045
Sinds er 'Welcome Fynn' op de led-schermen van het Parkstad Limburg Stadion verscheen, gonsde het onder de supporters van de namen, maar wie de puzzelstukjes legde, kwam al snel in Keulen uit. Schenten staat bij de Bundesliga-club op de nominatie om verhuurd te worden en wees eerder deze maand een verhuur naar derdedivisionist Viktoria Köln af. Hij mikt hoger, en een ambitieuze KKD-club met speelminuten in het vooruitzicht past in dat plaatje.

Helemaal rond is het nog niet, en dat mag ook gezegd worden. Servais laat weten dat naast Schenten 'ook een aantal anderen' op de radar staan, en de zaakwaarnemer van de speler wil contacten met Kerkrade bevestigen noch ontkennen. Vanuit Keulen klinkt intussen wel iets van welwillendheid: een huurovergang naar Roda wordt daar 'een denkbaar doel' genoemd. Wie is die Schenten eigenlijk? De lange aanvaller doorliep een groot deel van de jeugdopleiding van de traditieclub en maakte ondanks zijn jonge leeftijd al in zeven Bundesliga-duels speelminuten. Zijn contract in Keulen loopt nog tot medio 2030, wat vertelt hoezeer de club in hem gelooft.

Voor Roda zou het bovendien geen sprong in het diepe zijn, want de route tussen Kerkrade en Keulen is inmiddels vertrouwd terrein: Joshua Schwirten kwam uit dezelfde opleiding en Maximilian Schmid werd er eerder gehuurd. En de behoefte is evident. Servais gaf na het Beerschot-duel zelf al toe dat de spoeling voorin dun is, Zakarya Khaldi werkt nog aan zijn herstel en het Descotte-hoofdstuk eindigde in Sittard. Een jong, hongerig talent dat zich in de Keuken Kampioen Divisie wil bewijzen, is dan precies het profiel waar de supporters op hopen. Toch past een nuchtere slotnoot, want in beeld zijn is nog geen handtekening.

Köln vertrok vrijdag op trainingskamp naar Oostenrijk, en zolang Schenten daar niet ontbreekt met een reisje Limburg als reden, is er niets getekend. Maar de schermen in het stadion verzonnen geen voornaam, en sinds vandaag hoort daar officieel een achternaam bij. Nu de handtekening nog.

Bron Kmpl.nl
vr 24 juli 2026 om 19:12 - 24 juli 2026 om 19:12 # 417906
Voorspel de wedstrijd
Niet ingelogd
Log in of word lid om een voorspelling te kunnen plaatsen
vrijdag 7 augustus 2026 om 20:00
JENS Vesting

FC Emmen

Roda JC Kerkrade

Ik geef wijzijnrodajc.nl toestemming mijn emailadres te delen met Roda J.C. B.V. zodat Roda J.C. B.V. mij kan benaderen inzake de seizoenkaart campagne 2026/2027.

Ik wil een reminder ontvangen voorafgaan aan de wedstrijddag indien ik mijn voorspelling nog niet heb doorgegeven.

WZRJC Poule klassement