Hutch
Gevoelsmatig is het potje van zondag het enige dit seizoen waar ik misschien liever clubautochtoon Van Dessel op de bank zag zitten dan Penders - die ik een veel betere coach vind.

Het gaat bij derby's namelijk helemaal niet om voetbal. Ging het daar wel om, wonnen we altijd. Simpelweg omdat we altijd de veel betere ploeg hebben. En dat doen we niet. MVV verliest vaak, maar als je kwaliteitskloof in acht neemt toch nog lang niet vaak en dik genoeg. Ze compenseren hun tekortkomingen vaak met opgefoktheid. Die almaar groeit omdat ze zo lang en duidelijk 24e viool spelen. En dat trekt het Maastrichtse ego slecht. Ze vinden zichzelf natuurlijk wel ge-wel-dig.

Psychologie van de haat is dus een factor en ik weet niet of de kalme Penders daar goed op coacht. Een hoop van onze spelers kennen de derby ook niet. Misschien moeten ze de typisch Maastichtse agressie eerst een keertje ondergaan - liefst ook met een hoop gespuug en gescheld van de tribunes of zo. Dat voedt dan wat wraakgevoelends voor de terugwedstrijd.

Maar beter is het natuurlijk als ze daar al na de eerste onvermijdelijke wanordelijkheden de koppen bij elkaar steken. Van der Hurk geeft aan er altijd wel van te kunnen genieten - laat het maar zien dan.
vr 4 september 2026 om 09:39 - 4 september 2026 om 09:39 # 422915
Voorspel de wedstrijd
Niet ingelogd
Log in of word lid om een voorspelling te kunnen plaatsen
zaterdag 26 september 2026 om 20:00
Parkstad Limburg Stadion

Roda JC Kerkrade

RKC Waalwijk

Ik geef wijzijnrodajc.nl toestemming mijn emailadres te delen met Roda J.C. B.V. zodat Roda J.C. B.V. mij kan benaderen inzake de seizoenkaart campagne 2026/2027.

Ik wil een reminder ontvangen voorafgaan aan de wedstrijddag indien ik mijn voorspelling nog niet heb doorgegeven.

WZRJC Poule klassement