Alli
Kaalheide77 schreef:
Cheick18 Hoe kom je daar toch bij? We maken financieel helemaal geen grote stappen en als de gemeente geen fors bedrag had kwijtgescholden hadden we nu weer een fors negatief eigen vermogen had. Prima als je het idee ‘hand op de knip’ ondersteunt, maar stel het niet rooskleuriger voor dan het is.
30 juli 2026 om 15:24

Dat de gemeente die lening van €2,5 miljoen heeft "kwijtgescholden" helpt absoluut mee, zonder twijfel. Daar tegenover staat wel dat Roda de maatschappelijke tak heeft opgericht. De meningen over een maatschappelijke tak zijn hier verdeeld. Maar de maatschappelijke tak is ontzettend belangrijk. Zeker als je even terug denkt hoe Roda een jaar of 5 geleden erop stond. Zowel landelijk als ook regioneel werd Roda steeds meer uitgekotst. Die maatschappelijke tak heeft er absoluut positief aan bijgedragen dat Roda nu, 5 jaar later weer een stuk beter op de kaart staat. Dus die €2,5 miljoen van de gemeente heeft ons financieel enorm geholpen, maar heeft er ook voor gezorgd dat het aanzien van de club 360 graden gedraaid is in de goede richting.

Dus ja, zonder die €2,5 miljoen van de gemeente hadden we er nu minder rooskleurig bij gezeten financieel gezien. Maar dat geldt ook voor de financiële bijdrage die de Funders elk jaar hebben gedaan en nog steeds doen. Zonder die jaarlijkse bijdrages bestond de club Roda JC niet meer.

Maar feit is dat we WEL die financiële steun van de gemeente hebben gehad. Feit is dat de Funders WEL elk jaar een financiële bijdrage doen.

En feit is ook dat de financiële situatie van Roda de afgelopen 4 jaar heel veel beter is geworden.
Hierover meer in mijn volgend bericht, zodat de stappen die Roda op financieel gebied heeft gezet, duidelijk zichtbaar zijn 😉
1 uur geleden - 31 juli 2026 om 07:37 # 418521
Voorspel de wedstrijd
Niet ingelogd
Log in of word lid om een voorspelling te kunnen plaatsen
vrijdag 7 augustus 2026 om 20:00
JENS Vesting

FC Emmen

Roda JC Kerkrade

Ik geef wijzijnrodajc.nl toestemming mijn emailadres te delen met Roda J.C. B.V. zodat Roda J.C. B.V. mij kan benaderen inzake de seizoenkaart campagne 2026/2027.

Ik wil een reminder ontvangen voorafgaan aan de wedstrijddag indien ik mijn voorspelling nog niet heb doorgegeven.

WZRJC Poule klassement