Hutch
Wedstrijd niet gezien, en omdat ik schrok van de commentaren toch maar even teruggekeken.

En wat blijkt? Het was helemaal niet zo vreselijk rampzalig als hier wordt voorgesteld. Creativiteit, met name op het middenveld blijft het probleem, maar we misten daar ook Seedorf (die prima op de 10 uit de voeten kan, en dat dit seizoen gaat aantonen ook), en de mysterieuze Khaldi. Blijkt die laatste een technisch geraffineerde speler die ook nog over iets van snelheid beschikt is er geen reden tot wanhoop.
Dat het achterin wat onwennig oogde hoeft ook niet te verbazen. We spelen daar met drie, en de sterkste CV in de selectie ontbrak.

Waren we compleet en fit geweest had ik het nog wel wil willen zien. Maar zelfs nu zag ik wat aardige dingen. Die Van den Berg, Marsman en Schenten zijn heel erg bruikbare spelers, en Anthony van de Hurk lacht al zijn criticasters in hun gezicht uit. Over-the-hill, laatste seizoen, kan-echt-niet-meer, blabla - maar hij schopt er gewoon WEER twee in: een klassespits, die misschien alleen nog wat beter in stelling gebracht moet worden.

Seedorf kan dat, van Khadi hoop ik het van harte, maar misschien is het voor dit Roda het belangrijkst dat Mitchell Paulissen echt fit voor de volle 90 minuten raakt. Hij loopt er af en toe wat verloren bij, maar als hij de bal krijgt ziet voetbal er opeens zoveel makkelijker uit. Je kan 'm eigenlijk niet vergelijken met zijn collega's - het is een andere dimensie van talent. Alles kan naar voren, en simpeltjes ook, en van een stel jagende Duitsers wordt hij echt niet nerveus. Hopelijk heeft Penders dat ook gezien, en maakt 'ie 'm niet kleiner dan 'ie is, maar juist groter. Het zou een slok op een borrel schelen.
zo 2 augustus 2026 om 02:08 - 2 augustus 2026 om 02:08 # 418826
Voorspel de wedstrijd
Niet ingelogd
Log in of word lid om een voorspelling te kunnen plaatsen
vrijdag 14 augustus 2026 om 20:00
Parkstad Limburg Stadion

Roda JC Kerkrade

Helmond Sport

Ik geef wijzijnrodajc.nl toestemming mijn emailadres te delen met Roda J.C. B.V. zodat Roda J.C. B.V. mij kan benaderen inzake de seizoenkaart campagne 2026/2027.

Ik wil een reminder ontvangen voorafgaan aan de wedstrijddag indien ik mijn voorspelling nog niet heb doorgegeven.

WZRJC Poule klassement