FritsSjnoef
KampfenundSiegen schreef:
Ik ben toch nu heel benieuwd naar Kruiver. Met 1 jaar contract wil je hem verkopen... als die blijft, laat je hem dan spelen voor vd Berg die met een goed seizoen wel geld waard is? Kruiver op de bank lijkt mij ook niet logisch. Misschien toch een transferdeadline deal...
1 september 2026 om 10:15

Als je het puur vanuit de data bekijkt, is het juist een voordeel als Kruiver blijft. In het systeem van Penders is hij op dit moment de logischere RWB. Vorig seizoen kwam hij in 3.173 minuten tot 64 tackles, 45 intercepties en 119 recoveries, maar daarnaast creëerde hij ook nog 28 kansen en 9 grote kansen. Dat is de tweezijdige bijdrage die je nodig hebt van een wingback die hoog staat en bij balverlies ook meteen veel ruimte achter zich heeft.

Bij Van den Berg zit natuurlijk wel meer ontwikkel- en transferwaarde, maar zijn eerste data in de KKD laat vooral veel dynamiek en dribbelpogingen zien, nog niet zoveel rendement. Zijn dribbelsucces zit voorlopig rond de 20-30% en ook qua eindproduct is het nog beperkt. Maar het is nog vroeg, dus dat zegt niet alles.

Dat kan natuurlijk nog groeien, maar als je kijkt naar verwachte bijdrage per minuut en vooral naar wat je nu nodig hebt om wedstrijden te winnen, lijkt Kruiver de meest logische keuze. Tegen een ploeg waarbij je veel 1-tegen-1 komt en explosiviteit belangrijker wordt, kan Van den Berg juist weer beter passen.

En daarbij, die wingbackpositie is in dit systeem zó intensief dat ik sowieso verwacht dat ze allebei genoeg minuten gaan maken.
di 1 september 2026 om 10:30 - 1 september 2026 om 10:30 # 422531
Voorspel de wedstrijd
Niet ingelogd
Log in of word lid om een voorspelling te kunnen plaatsen
zaterdag 26 september 2026 om 20:00
Parkstad Limburg Stadion

Roda JC Kerkrade

RKC Waalwijk

Ik geef wijzijnrodajc.nl toestemming mijn emailadres te delen met Roda J.C. B.V. zodat Roda J.C. B.V. mij kan benaderen inzake de seizoenkaart campagne 2026/2027.

Ik wil een reminder ontvangen voorafgaan aan de wedstrijddag indien ik mijn voorspelling nog niet heb doorgegeven.

WZRJC Poule klassement