Kr1t1sjeRodatuup
Schijnbaar heb ik de suggestie gewekt dat de naam veranderd moet worden naar Roda jc Parkstad. In plaats van Kerkrade. En dat er dan opeens 1000 mensen meer komen? Nou bij deze dat is mijn punt niet. Van mij mag dat Kerkrade er juist af.

En jullie geven vervolgens zelf precies de argumenten waarom dat interessant is: Parkstad is versnipperd, mensen verspreiden zich na wedstrijden, er is geen duidelijk centrum waar de voetbalcultuur samenkomt, etc

Dat is voor mij juist een reden om het regionale merk veel sterker te maken, niet om te zeggen dat het onmogelijk is.En nee, daarmee krijg je niet automatisch meer publiek. Het gaat om de lange termijn: identiteit, binding, sponsors, jeugd, zichtbaarheid en het gevoel dat iemand uit Heerlen, Landgraaf of Brunssum óók denkt: dit is mijn club.
Want als we zeggen “Roda wordt toch al regionaal gedragen”, dan is mijn vraag juist: waarom is dat regionale gevoel dan zo weinig zichtbaar? Dat is precies wat ik probeer te bespreken.
ma 10 augustus 2026 om 11:14 - 10 augustus 2026 om 11:14 # 420124
Voorspel de wedstrijd
Niet ingelogd
Log in of word lid om een voorspelling te kunnen plaatsen
vrijdag 14 augustus 2026 om 20:00
Parkstad Limburg Stadion

Roda JC Kerkrade

Helmond Sport

Ik geef wijzijnrodajc.nl toestemming mijn emailadres te delen met Roda J.C. B.V. zodat Roda J.C. B.V. mij kan benaderen inzake de seizoenkaart campagne 2026/2027.

Ik wil een reminder ontvangen voorafgaan aan de wedstrijddag indien ik mijn voorspelling nog niet heb doorgegeven.

WZRJC Poule klassement