Roda7United schreef:
TheBaser87 schreef:
Kaalheide77 schreef:
rodasport
Dat ben ik zeker ja. Er is nog een heel grijs gebied tussen niks doen en malafide investeerders. Je kunt nu wel ADO aanhalen maar zo zijn er ook clubs met investeerders die prima renderen.
En die van Vitesse: bij Patro zijn ze er blij mee. Het is dus maar van welke kant je het wil bekijken. Maar iets meer ondernemingsdrang dan de funders tonen zou wat mij betreft zeker welkom zijn
11 juni 2025 om 11:38
In dat grijze gebied lever je jezelf nog steeds over aan de grillen van mensen die niets met de club hebben. Het kan goed zijn dat deze meneer die nu bij Vitesse uitstapt zijn... Lees het volledige bericht hier
11 juni 2025 om 11:45
Dit klopt niet wat je zegt. Ze zijn niet door de screening van de KNVB gekomen. Zover is het nooit gekomen. Ze hebben maar 20% van de aandelen gehad en wilden naar 65% toe waarvoor een screening nodig was. Maar voordat deze heeft plaatsgevonden hebben ze zelf van een meerderheidsbelang afgezien. Waarom is me niet duidelijk. Dus ‘malafide zullen ze niet zijn’ vind ik heel erg voorbarig.
Bron: https://www.limburger.nl/sport/voetbal/afm-stopt-onderzoek-naar-azerion-en-mede-eigenaar-van-fortuna-geen-manipulatie-van-aandelenmarkt/49231941.html?utm_medium=referral&utm_campaign=share
11 juni 2025 om 13:20
Kwam dat nietjuist omdat Azerion in de problemen kwam? Daar was in ieder geval iets van een onderzoek van een marktautoriteit gaande, dus wellicht inderdaad iets niet helemaal aan de haak. Ik wilde ook alleen maar aangeven dat er 100 scenarios zijn waarin clubs met bepaalde inkomsten rekenen die opeens niet komen, en van die 100 redenen zijn er minimaal 50 waarbij de eigenaar niet per se malafide is. Er kan van alles gebeuren met (bedrijven van) investeerders waardoor ze zich plotseling terugtrekken of hun bijdrage (moeten) verlagen. Zo kun je niet bouwen.