Hutch
Vervelend gisteren vooral dat we de onder Penders opgeleefde Seedorf en Khaldi niet hebben gezien. Khaldi vind ik eigenlijk de belangrijkste transfer deze zomer. Niet omdat die anderen een bijrol gaan vervullen, maar omdat we de sterke kanten die hem worden toegedicht het hardst nodig hebben. Zijn blessure is echt heel, heel erg vervelend.

Van de roep om een CV snap ik niks: er zijn daar opties te over. Van het gezeur op Beerten word ik een beetje moe: die jongen is meer dan goed genoeg en ook nog multi-inzetbaar. Een geweldige speler om in je selectie te hebben. Hou die centen voor nog maar weer een verdediger gewoon op zak en concentreer je op de echte knelpunten.

Mocht er nog budget zijn zou ik altijd gaan voor die extra 10. De spoeling is daar flinterdun: Nisbet hoort er niet echt, Schwirten moet eerst maar eens fit worden en het is retespannend of Seedorf of Khaldi in een Ould-Chikh achtige rol uit de voeten kunnen. Het is daar al twee jaar improviseren, en een week voor competitie-aanvang hebben we gewoon weer geen duidelijkheid of dat probleem getackled is. Geheel buiten schuld van de technische leiding om, maar toch...

Stiekem blijf ik hopen dat Pauli opstaat. Die jongen kan zo geweldig voetballen. Krijgt Penders 'm aan de praat ziet alles er voor dit elftal in er een klap een stuk anders uit. Maar ik deel de scepsis hier inmiddels wel een beetje: hij is nooit een loopwonder geweest, en zijn fitheid is en blijft een hoofdpijndossier. Ook bij aanvang van dit seizoen zie ik 'm geen 90 minuten volspelen. Zo ontzettend jammer.
zo 2 augustus 2026 om 09:07 - 2 augustus 2026 om 09:07 # 418840
Voorspel de wedstrijd
Niet ingelogd
Log in of word lid om een voorspelling te kunnen plaatsen
vrijdag 14 augustus 2026 om 20:00
Parkstad Limburg Stadion

Roda JC Kerkrade

Helmond Sport

Ik geef wijzijnrodajc.nl toestemming mijn emailadres te delen met Roda J.C. B.V. zodat Roda J.C. B.V. mij kan benaderen inzake de seizoenkaart campagne 2026/2027.

Ik wil een reminder ontvangen voorafgaan aan de wedstrijddag indien ik mijn voorspelling nog niet heb doorgegeven.

WZRJC Poule klassement