Alli
Hebben VDB / Schenten / Seedorf deze week volledig mee getraind?

Twijfel of VDB al fit genoeg is voor de basis, maar mijn opstelling tegen MVV zou zijn:

------------Treichel--------------

------Tol-----VDB------Beerten----

Marsman---Nisbet---Deom----Jansen

------ Mensah------Paulissen-----

-------------VDH---------------

Hier bewust gekozen voor wat meer ervaring. Ik verwacht namelijk een MVV dat vanaf de eerste minuut vol gas geeft en alles uit de kast haalt om ons niet in ons spel te laten komen. Zeker in het begin verwacht ik een kolkende Geusselt die de thuisploeg vleugels moet geven.
Aan de andere kant kan een uitverkochte Geusselt zich ook juist tegen de eigen ploeg keren als het niet loopt. Dat kan weer resulteren in gefrustreerde spelers die hier en daar een tik zullen uitdelen. Het is dan zaak om onze kop erbij te houden en vooral niet mee te gaan in die onzin. Ten alle tijden proberen ons eigen spel te blijven spelen. Daarom mijn keuze om met de wat meer ervaren spelers te starten. Op Mensah na dan, maar die jongen heeft vorige week wat mij betreft laten zien dat hij in de basis hoort.

Bewust gekozen voor Marsman ipv VDB. Deels vanwege zijn ervaring, maar ook omdat hij met zijn snelheid en aanvallende intenties een plaag kan zijn voor iedere verdediging. Samen met de aanvallend ingestelde Jansen op links heb je dan veel mogelijkheden om MVV ver op eigen helft terug te dringen.

Nisbet zakt een linie en krijgt vanuit die positie wat mij betreft een meer verbindende rol. Die kan hij prima vervullen met zijn dribbels en blik naar voren. Met Deom naast zich kan hij die dribbel naar voren ook geregeld maken. De drive en vechtlust van Deom zullen in deze wedstrijd absoluut goed van pas komen.

Dat betekent dat Paulissen een linie doorschuift en wat mij betreft een vrije rol krijgt. Aanvallend komt hij beter tot zijn recht (vind ik). Hij kan tussen de linies zwerven, de bal opeisen en voor de nodige creativiteit zorgen.
Met de snelheid van Mensah, Jansen en Marsman, de kwaliteiten van Paulissen en een sluwe vos als VDH, beschik je over voldoende middelen om aanvallend gevaarlijk te worden.

Benieuwd hoe anderen ernaar kijken.
za 5 september 2026 om 02:28 - 5 september 2026 om 02:28 # 422980
Voorspel de wedstrijd
Niet ingelogd
Log in of word lid om een voorspelling te kunnen plaatsen
zaterdag 26 september 2026 om 20:00
Parkstad Limburg Stadion

Roda JC Kerkrade

RKC Waalwijk

Ik geef wijzijnrodajc.nl toestemming mijn emailadres te delen met Roda J.C. B.V. zodat Roda J.C. B.V. mij kan benaderen inzake de seizoenkaart campagne 2026/2027.

Ik wil een reminder ontvangen voorafgaan aan de wedstrijddag indien ik mijn voorspelling nog niet heb doorgegeven.

WZRJC Poule klassement