemaal niet zoveel belang hebben bij promotie.Want promoveren klinkt leuk. Meer publiek, meer sponsoren, meer exposure en meer tv-geld. dat tv-geld wordt ieder jaar dat je langer in de KKD zit minder. Maar als je promoveert moet je ook meteen flink de beurs trekken. Met deze selectie de Eredivisie in heeft natuurlijk weinig zin.En daar zit volgens mij precies het probleem. Dat risico is voor de Funders gewoon te groot. Zoiets willen ze hier niet meemaken en misschien kunnen ze dat risico ook gewoon niet dragen.
Dus beginnen we ieder seizoen weer met frisse moed. Nieuwe spelers erbij, goede voorbereiding, paar mooie verhalen en met z’n allen weer naar het stadion.En na een wedstrijd of vijf denk je: ja hoor, daar gaan we weer. Weer een tussenjaar.
Dan ergeren we ons groen en geel. De ene week zie je een glimp van wat het zou kunnen zijn en denk je: verdomme, dit is Roda. Om een week later weer met het schaamrood op de kaken naar je werk te gaan omdat we er weer niks van gebakken hebben.
Van de Trots van het Zuiden naar een club waar je je op maandag weer voor moet verantwoorden.
En het ergste vind ik nog dat je langzaam koempels ziet afhaken. Mensen die jarenlang kwamen en op een gegeven moment gewoon zeggen: zoek het maar uit.
Inloggen
Wachtwoord vergeten
Nieuw account maken
Word gratis lid