Kr1t1sjeRodatuup
HensFischer schreef:
Roda is ook gewoon de club van de regio, je gaat echt geen 1000 man meer trekken met Roda JC Parkstad. Sterker nog bij die naamswijzeging ga je mensen verliezen.
9 augustus 2026 om 23:06

Pfft zucht. Maar dat is ook niet wat ik zeg. Ik beweer nergens dat er door alleen de naam “Parkstad” ineens 1.000 man extra op de tribune staan. Het gaat mij om de uitstraling en positionering van de club. Aachen en Kerkrade liggen 8 km van elkaar, maar Alemannia weet wél een veel groter regionaal gevoel te creëren. Roda heeft met Parkstad juist een regio die veel groter is dan alleen Kerkrade. Waarom zou je die regionale identiteit dan niet veel sterker als merk benutten, ook richting bedrijven en potentiële supporters? Dat mensen bij een eventuele naamswijziging zouden afhaken kan, maar dat is net zo goed een aanname als dat het juist nieuwe mensen aanspreekt.
zo 9 augustus 2026 om 23:20 - 9 augustus 2026 om 23:20 # 420083
Voorspel de wedstrijd
Niet ingelogd
Log in of word lid om een voorspelling te kunnen plaatsen
vrijdag 14 augustus 2026 om 20:00
Parkstad Limburg Stadion

Roda JC Kerkrade

Helmond Sport

Ik geef wijzijnrodajc.nl toestemming mijn emailadres te delen met Roda J.C. B.V. zodat Roda J.C. B.V. mij kan benaderen inzake de seizoenkaart campagne 2026/2027.

Ik wil een reminder ontvangen voorafgaan aan de wedstrijddag indien ik mijn voorspelling nog niet heb doorgegeven.

WZRJC Poule klassement