Alli
Even een overzicht gemaakt van aantal doorgestroomde jeugdspelers naar Roda. Hier de volgende criteria voor toegepast;

- Minimaal de 3 hoogste jeugdteams doorlopen van de Roda JC Academie
- Officieel debuut voor Roda 1 tussen 2015 en 2026
- Alleen spelers met minimaal 10 officiële wedstrijden gespeeld voor Roda 1

Resultaat (dus van de afgelopen 11 jaar);

Mart Remans --> MVV
Nicky Souren --> MVV
Sammi Ouaissa --> NEC

Enkel voor Ouaissa hebben we een transfersom gekregen (€850k), de andere 2 zijn transfervrij vertrokken. Voor Remans en Souren heeft nog geen enkele club een transfersom betaald bij overstap naar nieuwe club. Dat betekend dat in de afgelopen 11 jaar alleen Ouaissa de kassa heeft laten rinkelen bij Roda.
Dat Remans en Souren vanuit de Roda jeugd zijn doorgebroken is natuurlijk hartstikke mooi. Maar als ze hier transfervrij de deur uitlopen en in hun verdere carrière ook transfervrij een overstap naar een nieuwe club maken, levert Roda geen euro op. En dat is natuurlijk wel de hele insteek van de jeugdafdeling.

Als ik dezelfde criteria toepas bij De Graafschap, zie je dat er bij De Graafschap afgelopen 11 jaar in totaal 4 spelers zijn doorgebroken. Is maar 1 speler meer dan bij Roda, met als verschil dat De Graafschap direct financieel heeft geprofiteerd bij verkoop van 3 van deze spelers. Totaaloverzicht De Graafschap;

Devin Haen --> Feyenoord --> €150k
Onãl --> NEC --> €1mlj
Camiel Neghli --> Sparta --> €500k
Philip Brittijn --> Fortuna --> €0

PEC Zwolle

Sepp vd Berg --> Liverpool--> €1,9mlj
Eliano Reijnders --> Salernitana --> €0
Thomas vd Belt --> Feyenoord --> €850k
Sam Kersten --> Heerenveen--> €0

Sparta

Abdou Harroui --> Sassuolo --> €2mlj
Sven Mijnans --> AZ --> €2,5mlj
Emmanuel Emegha --> AFC Antwerp --> €2mlj
Danzell Gravenberch --> Dordrecht--> €0

FC Volendam

Mickey vd Ven --> Wolfsburg --> €3,5mlj
Derry John Murkin --> Schalke --> €0
Milan de Haan --> Almere City --> €?

di 4 augustus 2026 om 05:01 - 4 augustus 2026 om 05:01 # 419008
Voorspel de wedstrijd
Niet ingelogd
Log in of word lid om een voorspelling te kunnen plaatsen
vrijdag 14 augustus 2026 om 20:00
Parkstad Limburg Stadion

Roda JC Kerkrade

Helmond Sport

Ik geef wijzijnrodajc.nl toestemming mijn emailadres te delen met Roda J.C. B.V. zodat Roda J.C. B.V. mij kan benaderen inzake de seizoenkaart campagne 2026/2027.

Ik wil een reminder ontvangen voorafgaan aan de wedstrijddag indien ik mijn voorspelling nog niet heb doorgegeven.

WZRJC Poule klassement