Kaalheide77 schreef:
Hutch, Dus iedere (externe) investeerder is malafide?11 juni 2025 om 07:43
Ik gebruikte het woord 'malafide' niet. Zelfs niet een synoniem.
De aanduiding was 'vaag'. En van vage investeerders moet afgewacht worden of ze malafide zijn of niet.
Dat is wel een verschil natuurlijk. Wat ik een beetje proef is dat de wens om Eredivisie te spelen zo groot is dat als een investeerder met serieus geld zich zou melden een hoop mensen (niet noodzakelijkerwijs jij) in de polonaise zouden aanhaken en verder geen kritische vragen meer zouden stellen. Sorry maar DAAR zijn we geweest - niet al te lang geleden ook - ik hoef dat nooit meer.
Jij pleit voor doortastender ondernemerschap en dat is inderdaad verleidelijk. Een PAAR ton nu extra en zilvervloot vaart binnen - dat idee. Los van het feit dat ik niet geloof dat een organisatie die verliezen draait in de KKD als door een mirakel winstgevend wordt als er gepromoveerd wordt, is er geen garantie op sportief succes. Dat je op korte termijn met grotere verliezen gaat werken is daarentegen wel een zekerheid.
De Phoenix-groep is heel duidelijk: je kan aansluiten, maar onder strenge voorwaarden: gefoezel met de autonomie van de club is onbespreekbaar. En financieel cowboy-beleid ook. In een ideale wereld zou dat vanzelfsprekend moeten zijn, maar het feit is dat onder die voorwaarden in ruim drie jaar tijd nog geen enkele andere investeerder is toegetreden. En dat geeft op zijn minst te denken.
Inloggen
Wachtwoord vergeten
Nieuw account maken
Word gratis lid