StefanRaets schreef:Dit bericht is (tijdelijk) verwijderd.Buiten de solidariteitsbijdrage hangt dat ontzettend af van de doorverkooppercentages die tussen NEC en PSV zijn afgesproken. Ik weet niet of de genoemde 15% klopt, maar ik neem het ff voor waarheid aan. NEC... Lees het volledige bericht hier30 augustus 2026 om 12:45
wat tussen nec en psv is afgesproken is buiten roda om, Het bedrag dat psv betaald, is het bedrag waar roda recht op heeft op internet staat daadwerkelijk 15% van de winst. dus dat is 8.125M, kom je uit op ongeveer 1.2M wat roda krijgt van nec.
De exacte contracttekst is niet openbaar; de 15%-constructie wordt door FootballTransfers als de afgesproken clausule gemeld. Roda zelf en NEC hebben bij de oorspronkelijke transfer geen percentage openbaar gemaakt.
En ter correctie op één punt uit mijn eerdere antwoorden: RTV Parkstad schreef aanvankelijk dat het percentage mogelijk was, terwijl FootballTransfers later expliciet 15% meldde. Daarom is 15% de best onderbouwde openbare informatie, maar geen officieel door Roda gepubliceerd contractcijfer.
buiten de 5% nog wat als opleidingsvergoeding verdeeld moet worden tussen roda en de passart( denk dat zij nog mee tellen, voor n jaar)
Inloggen
Wachtwoord vergeten
Nieuw account maken
Word gratis lid