Hutch
Tol is inderdaad onopvallend goed.

Sowieso steekt het verdedigend prima in elkaar. Al zag ik op de twee plekken voor de verdediging zag ik liever Nisbet met Mensah in plaats van Nisbet met Dorenbosch. Maar dat is geen diskwalificatie van die laatste, die inderdaad uitstekend een linie naar achteren kan.

Bij een 5-2-2-1 is het lastig om de wingbacks als pure verdediger in te schalen. Zie je hun primaire functie als het steunen van de aanval speel je op papier met vijf offensieve spelers. En dat is zeker niet laf.

Maar toch zag ik het graag nog wat offensiever, met name in de as. Mensah een linie terug schiep een extra plek voor Schenten, Bentoumi, Seedorf of Pauli - kort daar voor. Verdedigend verlies je daar waarschijnlijk wat mee (corners tegen worden wel wat gevaarlijker), maar als je daardoor zelf veel beter gaat aanvallen is het het proberen waard. Willen we wat in deze competitie zullen we in ieder geval snel meer doelpunten moeten gaan maken.

Misschien dat Penders daar nu niet aan wil. Het wedstrijdverloop van zaterdag geeft natuurlijk weinig aanleiding de opstelling te veranderen. Het grote probleem dat ik daarmee heb is vooral dat we die Bentoumi nog even niet tot weinig gaan zien. Aan dat bezwaar zal Penders (volledig terecht) maling hebben, maar ik ben enorm benieuwd naar dat spelertje. Roda is wel weer eens toe aan een echte draaitol.

Is dat echt een talent en blijkt die Khaldi ook gewoon goed - en gaat het in aanvallend opzicht echt swingen staat er straks misschien heel onopgemerkt een elftal dat die veelbesproken aanval op de top twee kan doen. We hoeven nu nog niet helemaal top te zijn - inhalen is ook prima.

Vrijdag winnen, en we zijn weer een stapje verder.
ma 14 september 2026 om 12:48 - 14 september 2026 om 12:48 # 424001
Voorspel de wedstrijd
Niet ingelogd
Log in of word lid om een voorspelling te kunnen plaatsen
zaterdag 26 september 2026 om 20:00
Parkstad Limburg Stadion

Roda JC Kerkrade

RKC Waalwijk

Ik geef wijzijnrodajc.nl toestemming mijn emailadres te delen met Roda J.C. B.V. zodat Roda J.C. B.V. mij kan benaderen inzake de seizoenkaart campagne 2026/2027.

Ik wil een reminder ontvangen voorafgaan aan de wedstrijddag indien ik mijn voorspelling nog niet heb doorgegeven.

WZRJC Poule klassement