Vrijdagavond
ZSMUITKKD schreef:
Vrijdagavond schreef:
hutch Je hebt helemaal gelijk. Ik vind het onbegrijpelijk dat we in de kkd alles gooien op scouten en rare videobanden ipv jeugd fatsoenlijk te gebruiken. Onze jeugd is nog geen bron van supertalenten maar... Lees het volledige bericht hier
12 augustus 2026 om 09:14
Dat faciliteren kost miljoenen en helaas die hebben we niet..
12 augustus 2026 om 09:15

Sorry, wat een onzin.

Weet je wat veel geld kost? Iedere keer waardeloze spelers halen voor een hoog salaris en ook nog eens dik verlies draaien op de academie.

Dit is de allergoedkoopste manier om door te groeien, zeker op dit miserabele niveau.

Wie had je liever?
Jansen, bangura of toch dan liever Cukur?
Maiorano of griffith?
Lajud of maiorano?
Leijten of Maoujoudi?
Amissi of die jongen die we naar mvv hebben laten gaan en vervolgens de stap naar italie heeft gemaakt?

Spelers vanuit o21 laten aansluiten aan 1 kost je maximaal onkosten vergoeding. Als ze zich bewezen hebben krijgen ze pas een contract. Daar tegenover leggen we een speler voor meerdere jaren vast voor een hoog salaris op basis van een video.

En dan zou jeugd gebruiken te duur zijn. Op dit moment zit het als volgt, 80% van de selectie wordt vastgelegd, zo goed als alles komt van buitenaf. Voor alles en iedereen moet er betaald worden en zijn latere transfers eigenlijk een must om het terug te verdienen.

Doe het zo:
1/3 van het team jeugd
1/3 van het team vastgelegde spelers zoals ze nu ook doen
1/3 van de selectie huur

Creƫert een doorstroom van academie naar 1 waardoor het interessanter wordt om in de academie terecht te komen. Deze spelers kun je goed testen en pas een prof contract geven als ze goed functioneren. Dan hoeven ze voor die kwantiteit aan spelers al niet meer te gokken of ze uberhaupt kunnen voetballen.

Het gedeelte 1/3 huurspelers kan goede connecties opleveren. Als voorbeeld Mensah, stel dat het allemaal op rolletjes loopt dan wordt roda een interessante club om aan te verhuren.

Met het restant van het budget kun je dan echt kwaliteit halen ipv lajud achtige gokjes.
gisteren om 12:57 - 12 augustus 2026 om 12:57 # 420491
Voorspel de wedstrijd
Niet ingelogd
Log in of word lid om een voorspelling te kunnen plaatsen
vrijdag 14 augustus 2026 om 20:00
Parkstad Limburg Stadion

Roda JC Kerkrade

Helmond Sport

Ik geef wijzijnrodajc.nl toestemming mijn emailadres te delen met Roda J.C. B.V. zodat Roda J.C. B.V. mij kan benaderen inzake de seizoenkaart campagne 2026/2027.

Ik wil een reminder ontvangen voorafgaan aan de wedstrijddag indien ik mijn voorspelling nog niet heb doorgegeven.

WZRJC Poule klassement