Miln
Natuurlijk, we hebben geen top budget, dus een groep bij elkaar halen die op zeker top 3 speelt is ondoenlijk. Hier en daar zal er risico genomen moeten worden. Dat is nu eenmaal ons lot met enkele steenrijke sponsoren die geen extraatje willen investeren.

Echter, Servais faalt al 3 jaar op rij. Elk jaar weer krijgt hij het voor elkaar om een elftal bij elkaar te sprokkelen dat kleurloos en niet in balans is.

Te beginnen achterin: Penders heeft vermoedelijk vanaf het begin aangegeven dat hij 3-4-3 wil spelen met drie CV’s. Leg mij eens uit hoe je dan aan de start van de competitie 2 volwaardige CV’s hebt (waarvan er een blessuregevoelig is) ? Het is toch te gênant voor woorden dat je in de tweede helft met Dorenbosch en Beerten als CV’s speelt.

Dan het middenveld: het was vorig jaar al duidelijk dat we creativiteit misten, in de vorm van een Ould Chikh die we al 3 jaar niet weten te vervangen. Aan de start van de competitie ontbreekt het wederom aan een middenvelder met een drang naar voren. Sterker nog: we zijn genoodzaakt om Nisbet, die het best uit te voeten komt vóór de verdediging, op een soort 10-positie te zetten omdat we ook daar mensen missen.

Dan kom ik meteen uit bij de voorhoede. Ook daar missen we gewoon spelers in de breedte. Je staat met een cvm van 1.60m als een verkapte 10/linksbuiten te voetballen omdat je simpelweg niks anders hebt. Voor de 3 voorste posities hebben we 3 fitte spelers, met een spits die vaker maar 60 minuten kan spelen en een jeugdspeler van 18 die nog moet wennen. Normaal heb je voorin een dubbele bezetting nodig met zeker 5 a 6 spelers maar we hebben er maar 3 die fit zijn.

En dan moeten we onze hoop nu gaan vestigen op Sleegers die al 2 jaar niks meer heeft gepresteerd.

Tenzij er nog 3/4 directe aanwinsten bijkomen, wordt dit een heel lang seizoen. Het is echt te belachelijk voor woorden.
vr 7 augustus 2026 om 22:09 - 7 augustus 2026 om 22:09 # 419770
Voorspel de wedstrijd
Niet ingelogd
Log in of word lid om een voorspelling te kunnen plaatsen
vrijdag 14 augustus 2026 om 20:00
Parkstad Limburg Stadion

Roda JC Kerkrade

Helmond Sport

Ik geef wijzijnrodajc.nl toestemming mijn emailadres te delen met Roda J.C. B.V. zodat Roda J.C. B.V. mij kan benaderen inzake de seizoenkaart campagne 2026/2027.

Ik wil een reminder ontvangen voorafgaan aan de wedstrijddag indien ik mijn voorspelling nog niet heb doorgegeven.

WZRJC Poule klassement