Johnnie
Als Roda haar financiële positie minimaal overeind weet te houden, dan ga je vroeg of laat promoveren. Dat is een feit als je naar de gepromoveerde begrotingen van, pak weg, de laatste 15 jaar kijkt.

Ploegen als Groningen even daargelaten, maar die ploegen spelen eigenlijk nooit kkd. Volgend jaar is het speelveld daar alweer een stuk “gelijker” met ploegen als Almere en rkc er weer in.

Meer geld erin stoppen en investeren is een doodlopende straat. Dat heeft ons verleden meermaals heel duidelijk gemaakt en dat zie je ook gebeuren bij andere ploegen.

Een Fortuna is, net als Vitesse nu in principe. Ten dode opgeschreven. Er is namelijk helemaal niemand die daar de schulden af gaan betalen. Bij Vitesse zijn het zelfs meerdere partijen achter elkaar, welke aangeven het negatieve eigen vermogen niet te gaan aanzuiveren.

Ik snap ook niet zo goed waarom men perse meer investering verlangt? Dat is enorm korte termijn denken. Daarbij kan men wel gaan roepen hoe het de laatste vijf jaar gegaan is. Maar feit is dat de huidige beleidsmakers er nog geen vijf jaar zitten.

In het bedrijfsmatige deel van Roda heb ik juist veel meer vertrouwen dan momenteel het sportieve. Puur omdat het sportieve nog totaal onduidelijk is. Technische staf en selectie zijn nog onbekend. Maar het beleid en de beleidsmakers, die zijn duidelijk en die worden gewaarborgd en gecontinueerd.

Ieder jaar een paar procent erbij is het devies. En tot nog toe doet men dit, commercieel gezien gewoon beter dan gehoopt. Of denken jullie nu echt dat sponsoren werven een appeltje eitje verhaal is?

Er wordt hier veel te makkelijk gedacht over het zetten van stappen. Rust en continuïteit is wat bedrijven zal overtuigen om in te stappen. Geen kamikazebeleid gebaseerd op lucht.
zo 4 mei 2025 om 11:31 - 4 mei 2025 om 11:31 # 374699
Voorspel de wedstrijd
Niet ingelogd
Log in of word lid om een voorspelling te kunnen plaatsen
vrijdag 24 juli 2026 om 00:00
Parkstad Limburg Stadion

Roda JC Kerkrade

Alemannia Aachen

Ik geef wijzijnrodajc.nl toestemming mijn emailadres te delen met Roda J.C. B.V. zodat Roda J.C. B.V. mij kan benaderen inzake de seizoenkaart campagne 2026/2027.

Ik wil een reminder ontvangen voorafgaan aan de wedstrijddag indien ik mijn voorspelling nog niet heb doorgegeven.

WZRJC Poule klassement