Alli
Deel 1 van de podcast beluisterd. Erg interessant moet ik zeggen.

Belangrijkste punten uit deel 1:

- Servais noemt Daniel Lajud zelf een “miskoop”. Roda koos destijds voor hem omdat hij transfervrij was, volledig eigendom van Roda zou worden en er vanwege zijn verschillende nationaliteiten mogelijkheden voor een toekomstige doorverkoop werden gezien.

- Roda heeft Lajud destijds niet live kunnen bekijken. Servais wilde naar Griekenland reizen, maar zijn zaakwaarnemer raadde dat af omdat Roda daarmee mogelijk onnodig de aandacht en een hogere vraagprijs zou creëren. Roda moest daardoor vooral afgaan op beelden, informatie en scoutingrapporten.

- Volgens Jordens zijn de bedragen die in de media rond de transfer van Ouaissa worden genoemd flink naar boven afgerond. Exacte bedrag wordt niet genoemd.

- De Ouaissa-opbrengst staat volgens Jordens los van de financiële bijdrage van Funders. De Funders zorgen voor de financiële basis en ruimte om te investeren en tegenvallers op te vangen. Transferinkomsten zijn inkomsten uit eigen spelersverkopen en pure winst voor Roda. De opbrengst van Ouaissa kwam te laat om nog direct in nieuwe spelers te investeren. Het gaf Roda vooral financieel zekerheid en ruimte om spelers binnenboord te houden

- Er wordt meer budget vrijgemaakt voor de jeugdopleiding. De opleiding krijgt daarnaast een steeds groter aandeel binnen de totale bedrijfsvoering. Volgens Jordens komen er meerdere talenten aan die dit seizoen mogelijk de stap richting het eerste elftal kunnen maken.

- Servais is inmiddels technisch directeur ipv technisch manager. Volgens hem verandert er inhoudelijk weinig aan zijn werkzaamheden; de belangrijkste verandering is meer formele tekenbevoegdheid. Daarnaast volgt hij nog een gevorderd opleidingstraject voor technisch directeur.

- Roda accepteert bewust risico’s bij transfers, bijvoorbeeld met spelers die vanuit Frankrijk naar Nederland komen. Volgens Servais blijft een transfer altijd een gok, ook wanneer een speler uitgebreid is gescout

Morgen deel 2 😉
do 17 september 2026 om 02:55 - 17 september 2026 om 02:55 # 424092
Voorspel de wedstrijd
Niet ingelogd
Log in of word lid om een voorspelling te kunnen plaatsen
zaterdag 26 september 2026 om 20:00
Parkstad Limburg Stadion

Roda JC Kerkrade

RKC Waalwijk

Ik geef wijzijnrodajc.nl toestemming mijn emailadres te delen met Roda J.C. B.V. zodat Roda J.C. B.V. mij kan benaderen inzake de seizoenkaart campagne 2026/2027.

Ik wil een reminder ontvangen voorafgaan aan de wedstrijddag indien ik mijn voorspelling nog niet heb doorgegeven.

WZRJC Poule klassement